מרץ 04 2013

כל קורה – מרץ, חלק א

מאת: בשעה 23:31 נושאים: כל קורה

פיטר יעקב מלץ

פיטר יעקב מלץ

"חיים תמיד מתרבים מעבר למשאבים הקיימים, דוחקים את מתחריהם באנוכיות ולא מוטרדים מהשפעת פעולותיהם, גם כשהמחיר הוא השמדה עצמית. שים זוג חרקים בבקבוק והאכל אותם בקצב וכמות קבועים. הם תמיד יתרבו לאוכלוסייה גדולה מכפי שהמזון יכול לקיים. הם ייאבקו, ורבים ימותו ברעב. כך נוהגים גם עצים שחוסמים את אור השמש מצמחים אחרים וצמחי מדבר שלוקחים לעצמם את כל הלחות ומחסלים את שכניהם. האבולוציה לא באמת מתוכחמת דיה כדי למנוע אסונות גלובליים. בטווח הארוך, לתת לטבע לעשות את שלו זו התאבדות"…

(פרופ' פיטר וורד, מתוך: "הגיע הזמן שנתחיל לדבר על הכחדת האנושות") 

♥♥♥

גיא קרידן

גיא קרידן

גיא קרידן

גיא קרידן

גיא קרידן

גיא קרידן

גיא קרידן

גיא קרידן

גיא קרידן

גיא קרידן

Z I Z, חלל תצוגה חדש לאמנות עכשווית המוקדש לתערוכות יחיד ולפרויקטים מיוחדים. החלל בא בחתירה למגע בין הפלסטי, הפואטי, לחברתי, הפופי והפוליטי, בין דיגיטלי לטקטילי, פרוגרסיבי לקומוניקטיבי. חלל התצוגה ייפתח עם תערוכת היחיד של גיא קרידן, המציגה מבחר מעבודותיו.

…"יצירתו של קרידן, טפילית ופואטית, פועלת כמובלעת – בין האינטימי להמוני, הגועש לסטטי, הממוכן למקורי, המשומש לבתולי, הקוהרנטי לאידיוסינקרטי; ים – יבשה. דולה ודוגם, תופר ופורם דימויים מודפסים וסצנות קולנועיות, קרידן שואב מהתרבות הפופולרית ומתולדות האמנות – חזיונות הוליוודיים, גזירי מגזין, ידיעות חדשותיות, תחריטים של רמברנדט, פורטרטים של פוליטיקאים, כוכבי פופ ופורנו ורבים נוספים אחרים שמנוכסים ומכונסים תחת ידיו ליצירת נוסחים חדשים, "משובשים", אסוציאטיביים, פורמלסטיים, חוצי משלבים; הדפסות דיגיטליות ויצירות וידיאו אשר קוראות תיגר על מכבשי הקיטש, הבידור הפבלובי, המידע המפולטר, המסר הפרסומי; חברת השפע המאורגן"…

לגונה

גיא קרידן

7.3-13.4.2013

Z I Z, חלל אמנות

שביל המרץ 6, קומה 2, תל אביב-יפו

 אל האתר    

פייסבוק     

♥♥♥

פיטר יעקב מלץ

פיטר יעקב מלץ

 

31.12, התפרצות, טכניקה מעורבת על נייר, 2012, 50 על  70 סמ'

פיטר יעקב מלץ

מתחת לפני השטח, תערוכת יחיד של פיטר יעקב מלץ בגלריה הקיבוץ, בו הוא יכסה את כל קירות הגלריה עם 365 רישומים, כמספר הימים בשנת 2012. ב-1.1.12 החל מלץ הרפתקה אמנותית שנמשכה שנה, במהלכה רשם כל יום רישום והעלה אותו באותו ערב בשעה לפייסבוק, לתצוגה מיידית ומתמשכת. מלץ משלב ברישומים שבפרויקט שפות אמנותיות וטכניקות רבות, כך שמתקבלת תערוכה צבעונית, מגוונת ומורכבת. העבודות מגיבות לחייו האישיים, לאמנות הישראלית, לשדה האמנות בכלל ולמציאות המורכבת בישראל. המחויבות להשלים עבודה מדי יום יצרה היערכות מיוחדת כלפיה ומן הסתם תרמה לתחושת שחרור מצנזורה אישית ולחופש, המתבטאים בתוצאה. מעניין האם ובאיזה אופן הושפעו העבודות מכמות ה"לייקים" שקיבל מלץ בפייסבוק, לאחר שבמהלך השנה עקב אחריו באדיקות קהל לא מבוטל. מתחת לפני השטח הוא רגע של קתרזיס בפעילותו הממושכת של מלץ כאמן-כרוניקן.

מתחת לפני השטח

פיטר יעקב מלץ

אוצרת: יעל קיני

8.3.2013-5.4.2013

גלריה הקיבוץ

♥♥♥

26 Copy of כחולה לא הודפס 1

זְלִיגָה, תערוכה של גבריאל קריכלי, אבשלום סולימן ודניאל יהל בגלריה ביה"ס לאמנות של  המכללה האקדמית ספיר. התערוכה עוסקת בנקודת הזליגה של תרבויות ואורנמנטיקות דרך החושני והאסתטי ועד לתרבות עכשווית. האמנים מייצגים תהליכים שונים של יצירה בסטודיו ואף מחוץ וללא סטודיו. אצל גבי קריכלי אמנות שבטית/ילידית חוברת בתוך הסטודיו לייצוג חזותי של "תרבות" מזן אחר, בסטודיו  של אבשלום סולימן מפגש כפוי בין חומרים מוליך את החושים דרך "שפה" חזותית המאגדת השפעות של ארכיטקטורה מתפרקת והמקום "הפעור" החושף את הקרביים של הסביבה בה הוא פועל. דניאל יהל פועל ללא סטודיו ומייצר אמנות חיה העוסקת ברצון לשנות מנגנונים תרבותיים כלכליים באמנות בתרבות ובחברה. המונח זליגה מקבל את משמעותו ביחס לקשר שבין עבודותיהם. זְלִיגָה- נְזִילָה, טִפְטוּף, טִפְטוּף.

זְלִיגָה

מציגים: גבריאל קריכלי, אבשלום סולימן ודניאל יהל

אוצר: אייל אסולין

7.3.2013 – 7.4.2013

בגלריה ביה"ס לאמנות של  המכללה האקדמית ספיר

♥♥♥

לאה גולדה הולטרמן

לאה גולדה הולטרמן

מפגש לרגל יום האשה הבינלאומי בהשתתפות: לאה גולדה הולטרמן, פרופ' יולי תמיר ושי גולדן, במסגרת פורטפוליו לייב בבית העיר, בהנחיית יובל סער. בתערוכת היחיד האחרונה פוטואנליזה של לאה גולדה הולטרמן, הוצגו דמויות שלא נראות בדרך כלל במרחב הציבורי בהקשר האמנותי: מאתגרי זהות מינית ומגדרית בתחפושות של יום ולילה, אברכים ותלמידי ישיבה לצד נרקומניות בתחנה המרכזית של תל אביב, זונות ממין זכר ונקבה, דוגמניות עבר וחבורות נאו-נאצים בפרברי ברלין. עבודותיה של הולטרמן עוסקות באנשים שבשולי החברה, בעירום מתריס ובשבירת מוסכמות – אבל גם באמונה היהודית. מתי ואיך נעשית ההפרדה בין תרבות נמוכה וגבוהה? האם עולם האמנות יכול או צריך לייצג את אלו שנמצאים בשולי החברה? מה תפקידו של האקט המציצני בפעולה זו, והאם התשובה הייתה שונה לו במקום הולטרמן היה ניצב גבר מאחורי המצלמה? ולבסוף, מה המשמעות לכך שנשים תפסו בשנים האחרונות את התפקידים הבכירים באקדמיות ובמוזיאונים לעיצוב ולאמנות? שאלות אלו ועוד יעמדו במרכז הערב, במסגרת הסדרה "פורטפוליו בבית העיר" בהנחיית העיתונאי יובל סער, מתקיימת פעם בחודש ועוסקת בכל פעם ביחסי הגומלין בין התרבות חזותית – איור, טיפוגרפיה, עיצוב, אמנות, צילום, תרבות דיגיטלית ועוד – לבין טכנולוגיה, תרבות, שפה ומקום.

יום שלישי, 12 במרץ, בשעה 20:30

בית העיר, רח' ביאליק 27, תל אביב – יפו

כניסה: 20 ₪

♥♥♥

סהר רוקח

סהר רוקח

אלינה

אלינה

סהר רוקח

סהר רוקח

שבוע האישה בבת-ים: באתי התגעגעתי, באתי, תערוכה קבוצתית במכון לאמנות בת-ים. מטרת התערוכה היא יצירת דיאלוג אמנותי עכשווי, הניזון מסביבתו הנשית ומבקש להשפיע עליה. קבוצת האמניות העכשוויות חושפות את עוצמתן ונשיותן. תהליך העבודה והיצירות בוחן את סביבתנו מנקודות מבט חדשות ושונות, תוך פירוש המושג "געגוע" בתוך עולם האמנות הפרטי שלהן. המפגש בין האמניות וגעגועיהן אל האחר ולעצמן, מעיד על הרלבנטיות של רגש ברור אשר קיים בכל אחד ואחת מאיתנו. הצופה חש געגועים בעצמו, ונחשף אל תוך דיוקן האמניות שתחושות החסר שלהן הופכות ליצירת אמנות מרשימה.

עוד בבת ים: אמנים ישתלטו על חלל הקבלה בבניין עיריית בת-ים, המשמש בשאר הימים כשטח אפור עבור קהל המגיע לשלם תשלומי ארנונה, מסים ועוד. אקט אמנותי זה יקרה בהפתעה על מנת להפוך את אוכלוסיית התושבים לצופים פעילים באמנות ולאו דווקא מתוך בחירה. ברחבת העירייה יחשפו מוקדי אמנות למטרת צפייה ובידור, על מנת לערב את התושבים שעסוקים בשגרת יומם הרגיל, באמנות ויצירה ולרגש אותם. הפעולה תתקיים בתאריך 11.3.2013, בין השעות 10:00-13:00.

באתי התגעגעתי, באתי

מציגות: אלינה שמוקלר, אליסיה שחף, אסתר שושני, דלית פרוטר, הדס רשף,  ווסי קסייה, חן בללי, יוג'ין פארק, סהר רוקח, עמית אישטיין, רחל מונסוב, שרונה בן אליעזר

אוצרת:  מורני דודגר

 9.3. 13-15.4.13

המכון לאמנות בת-ים

שעות ביקור בתיאום מראש, בטלפון: 03-5064237

 ♥♥♥

invite2

ruto_small

רותו מודן

רותו מודן פותחת את הארכיון שלה ליום אחד בלבד, ומוכרת הדפסים חתומים מכל הספרים, לוחות השנה, איורי עיתונות, ועוד הפתעות צבעוניות במיוחד. בבוקר האירוע תקיים רותו שעות סיפור לילדים בשעות 11:00 ו- 12:30 בהן תקרא מספר הילדים שכתבה "סעודה עם המלכה".

שבת, 9 במרץ, 10:30 בבוקר עד 21:00 בלילה, לבונטין 7 תל-אביב.

♥♥♥

 

טלי זחרביץ

טלי זחרביץ

יואל פלד

יואל פלד

נוי לוי

נוי לוי

קייטי פבלוב

קייטי פבלוב

אזור 50, תערוכה המציגה עבודות של בני נוער מיפו ומדרום תל אביב אשר נוצרו ממפגש חברתי לימודי בין סטודנטים משנה ד' בבית הספר לאמנות "המדרשה" של מכללת בית ברל  לבין תלמידי מסגרות חינוכיות מיפו ומדרום תל אביב. המסגרות בהן נוצרו העבודות הן: גן הילדים "מעון שלום" ובית הספר הטכנולוגי של נעמ"ת ביפו, הקמפוס הבינלאומי ביאליק רוגוזין בתל אביב ובית הספר הדמוקרטי הפתוח ביפו, (שאף ביקרו במדרשה וזכו שם ליום אמנות עם סדנאות שונות ומגוונות שהעבירו הסטודנטים) בית הספר היסודי הערבי "האחווה" ביפו ומועדון "קשת" לנערות בשכונת קרית שלום בתל אביב. את התערוכה אצרה ליטל לביא ועל עיצוב הקטלוג המלווה אותה אחראי אור רביב. בהנחיית: יובל כספי

אזור 50        

26.2.13-31.3.13

♥♥♥

גלריה P8 עם רעיון מעניין, מרתון חלל פתוח. בסוף השבוע 11-13 לאפריל חלל הגלריה P8 היה זמין לציבור. כל אדם יוכל להגיע לגלריה ללא תיאום מוקדם או הגשת הצעה מראש, ולהשמיש את חללה לכל פעולה, תצוגה או פעילות שימצא לנכון, בתנאי שלא יפגע בבריאות הציבור ושלמות הגלריה. כל התיאומים שידרשו בין הפעילויות השונות יעשו במקום, במשא ומתן ישיר בין המעוניינים לעבוד בחלל. לנציג הגלריה שמורה הזכות לעצור כל פעילות בכל רגע. הפועלים בחלל יהיו אחראיים לפנות כל חפץ שהובא או נוצר במהלך המרתון עד יום ראשון, 14 באפריל. הגלריה תהיה פתוחה למבקרים בכל זמן האירוע.

שעות הפעילות של חלל פתוח:

חמישי 11.4 – 18:00-23:00

שישי 12.4 – 12:00-23:00

שבת 13.4 – 12:00-23:00

לשאלות ובירורים: טלפון 054-257-5072 או מייל site_specific@p8gallery.net

♥♥♥

…"אם יבקשו ממנו, הוא בוודאי יתקשה להסביר במילים מה הביא אותו לכאן. כל כך הרבה דברים השתנו בו עם השנים. רק דבר אחד נשאר כשהיה – הצורך שלו במצלמה. במקרה שלו זה היה תמיד צורך יותר מאשר רצון. הוא לא באמת ראה או עיבד דברים עד שלא צילם אותם. הוא חוה את העולם דרך עדשת המצלמה. אצל רוב האנשים הדברים אינם קיימים אלא אם כן הם רואים, שומעים, מריחים או טועמים אותם. אצל ריי זה היה כמעט ההיפך – שום דבר לא היה אמיתי אלא אם כן הוא נקלט בעדשת המצלמה"…

(תישאר קרוב, הרלן קובן)

 

 

 

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “כל קורה – מרץ, חלק א”

  1. ירוןבתאריך 05 מרץ 2013 בשעה 1:32

    מבחר מעניין

  2. דבורהבתאריך 05 מרץ 2013 בשעה 8:23

    מעניין ומעשיר, המון תודות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות