יול 18 2011

המדינה זה אני

מאת: בשעה 23:04 נושאים: זה לא אני, זה המצב

המדינה זה אני

 

ביקור בארכיון מפא"י מציע אוסף של דימויים שמתוכם נוסחה האזרחות שלנו. בכרזות הפוליטיות המוצגות בתערוכה המדינה זה אני מנוסחים מושגים מופשטים בצורה של דימויים: רציפות טריטוריאלית ושלטונית, משילוּת, ממלכתיות, נוף, אנחנו, הם, אזרח, ריבון, עם, מדינה. אלה הפכו למושגים בסיסים בבניית המרחב הציבורי – הפיזי והמנטלי – שהוא ישראל.

כאשר מפלגת השלטון יצרה את מנגנוני המדינה, היא הגדירה ולימדה את אזרחיה גם מה לעשות אל מולה – מהי סאטירה, מהי דמוקרטיה, מהי צנזורה, וכך גידרה את המסגרת בה הפוליטי מתקיים. כמסמנת את דרך האמצע של האזרחות, תוך טענה לשימור הסטטוס קוו, הפוליטי שיצרה הציג עצמו כיסודות. אלה מטרתם לשמר מתח פנימי בלתי פתיר.

בניגוד לסיפורים הלאומיים שנטוו במאה התשע עשרה באירופה ובמאה העשרים בקולוניות האירופאיות לשעבר, בישראל האזרחות לא קשורה במאבק לזכויות חברתיות ומעמדיות. עתה, כשמשטר ההפרטה משנה את המושגים החברתיים ומעמיק את כוחה של חברת השליטה, מבט מחודש בכרזות אלה ובשושלת שנולדה מהן, מאפשר לדמיין התייצבות של האזרחים והלא-אזרחים בישראל/פלסטין יחד כדי להגדיר מחדש את המושגים העולים מהן.

(מתוך טקסט התערוכה)

 

אל תשלח קולך לחלל שנות החמישים

שתי ברירות האחים שמיר 1951

סע ברכבת הבטוחה ביותר רולי 1958

המשולש 1958

הכל מצביעים א מכנר וליש 1942

 

המדינה זה אניביקור בארכיון מפא"י, לקראת לקסיקון ויזואלי של הפוליטי בישראל

 

אוצרים |  כרם הלברכט ויהושע סימון

מחקר היסטורי | ד"ר בועז לב-טוב

 גלריית החללית בירקון שבעים

תל אביב-יפו

פתיחה | שבת 21.7 20:00

שיח גלריה | שישי 29.07 12:30

ערב קולנוע | חמישי 11.8 20:00

 התערוכה תנעל ב-18.08

5 תגובות

5 תגובות לפוסט “המדינה זה אני”

  1. דבורהבתאריך 19 יול 2011 בשעה 0:02

    תודה, מרתק

  2. המדינה זה אני | Catharsis | Scoop.itבתאריך 19 יול 2011 בשעה 11:01

    […] המדינה זה אני Source: dp-heart.com […]

  3. המדינה זה אני | Catharsis | Scoop.itבתאריך 19 יול 2011 בשעה 11:03

    […] המדינה זה אני ביקור בארכיון מפא"י מציע אוסף של דימויים שמתוכם נוסחה האזרחות שלנו. בכרזות הפוליטיות המוצגות בתערוכה המדינה זה אני מנוסחים מושגים מופשטים בצורה של דימויים: רציפות טריטוריאלית ושלטונית, משילוּת, ממלכתיות, נוף, אנחנו, הם, אזרח, ריבון, עם, מדינה. אלה הפכו למושגים בסיסים בבניית המרחב הציבורי – הפיזי והמנטלי – שהוא ישראל Source: dp-heart.com […]

  4. […] המדינה זה אני – לקראת לקסיקון ויזואלי של הפוליטי בישראל. החללית בירקון שבעים מציעה ביקור בארכיון מפא"י, לתוך אוסף דימויים שמתוכם נוסחה האזרחות שלנו. בכרזות הפוליטיות המוצגות מנוסחים מושגים מופשטים בצורה של דימויים: רציפות טריטוריאלית ושלטונית, משילוּת, ממלכתיות, נוף, אנחנו, הם, אזרח, ריבון, עם, מדינה. אלה הפכו למושגים בסיסים בבניית המרחב הציבורי – הפיזי והמנטלי – שהוא ישראל. אוצרים: כרם הלברכט ויהושע סימון. מחקר היסטורי: ד"ר בועז לב-טוב. […]

  5. ירוןבתאריך 21 יול 2011 בשעה 18:40

    היום זה נראה כמו פרופוגנדה, אבל בראי הזמן אולי זה היה נחוץ על מנת לייצר דפוסים של מדינה

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות