מרץ 20 2014

כל קורה – מרץ

נטליה זורבוב

נטליה זורבוב


…" טיבה של כתיבה: בלימודי התואר הראשון במכללות לעיצוב, לפחות באחת מהן, מלמדים את הסטודנטים כתיבה אקדמית. ההנחיות הנוגעות לעימוד הגרפי מציגות פער משמעותי בין הכתיבה האקדמית השמרנית לבין ההיגיון העיצובי שלומדים בשיעורי הטיפוגרפיה. כך, למשל, האקדמיה שבויה בפונט "דוד", או "אריאל" בגודל 12 נקודות וברווח כפול בין השורות. ההזחה בתחילת פסקה מחייבת 4 תווים, או בשפה האקדמית "כניסה של ארבעה מרווחים".

ההנחיה המחמירה ביותר נוגעת לציטוטים המופיעים בגוף הכתיבה העיונית, ועל כן מחויב הסטודנט להקפיד על ציון מראה מקום כהערה. עליו למספר את ההערות, למקם אותן בדיוק בהתאם להוראות המחייבות ולאפיין את ההפניה למקור במספר צורות גרפיות שאסור לטעות בהן.

הסטודנטים לומדים בבית הספר הגבוה לעיצוב, שכשמדובר בפרטי יצירה עיצובית/אמנותית/עיונית, "מבחינה אתית אין להשתמש ברעיון שאול מבלי לציין את מקורו." הנחיה זאת מיוחסת גם "מבחינה מתודית, לצורך ביסוס טענת כותב העבודה". אחת ההנחיות אומרת ש"כאשר המקור הוא אתר אינטרנט, יש להעתיק את שם האתר ובסוגריים לציין חודש ושנה בהם הוא נצפה."

לנוכח ההנחיות האקדמיות הללו, נשאלת השאלה, מדוע האתיקה נעצרת בשערי המכללה כאשר הסטודנטים מטמיעים בעבודות העיצוב שלהם חומרים חזותיים, קונספטים ומה-לא שפשוט הורידו מהאינטרנט, או סרקו ועבדו בפוטושופ מבלי לציין את המקור. המחווה המינימלית המתבקשת מסטודנט, היא לתת קרדיט ליוצר. לצערנו, ברוב המקרים לא ידוע מי המעצב/הצלם/המאייר, ונדמה כי בהיעדר ציון לזכויות שמורות מותר להעתיק. גם משום שאנשי המקצוע נוהגים כך.

מומלץ למרצים לעיצוב באקדמיה לשלב ידיים עם אלו המלמדים כתיבה אקדמית. שמא תצא לאור אמנה ביניהם לפיה יהיה מותר להשתמש בכתיבה בפונטים נוספים ולעמד את הטקסט באופן פחות שמרני. במקביל יתחייבו הסטודנטים למעט בשאילת חומרים חזותיים לצורך שילוב בעיצוביהם, וכמובן להקפיד על ציון המקור בהתאם לכללי האתיקה המקובלים."…

(Zev Harari עם חומר למחשבה)   

♥♥♥♥

פתיחה 

 

תערוכות מומלצות 


לינקים מעניינים 


קול קורא 

♥♥♥♥

הברביזון החדש - הזמנה

הברביזון החדש – הזמנה

הברביזון החדש

הברביזון החדש

הברביזון החדש

הברביזון החדש

הברביזון החדש

הברביזון החדש

הברביזון החדש

הברביזון החדש

ציירות קבוצת הברביזון החדש יהפכו את הגלריה לאמנות של התחנה המרכזית החדשה לסטודיו למשך חודשיים. ציירות הקבוצה – נטליה זורבוב, זויה צ'רקסקי, אסיה לוקין, אנה לוקשבסקי ואולגה קונדינה- יכנסו ל"גלריה המרכזית" , הנמצאת בקומה החמישית של התחנה המרכזית החדשה, ויעבדו בה במשך 8 שבועות, כדי לצייר את התחנה. כך יהפוך חלל הגלריה, המיועד באופן מסורתי להצגת אמנות, לסטודיו עבור הציירות ולמקום שבו האמנות לא רק מוצגת, אלא גם נוצרת.

"הברביזון החדש" הינו קולקטיב המונה חמש אמניות יוצאות ברית המועצות לשעבר: זויה צ'רקסקי, נטליה זורבוב, אנה לוקשבסקי , אולגה קונדינה ואסיה לוקין. הקבוצה, שפועלת מזה שלוש שנים, נוצרה מתוך ההבנה של האמניות שהן אינן מעוניינות ליצור אמנות אך ורק לשם האמנות, שאינה מדברת ואינה מתקשרת עם הקהל הרחב. הציירות מציירות את הנוף העירוני, אותו הן מכנות "ג'ונגל", מתוך מגע ישיר עמו ורצון לחזור ולפגוש את המציאות – כפי שהיא, באופן בלתי אמצעי.

נוכחותן של חברות הברביזון החדש במקומות כמו שוק באר שבע או נווה שאנן, מקומות בהם הן ציירו בעבר , מפרות את שגרת היומיום ויוצרת אינטראקציה ביניהן לבין תושבי המקום ועוברי אורח, דו שיח המשפיע על האמנות הנוצרת בתהליך. תערוכות של קבוצת הברביזון ושל האמניות החברות בה הוצגו בישראל ובחו"ל, והשנה האמניות יקימו מטה פעילות בו יצרו וגם יעבירו הרצאות וסדנאות לקהל הרחב.

הפעילות בגלריה היא פיילוט לבניית מטה הפעילות.

ב 12- לאפריל תיפתח התערוכה של הציורים שהן יצרו במהלך הפרויקט.

קבוצת הברביזון החדש

הגלריה המרכזית, קומה 5, תחנה מרכזית חדשה

אירוע השקה: 20.03.2014

אירוע נעילה והשקת הקטלוג: 12.04.2014

♥♥♥♥

יערה צח

יערה צח

יערה צח עם מניקור פדיקור, תערוכת יחיד בגלריה רו ארט. עבודותיה של יערה צח עורכות מניפולציות בחפצי רדי מייד יומיומיים. היא מסיטה את החפץ מהקשרו המקורי ומותחות את גבולותיו – על המשמעות המיוחסת לו, תפקידו הפונקציונאלי והאסוציאציות שהוא מעלה. אם נתמקד ראשית כל בהיבט הצורני, אפשר לטעון שצח יוצרת מתוך עניין פורמליסטי החוקר משחקים בחומר ובצורה (ניגודים ושילובים של צבעים, של חומרים רכים וקשים, של צורות גיאומטריות ואמורפיות, של היחסים הנוצרים בין צורות המתחברות ומתפרקות). ואכן, כשם שהעבודות בתערוכה הן חפצים -רוכסן, שלט ניאון, כדורסל, מכסה סיר, ניתן לראות בהן גם צורות מופשטות – קו ישר, ריבוע, עיגול, משולש וקו מעוקל. למותר לציין כי צח אינה משאירה את הצורות כפשוטן, בצורתן השלמה או המושלמת. העניין הוא דווקא ברגע שבירתן, התפרקותן. זהו פורמליזם מלא חיוניות שכן למרות שהוא מפרק את האובייקט, מבודד אותו מסביבתו הטבעית ומזקק אותו לצורתו הבסיסית ביותר, הוא איננו קליני או אנליטי בשום צורה. זהו פורמליזם על הגבול שבין האוטופי והנקי לבין הפגום והאנושי.

מניקור פדיקור

יערה צח

אוצרת: נוגה דוידסון

גלריה רו ארט

נעילה: 29.03.2014

♥♥♥♥

נטליה זורבוב

נטליה זורבוב

נטליה זורבוב

נטליה זורבוב

נטליה זורבוב

נטליה זורבוב

נטליה זורבוב – ציור של המחר בגלריה רוזנפלד. בתערוכתה זורבוב בוחנת וחוקרת את הציור דרך בחירתה באירועים שוליים ומקריים שלכאורה אינם מצדיקים התייחסות אמנותית. היא מתמקדת ברגעים הבנאליים של חיי היום-יום והופכת אותם לציורים עצומי ממדים, גדולים מהחיים. תפישת העולם של זורבוב, השואבת את השראתה גם מפעילותה בקבוצת הברביזון החדש, רואה במעשה האמנות ככזה הנשען על ידע רב שנים, כאשר חזרתם של הציור המסורתי והציור מהתבוננות לעשייה בת-זמננו, מסמנת את הציור של המחר.

נטליה זורבוב (נ. 1975, רוסיה) חיה ועובדת בתל-אביב יפו. היא בוגרת לימודי תואר שני באמנות באקדמיה הרוסית לתיאטרון ובאוניברסיטת ברלין לאמנות. ציוריה הוצגו במוזיאונים ותערוכות ברחבי העולם בין השאר ברוסיה, צרפת, שוודיה, גרמניה, ניו יורק ועוד. בישראל עבודותיה הוצגו בביאנלה הים-תיכונית בסכנין, מוזיאון חיפה, מוזיאון האמנות בנגב, מוזיאון בת-ים לאמנות ועוד. בימים אלו מציגה זורבוב יחד עם קבוצת הברביזון החדש במוזיאון חיפה לאמנות, במוזיאון בר-דוד בקיבוץ ברעם ובתחנה המרכזית בתל אביב.

ציור של המחר

נטליה זורבוב

גלריה רוזנפלד        

פתיחה: 27.03.2014

נעילה: 26.04.2014

♥♥♥♥

עידו מרקוס

עידו מרקוס

עידו מרקוס

עידו מרקוס

עידו מרקוס

עידו מרקוס

עידו מרקוס – סרפדים, תערוכה חדשה בגלריה יאיר. עבודות חדשות בטכניקת מונוטייפ של נופים מופשטים ודמויות מעורפלות המותירים הד של רישום לצד אופי צילומי, וקולאז'ים המפגישים זרמים באמנות באופן בלתי צפוי.

סרפדים

עידו מרקוס

גלריה יאיר

פתיחה:  27.02.2014

נעילה: 04.04.2014

 ♥♥♥♥

טליה ישראלי

טליה ישראלי

טליה ישראלי – דור שלוש בפינברג פרוג'קטס. דור שלוש הוא פורטרט שמציירת ישראלי בסדרת ציורי ענק, פראיים ורבי עצמה. ציור זה מתאר דור כלאיים שמחד מתמקם ביחס לז'רגון של קידמה טכנולוגית, ומאידך זהו דור שלישי של ילידים: טליה ישראלי משוטטת בדרום תל אביב 2014, בין תופעות התלישות, ההזנחה, ההטלאה, העוינות, הבדידות, הניכור, שפוגשים חזיתית באחוריה של העיר. היא לא מתנגדת לתופעות הללו אלא מאמצת אותן אל חיקה ופולטת אותן החוצה אל הצופה בסערה.

דור שלוש

טליה ישראלי

פינברג פרוג'קטס

אוצרת: ים המאירי

פתיחה: 13.3.2014

נעילה: 12.4.2014

♥♥♥♥

Cell Culture Club הילה עמרם וניבי אלרואי

Cell Culture Club הילה עמרם וניבי אלרואי

Cell Culture Club – ניבי אלרואי והילה עמרם בסדנאות האמנים בתל אביב. מעבר לדלת של אחד מחללי הסטודיו בסדנאות האמנים בתל אביב מתקיימת מערכת אקולוגית מפתיעה ויוצאת דופן, מודל שאינו עונה על שום הגדרה ביולוגית המוכרת מעולם הטבע. זהו המיצב הסיוט של דרווין: המדריך לאבולוציה רגרסיבית, פרויקט משותף של האמניות ניבי אלרואי והילה עמרם. השתיים יצרו בתוך חלל סטודיו זמני סביבה פיסולית של מערכת אקולוגית מפוברקת המשלבת בתוכה צמחייה אורגנית, חפצי רדי-מיד פונקציונליים וחומרי גלם תעשייתיים. כמו ניסוי במעבדה ביתית מאולתרת ובשיטה של "עשה זאת בעצמך" (DIY), מבקשות שתי האמניות לשחזר באמצעות פרקטיקה פסבדו-מדעית, סביבה המדמה אקוסיסטמה של ביצה – מערכת אקולוגית אשר יובשה ברוב חלקי הארץ וכיום נתונה בסכנת הכחדה גלובלית.

בתוך חלל הסטודיו מתפשטת אקוסיסטמה המתפקדת כאוטונומיה פיסולית-מעבדתית. זו סביבה ייחודית המורכבת ממבנה טופוגרפי בנוי מטרסות מדורגות המקיפות מקווה מים מלאכותי שהוטמע בתוך מיטה זוגית והפך לבית גידול של מיני טחב ופטרת. מתוך משטחי הטרסות מבליחים חלקי ריהוט גדומים, כלי מעבדה ישנים, ספרים, בגדים, נעליים, כלי מטבח, חומרי ניקוי, פסולת עירונית ויתר מוצרי צריכה יומיומיים. כל אותם מרכיבים  ספק נפלטים, ספק נבלעים בתוך הטרסות כאילו היה מבנה טופוגרפי זה קרטר וולקני אקטיבי המקיא מתוכו את ה- DNA של תרבות הצריכה של החברה המערבית. מכלי זכוכית שונים ומשונים המיישמים בתוכם מערכות גידול אוטרקיות סובבים, מתחברים ומזינים סביבה ייחוד זו. לתוך מערך פיסולי זה המאופיין באסתטיקה היברידית מסקרנת, מצליחות האמניות, כמו שתי אלכימאיות, להתיך את הסינטטי, המהונדס והאורגני למיקשה אחת.

המוניטין המפוקפק והבלתי מוצדק שדבק במערכת האקולוגית של ביצות בספרות ובתרבות הפופולרית, כולל באידאולוגיה הציונית שביקשה לייבשן כליל, מהדהד לתוך האיקונוגרפיה של המיצב. על אף הבחירה של האמניות להתרחק מהאספקט הדמוני והאפל של הביצה כמקור לרוע ומחלות ממיתות, נוכח במיצב האספקט המיסטי והרוחני של מערכת אקולוגית זו ומשרטט בהצלחה רבה נרטיב משיחי אפוקליפטי, רווי חרדה ופאניקה מפני העתיד לבוא. חורבן והרס הכרחיים לצורך התחדשות ויצירת חיים. פעולת השחזור של אקוסיסטמה מגלמת בתוכה את הנבואה שעתידה לבוא ומעוררת שאלות אסכטולוגיות על חיים ומוות, סוף והתחלה, ומפיחה בצופה תקווה ואפשרות לגאולה.

קומוניקט

ניבי אלרואי והילה עמרם

אוצרת: סאלי הפטל נוה

סדנאות האמנים בתל אביב – חלל סטודיו, קומה שנייה

שיח גלריה ביום שבת ה-22/3/14  בשעה 12:00

שיח גלריה והשקת קטלוג: יום שישי ה- 25/4/14 בשעה 12:00

נעילה: 26.4.2014

♥♥♥♥

יונתן אולמן

יונתן אולמן

יונתן אולמן

יונתן אולמן

יונתן אולמן

יונתן אולמן

יונתן אולמן

יונתן אולמן

אמפייר, יונתן אולמן בגלריה Z I Z. בתערוכה יציג אולמן מיצב פיסולי חובק חלל: עבודת רצפה עשויה מאריחים מצופים סוכר גבישי שיתפצפץ תחת רגלי המבקרים, ומערך של פסלי טוטם אשר מזדקרים ממנה וכולאים בקרבם נוזלים ואובייקטים משוקעים- עצמות לסת חייתית שוחות בתוך קולה, צרעה צפה מול בבואתה שנשקפת בשבר ראי מעל לגלונים של מי פה, ואחרים. אורגניים ומהונדסים, אקזוטיים ויומיומיים, בין מוזיאון טבע אלטרנטיבי למוזוליאום לקפיטליזם, תערוכתו של אולמן מותחת את הזמן ויוצרת מרחב שמנקז אל תחומיו פעולות, כוחות ומצבי שימור, ריקבון ודקדנטיות, טבע ותרבות, אקולוגיה, צרכנות ופתולוגיה, ציפה ושקיעה.

אמפייר 

יונתן אולמן

גלריה Z I Z   

נעילה:  3.5.2014

♥♥♥♥

איריס חסיד סגל

איריס חסיד סגל

נועה בן-נון מלמד

נועה בן-נון מלמד

נורית ירדן

נורית ירדן

פראנס לבה-נדב

פראנס לבה-נדב

קוורטט – לקסיקון לארבעה קולות תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין. במעין מהלך הפוך מתערוכה קבוצתית שבה מתקיימת קרבה המייצרת תזה, יצרו האמניות נעה בן-נון מלמד, איריס חסיד, נורית ירדן ופראנס לבה-נדב ארבע מיני תערוכות, כל אחת בקיר נפרד, כמעט רטרוספקטיבי. העבודה על התערוכה "קוורטט", שהיא תוצר של דיאלוג בין האמניות שאצרו את התערוכה מתוך שיתוף פעולה קבוצתי, החלה ברעיון לנסות לבדוק את המוטיבים הבולטים שבהם השתמשה כל אחת ביצירה שלה לאורך השנים, ומהם לייצר לקסיקון דימויים אישי. תהליך הבדיקה המשותף והשמירה על האוטונומיה של כל אחת, הולידו חיבורים בלתי צפויים בין הקירות, בין הדימויים ובין הנרטיבים הגלויים והסמויים. יוצגו עבודות במגוון טכניקות: צילום ישיר, סריקות, צילום מעובד וסטילס-וידיאו

קוורטט – לקסיקון לארבעה קולות

אמניות משתתפות: נועה בן-נון מלמד, נורית ירדן, איריס חסיד סגל, פראנס לבה-נדב

אוצרות משותפת לכל האמניות

גלריה בנימין

פתיחה: 20.3.2014

נעילה: 12.4.2014

♥♥♥♥

בשם הראל

בשם הראל

יהודה פורבוכראי

יהודה פורבוכראי

יהודה פורבוכראי

יהודה פורבוכראי

ראיבאינא בבית האמנים. ראיבאינא היא מילה חסרת מובן, שקיומה זמני ומוגבל, ואותיותיה חברו יחדיו לרגע אחד, משמותיהם הפרטיים של שמונה אמנים ואמניות שיציגו בתערוכה הנושאת שם זה. כפי שנבראה המילה ממפגש האותיות האקראי, כך נבראה התערוכה ממפגש של שמונה עמיתים לאמנות, שחברו יחדיו כדי ליצור משפט, גוף המורכב משמונה איברים יחידניים, שיתפרק ויעלם מייד לאחר מכן, כפי שהמילה הזו, שצצה לרגע, תיעלם ותישכח אף היא. זוהי איננה תערוכה קבוצתית. וכפי שהמילה, המורכבת משמות האמנים, מתיימרת לברוא משמעות חדשה מבלי להיות מילה, כך מבקשת התערוכה לזמן יחדיו שמונה עבודות, וזאת מבלי להיות תערוכה. העבודות, העומדות כל אחת בפני עצמה, מבקשות בכל זאת להתדיין זו עם זו, לפלרטט, לקרוץ, לבקר ולהשפיע; להשפיע על מבטו של הצופה כפי שהושפעו האמנים מן המפגשים זה עם זו, לאורך תקופה של שנה, לעתים אף יותר. על אף העצמאות שהייתה חשובה לכל אחד מן האמנים והאמניות המשתתפים במפגש, ניכרים הקשרים והטרדות, העניינים שדחיפותם משותפת לכל אחד מן השמונה, החיים ויוצרים במקום הזה, בחברה הזו, על רקע עברה העשיר והשנוי במחלוקת, ועתידה הלא ברור.

ראיבאינא

בית האמנים ת״א

בשם הראל, ניר הראל, אסי משולם, אורנה נוביק, רוית מישלי, יהודה פורבוכראי, ישראל קבלה, אבינועם שטרנהיים

פתיחה: 27.3.2014

♥♥♥♥

עידו ברונו

עידו ברונו

שרי ארנון

שרי ארנון

גד צרני

גד צרני

עינת לידר ויוסי פרקש

עינת לידר ויוסי פרקש

מחתרת עיצוב בבית בנימיני. התנאים התרבותיים, הכלכליים והטכנולוגיים משתנים ללא הרף. בשנים האחרונות, כתוצאה מהשינויים המתרחשים והשאלות המתבקשות מהם, אנו עדים למגמה המנסה לנסח מחדש את תפקידו של המעצב ולמגמה הבוחנת תהליכים עיצוביים מתוך האפשרויות הבלתי מוגבלות הגלומות בטכנולוגיות חדישות. מגמה נוספת המסתמנת היא ראיה ביקורתית המנסה לחתור תחת הנחות היסוד המקובלות בעיצוב ולבחון מחדש את משמעותן. התערוכה "מחתרת עיצוב" באה לסמן סוג של אי נחת, תחילתה של התנגדות והצבעה על שאלות מהותיות המעסיקות מעצבים ויוצרים פעילים בתחומי העיצוב השונים על רקע השינויים שצויינו. שאלות אלו, נוגעות לתהליכי עבודה במערך היחסים המורכב שבין מעצב יצרן לקוח, תרומתן של טכנולוגיות חדשות לחשיבה חדשה והאפשרות לבחון באופן ביקורתי את התהוותה של התרבות החומרית מנקודת מבטו של המעצב. בנוסף, בוחנים הפרויקטים השונים את יחסי כוח כלכליים, שימוש מקיים (Sustainable) בחומרים, הנגשת תהליכי ייצור ועיצוב על ידי משתמשים וביקורת על ייצוג חפצים ותהליכים תרבותיים באמצעים חומריים וחזותיים.

מחתרת עיצוב

משתתפים: עדיטל אלה, שרי ארנון, אורי בן צבי, סטודיו יוביקו, מאיה בן דוד, עידו ברונו, איתן ברטל, אתי גורן, יהונתן הופ, עינת לידר ויוסי פרקש, פדי מרגי, שראון פז וצביקה מרקפלד, גד צ'רנינדב שלו

אוצרת: שלומית באומן

בית בנימיני

נעילה: 10.5.14

♥♥♥♥

Niyaz Azadikhah

Niyaz Azadikhah

Niyaz Azadikhah

Niyaz Azadikhah

simin keramati

simin keramati

וידאו וצילום של נשים מאיראן במנשר. לאחר ביטולים רבים ותהפוכות ברשימת המשתתפות הצליח שגיא רפאלי (אוצר פעיל השוהה זמנית בלוס אנג'לס) להביא לארץ תערוכה יוצאת דופן של אמניות (וידאו וצילום) איראניות החיות באיראן (היו בתחילה גם אמניות סוריות). כל מי שמבין דבר או שניים בעולם שבין אמנות לפוליטיקה יודע שאמניות אלו (שכמובן אינן חולמות להגיע לכאן) מסתכנות בחרם משולש – עצם הצגת חומרים פרובוקטיביים באיראן (יש צנזורה על כל גלריה) דורש מהן אומץ יומיומי הוצאתם החוצה לעולם המערבי, ועכשיו גם הצגתם בגלריה ובמדיה בישראל – הינם מעשים הראויים להערכה עצומה, וכמובן צפייה.

…"התערוכה Feminine Sensors עוסקת במעמדן המשתנה של נשים באירן העכשווית. מצד אחד, כבלי השמרנות הדתית והאיסורים הרבים, ומצד שני חדירה והשפעה של התרבות המערבית הקפיטליסטית ומהפכת האינטרנט. מאמצי הבדלנות וההסתגרות של השלטונות, והמאבק הפמיניסטי המתמיד מולן – יוצרים זהות נשית מורכבת, הבאה לידי ביטוי בתערוכה בצורה מורכבת, בוטה ומתוחכמת. לצערנו אף אחת מנשים אלו אינה יכולה להגיע לאירוע פתיחה, ולכן נקיים ביום הפתיחה הקרנת סרט חשוב של הבימאית ואמנית הוידאו האירנית הידועה – שירין נשאט, "Women without Men"."… (דבר האוצר)

וידאו וצילום של נשים מאיראן

אודיטוריום וגלריה מנשר לאמנות

אוצר: שגיא רפאל

 נעילה: 24.4.14

♥♥♥♥

איש גורדון

איש גורדון

סיגל נדלר-שמרלינג

סיגל נדלר-שמרלינג

Mask, בגלריית האורגים בחולון. המסכה כנסתר וגלוי, אמיתות וצביעות, מגוון אמירות וזוויות התבוננות, חלקן סביבתיות ותרבותיות, חלקן אינטימיות בחשיפה הסתרה וגילוי דווקא תחת הכותרת : מסיכה. תערוכה זו מתאפיינת בגיוון ושפע ואריאציות לנושא המסכה. מסכות הנשענות על מסורת תרבותית מן העבר וכן תפיסות אמנותיות מודרניות. מסכה היא חפץ המכסה חלק מן הפנים או את כולן, ולעתים גם חלק מן הראש. המסכה משמשת כסממן לאפיון דמות באירועים קהילתיים כגון טקסים דתיים בתרבויות מערביות ושאינן מערביות (ארצות אפריקה והמזרח). מקור המילה 'מסכה' הוא כנראה מן המילה הלטינית Masca שפרושה רוח רפאים, ומערבית (ג'סטאר), שפרושה 'אדם בתחפושת'. המסיכה מהווה כיסוי, הסתרה, מיסוך ומחבוא באים לידי ביטוי ביום יום של הקיום האנושי האינטימי, החברתי, הסביבתי, האמנותי והתרבותי והעיסוק בהסתרה הינו לעיתים קרובות חלק בלתי נפרד מעבודתו של המעצב, היוצר והאמן. (ויקיפדיה)

Mask

מציגים: אופיר זמודזיאק, אורית רוט, אורלי נתנאל, אילנה שליסר, איש גורדון, אלגרה שניידר, Brigitte Messali,הלנה גת, חיים גולדנברג, יהודה בן נחום, יולנדה אנטל, יצחק דוידוביץ', כוכבה סרנגה, לאה הרפז, לבנה גבריאל, ליאור קסם-חממה, משה דבש, נילי ללום, סיגל מרום,סיגל נדלר-שמרלינג, רינה שחם, רעיה מנובלא, שלום קלנר

אוצרת: יפה עמרני-שוחטים

גלריית האורגים בחולון

נעילה: 14.4.2014

♥♥♥♥

דוד טרטקובר

דוד טרטקובר

דוד טרטקובר

דוד טרטקובר

דוד טרטקובר

דוד טרטקובר

דוד טרטקובר

דוד טרטקובר

דוד טרטקובר

דוד טרטקובר

הדפסים 2013 – דוד טרטקובר בגלריה הצימר. בהשקה יוצגו שש מהדורות הדפסי רשת חדשות. כל מהדורה בת 50 עותקים בלבד. שיתוף הפעולה עם דוד טרטקובר נולד בפגישה בסטודיו שלו בנווה צדק עם יעקב בן כהן ושגיא אשין, מייסדי ומנהלי סדנת בעלי המלאכה. במהלך הפגישה נבחרו הדימויים לסדרות ההדפסים מתוך רישומים אחרונים של טרטקובר בדמותו של הצבר משנת 2013. לאחר תהליך ארוך של שמירה על זהות המקור ותרגומו לשפה הדפסית, הפרדת והתאמת צבעים והדפסות נסיון, תוצגנה סדרות ההדפסים החדשות.

הדפסים 2013

דוד טרטקובר

גלריה הצימר

לאחר הנעילה תעלה התערוכה לאתר וחנות בעלי המלאכה ברשת

♥♥♥♥

עתליה שחר

עתליה שחר

עתליה שחר

עתליה שחר

חלל מוגדר בגלריית בית יד לבנים. כשמקלידים את המילה "חלל" בגוגל מתקבלות תוצאות מגוונות מעולמות שונים לחלוטין: מתחום האדריכלות, מדעי האסטרופיזיקה, עיצוב פנים, הנדסה ועד חללי מערכות ישראל. "חלל" הוא משחק בין ניגודים: בין נפח פנימי לכוד ובין מרחבים אין סופיים, בין ריקנות מוחלטת ופוטנציאל לבריאה חדשה. למילה חלל יש נפח, יש אויר, ויש לה גבול חד כאבחת סכין; עד כאן יש / מכאן אין! האמנים המציגים חוקרים את האפשרויות הגלומות בחלל שביצירתם כבמעבדה אמנותית. המפגש של עבודתם עם חלל גלריה שהיא גם בית יד לבנים, מטעינה בהם רובד משמעות נוסף ועמוק המאפשר קריאה מחודשת וספציפית בהקשר להצבה במקום.

חלל מוגדר

מציגים: פז הדס ,עתליה שחר,יונתן גולדמן , אבשלום מגיל

אוצרת: קרן ויסהוז

גלריית בית יד לבנים ראשל"צ

פתיחה: 20.3.2014

נעילה: 22.4.2014 

♥♥♥♥

והנה קונספט מעניין: לכבוד פסטיבל הפנזינים #5 יושק גליון חדש של Re-Feel, הפעם בסימן מכתבי אהבה למתים, מהמתים, לאבודים ולנואשים ב-50 עותקים לא זהים. עותק ראשון – 20 שקל וכל עשרה שנמכרים, מכפילים את המחיר.

הפרטים המלאים כאן.

♥♥♥♥

השקת הספר חנה

השקת הספר חנה

חנה

חנה

חנה

חנה

חנה

חנה

אירוע השקת הספר חנה, המבוסס על אוסף צילומים שנמצאו בשוק הפשפשים. בכל הצילומים מופיעה אותה אישה – חנה, עומדת בכניסה לביתה, לובשת בכל צילום בגד אחר. מעל 50 צילומים שונים אוגדו לספר ומלווים בטקסט שלי (האמנית-הגר ציגלר) ושל האוצר יונתן אמיר. המימון לספר נעשה בעזרת מימון המונים באתר הדסטרט ועכשיו לכשיצא לאור ימכר בחנויות נבחרות בארץ ובחו״ל ובחנויות אינטרנטיות.

אירוע ההשקה של הספר יתקיים ביום חמישי 20.3 בשעה 20:00 בגלריה אלפרד בתל-אביב.

♥♥♥♥

הזמנה למפגש עם שמחה שירמן

הזמנה למפגש עם שמחה שירמן

הזמנה למפגש עם שמחה שירמן

♥♥♥♥

מפגש עם מאיה כהן לוי

מפגש עם מאיה כהן לוי

מפגש עם מאיה כהן לוי במסגרת סדרת ההרצאות – אמנים על עבודתם 5

♥♥♥♥

 לינקים

 ארגון שח"ם מציג: שחקן לא עובד בחינם

טיפים שעוזרים לארוז אמנות

בועט לשער: מארק אולריקסן מדבר על איורי השערים של "ניו יורקר"

אמנו עצמכם להיות יצירתיים יותר 

צילומים בהשראת הארוחות האחרונות של הנידונים למוות, רגע לפני ההוצאה להורג

מסלולים אלטרנטיביים ללימודים, או השלמה ללימודים לתואר ראשון בתחום האמנות

החייל הלבן   

8 אמני רחוב שכדאי לשים לב אליהם

♥♥♥♥

קול קורא להגשת מועמדות לפרס מוזס 2014 – בית האמנים בירושלים

♥♥♥♥

קול קורא לצלמים וצלמות להגיש צילומים לתחרות צילום בנושא: “רחוב סוקולוב שלי"

הצילומים הנבחרים יוצגו בתערוכה בבית ראשונים בהרצליה במסגרת שנת ה- 90 להרצליה.

ניתן להגיש צילום אחד לצלם, באיכות גבוהה וללא עיבוד (למעט טיפול בצבע) למייל: brishonim@gmail.com

מועד אחרון להגשת צילומים: 31.3.2014

ההשתתפות לא כרוכה בתשלום, בית ראשונים אחראי על הדפסת הצילומים

השופטות בתחרות: אליסיה שחף – צלמת אמנית, ונילי הראל – מנהלת מוזיאון בית ראשונים בהרצליה.

פתיחה חגיגית של התערוכה במעמד ראש העיר: 1 למאי 2014

♥♥♥♥

פרס שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית לשנת 2014

פרס שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית לשנת 2014

פרס שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית לשנת 2014: לאמן הנבחר יוענק פרס על סך 10,000$, כתמיכה בהוצאה לאור של קטלוג התערוכה שיציג במוזיאון תל אביב לאמנות.

הפרס ניתן זו השנה השביעית. ועדת שופטים המורכבת מנציגי משפחת שיף, נציגי המוזיאון, אמנים ואספנים ישראלים, תעניק לאמן הנבחר פרס על סך $10,000 , הוצאה לאור של קטלוג ותערוכה שתוצג במוזיאון.

האמן יתחייב להעניק למוזיאון יצירה, שתהווה חלק מאוסף מוזיאון תל אביב לאמנות.

התנאים: אמנים שמציירים במסורת אמנות פיגורטיבית ריאליסטית והציגו בחללים מוכרים, מוזמנים להגיש קורות חיים, טקסט או מכתב המלצה,

10 תצלומים במידות 21×28 או בצילום דיגיטלי )דיסק( לא יאוחר מיום 15.3.2014 למוזיאון תל אביב לאמנות, המחלקה לפרוייקטים מיוחדים / הפרס ע"ש חיים שיף.

♥♥♥♥

קול קורא לאמנים, מעצבי אופנה, אקססוריז ועיצוב מוצר לפסטיבל גג ארט. הפסטיבל יושק בתחילת חודש אפריל ויהיה כולו עיצוב טוב, אמנות חדשה ומוזיקה. הפסטיבל יערך 9 שבועות בכל יום שישי. אנחנו מחפשים את המעצבים שמעוניינים להציג ולמכור יצירות, פרטי אופנה, עיצוב, אקססוריז ואמנות במסגרת האירוע. להגשת מועמדות יש לשלוח מייל לכתובת: dstationstore.t@gmail.com  בצירוף שם מלא, טלפון, שם המותג ותמונות של המוצרים.

♥♥♥♥

A5 - Call For Submissions - Animal Issue‏

A5 – Call For Submissions – Animal Issue‏

קול קורא למשלוח עבודות למגזין A5 בנושא חיות.

תאריך אחרון למשלוח:

15X21 cm / 300 dpi / eps or jpg

the a5 magazine

♥♥♥♥

קול קורא לאמנים ואוצרים, להשתתף בגיליון החדש לחודשים מרץ\אפריל 2014, של מגזין האמנות המקוון 44 DEGREES בנושא חדש סודות. הנושא מאד רחב, כיצד הייתם מבטאים סודות, הסוד המתוק או המר והעצוב. סודות בינו ובינה, במשפחה, בין מדינות וכדומה.

נא לקרוא את כל הטקסט בתשומת לב, על מנת לשלוח חומרים במדוייק לפי הבקשות.

הפנייה היא לאמני מדיה דיגיטלית (צילום\ציור\איור\וידאו), ציירים קלסיים, פסלים. ואוצרים. (אמנים פלסטים צריכים לדאוג לצילומים איכותיים של היצירות ללא מסגרת) אוצרים המעוניינים לפרסם לינק לאתר שלהם מוזמנים לכתוב טקסט קצר באנגלית הקשור לנושא המגזין.

מוזמנים לשלוח :

עד 5 יצירות (גוף עבודות, מתוכם יבחרו המתאימות) המשקפות לדעתכם את הנושא. יפורסמו רק יצירות מתאימות בפורמט JPG ב 72 DPI בגודל של 1000 פיקסלים ברוחב או בגובה.

בקובץ וורד עם שם האמן באנגלית, הצהרת אמן קצרה (מספר שורות לא יותר מעמוד) הקשורה לנושא בשפה האנגלית,טכניקה וגודל

כתובת המייל ליצירת קשר ולינק לאתר האמן.

כתובת המייל לשליחת יצירות: נא לכתוב בכותרת המייל – מגזין אמנות נושא- SECRETS – 44degreesmagazine@gmail.com

חשוב מאד: נא לשלוח את הטקסטים בקובץ וורד בלבד ולא בגוף המייל.

מועד לסיום שליחת היצירות: 18 למרץ 2014 (לא יתקבלו הגשות לאחר תאריך זה)

שליחת החומרים הם באחריותם הבלעדית של האמנים לפרסום במגזין, לא יהיו תיקונים לאחר מכן.

♥♥♥♥

BIT קול קורא לאמנים וליוצרים

BIT קול קורא לאמנים וליוצרים

BIT קול קורא לאמנים וליוצרים

♥♥♥♥

Picture Peace

Picture Peace

Picture Peace – קול קורא

♥♥♥♥

A5 – Call For Submissions – Animal Issue‏
דרושות אימהות יוצרות

דרושות אימהות יוצרות

דרושות אימהות יוצרות

♥♥♥♥

תחרות עיצוב תחתיות משקה של אור ירוק   

♥♥♥♥

מוזמנים להציג בתערוכה בנושא סירות

מוזמנים להציג בתערוכה בנושא סירות

מוזמנים להציג בתערוכה בנושא סירות

♥♥♥♥

קול קורא להגשת עבודות במגזין הצילום פס רחב

קול קורא להגשת עבודות במגזין הצילום פס רחב

קול קורא להגשת עבודות במגזין הצילום פס רחב

♥♥♥♥

מגזין האמנות המקוון "הרמה"    מזמין אתכם לשלוח עבודות אמנות וטקסטים בנושא טראש.

טקסטים יש לשלוח על מסמכי וורד ניתנים לעריכה

דימויים יש לשלוח באיכות גבוהה ברזולוציה 300dpi

וידאו יש לשלוח לינק לYOUTUBE, VIMEO או כל אתר מארח אחר

סאונד יש לשלוח לינק לקובץ שמצוי על הרשת

בנוסף, אנא צרפו קרדיט מלא של העבודה: שם האמן, שם העבודה, שנת יצירה, חומרים, גודל

את החומרים יש לשלוח לכתובת: haramamag@gmail.com

מועד אחרון למשלוח : 12/6/14

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com 

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “כל קורה – מרץ”

  1. צלילבתאריך 20 מרץ 2014 בשעה 12:47

    עשיר ומעשיר, תודה 🙂

  2. ירוןבתאריך 21 מרץ 2014 בשעה 6:24

    תודה על המידע

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות