יונ 19 2014

כל קורה – יוני

מרינה גרצ'אניק

מרינה גרצ'אניק

…"יש כאלה (ואני בתוכם), שהסביבה, סוג הסצינה והאווירה, משפיעים על בחירת טכניקת הרישום. למשל רישום אנשים בפעולה – ילדים משחקים, עוברים ושבים בפארק וכו', יותר קל לעשות עם כלי אחד – עט מכחול, מרקר או עיפרון. בדרך כלל, סביבה משלבת דברים דינמיים וסטטיים. אני אוהבת להתחיל את העבודה ממאסות גדולות שלא זזות, לסמן את הטריטוריה ולחכות שמשהו מעניין יקרה. ברגע שיש התרחשות מעניינת בפריים – אפשר מהר להוסיף אותה ל"במה" המוכנה. פיתחתי לי טכניקה של עבודה עם צבעי מים ועפרונות צבעוניים נמסים במים, בה אני מתחילה מכתמים ולא מקווים ומתקדמת בשכבות של כתם-קו – מה שמאפשר חופש, דינמיות, ו"מקום לטעויות"… " 

(מרינה גרצ'אניק, מאיירת ומעצבת, כתבת בארגון Urban Sketchers, העולמי ומרכזת הסניף הישראלי, בראיון המקסים הזה שממש עושה חשק לצאת ולרשום)

 

♥♥♥♥

גוני חרל"פ, צילום: יובל חי

גוני חרל"פ, צילום: יובל חי

גוני חרל"פ, צילום: יובל חי

גוני חרל"פ, צילום: יובל חי

משפך, גוני חרל"פ בבית האמנים בתל אביב. תערוכת היחיד הראשונה של גוני חרל"פ מציגה מספר עבודות פיסוליות המהוות סוג של פרשנות או מחווה למשפך – אובייקט שמשמש במקור ליצירת העבודות עצמן בתהליך יציקתן. התערוכה הקאמרית "משפך" חושפת מחשבה בדמות שלושה חלקים. האובייקט המרכזי בתערוכה הינו פסל מונומנטלי המשתרע כווילון אורגני-מטפס מן הרצפה לתקרה. זהו וילון רך ורוטט שמורכב כולו מעשרות משפכים יצוקים מסיליקון וגומי בצבעוניות מרהיבה. שונית משפכים אנכית זו מפתה את הצופה להתקרב אליה, לחקור, לגעת ולנסות לבדוק את הגבול בין האובייקט המלאכותי לבין סף האורגניות-ארוטית שלו. האובייקט השני מורכב משלושה לוחות פרספקס חלביים שטבועים-שקועים בהם משפכים יצוקים ומתחת לכל אחד מהם מצוין הכינוי הלועזי שלו. שמות אלו הינם הכלאה בין עולם ההשראה הביולוגי-אורגני שלהם לבין שמות פסלים שונים. כל משפך מקבל אישיות נבדלת ואפיון בעל משמעויות פורמליסטיות ונרטיביות שונות במקביל. הפסל השלישי, אשר מתפקד כמעין סוג של הערת שוליים בחלל, הינו עציץ-משפך אשר מונח באגביות בפינת החדר. עציץ זה הוא למעשה צמח בשם "פיקוס הגומי" אשר עליו ישנו פיסול חופשי בגומי. גם רדי מייד מטופל זה  הוא בעל איכויות חומריות אורגניות-ארוטיות אשר מתכתבות עם מושג ה"בזות" ובמקביל מהוות גם רפרנס לתהליך האורגני שהוחלף בתהליך הכימי של ייצוג בגומי מלאכותי-תעשייתי.

משפך

גוני חרל"פ

בית האמנים בתל אביב 

אוצרת: שרי גולן

פתיחה: 19.6.14

נעילה: 12.7.14

♥♥♥♥

ג'ניפר אבסירה

ג'ניפר אבסירה

ג'ניפר אבסירה

ג'ניפר אבסירה

ג'ניפר אבסירה

ג'ניפר אבסירה

WE LIVE AS WE DREAM – ALONEג'ניפר אבסירה בגלריה ארטסטיישן. אבסירה משתמשת בעולם הדימויים העכשווי הרחב כחומר גלם ומתוכו בוחרת באופן אימפולסיבי ובו זמנית מודע דימויים אשר עוברים מניפולציה ומשולבים יחד עם צילומיה. העבודה הנוצרת היא דיאלוג בין דימוי היסטורי לדימוי עכשווי, המבטא גם דיאלוג בין האמנית לעולם החיצוני. בבקשה להחזיר את היופי לעולם האמנות, היא בוחרת לתעד ולהגיש לצופה דימויים אשר בבחירתם מתוך עומס הדימויים היא חותמת את זהותה.

WE LIVE AS WE DREAM – ALONE

ג'ניפר אבסירה

גלריה ארטסטיישן

פתיחה: 26.6.14

נעילה: 16.8.14

♥♥♥♥

אולגה קונדינה

אולגה קונדינה

אולגה קונדינה

אולגה קונדינה

אולגה קונדינה

אולגה קונדינה

תערוכת רטרוספקטיבה של הציירת אולגה קונדינה בגלריה\מרכז תרבותי החדש – משונע. בדרך כלל אמנים מארגנים רטרוספקטיבות כשהם ידועים ומוערכים, כסיכום של דרכם היצירתית… תערוכה זו, לעומת זאת, חשובה לי כנקודת עבודה, היא נותנת לי הזדמנות להסתכל על עצמי בפרספקטיבת הזמן, לגלות את האיכויות המיוחדות שעלו בעבודות מוקדמות וממשיכות להתפתח, זו הזדמנות עבורי כאמן לעבור היכרות עם עצמי. כמובן שהאקספוזיציה זו אינה כוללת את כל התקופות, אבל אני בחרתי כמה מנקודות המפנה בשפה שלי שהשפיעו על העבודות שבאו אחריהן. זה מעניין במיוחד עבורי למצוא את אותן נקודות ולהבין איזה סוג של אמנית אני. בסטודיו רטרוספקטיבה כזו אינה אפשרית כי אתה תמיד עסוק במשהו רלוונטי בו זמנית ואין זמן כדי להשוות את עצמך לעצמך. אולם תערוכה נותן ההזדמנות לעצור ולנתח. תערוכה זו תהיה בעיקר להרפתקה מרתקת בשבילי." (מתוך טקסט התערוכה). בתערוכה יוקם מיצב בלב החלל שיורכב מאובייקטים  ומעבודות שנשרפו כאשר עלה באש הסטודיו שלה עם כמות גדולה של עבודות.

אולגה קונדינה

משונע

פתיחה: 19.6.14

נעילה: 17.7.14

♥♥♥♥

מישל יזירסקי

מישל יזירסקי

חלון של חצות, מישל יזירסקי בגלריה "פינברג פרוג'קטס. גלריה "פינברג פרוג'קטס" מתכבדת להציג את האמנית הברלינאית מישל יזירסקי בתערוכת היחיד הראשונה שלה בישראל, "חלון של חצות", התערוכה כוללת גוף עבודות חדש של ציורי שמן על בד. הדגש בעבודות הינו יצירת ממד חדש באמצעות שימוש באור טבעי ואור מלאכותי. היא 'מדביקה' זו לזו באמצעות מכחולה המשוכלל, מחבר טקסטורות שונות המוצפות מקורות אור כדי ליצור חללים חדשים בתוך העבודה. האור 'מפוסל' דרך השימוש בצבע, האור הטבעי מעורב באור מלאכותי עד כדי בניית ממד שבו נשזרים עולמות הופכיים. עולמות אלה, מאפשרים עבור הצופה דריסת רגל לחלל סוריאליסטי ומלא קסם, שבו מתקיימים בו זמנית פנים וחוץ, פני שטח ועומק.

חלון של חצות

מישל יזירסקי

אוצרת: ים המאירי

פינברג פרוג'קטס

נעילה: 12.7.2014

♥♥♥♥

מרב סבירסקי

מרב סבירסקי

שישה סיבובים לדקה, מרב סבירסקי, בגלריה קו 16. סבירסקי, אמנית צעירה בעלת רקע במחול, יוצרת עבודות וידיאו, מיצג או פיסול קינטי המייצרות תנועה.  באמצעות הפשטה ופירוק של אלמנטים מעולם המחול והתנועה, חוקרת התערוכה מנגנונים המייצרים או מעבירים תנועה, מפרקת תנועות מוכרות למרכיביהן ומרכיבה מהן תנועות חדשות, ומערערת על חוקים פיסיקליים מוכרים. על אף שרוב העבודות בתערוכה נעות, הן עוסקות למעשה בהקפאת תנועה, בפירוקה או בניסיונות לשלוט במרכיביה.

שישה סיבובים לדקה

מרב סבירסקי

אוצרת: רווית הררי

גלריה קו 16

♥♥♥♥

דב אור נר, צילום: דוד פיינמסר

דב אור נר, צילום: דוד פיינמסר

דב אור נר, צילום: דוד פיינמסר

דב אור נר, צילום: דוד פיינמסר

דב אור נר, צילום: דוד פיינמסר

דב אור נר, צילום: דוד פיינמסר

בד רנרוא וליידי גאגא במזל עורב, דב אור נר בגלריה הקיבוץ. בד רנרוא (היפוך אותיות של דב אור נר), הוא דמות מיתולוגית שיצר בשנת 2009. בד רנרוא הוא צעיר שנולד ב-1970, למד בבצלאל ויצר במשך השנים פרויקטים אמנותיים רבים, הוא בעל שפם שחור ופסוקת בשיער. דמותו של בד רנרוא תככב גם בסרט וידיאו של מירה לפידות ורומא בוטמן "בד רנרוא בגן התענוגות". זהו פיתוח נוסף של דמותו הקולנועית של אור נר/רנרוא, בהמשך לסרטן הקודם, "בד רנרוא", שזכה לציון לשבח בפסטיבלים שונים. את התצוגה ישלים אוסף של פסלים וחפצים תלת ממדיים, שיונחו על גבי מדפים, לאורך הקירות, כשכולם קשורים ומאזכרים את שלושת גיבורי התערוכה: העורב, בד רנרוא וליידי גאגא. באירוע פתיחת התערוכה  יבצעו דב אור נר ועתליה ברנדבורג מיצג בן 20 דקות:  "בד רנרוא וליידי  גאגא במזל עורב".

בד רנרוא וליידי גאגא במזל עורב

דב אור נר

גלריה הקיבוץ

אוצרת: יעל קייני

פתיחה: 19.6.14

נעילה: 18.7.14 

♥♥♥♥

נדב עשור

נדב עשור

נדב עשור

נדב עשור

נדב עשור

נדב עשור

מלאכים, נדב עשור בגלריה ג'ולי מ. כלי טיס לא מאויישים (מזל"טים או מל"טים) עדיין משמשים כיום בעיקר למטרות צבאיות ומסחריות הכוללות מעקב צפיה והתערבות מרחוק, החל מחיסולים "ממוקדים" בעזה וכלה בצילום חתונות מן האוויר. בעתיד הקרוב השימוש במזל"טים יתרחב לשדות רבים נוספים, עת יאושרו עשרות אלפי מזל"טים אזרחיים, שרבים מהם מכילים טכנולוגיות ישראליות, לתנועה בשמי ארצות הברית וארצות רבות אחרות. העבודות בתערוכה עוסקות בהיבטים הגופניים, הרוחניים, והפוליטיים, של אשכול הטכנולוגיות והפעולות של שליטה במרחב, נוכחות מרחוק, ותנועה לא מאויישת המיוצג על ידי המזל"ט. התערוכה כוללת צילומי פורטרטים עצמיים של מפעילי מזל"טים המתעדים את עצמם מתוך הכלי אותו הם מטיסים.

מלאכים

נדב עשור

גלריה ג'ולי מ.

נעילה: 19.7.14

♥♥♥♥

עדן בנט

עדן בנט

רמפה, עדן בנט בגלריה טמפו רובטו. בתערוכה מוצג מהלך מחקרי שכולל: שוטטות ברחבי העיר ואיזורים תעשייתיים, איסוף חומרי גלם ושאריות, לכידה צילומית של קומפוזיציות ארעיות, והרכבה של מערכים היברידיים באמצעות פעולות ניסיוניות בסטודיו. תוך ניסיון לבחון את האפשרות של דו מימד ותלת מימד לשכון יחד באותו חלל ולהגיב זה לזה, התערוכה מציגה מעברים דקים בין דברים ודימויים, מכשירים שימושיים ומושאים של התבוננות, חיים עירוניים וכוחות מופשטים.

רמפה

עדן בנט

טמפו רובטו Tempo Rubato

נעילה: 5.7.14

♥♥♥♥

שרון גלזברג

שרון גלזברג

תמר שפר

תמר שפר

טלי נבון

טלי נבון

אורית ישי

אורית ישי

יונתן גל

יונתן גל

נוף מופרע, תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין. ההפרעות בנוף מהוות מעין התערבות אורבאנית בטבע או נוכחות של טבע בסביבה אורבאנית. חלק מהעבודות מוצגות  כנוף פסטורלי כאשר לפתע מבליח בו משהו אחר, שלא במקומו אשר שובר את ההרמוניה. נוכחותו של האובייקט העירוני במרחב הטבעי יוצר מערך חדש וגורם לצופה להסתכל בצורה אחרת על הנוף. קיומה של הפרעה מערערת על ההרמוניה והסימטריות המובנית בתפישתנו את הנוף כמכלול. מבנים ארכיטקטוניים המכילים ניגודיות של קנה מידה בינם לבין עצמם או הר געש מלאכותי הנטוע במרכזו של נוף טבעי הם חלק מהתופעות היוצרות התרחשות זו.

נוף מופרע

אמנים משתתפים: ורדי בוברוב, יונתן גל, שרון גלזברג, שירה גפשטיין מושקוביץ, אורית ישי, טלי נבון, אורן פישר, בני קורי, תמר שפר.

אוצר: שחר מרקוס

גלריה בנימין

פתיחה: 19.6.2014

נעילה: 12.7.2014

   

♥♥♥♥

Gregor Hildebrandt

Gregor Hildebrandt

APPARITION תערוכה קבוצתית בגלריה זומר. המונח Apparition עשוי להתייחס להופעה על-טבעית של אדם או דבר, במיוחד רוח רפאים או פנטום. באסטרונומיה, המשמעות היא של מראה או זמן שבו כוכב שביט מתגלה. התערוכה בוחנת יצירות של אמנים העוסקים ביחסי פעולה-אובייקט ומתמקדים בעקבות של תנועה בחומר. עקבות אלה עשויים להיות חמקמקים, כפי שכמה עבודות בתערוכה מדגימות. חלקן מטילות ספק בעצם הניסיון ללכוד רגעים חולפים בעצם נוכח. אמנים המשתתפים בתערוכה בוחנים את הקשר בין מה שמסווג כאמנות מופע ובין האובייקט האמנותי עצמו. במילים אחרות, עקבות של פעולת "פרפורמנס" נוכחים בעבודות אלה, בין אם באופן מילולי יותר – כזה המתייחס לפעולת היצירה עצמה, או קונספטואלי יותר, באמצעות עיסוק בשאלות של זמן והשהיה של תנועות רגעיות. המחשבה על עקבות ב-Apparition מתבטאת ביצירות המשקפות נוכחות הנעדרה תמיד, היעדרות המגדירה נוכחות. מחשבה זו מובילה גם ליצירות הנמצאות או יוצרות בעצמן מעין עולם רפאים. במרכז התערוכה עומדת השאלה של חומר פיזי המשמש כעדות, ככלי קיבול לבלתי-נוכח.

  APPARITION

אמנים משתתפים: Saâdane Afif, Allora & Calzadilla, Uri Aran, Yael Bartana, Michal Helfman, Gregor Hildebrandt, Alicja Kwade, Elad Lassry, Roman Signer, Lihi Turjeman, Sharon Ya'ari

 גלריה זומר

נעילה: 23.8.14

 

♥♥♥♥

מרק שנדרוב

מרק שנדרוב

מרק שנדרוב

מרק שנדרוב

מרק שנדרוב

מרק שנדרוב

מחשבות, מרק שנדרוב בגלריה אשכול פיס בתל אביב. …"ציוריו של מרק שנדרוב נעים בין הקוטב הסוריאליסטי לבין הקוטב הפנטסטי. מצד אחד, הם עשויים בדייקנות מרבית, מצד שני, אינם ניתנים לפענוח. ״החלומות״, מסביר מרק, ״הם תוצר של תת ההכרה, שהוא הבסיס ליצירה, אבל לא הייתי מסתפק בתיאור החלומות ללא ביקורת של השכל ושל ההיגיון״. לנוכח החלל הריק אשר בא במקום ערים שנמחו מעל פני האדמה, מול הגעגועים ליצורים אהובים שנשארו מהם רק קרעי זיכרונות, לא נותר לאמן אלא לברוח מן המציאות אל הדמיון, להימלט מעצמו אל… עצמו, הוא אומר. מרק שנדרוב מאמין בחשיבות ההיגיון גם באגדותיו המצוירות, שבהן שולט לכאורה הסגנון הישן, המדכא את השכל וההיגיון. הציור של מרק מכיר בקיומם של דחפים, יצרים והזיות, ואולם אלה הם בעיניו רק חלק מהמציאות. כמו כן, תיאור המציאות כפי שהיא, הבא לידי ביטוי בזרם ״הנטורליזם״, גם הוא אינו מספק לדעתו את התמונה השלמה. ההיגיוני והלא־רציונלי, הניגוד בין גן עדן לבין חיים על פני האדמה, בעיות נפש האדם, האלוהים והשטן – כל אלה, יחדיו, מוצאים את מקומם בציוריו של מרק. לאחר שנים של יצירה מכנה מרק את עבודתו בשם ״דימוי הניתן להגדרה״. ״אולי אנו חיים בגן עדן בלי שנדע זאת״, הוא אומר. ״אני מצייר דברים קיימים כפי שאני מאמין שהם נראים, עתירי יופי שלא מהעולם הזה וללא קווים ישרים. אני מצייר מלאכים, כי אני מאמין בקיומם – הם מתהלכים בינינו והם יצורים כמונו״"… (מתוך ההודעה לעיתונות)

מחשבות

מרק שנדרוב

גלריה אשכול פיס

♥♥♥♥

יאן ראוכוורגר, דיוקן יונה וולך

יאן ראוכוורגר, דיוקן יונה וולך

יאן ראוכוורגר, דיוקן פנחס שדה, מאוסף עוזי אגסי, צילום אבי חי

יאן ראוכוורגר, דיוקן פנחס שדה, מאוסף עוזי אגסי, צילום אבי חי

פנחס שדה, אישון

פנחס שדה, אישון

אביבה אורי, טכניקה מעורבת, מאוסף גלריה גורדון

אביבה אורי, טכניקה מעורבת, מאוסף גלריה גורדון

הברכה והקללה – תערוכה בעקבות הסדרה מקוללים. התערוכה מבקשת להוסיף נדבך להתבוננות בגיבורי סדרת הטלוויזיה "המקוללים" (בימוי: חגי לוי, הפקה: לירן עצמור). לצד מגוון קטעי ארכיון וראיונות של ארבעת המקוללים – משה קרוי, אביבה אורי, יונה וולך ופנחס שדה – מוצגות בתערוכה עבודות אמנות במדיומים שונים: צילום, ציור, רישום והדפס. של האמנים שבמרכז הסדרה ואמנים נוספים שקשורים בסדרה ובדמויות המופיעות בה, כגון הדפסים שיצרה עופרה צימבליסטה יחד עם יונה וולך, רישומים של פנחס שדה, צילומים של מיכה קירשנר ואברהם חי של וולך ואורי ועוד.

הברכה והקללה

תערוכה בהשראת סדרת הטלוויזיה ״המקוללים״

 מציגים: אביבה אורי, רחל הירש, דוד הנדלר, יונה וולך, אברהם חי, רחל אורי ימפולר, ורדי כהנא, דפנה ערוד, עופרה צימבליסטה, מיכה קירשנר, יאן ראוכוורגר, פנחס שדה, עידו שמי

אוצר: יובל כספי

החללית בירקון 70

סינמטוק: 19.6 בהשתתפות יוצרי הסידרה ״ המקוללים״ המפיק לירן עצמור,הבמאי חגי לוי ושארק דה מאיו הצלם

 מנחה: ירון טן ברינק

שיח גלריה: 27.6.14

♥♥♥♥

דליה זרחיה, צילום: עמאר יונס

דליה זרחיה, צילום: עמאר יונס

כרים אבו שקרה, צילום: עמאר יונס

כרים אבו שקרה, צילום: עמאר יונס

אלעד רוזן, צילום: עמאר יונס

אלעד רוזן, צילום: עמאר יונס

אמנות על הצלחת, אירוע רב תרבותי של אמנות, משלב אמנות וקולינריה מקומית, לתמיכה בסדנת הקרמיקה לנשים בגלריה לאמנות – אום אל פחם. באירוע "אמנות על הצלחת", יוצגו כ 200 צלחות קרמיקה מצוירות על ידי 80 אמנים יהודים וערבים, אשר יעמדו למכירה לקהל הרחב, במחיר אחיד של 500 ₪.  כל ההכנסות ממכירת הצלחות, יוקדשו לתמיכה בהמשך פעילותה של סדנת הקרמיקה לנשים ערביות שמפעילה הגלריה, בהדרכתה והנחייתה של האמנית רינה פלג. מטרת האירוע הינו מאמץ נוסף להעצים ולקדם את סדנת הקרמיקה המתקיימת בעידוד הגלריה. הסדנא מופעלת על ידי נשים ערביות מקומיות אשר יוצרות עם הקשר תרבותי ומרחבי. במהלך האירוע, יוכלו המבקרים לרכוש ארוחת צהריים ממיטב המאכלים והתבשילים מהמטבח הערבי המסורתי, פרי ידיהם של שפים מקומיים ונשים תושבות האזור. בין המאכלים שיוגשו: מקלובה, מנסף, ממולאים, שוש ברק, מועג'נא, כנאפה שיוכן במקום ועוד.. בנוסף יוגשו תבשילי ואדי ערה והגליל על ידי קבוצת נשים מסדנת הקרמיקה שבגלריה לאמנות אום אל פחם, ובית ספר קולינרי אום אל פחם.

אמנות על הצלחת

בין האמנים המשתתפים: רקפת וינר-עומר, אבנר כץ, אחמד כנעאן, רחל קייני, חיה רוקין, הודא ג'מאל, אלעד רוזן, זאב אנגלמייר, כרים אבו שקרה, פריד אבו שקרה, מיכל גבע, רון עמיר, אנה פרמצ'נקו, ועוד….

בין השפים המשתתפים: עימאד מחאג'נה – מלון הילטון תל אביב / מוסטפא ג'ברין – מסעדת אל גזאל, אום אל פחם / ואליד מחאג'נה – מכללת קולינרי / סעיד מחאג'נה – מסעדת אל שיח, אום אל פחם / ועוד

הגלריה לאמנות אום אל פחם

יום שבת, 21.6 בין השעות 14:00-17:00

♥♥♥♥

נעמי טנהאוזר, צילום: מיכאל עמר

נעמי טנהאוזר, צילום: מיכאל עמר

נעמי טנהאוזר, צילום: מיכאל עמר

נעמי טנהאוזר, צילום: מיכאל עמר

נעמי טנהאוזר, צילום: מיכאל עמר

נעמי טנהאוזר, צילום: מיכאל עמר

נעמי טנהאוזר, צילום: מיכאל עמר

נעמי טנהאוזר, צילום: מיכאל עמר

העלמות בכחול, נעמי טנהאוזר בבית קנר – גלריה עירונית לאמנות ראשל"צ. בסדרת הציורים המושפעת מהעלמות מאביניון של פיקאסו, 5 נשים עירומות. כל אחת נבחרת לפרויקט בקפידה. באופנים שונים קשורות הנשים (נטע, נעמי ב. , ורד ויאנה) אל נעמי ואל עולם האמנות. הנשים אינן בהכרח מודליסטיות מנוסות, שהיותן עירומות מול מבט האמנית אינו ברור מאיליו. לחלקן זו התנסות חדשה, עם גופן, עם מבט נשי הצופה בגופן, עם הנכחת גופן על הבד.  באמצעות הציור מאפשרת טנהאוזר לשאול שאלות על נשיות, על גיל, על התבוננות בעירום, על החוויה של צייר- מצויר, של מודל- צייר, של חברה- מצוירת, מה קורה במהלך מפגש בין מודל המוזמן אל הסטודיו לבין הצייר\ת.

 העלמות בכחול

נעמי טנהאוזר

בית קנר – גלריה עירונית לאמנות ראשל"צ

אוצרת: אפי גן

פתיחה: 28.6.14

נעילה: 10.9.14 

♥♥♥♥

תערוכות הבוגרים לפי סדר הפתיחות:

חיפה תערוכת MFA 15.5-29.5

בוגרי בצלאל תואר 2- 10.6.

אורנים 17.6.14 – 5.7.14

חיפה תואר 1- 19.6

תל-חי: 26/6/14 נעילה ;11/7/14.

סמינר הקיבוצים- ב-26/6 (התערוכה מוצגת במרכז עמיעד, שוק הפשפשים ביפו)

ספיר ב27.6 – 12 ליולי

מוסררה- 10.7-1.8

מכללת הדסה י-ם-10.7

מנשר 2.7.14 עד 19.7

המדרשה- 9.7 – עד 23.7.

מכון אבני- 15.7.14

שנקר -31.7.14-16.7

בצלאל תואר 1 17.7

ויצו חיפה- פתיחה: 23.7.14 נעילה: 2.8.14

♥♥♥♥

לינקים:

קצת למונדיאל  

פרפורמנס של ציור

איך מציירים בועה

היזם כאמן צעיר

חיילות ישראליות דרך העדשה

אמנים מגיבים למבקרים

פרסומות יצירתיות

איירו לי גרדרובה

ועוד מהגלריה לארון 

עט לציור ב-16 מיליון צבעים

ועט תלת מימדי   

ארכיון בצלאל החדש

מוזיקאים, לא עבדים

הברביזון החדש – סולידריות עם המצוירים

הנשים המשפיעות ביותר על אמנות במזה"ת

הקטלוג האינטרנטי של התערוכה מן המוכן. מאה שנה לרדי- מייד במוזיאון חיפה

22 סימניות מעוצבות

ואחרון, הלילה הלבן השנתי בתל אביב, כל הפרטים כאן

♥♥♥♥

קול קורא לתערוכה קבוצתית בנושא: ברברה. ברברה המוכרת כבובת הברבי, היא אחת מהדמויות משפיעות על תפישות נשיות וחברתיות מאז המצאתה בסוף שנות ה-50. הילדות של היום, אזרחיות התיעוש של המחר, מתחנכות מגיל צעיר על הרעיון: השתמשי וזרקי, עידן חדש שכולו חד פעמי של צריכה והחלפה,  בו האובייקטים הופכים בן רגע לזמניים, ברי חלוף וחסרי ערך.

אנו מזמינות אתכן/ם להציע עבודות בנושא תוך חקירת הדימוי בנושאים הבאים:

עולם הצריכה- תעשיית היופי –תרבות

האם קיים קשר בין בובת הברבי לתפיסת הזהות הנשית ?

מהו הקשר בין תפיסת הנשיות אותה מייצגת ברבי לבין מגמות חברתיות, מגדריות?

 למעוניינים, נא להגיש ב-PDF: קורות חיים מקוצרים, שלושה דימויים של העבודות המוצעות. עבור עבודות וידאו או סאונד יש לשלוח לינק או קובץ בתוכנת WINZIP. את הדימויים יש לשלוח בקובץ JPG ברזולוציה גבוהה.

לתשומת לבכם/ן, לא תתקבלנה עבודות שיגיעו אחרי ה-15/7/2014

מייל:  kkoresh14@gmail.com

 כורש- עמותה לקידום אמנות ותרבות

www.koresh.org.il

♥♥♥♥

…"סופרים תמיד אוהבים לומר שתהליך הכתיבה הוא קשה ומלווה בסבל. הם משקרים. לאף אחד לא נעים לומר שהוא מתפרנס ממשהו שהוא ממש, אבל ממש, מהנה ומתגמל. כתיבה היא דרך לחיות עוד חיים, עוד הרבה חיים, של אינספור אנשים שאף פעם לא היית אבל שהם לגמרי אתה. כל פעם שאתה יושב מול הדף ומנסה, גם אם אתה לא מצליח, תגיד תודה על האפשרות הזאת להרחיב את הקיום שלך. זה כיף. זה מגניב. זה יופי-טופי ואל תיתן לאף אחד להגיד לך אחרת"….

(אתגר קרת, כלל ראשון מתוך עשרה כללים לכתיבה באלכסון)  

 

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות