אוק 23 2013

כל קורה אוקטובר – חלק ב'

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

…"יש מצוקה של עודף אינפורמציה … הבלוג שלי היה מבוסס על התמונה האחת והסיפור שהיא היתה מספרת. היום עם עודף הדימויים, הרשתות החברתיות והאינסטגרם – איזה משמעות יש לדבר הזה שאתה בוחר את התמונה האחת?"…

(מיכל רונאל על סצינת בלוגי האופנה, מתוך: אלט + קונטרול + דיליט)

♥♥♥♥

גל עמירם

גל עמירם

תמיר שר

תמיר שר

עדי ברנדה

עדי ברנדה

100 מטר רדיוס, בגלריה STA. תערוכה המבקשת לבחון מחדש את המושגים של מרכז ושוליים ביחס לאזור שבו הגלריה נמצאת, כשדרום תל אביב- יפו היא נקודת המרכז של 100 מטר רדיוס סביבה. הצלמים נקטו בטקטיקות שונות של אינטראקציה וסוגי התבוננות שונים על האזור ובחרו בחומרי גלם מגוונים כנקודת המוצא ליצירה של כל אחד מהם.

STA Gallery היא גלריה לאמנות עכשווית הממוקמת בחלקה הדרומי של תל אביב- יפו. הגלריה שמה לעצמה למטרה לפתח את העיסוק באמנות אשר מתכתבת עם אמנות רחוב עכשווית, איור, עיצוב ואמנות צעירה ורעננה באשר היא. הגלריה תציג ותייצג אמנים ישראלים לצד אמנים בינלאומיים ותיצור חיבורים שונים בין האמנות לסביבה הרב-תרבותית הקיימת בדרום תל אביב בפרט ובישראל בכלל. לצד הצגת אמנות איכותית וחדשנית הגלריה מעוניינת להעלות את המודעות לנושאים חברתיים וסביבתיים שונים.

 100 מטר רדיוס

מציגים: בועז אהרונוביץ, עדי ברנדה, מארק יאשאייב, גל עמירם, תמיר שר

אוצרת: שרי גולן סריג

גלריה STA

פתיחה: 31.10.13

נעילה: 30.11.13

♥♥♥♥

חן שיש

חן שיש

לא היה לי לב להעיר אותך, חן שיש בגלריה גורדון. … "כעת, כשהיא פורשת את הבדים הגדולים – דיפטיכים וטריפטיכים ופנטפטיך אחד הנמדדים במטרים והעומדים לקראת תערוכה ראשונה בגלריה גורדון, היא עצמה מלאת השתאות. נראה כי היא השלימה את המעבר מרישום לציור. רבודים בנגיעות ספונטניות בסקלה צבעונית מצומצמת העבודות צברו גוף והבעה סמכותנית. ציור-ציור. דיאלקטיקה אנרגטית של כיסוי ומחיקה; דו-שיח אינטימי ומשוחרר המסרב לכאורה להיכלא בכלוב של מילים או של פיגורות מובהקות; מריחות של צבע שחור או זהב ישר מהמיכל, בכף יד ובמכחול, בקו ובטפיחות של כריות האצבעות.  היה זה קלמנט גרינברג, אי אז בשנות החמישים של המאה שעברה, שהגדיר ציור מסוג זה "אירוע", ואילף את מבטינו להתחקות אחר העקבות שמותירות מחוות הגוף על הבד: הציור כאוסף עדויות של הפעולה הציורית עצמה, עוצמתה או רכותה, גמגומה או רהיטותה, אורכה או נוקדנותה"… (נעמי אביב, מתוך קטלוג התערוכה)

לא היה לי לב להעיר אותך

חן שיש

גלריה גורדון

שיח גלריה: 25.10.13

נעילה: 16.11.13

♥♥♥♥

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

תמר שפר

עכשיו / (כאן + שם), תמר שפר בגלריה בנימין. תערוכה המורכבת ממיצב תלת ממדי הנפרש לאורך שלושה קירות בגלריה  ועוסק בניסיון לייצג יקום היברידי שממזג, בתפרים בלתי נראים, בין ה"ארכיטקטורה של הענן הדיגיטלי" לבין העולם הממשי. ההשראה למבנה לקוחה מן הצופן הגיאומטרי של הברקוד, המשמש לכניסה מהירה לאתרים ברשת. שפר מדברת על מרחב אין סופי של אתרים, שרתים, נתבים ונתונים אותם היא מתרגמת ל'נוף' אורבאני-ירחי, המכיל בתוכו חילוף מתעתע בין מציאות ממשית למרחב וירטואלי. התערוכה מדברת על העולם הרבוד ורב המימדים שמאפיין את החברה הטכנולוגית המפותחת ועל ריבוי הזמנים והאתרים שאנחנו נמצאים בהם במקביל, תוך טשטוש הגבולות ההכרתיים בין העולמות השונים.

עכשיו / (כאן + שם)

תמר שפר

אוצרת: טלי תמיר

גלריה בנימין

נעילה: 9.11.13

♥♥♥♥

מאיה גלפמן - ניצוץ - צילום רועי אבידן

מאיה גלפמן – ניצוץ – צילום רועי אבידן

מאיה גלפמן

מאיה גלפמן

מאיה גלפמן בעבודה, צילום רועי אבידן

מאיה גלפמן בעבודה, צילום רועי אבידן

מתוך עבודה של מאיה גלפמן -ניצוץ, צילום רועי אבידן

מתוך עבודה של מאיה גלפמן -ניצוץ, צילום רועי אבידן

ניצוץ, מאיה גלפמן בגלריה צדיק. בדואליות הנובעת מהעשייה האנושית, כאשר מצד אחד שואפת הנפש להישאר כנה ונאמנה לעצמה ולמקורותיה, ומצד שני- בהכרח מושפעת ממערכת הערכים, הציפיות והאמונות הסובבות אותה. בתהליך המורכב הזה, גם ההכרה שמביאה עמה חשיפת האמנות לקהל הרחב מאלצת חשיפה פרטית ואינטימית של נפש האמן, שממנה נובעת היצירה. במהלך המסע אל מינוף העשייה והבאתה לתודעה רחבה, לומד האמן איך לאפשר את האינטראקציה הזו, מבלי לאבד כל פעם קצת מעצמו.

מתוך תהליך העבודה

ניצוץ

מאיה גלפמן

אוצרת: חנה קומן

גלריה צדיק

פתיחה: 14.11.13

נעילה: 14.12.13

♥♥♥♥

נעמי מנדל

נעמי מנדל

טמפרטורת החדר בפינברג פרוג'קטס. …"והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום". אחר אקורד הפתיחה החזק, ניתן לשמוע נימה של תהיה, הפחד לא התפוגג, תעיד על כך המילה "תהום".  המקום הכאוטי של אי סדר, אי הבנה, היעדר תודעה, הינו מקום מעורר חרדה, אבל הוא גם המקור להתהוות חדשה, להשראה, לאינקובציה של תהליכים שמעבר ליכולתנו לעקוב אחריהם בתודעה. הם פורצים לתודעה כסיומו של תהליך המתרחש מעצמו בלא מודע, כאינטואיציה, כאמנות. "הטבע, בסופו של דבר, הוא כאוס. ככל שהוא מסודר במוחו של אלוהים, משמעותו מתבררת לאדם רק באמצעות סידור שיטתי פחות או יותר של מה שנדמה כנמצא שם" כותב מלוויל ב"מובי דיק". לפי ספר היצירה הקבלי, העולם נברא באותיות, ולפי התנ"ך, בדבר אלוהים"… (ים המאירי, מתוך טקסט התערוכה)

טמפרטורת החדר

מציגות: הילה עמרם, נעמי מנדל, חניתה אילן

אוצרת: ים המאירי

פינברג פרוג'קטס

נעילה: 22.11.13

♥♥♥♥

סטודיו Sync

סטודיו Sync

איריס זהר

איריס זהר

יהונתן הופ

יהונתן הופ

נועם דובר ומיכל צדרבאום

נועם דובר ומיכל צדרבאום

מצב חלל – עיצוב קרמי, תערוכה קבוצתית בבית בנימיני. בתערוכה מוצגות עבודותיהם של מעצבים ויוצרים מובילים בעיצוב תעשייתי ובעיצוב קרמי שימושי. הדגש בתערוכה הוא על אופני הפרשנות השונים האפשריים של החפץ הקרמי השימושי והצבתו בחלל באופן לא שגרתי. כך, נוצרים יחסים מיוחדים בין ה- ""Ready Made, לבין ה- "Made": פעם אחת המעצב הוא יצרן אשר פתוחות בפניו אפשרויות הייצור, ופעם אחת המעצב מפעיל את יכולתיו על מנת ליצור מערך של הסתה / שיבוש / הוצאה מהקשרו של החפץ  מן ה"שימושי" לשדות מגוונים, המאפשרים דיון על מכלול משמעויות חדשות של חפצים קרמים אלו. מנקודת מוצא זו, נבחנים בתערוכה  הערכים הפיסוליים והרעיוניים של החפצים השימושיים הן מבחינת היותם נשאים של סיפור, של שיטות ייצור, של היסטוריה, של צורה ומרקם ושל הקשרים תרבותיים רחבים. בתערוכה מתחדד המתח בין השימושי ובין הפוטנציאל התרבותי הגלום בו, בין האובייקט לחלל בו הוא מוצב.

מצב חלל – עיצוב קרמי

משתתפים: סטודיו ארמדילו (הדס קרוק וענת שטיין), סהר בצרי, לורי גולדשטיין, נועם דובר ומיכל צדרבאום, סמי די., יהונתן הופ, איריס זהר, דניאל זליג, טאלנטס דיזיין, סטודיו סינק (יעל גרונר וארי טלברג)

אוצרת: שלומית באומן

גלריה בנימיני

פתיחה: 24.10.13

סיור בתערוכה עם האוצרת והאמנים: 1.11.13, 11:30

♥♥♥♥

זיו תדהר

זיו תדהר

התערוכה מדינת תל אביב? שואלת שאלות: מי מכתיר את תל אביב, האם אלה תושביה או תושבי הפריפריה, האם הכתרה כזאת באה ממניעים חיוביים או שליליים, מה הם הקריטריונים שמעלים ומרוממים עיר – האם העושר הכלכלי שלה, העושר התרבותי שלה, היותה מרכז בילויים, מרכז מועדונים ומוזיקה, המיקום הגיאוגרפי שלה, והאם תל אביב מוגדרת כבועה בגלל תושביה, יושבי בתי הקפה גם כשפורצות מלחמות בדרום הארץ או בצפונה, האם הנהנתנות והאסקפיזם של תושביה, על כל השאלות האלה ועוד מנסה התערוכה לענות. (מתוך ההודעה לעיתונות)

מדינת תל אביב?

מציגים: נטע בן-עזרא, גל ברזילי + ענבל כהן-חמו + טלי לבנון, אודליה גל, איילת השחר-דבירי, מיה וכטל, איה חוברס, ישראל חמד, נטע כנפי, לנה לוין, ורד נבון, שרון קיפרמן, זיו תדהר, ציפי תורכיה-אימס, נעמי שלו

אוצרת: נעמי שלו

גלריה גרוס

♥♥♥♥

דינה לוי

דינה לוי

דינה לוי

דינה לוי

מרווח נשימה, דינה לוי בגלריה העירונית רעננה. …"המחברים של הדימויים אצל לוי חופשיים, דוחי סדר, עד כי קשה להפריד ביצירותיה בין נורמות ציוריות שונות וסותרות כביכול. הדמויות הפועלות ורוחשות על הרקע הדמיוני בעל הצבעוניות החריפה והעזה ייטמעו בתוכו או שהרקע הוא שיחדור לתוכן. יש והרקע יורכב מנזילות צבע והוא יימס ויתפרק, כשהמשחקיות בו תשמש לה ערך יסוד בהווייתה האמנותית"… (מתוך ההזמנה)

מרווח נשימה

דינה לוי       

אוצרת: אורנה פיכמן

הגלריה העירונית רעננה

♥♥♥♥

מרב סודאי

מרב סודאי

מרב סודאי

נאוה הראל שושני

נאוה הראל שושני

רונית שלו

רונית שלו

רונית שלו

רונית שלו

יופיו של הצער – בגלרית מרכז ההנצחה בקריית טבעון. לאן נעלמים בני האדם הקרויים בעיתונים קורבנות? מי שואל עליהם? …"בזווית העין אנחנו קולטים תמונה מעורפלת של קבוצות אנשים הזועקים דבר מה ומניפים תמונות דיוקן דהויות. או זורקים אבנים בתנועה המשחררת כעס"…

יופיו של הצער

מציגות: נאוה הראל שושני, רונית שלו, מרב סודאי

אוצרת: טלי כהן גרבוז

גלריה מרכז ההנצחה לאמנות ישראלית

נעילה: 23.11.13           

♥♥♥♥

רונית אגסי

רונית אגסי

טל רוזן

טל רוזן

טליה טוקטלי

טליה טוקטלי

עינת מוגלד

עינת מוגלד

קלות החומר, תערוכה המתייחסת להיבטים העשירים, האינטראקטיביים, הפורצים כל סייג וקיבעון שמרני, המכתיב את התנהגות החומר באופן מסורתי, "נכון" ומקובל. האמנים המשתתפים בתערוכה אינם מאפשרים למגבלה כלשהי לחסום את סקרנותם להתנסות חדשה, שונה ומאתגרת בחומרים מוכרים וידועים. הם עושים שימוש בחומרים זולים, פשוטים, ממוחזרים ונטולי יוקרה ומצליחים לייצר באמצעותם עבודות מרשימות, בעלות מרקם עשיר, עם גישה לא קונבנציונלית אל החומר. כך הם מגדירים מחדש את משמעותו ואת היותו נקודת מוצא להתפתחות אין סופית. הגישות השונות אל החומר יוצרות מארג עשיר של מיומנויות וסגנונות המתאפיינים בתהליך יצירה עמלני, תובעני ויצירתי. המרחק התרבותי- חברתי והפער בין הטכניקות המסורתיות של העידן האנלוגי לבין טכנולוגיות מתקדמות של העידן הדיגיטלי, בין ישן וחדש- מצטמצמים.

קלות החומר

מציגים: טל רוזן אליעזר, טליה טוקטלי, כרמל אילן, עינת מוגלד, רונית אגסי, רועי מרדכי ורימה ארסלנוב

אוצרת: כרמית בלומנזון

גלריה 10, רחובות

פתיחה: 25.10.13

♥♥♥♥

אלכס ליבק, תל אביב יפו 2013

אלכס ליבק, תל אביב יפו 2013

אלכס ליבק, אשדוד 2006

אלכס ליבק, אשדוד 2006

אלכס ליבק, ירושלים 1997

אלכס ליבק, ירושלים 1997

אלכס ליבק, שדה בוקר 2001

אלכס ליבק, שדה בוקר 2001

אלכס ליבק פותח עונה חדשה של סדרת מפגשי אמן במוזיאון תל אביב לאמנות במסגרת סדרת המפגשים עם אמנים מובילים על דרכם האמנותית, תחת הכותרת 'שיחות עם אמנים על אמנות' ביוזמת אגף החינוך לאמנות של המוזיאון. ליבק מתעד זה עשרות שנים את החברה הישראלית דרך צילום ישיר ובלתי מבוים במרחב האורבאני. הוא לוכד רגעים חמקמקים אך מדויקים של מציאות מקומית הנעה בין האירונית לסוריאליסטית.

מחיר הסדרה: 455 ₪. לחברי המוזיאון, למינוי השתלמויות אגף החינוך ולסטודנטים: 420 ₪

כרטיס למפגש בודד (על בסיס מקום פנוי) 70 ₪

לחיילים במדים כניסה חופשית ע"ב מקום פנוי

ניתן לסייר בתערוכות המוזיאון לפני המפגש

לפרטים נוספים והרשמה: 03-6077020 , 03-6077070

מוזיאון תל אביב לאמנות

♥♥♥♥

פסטיבל חיפה הבינל להצגות ילדים

תיאטרון חיפה פונה ליוצרים אמנים ושחקנים מתחום התיאטרון, תיאטרון רחוב, אמנות הקרקס, מחול, ציירי מדרכות, אמנות המיצג ואמנים פלסטיים, להגיש הצעה ליצירה של הצגה חדשה ו/או מופע קיים, למתחם תיאטרון הרחוב באוויר הפתוח של פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2014.

הפסטיבל יתקיים בחוה"מ פסח 16 עד 18 באפריל 2014 בניהולם האמנותי של קבוצת התאטרון אורתו-דה, ינון צפריר ואבי גיבסון בר-אל. מנהל אמנותי של פסטיבל חיפה: נורמן עיסא.

להצגות נבחרות במתחם תיאטרון הרחוב יינתנו פרסים כספיים.

מועד אחרון להגשת הצעות: 15 בנובמבר 2013

את ההצעה יש להגיש בשני עותקים מודפסים בצירוף תקציר + קורות חיים של היוצרים לכתובת: תיאטרון חיפה הבינלאומי להצגות ילדים לידי ינון צפריר ואבי גיבסון בראל, תיאטרון חיפה, רח' פבזנר 50, חיפה 33134  ולדואר אלקטרוני: festivalprod@gmail.com

פרטים נוספים תמצאו כאן.

♥♥♥♥

ואחרונים חביבים:

כשצליל וצבע נפגשים

כשצליל וצבע נפגשים

Sam Jinks

סאם ג'ינקס (Sam Jinks)

♥♥♥♥

ישי שפירא קלטר

ישי שפירא קלטר

…"אני רואה את ניקול ראידמן כמקרה יחידני ויוצא דופן של אישה שהצליחה כנגד כל הסיכויים … אישה שהפכה מחסרת כל, מהגרת במדינה זרה, לאישיות ציבורית בעלת השפעה נרחבת. היא משמשת אלגוריה למעמדו של האמן העכשווי שלמעשה לא מסוגל להתפתח בשוק בו הוא חי"…

(ישי שפירא קלטר מציע נישואין לניקול ראידמן)

♥♥♥♥

ואחרון חביב: לא להאמין, אבל עברה לה שנה.. 🙂

דורית פוקץ'-הלס

דורית פוקץ'-הלס

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות