נוב 13 2014

כל קורה – נובמבר  

#hugtag

#hugtag

♥♥♥♥

קצת תערוכות, קצת קול קורא, וכל מה שקורה 🙂

♥♥♥♥

…""אישה יפה", האגדה המודרנית המוכרת ביותר, נכתבה וצולמה עם סוף אחר. בתסריט המקורי, בסוף הסרט שולם לדמותה של ג׳וליה רוברטס 3,000 דולר, היא שקלה לסרב, בסוף לקחה את הכסף ובזה זה נגמר. הצופה אמור היה להיזכר שאגדות הן זמניות, מציאות היא הנצח, וזונה לרוב נשארת זונה, ולא הופכת לנסיכה. אגב, גם שם הסרט המקורי היה "3,000 דולר". אבל הצופים בהקרנות המוקדמות שרקו בוז, והמפיקים פשוט צילמו סוף חדש לאגדה. כי כולם מכורים להפי אנד. למפלט. לסיפור שלא מספר כלום. לצפוי. רגילים לחלום, מהילדות ועד לבגרות. נסיכים על סוסים לבנים, חגיגת נישואין מפוארת, כולם מאושרים ומעושרים, הסוף, כתוביות. שיזדיינו המחשבות, התובנות, האמירות הקשות, זה בידור! תנו לנו להתבדר! נתמודד עם השדים שלנו במקום אחר. THE END"…

 Lior Noyfeld 

 

♥♥♥♥

 

אבינועם שטרנהיים

אבינועם שטרנהיים

HOME DEFENDER, אבינועם שטרנהיים בגלריית משונע. בתערוכה זו יוצג פסל דמוי רובוט קרבי גדול מימדים, המורכב משאריות כלים מכניים שנמצאו בסביבת סטודיו האמן. בחלל האחורי של המשונע תוצג סדרת ציורי שמן של שטרנהיים. עבודת הפיסול של אבינועם שטרנהיים נוצרת מתוך שיטוט, ליקוט ואגירת שאריות חומרים וחפצים עזובים מן הרחוב המשמשים אותו כפלטה ליצירת עבודותיו הפיסוליות. Home Defender"", היא יצירה נוספת הנוצרת מתוך אותה תפיסת עולם מלנכולית ולוחמנית, אשר בה שזורים זה בזה עבר ועתיד, ללא הווה. מהמקום בו הפנטזיה מתרחשת במישור המקביל לחיים עצמם ומחליפה אותם, אך עדיין מורכבת מהם ומכילה אותם בתוכה באופן מט-לנפול. העבודה חושפת מצב בו הפנטזיה איננה נפרדת מן החיים (שייכת למדומיין) אלא מנהלת מולם מאבק בניסיון להחליפם על מנת למלא את החללים הריקים בחיפוש המתמיד אחר משמעות. הפיסול של שטרנהיים מאוד ישיר וקולע, אשר מתאר את החיים כפרדוקס בו צדדים מנוגדים, שלשניהם יש מן האמת, מתקיימים יחדיו בהרמוניה המוטלת בספק לכדי יצירת שלם. לדוגמה: חיצוניות עוצמתית ומטילת אימה אך למעשה עדינה, קורסת ומלאת רגש.

HOME DEFENDER

אבינועם שטרנהיים

גלריה משונע

פתיחה: 20.11.14

נעילה: 11.12.14

דן אלון, הדיקטטור, צילום: גוני ריסקין

דן אלון, הדיקטטור, צילום: גוני ריסקין

 

ואם תמהרו, תספיקו עוד לתפוס את דן אלון עם "הכול כשורה אדוני הגנרל", תערוכה המציבה את נוכחותו של הדיקטטור הבדוי, האלטר-אגו הגברי של אלון במרכז. באמצעותו עוסק אלון בסוגיות של יחסי כוח, גבריות וכליאה. דמותו של הדיקטטור הגנרל, מגלמת בתוכה ריבוי זהויות וזיכרונות: יחסים סבוכים עם האב, מודל לגבריות מגוחכת המתבססת על מחוות ומראה חיצוני וכן, פוסט טראומה משירות צבאי בכלא קציעות. דמותו של הגנרל שואבת השראה ממפקדים תימהוניים וצבעוניים דוגמת מעומר קדאפי ואידי אמין.

לפרטים נוספים על התערוכה לחצו כאן 

"אחרי הכל מדובר בתיאטרון של ייאוש", ראיון עם דן אלון מאת אביטל גלוברמן בערב רב 

שיח ונעילה: 15/11

♥♥♥♥

 

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ירון אתר

ארוחת צהריים עם התאומות, ירון אתר בגלריה השיתופית בכברי. משולש כאוטי של: מיניות, צבאיות וערכי המשפחה הישראלית הבורגנית טיפוסית, או המשפחה הצבאית. הציור נצבע בצבע אחיד של ירוק צבאי / ירוק חאקי. האחידות משטיחה את העומק הפיסי של הציור ומחדדת  מראה מורכבת של המציאות הישראלית המרובדת. אחת הצלעות במשולש המעורער הוא המימד המיליטנטי, מימד מוליך בהוויה הישראלית. המתח באווירת הארוחה, שרק קריצת עין בהפשטת הנוף. עם נוף תלוש וסצנה ספוגת מיניות סמויה מפוגגים אותו. מיניות תלוית כוח וסמכות. הסמכות הכפולה מיוצגת על ידי אב המשפחה או המפקד במשפחה הצבאית. כל התפקידים מתמזגים ומוכפלים. באותו אופן שפרגמנטים מהמופשט פולשים אל הפיגורטיבי. ופרגמנטים  מופשטים מהפיגורטיבי נפרדים ממנו ומקיימים מופשט עצמאי. אסטרטגיית החיתוך והעריכה של העורך לא מאפשרות רצף עלילתי, אלא התעסקות של ירון באספקלריה רחבה של הפוליטי: הפוליטיקה של הגוף, הפוליטיקה של הכוח, והפוליטיקה של הדת. רגעי האתנחתה במעמקי האלכימיה מתיזות לחלל לבה של הפשטה. אתנחתה בנשגב. (אבי איפרגן).

ארוחת צהריים עם התאומות

ירון אתר

הגלריה השיתופית בכברי

פתיחה: 22.11.14

נעילה ושיח גלריה: 20.12.14

אוצר : אבי איפרגן

♥♥♥♥

 

מיכל אורגיל

מיכל אורגיל

ליליאנה פרבר

ליליאנה פרבר

When X and Y, ליליאנה פרבר ומיכל אורגיל עם תערוכה זוגית באלפרד. חלל התערוכה מייצר מקום בו עולמותיהם המושגיים דרים זה לצד זה. נקודת המוצא של השתיים זהה, שתיהן "מתחילות" את היצירה מאיסוף אינפורמציה על פורמט צילומי, אבל מאותו רגע כל אחת מהן מפליגה לדרכי ייצוג ועובדה אחרים לגמרי.

When X and Y

ליליאנה פרבר ומיכל אורגיל

אוצרת: טליה רז

מכון באלפרד לאמנות ולתרבות

פתיחה: יום חמישי  20.11.14

שיח גלריה: 12.12.14 בשעה 11:00

נעילה: 13.12.14  

♥♥♥♥

 

רקפת וינר עומר

רקפת וינר עומר

יד הלשון, רקפת וינר עומר בפינברג פרוג'קטס. ציורים ופסלים מלאים ביטויים של 'תופעות' זניחות מודחקות, שהן בדרך כלל מנועות מייצוג. הדמות הנשית המופיעה בציורים באופן מלא או חלקי, מסרבת להיקרא באמצעות קלישאות, מסרבת להיות שדר שניתן לפענוח מידי. האישה שמתקבלת כאן היא בשר ודם, אישה שמשתמשת באברי גופה במקום בדיבור, נוכחותה היא גם ההעדר שלה, כשהיא פורמת את הסדר הסימבולי. האמנית, בדחייתה את החלוקות הישנות של המיניות, את ההיררכיות ההגמוניות, משחקת עם ההגדרות המיניות הנוקשות ונופחת בהן ארשת של "סטיית תקן", התלהבות ומתן רשות.

יד הלשון

רקפת וינר עומר

אוצרת: ים המאירי

פינברג פרוג'קטס

נעילה: 6.12.2014

♥♥♥♥

 

דפנה שרתיאל

דפנה שרתיאל

שחר סריג

שחר סריג

אריה ברקוביץ

אריה ברקוביץ

שתי תערוכות במקום לאמנות בקרית המלאכה:

24 – אריה ברקוביץ – תערוכת יחיד. סדרת העבודות החדשה של אריה ברקוביץ ממשיכה את עיסוקו במחקר ובהפשטה של אורבניות ושל קיום במרחב העירוני. ה"עיר" של ברקוביץ היא עיר מתעתעת. האובייקטים הפיסוליים מאזכרים ונשענים על מבנים, על פורמליזם המתכתב עם אדריכלות ועל מפגש של ישן וחדש המבקש להעיר זיכרון. זוהי דקונסטרוקציה של העבר ויחד עם זאת היא מסמנת כי הזיכרון הוא העתיד. אוצר: ניר הרמט

טריטוריאליזם – תערוכה קבוצתית. התערוכה מבקשת לשרטט מקום מדומיין , אשר ממוקם בין הידני והמסורתי לבין הדיגיטלי והמתועש. העבודות בתערוכה נעות על ציר מדומיין המגדיר מפה או טריטוריה באמצעים שונים, ומנסחות "מקום". זהו מקום מופשט, המסומן על ידי קורדינטות ואמצעי התמצאות במרחבי היצירה. העבודות משרטטות גבול ממשי או קונספטואלי, תוחמות ומנכסות את המרחב. מציגים: משה קופפרמן. יונתן אולמן, ליאת סגל, שחר סריג, דפנה שרתיאל. אוצר: ניר הרמט

♥♥♥♥

 

צילום ממצלמת פיתה, מחסום קלנדיה, חיים דעואל לוסקי

צילום ממצלמת פיתה, מחסום קלנדיה, חיים דעואל לוסקי

ירושלים, חיים דעואל לוסקי

ירושלים, חיים דעואל לוסקי

מצלמת כדור, חיים דעואל לוסקי

מצלמת כדור, חיים דעואל לוסקי

חיים דעואל לוסקי

חיים דעואל לוסקי

חיים דעואל לוסקי

חיים דעואל לוסקי

חיים דעואל לוסקי: צילום אופקי, במובי-מוזיאוני בת ים. התערוכה מציגה את גוף העבודות יוצא הדופן שפיתח הצלם, הפילוסוף והמורה חיים דעואל לוסקי במשך ארבעה עשורים. התערוכה בנויה סביב כתריסר מצלמות שדעואל לוסקי בנה מסוף שנות השבעים עד היום; אלו הן מצלמות ייחודיות שצמחו מתוך חקירה של גוף המצלמה המסורתי ומאמץ לחרוג ממנה. גישתו הבלתי מתפשרת של דעואל לוסקי מאתגרת את ההנחות המוסכמות לגבי מה הם תצלום, צלם, צופה, מצולם, נוף, פרספקטיבה ומצלמה. במסגרת התערוכה מוצגת מצלמה אשר נבנתה במיוחד לתערוכה, ומבוססת על מבנהו העגול הייחודי של המוזיאון. כמו כן, התערוכה במובי כוללת מהלך חדש בעבודתו של לוסקי המתמקד ברצף של דימויים נעים. לשם כך דעואל לוסקי יצר "זואוטרופ", מכשיר של תנועה-תוך-סיבוב, מהימים הראשונים של תולדות הצילום והקולנוע. בעוד הזואוטרופ המקורי נועד לייצר את אפקט התנועה מתוך סיבוב רצף של תמונות דוממות של אותו עצם המשתנות אחת-אחרי-השנייה, לוסקי מציג את אותו הרגע המצולם מ-32 כיוונים משלימים של מצלמת "מובי", כך שהוא ממיר את מודל דימוי-הזמן עליו נשען הקולנוע מראשיתו בפיתוח חדשני וניסיוני של דימוי-מרחב שמציג כרצף את אותו הרגע מ-32 נקודות מבט שונות.

חיים דעואל לוסקי: צילום אופקי

אוצרת: אריאלה אזולאי

מובי-מוזיאוני בת ים

סיור ושיח אמן: 21.11.14

נעילה: 10.1.15

♥♥♥♥

 

שלומית כרמלי

שלומית כרמלי

שלומית כרמלי

שלומית כרמלי

שלומית כרמלי

שלומית כרמלי

אנשי תמר – קפה תמר, 2014, מחווה לבוהמה ישראלית. שלושה בתי קפה חשובים מלווים את “הבוהמה" הישראלית עוד מהקמת המדינה. כסית ותמר בתל אביב, קפה טעמון בירושלים. כסית נסגר לאחר מותו של "חצקל", וקפה טעמון בירושלים נסגר אף הוא לאחרונה על ידי בעליו ומקימו, מרדכי קופ. קפה תמר מנוהל על ידי שרה, שפתחה אותו בשנות החמישים, ושוקע אט אט עם הזדקנותה והתמעטותה של הקהילה היושבת בו. כקהילה, זוהו יושבי שלושת בתי הקפה הללו כ"אנשי בוהמה" והיו אלה ממש אותם אנשים עצמם, אשר חבשו את כסאות המוסדות הללו בתחנות שונות של חייהם. השתנותה של החברה בישראל בעשורים האחרונים, צמצמה את ”הקהילה הבוהמיינית". אם נוסיף לכך את התמותה בשל גיל ומחלות, נגלה כי הקהילה מתאיינת אט אט והדור הצעיר המוצא בה את ביתו ודרכו אינו רב מספיק כדי לשמר מורשת… (שוקי קוק – אוצר התערוכה)

אנשי תמר – קפה תמר, 2014, מחווה לבוהמה ישראלית

שלומית כרמלי

אוצר: שוקי קוק

 גלריה שוקי קוק, מתחם נוגה, תל אביב-יפו

פתיחה: 13.11.14

נעילה: 14.12.14

♥♥♥♥

 

מישה רפופורט

מישה רפופורט

180X235 cm

פלישה, בגלריה דן, מישה רפופורט עם ציורים על בד המציגים מציאויות שונות  של הרס וקדושה, שילובים שאינם קיימים באמנות הישראלית ובנוף סצנת האמנות בתל אביב. הציורים החדשים של רפפורט מושכים ומפתים, ובה בעת מעוררים מחשבה בחיבורים המקוריים אותם הם מציגים. הציורים, מציגים פלישה של הקלאסיקה לעולם העכשווי ופלישה נגדית של עולם העכשווי למצב של תודעה קלאסית. כך ניתן למצוא בציורים המרכזיים בתערוכה חיבור מפתיע בין דמותה של נזירה לבושה גלימה צחורה ובין רכב מסחרי הרוס לאחר תאונה. תיאור המטלטל בין קדושה לחולין, הוא חיבור בלתי שגרתי ומפתיע בהקשר של הציור בישראל.

פלישה

מישה רפופורט

גלריה דן

פתיחה: 13.11.14

נעילה: 18.12.14

♥♥♥♥

 

אַבִּירוּ לִילוֹ

אַבִּירוּ לִילוֹ

אַבִּירוּ לִילוֹ

אַבִּירוּ לִילוֹ

אַבִּירוּ לִילוֹ

אַבִּירוּ לִילוֹ

אַבִּירוּ לִילוֹ

אַבִּירוּ לִילוֹ

מזיכרונותיו של הולך רגל – אַבִּירוּ לִילוֹ בגלריה טובה אוסמן, מתאר את סביבת ביתו, והמראות משגרת יומו בציור ריאליסטי מתון. עבודותיו טעונות דימויים של תנועה ומחזוריות של הטבע המקיף אותו. מראות מאיזור התעשייה של כרמיאל, סדרת עבודות המתארות מרחב אורבאני סתום, אשר אינו מסגיר פרטים קונקרטיים, בולט בו היעדרם המוחלט של בני האדם. ומאפיין את הסדרה תיאור המנסה להקפיא רגע חסר הרואיות או ייחוד, תוך התמקדות באלמנטים יומיומיים כמו עץ, כביש, דרך, קיר, חומה, צל.

מזיכרונותיו של הולך רגל

אַבִּירוּ לִילוֹ

גלריה טובה אוסמן

פתיחה: 13.11.14

נעילה: 3.12.2014

♥♥♥♥

 

ארץ מולדת, מנשה קדישמן

ארץ מולדת, מנשה קדישמן

מקוננת, מנשה קדישמן

מקוננת, מנשה קדישמן

נושאת את קורבנה, מנשה קדישמן

נושאת את קורבנה, מנשה קדישמן

מנשה קדישמן: עמק העצבות, סיכום ביניים 2014-2012, בגלריה העירונית כפר סבא. התערוכה מאגדת כמאה רישומים קטנים שיוצגו לראשונה ופסלים. היא נעה בין עבר להווה ומבקשת להאיר פרקים ביצירתו של קדישמן, מעין סיכום ביניים לדרכו האמנותית של האמן הוותיק. בסדרת רישומים זו, חוזר האמן אל אוצר הצורות והמטאפורות שלו ויוצר ספר זיכרונות, יומן חזותי, שרבוטי דימויים ומשפטים. הוא שב ורושם את נושאי פסליו: לידות, עקידות, הדרך לגן העדן, מקוננות, שקיעה בארץ מולדת, נער הרועים, שלכת, נושאת את קורבנה, מזבח – כולם נושאים בהם הוא עוסק שנים רבות. הנושאים הכואבים והטעונים ביצירתו, מרוככים מעט ברישומים אלה, על-ידי משיחות המכחול השקופות והצבעוניות. לצד הרישומים, יוצגו שני פסלים: פסל 'הכלב', אותו יצר בשנת 1957 ושעליו הוא מספר בטקסט שיוצג לצדו, והפסל 'ארץ מולדת', המהווה נושא חוזר ביצירתו בשנות ה-90.

מנשה קדישמן: עמק העצבות, סיכום ביניים 2014-2012

מנשה קדישמן

אוצרת: מאירה פרי – להמן

הגלריה העירונית כפר סבא

פתיחה: 20.11.14

נעילה: 15.1.2015

♥♥♥♥

 

איקס עיגול, אורי בצון

איקס עיגול, אורי בצון

איקס עיגול, אורי בצון

איקס עיגול, אורי בצון

איקס עיגול, אורי בצון בגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART גרנד קניון, חיפה. בצון מציג אובייקט משחקי, שנוצר בהקשר לסביבה הצרכנית של הקניון ולקהל הפוקד אותו. הוא משנה את כלליו, ממשחק זוגי למשחק חברתי. כללי המשחק החדשים יוצרים מעין הרצה מהירה של מהלך אבולוציוני חברתי. אובייקט המשחק בגלריה מסמן מעין תחילתה של מיני תרבות, בדומה להיסטוריה של קוביות בתוך עולם האמנות והדת. המפגש של הקהל עם האובייקט והתהייה על האפשרויות החדשות והמוכרות הגלומות בו, מטשטש את קו ההפרדה בין תפקודו של האובייקט כ'אסתטי', שנדון לצפייה בלבד, לבין אובייקט שמזמין התערבות חברתית פעילה, שמושתת על חוקים, מהלכים, בריתות, מאבק והתלכדות סביב רעיון משותף.

איקס עיגול

אורי בצון

אוצרת: שירלי משולם

פתיחה: 13.11.14   

בשעה 19:30 יתקיים מופע-מיצג: 'איקס עיגול', להקת אנסמבל אנ"ת, בהשראת עבודתו של בצון ובהתייחס לסביבת הגלריה  (המופע יתקיים ב'כיכר' ליד הגלריה ובגלריה)

כוריאוגרפית ורקדנית: רותם גרינברג. רקדניות: דניאל נטלי קינד, אוריין רוזן, עדן קרמר, שרון ולבסקי, נועה בר. תלבושות: אלינהר בינשטוק, מאנץ'

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART גרנד קניון, חיפה

♥♥♥♥

 

צורות יוצרות אמנות

צורות יוצרות אמנות

צורות יוצרות אמנות, תערוכה קבוצתית בהיכל התרבות מודיעין. …"כשהחורף מגיע בסערה לארצנו שטופת השמש, העננים האפורים והקודרים מעלימים מעיננו את צבעי הקיץ העליזים. שהחיים הולכים ומצבהים, וצבעי הילדות המתוקים נראים כזכרון רחוק, תמיד תשאר לנו האמנות. האמנות מלאת הצבעים והצורות, הייתה איתנו משחר ההיסטוריה ותמיד תשאר לצידנו למלא את חיינו בצבעים ברגשות ואמוציות בלתי פוסקות. נדמה לפעמים שאמנות באשר היא יכולה להשכיח מלבינו את מהלך היום המעייף שעבר עלינו, ולמלא אותנו באנרגיות וכוחות מחודשים להתמודדות מול היום השגרתי הבא. לצבעים ולמשיכות המכחול. לצורות הפיסול החותכות את חלל האוויר אין גבול.

צורות יוצרות אמנות

היכל התרבות, מודיעין

אוצרת: מורן יעקבי

פתיחה: 4.12.14

נעילה: 4.1.14

♥♥♥♥

קול קורא ותחרויות  

♥♥♥♥

מסע מפריז לירושלים: תחרות הצילום של המכון הצרפתי – מהדורה 3#- תצלומי בזק. התחרות מאורגנת על ידי המכון הצרפתי בירושלים ע"ש רומן גארי בשיתוף פעולה עם סוכנות הידיעות הצרפתית- AFP. נושא התחרות השנה הוא תצלום בזק, המתכתב עם ז'אנר צילום הרחוב- זו ההזדמנות שלכם להנציח רגעים והתרחשויות יומיומיות במרחב הציבורי דרך עדשת המצלמה.

התחרות תתקיים בשתי קטגוריות השתתפות:

מסלול מקצוענים צעירים (עד גיל 35): מיועד לצלמים, עיתונאים ואנשי מדיה וגם לסטודנטים בתחילת דרכם בתחומי הצילום, עיתונאות, אמנות ומדיה – מתחת לגיל 35. המשתתפים במסלול זה נדרשים לשלוח סדרת צילומים (3-5 תמונות) בנושא התחרות.

מסלול חובבנים: פתוח לקהל הרחב, ללא מגבלת גיל. המשתתפים במסלול זה נדרשים לשלוח צילום אחד בלבד.

בכל קטגוריה יבחרו הזוכים על ידי חבר שופטים המורכב מאנשי מקצוע.

חוץ מבחירת השופטים, יתקיים עוד מסלול נוסף בתחרות: פרס הפייסבוק – זכייה מיוחדת לתמונה אשר תקבל את מספר הלייקים הגבוה ביותר בעמוד הפייסבוק של המכון הצרפתי בירושלים.

הענקת הפרסים תתקיים בינואר 2015 בסינמטק ירושלים. התמונות הזוכות יופיעו בתערוכה שתוצג במספר מקומות ברחבי ירושלים ולבסוף במכון הצרפתי ע"ש רומן גארי.

תאריכים לשליחת תמונות: 23 באוקטובר – 20 בנובמבר 2014.

 למידע נוסף לחצו כאן.

♥♥♥♥

קול קורא לעבודות וידאו העוסקות באמנות ציבורית,ביוזמת המפיקה נועה קרוון. מהי אמנות ציבורית? האם אתם מתגוררים ליד אמנות ציבורית? האם אתם יכולים לראות אמנות מתוך חלון חדרכם? האם אתם עוברים ליד אמנות ציבורית בדרך לעבודה? האם יש יצירה שאתם אוהבים במיוחד? אם התשובה היא כן, שלחו לנו וידאו קצר בנושא!

לפרטים נוספים והגשת מועמדות לחצו כאן.  

תאריך אחרון להגשה: ה-30.11

♥♥♥♥

גלריה בנימין מזמינה בוגרים של מסלולי לימודי אוצרות וכן תלמידים מתקדמים להציע סדרה בת שלוש תערוכות שיוצגו בגלריה בשנת 2015. על התערוכות להיות קבוצתיות עם קו נושאי שמתפתח מהאחת לשנייה ואפשרות שתעסוקנה בפעולה ובקונספט עצמו של האוצרות. ועדה מטעם הגלריה תבחר בהצעה הרצינית, מאתגרת ובועטת ביותר לטעמה. הזוכה יעלה/תעלה לאורך השנה את סדרת התערוכות עם קרדיט בלעדי ועם רשת ליווי והפקה יעילה ומשופשפת הכוללת צוותי הקמה, פרוק, עיצוב, יח״צ, יעוץ ופיקוח. הוא/היא גם יזכה/תזכה למענק שנתי על סך 3000 ש״ח.

כל ההצעות יענו עד 1.2.15. הגלריה מחויבת לסודיות, לא יועברו פרטים מההצעות לשום גורם חיצוני ולא יעשה בהם שימוש ע״י מי מחברי הוועדה המטפלת. הבחירה תהיה מותנית גם בפגישת הכרות עם חברי הגלריה. ישנה אפשרות להגיש הצעה בקבוצה בתנאי שמדובר בהכרות קרובה ובשיתוף פעולה מובטח.הגלריה ממשיכה במקביל לקבל הצעות שוטפות לתערוכות קבוצתיות בודדות וגם שומרת לה זכות לפנות לבעלי ההצעות שלא זכו – ולהציע להם להציג תערוכה אחת מסוימת מתוך הסדרה שהציעו, בלי קשר לזכייה במענק החד פעמי הנדון.

נא לשלוח הצעות למייל הגלריה תחת הנושא ״הצעה לטרילוגיה 2015״,  עד תאריך – 1.12.2014.

למייל יצורפו: קו״ח, המלצה (חשוב במקרים של חוסר ניסיון רלוונטי), הצעה, מספר שורות לתיאור כללי של קו הסדרה וחזונה, מספר שורות על כל אחת מהתערוכות בסדרה וכמה עבודות מרכזיות לכל אחת.

כתובת למשלוח הצעות: Binyamin.artgallery@gmail.com

♥♥♥♥

מגזין האמנות המקוון "הרמה" מזמין אתכם לשלוח עבודות אמנות וטקסטים בנושא טראש .

הוצאת הגיליון התעכבה ולכן אנו מפרסמות את הקול קורא שוב. מי ששלח כבר חומרים, לא צריך לשלוח עוד פעם.

טקסטים יש לשלוח על מסמכי וורד ניתנים לעריכה

דימויים יש לשלוח באיכות גבוהה ברזולוציה 300dpi

וידאו יש לשלוח לינק לYOUTUBE, VIMEO או כל אתר מארח אחר

סאונד יש לשלוח לינק לקובץ שמצוי על הרשת

בנוסף, אנא צרפו קרדיט מלא של העבודה: שם האמן, שם העבודה, שנת יצירה, חומרים, גודל

 את החומרים יש לשלוח לכתובת: haramamag@gmail.com

 מועד אחרון למשלוח : 14/12/14

♥♥♥♥

קול קורא למעצבים ואמנים לתערוכה בנושא העיטורים: מים. יוזמה לשיתוף פעולה ייחודי בין אמנים ויוצרים ישראלים, פלסטינים ואיטלקים, פרי שיתוף פעולה בין עמותות סינדיאנת הגליל, BFTA מבית לחם, ארגון קוספה האיטלקי ומעצבים איטלקים בולטים ממילאנו מארגון H2O. במסגרת הפרויקט יעוצבו 30 קנקני מים שיעוטרו על ידי 30 אמנים, מהם 10 מעצבים מהשורה הראשונה באיטליה, 10 אמנים ישראלים, ו-10 אמנים פלסטינים. האוסף יושק באפריל 2015 בתערוכת העיצוב Salone del Mobile במילאנו. קנקני המים הם מוצר חוצה גבולות – את העיצוב הקרמי ייצרו בעלי מלאכה מאזור בית לחם. את המכסה יקלעו קולעות יהודיות וערביות מבית היוצר של סינדיאנת הגליל בכפר מנדא. את העיטור לקנקנים יעצבו 30 אמנים מאיטליה פלסטין וישראל. בכוונת המארגנים להפוך את ההשתתפות בתערוכה למסורת ולהפיק בכל שנה אוסף חדש, בנושא שונה. עמותת סינדיאנת הגליל לסחר הוגן מחויבת להשקיע את כל ההכנסות ממכירת האוסף בפעילות חברתית וקהילתית ובפרויקטים לשיתוף פעולה יהודי ערבי ובראשם פרויקט ״נשים ועבודה״.

עיצוב הקנקן – קרמיקה בעבודת יד על ידי אמנים פלסטינים מאזור בית לחם

מידות הקנקן – גובה 30 ס״מ, היקף 27 ס״מ, קוטר הפתח והבסיס 9 ס״מ

ביצוע העיטור– העיצובים יצוירו על גבי הקנקנים על ידי האמנים הנבחרים

לוח זמנים – הגשת הסקיצות לעיטור הקנקנים – עד סוף נובמבר 2014

צוות לחם ושושנים יבחר 10 עיצובים מבין ההצעות שיוגשו.

לפרטים נוספים: דני בן שימחון: danib@maan.org.il | יעל משה: yaelimem@gmail.com  

♥♥♥♥

קול קורא לתערוכה יזומה בנושא אמנות פלסטית ומדעים קוגניטיביים.

אמנות על שלל גלגוליה ההיסטוריים ניהלה מערכת יחסים מורכבת ודינמית עם המדע. החל מימי הרנסנס, אשר הולידו את דמות המופת של האמן-מדען וכלה באמני ראשית המאה העשרים אשר התנערו מתוצאותיה ההרסניות של הקדמה המדעית במלחמות העולם, נראה שבתקופתינו כמעט ולא נותר ביטוי לדיאלוג ההיסטורי הפורה שהתנהל בין המדען והאומן. בהשראת הפופלריות הגוברת של החשיבה האינטרדיספלינרית בקרב עולם האקדמיה והאומנות, אנו מעוניינים לשוב ולבחון את האפשרויות והמשמעויות הגלומות במפגש בין עולמות אלה- מדע ואמנות.

אנו מזמינים אמנים ואמניות חוקרים וחוקרות המעוניינים/ות לחבר יחד את היצירה והמחקר להקמת מיזם אינטראקטיבי בנושא תפיסה חושית ואסטתיקה . המיזם מתעתד ליצור מיצגים ויזואליים ואקוסטיים שיופקו בחלל יעודי בגלריית רדליין. אנו מעודדים במיוחד תכנים העוסקים בשאלות הבאות: חיבור בין אנשי אקדמיה ליוצרים על בסיס אומן/ית + מדען/ית . תיאור המפגש והחיבור | האוניברסליות של האסתטיקה | איך מוחות של אנשים שונים מגיבים לאותה חוויה אסתטית שוני מול זהות  | דימיון שוני ויחסי גומלין בייצוג אובייקטים ומידע בין מדע לאומנות

לרשות משתתפי/ות המיזם יעמוד חלל עבודה מקצועי וציוד בתמיכת גלריית רד ליין בעיר העתיקה בבאר שבע ומכשור מתקדם וייעוץ מדעי בתמיכת המחלקה למדעי המוח באוניברסיטת בן גוריון

ליצירת קשר:

אור תשובה אוצרת גלריית רדליין באר שבע  ortshuva@gmail.com

ד"ר אביעד הדר , המחלקה למדעי החיים, אוניברסיטת בון גוריון בנגב aviad8880@gmail.com

♥♥♥♥

קול קורא לאמנים ואוצרים, להשתתף בגיליון נובמבר\דצמבר 2014 של מגזין האמנות המקוון 44 DEGREES, בנושא: This is music – זוהי מוזיקה.

הפנייה היא לאמני מדיה דיגיטלית (צילום\ציור\איור\וידאו), ציירים קלסיים, פסלים. ואוצרים. (אמנים פלסטים צריכים לדאוג לצילומים איכותיים של היצירות ללא מסגרת) אוצרים המעוניינים לפרסם לינק לאתר שלהם מוזמנים לכתוב טקסט קצר באנגלית הקשור לנושא של המגזין This is music.

מוזמנים לשלוח :

עד 8 יצירות (גוף עבודות, מתוכם יבחרו המתאימות) המשקפות לדעתכם את הנושא. יפורסמו רק יצירות מתאימות בפורמט JPG ב 150- DPI לפחות! אפשר יותר מוכן לדפוס. בגודל של 1000 פיקסלים ברוחב או בגובה.

בקובץ וורד עם שם האמן באנגלית, הצהרת אמן קצרה (עד 15 שורות) הקשורה לנושא בשפה האנגלית. בנוסף,שם,היצירה,טכניקה וגודל. כתובת המייל ליצירת קשר ולינק לאתר האמן\פייסבוק.

כתובת המייל לשליחת יצירות: 44degreesmagazine@gmail.com

מועד לסיום שליחת היצירות- 18 לנובמבר 2014 ( לא יתקבלו הגשות לאחר תאריך זה)

שליחת החומרים היא באחריותם הבלעדית של האמנים לפרסום במגזין, לא יהיו תיקונים לאחר מכן.

ההשתתפות היא ללא תשלום. (לא כל מי שישלח חומרים מתקבל, לא תשלח הודעה בנפרד)

♥♥♥♥

קול קורא להגשת סרטים לפסטיבל אפוס. פסטיבל אפוס השישי לסרטי תרבות ואמנות מזמין יוצרי קולנוע ישראליים לשלוח את סרטיהם למסלולים השונים של תחרות הסרטים הישראליים בנושאי תרבות ואמנות לשנת 2015. הפסטיבל יתקיים במוזאון תל אביב לאמנות בין ה-11 ל-14 במרץ 2015. ההרשמה תסתיים ביום ראשון 21.12.15, אך כדאי להגיש את הסרטים כמה שיותר מוקדם מוסרים מארגני הפסטיבל.

הפסטיבל יתקיים השנה במשך ארבעה ימים, כ-50 סרטים יוקרנו מתוכם כ-10 סרטים ישראלים. מנהלת הפסטיבל מיקי לרון אמרה ל"קולנוען": החוזק של אפוס הוא שאנחנו מביאים סרטים שרובם לא יוקרנו או ישודרו בארץ וצריך לראות את זה בפסטיבל. הגופים המשדרים כמו "הוט", "yes" ערוץ 10 וערוץ 2 לא רואים נכון לשדר תכנים של תרבות ואמנות מהטענה כי יש להם מספיק. ערוץ 1 הוא היחיד שיש לו כבוד לאמנות ותרבות. זה מאוד חמור שככה מתייחסים לתרבות ואמנות".

פרטים לגבי הגשת הסרטים:

ניתן להגיש סרטים תיעודיים ועלילתיים בנושאי תרבות ואמנות בכל הז'אנרים באורך של 50 דק' לפחות.

לתחרות סרטי הסטודנטים ניתן להגיש סרטי גמר תיעודיים ועלילתיים באורך של עד 20 דק'.

את ההצעות יש להגיש על פי הפרטים שניתן למצוא באתר הפסטיבל www.filmart.co.il

הודעה על קבלה לתחרות ו/או לפסטיבל תימסר למגישי הסרטים עד  15.1.2015

♥♥♥♥

קול קורא לאמנים ואמניות להגשת עבודות שמתייחסות לצופן המילים אשר מרכיב את ההיסטוריה האמיתית והמדומיינת של הבניין שבו מתקיים היום המכון השיתופי.

סמטת שלוש 5, הבניין של אלפרד-מכון שיתופי לאמנות ולתרבות, היה בעבר משכנו של ועד המפלגה הקומוניסטית הישראלית. בבניין הסמוך השתכן בית הדפוס "עמל" שבו הודפס עיתון המפלגה הקומוניסטי "קול העם". ביציאה אל הגג (היפה ביותר בתל אביב) הוטבעו הספרות "1953". זוהי השנה שבה זכה עיתון "קול העם" בבג"ץ מכונן בנוגע לחופש הביטוי. אוסף המילים (שמשקלה של כל אחת מהן הוא טון), ישמש כר לבחון באילו נגזרות או שברים או היפוכים יכולות להתקיים המילים הללו כאן ועכשיו: קול. העם. דפוס. עמל. פסק. דין. נגד. שלום. הציבור. חופש. ביטוי. אוצרת: יעל עמית

הצעות לעבודות אמנות (מכל סוג), כולל טקסטים, סאונד ומה לא יש לשלוח לכתובת alfred.hecht@gmail.com

התערוכה תוצג בחללי מכון אלפרד בתאריכים 11-13 בדצמבר (במסגרת ארועי אוהבים אמנות).

תאריך אחרון להגשת הצעות: 28 בנובמבר 2014

אלפרד– מכון שיתופי לאמנות ולתרבות

סמטת שלוש 5, תל אביב-יפו

♥♥♥♥

קול קורא ליריד הצילום Tel aviv photo, שיתקיים באביב 2015, בפעם החמישית. היריד יתקיים בחלל מרכזי בעיר ויימשך ארבעה ימים. מטרת היריד הינה חשיפת עבודות צילום לקהל אספנים ואוהבי צילום, תוך דגש על אמנים צעירים הנמצאים בראשית דרכם. העבודות תוצענה למכירה במחירים הנקבעים מראש.

צלמים ואמנים הפועלים בשדה הצילום מוזמנים להגיש עבודות לוועדת הקבלה של היריד.

היריד השנה גדל ומתרחב לערוצים נוספים, גלריות, צלמים וותיקים, צילומי אופנה , צילומי עיתונות צלמים מחו"ל ועוד.

מי רשאי להגיש? אמנים בתחום הצילום אשר זהו עיסוקם, בוגרי מחלקות לאמנות או צילום במוסדות מוכרים בארץ או בחו״ל. רשאים להגיש גם צלמים בעלי ניסיון מוכח אשר לא למדו במסגרת מוכרת.

דרישות: יש לשלוח עד 10 דימויים של עבודות צילום אשר נוצרו בשנתיים האחרונות. במקביל לקובצי התמונה יש לצרף מסמך ובו פרטים אישיים וביוגרפיה קצרה. יש לציין את מידות העבודות , מחיר מבוקש, (עד 6,000 ₪) ושם במידה אם קיים .

את ההצעה יש להגיש עד לתאריך ה-15 בינואר 2015.

לכתובת: TELAVIVPHOTO.FAIR@GMAIL.COM

תשובות תינתנה עד ה15 בפברואר 2015.

דמי השתתפות 750 ש"ח.

עמלת מכירה 30%.

♥♥♥♥

 קול קורא לאמנים לערב מיוחד של הקרנות וידאו ארט, מוזיקה, אנימציה, סרטים קצרים, ומיצגים חיים. האירוע יתקיים בנושא הפיל הלבן, בהפקה משותפת של קבוצת מוסללה, וקבוצת נחלתא, ב-20/11 בבניין כלל במרכז ירושלים. בניין כלל הוא מרכז מסחרי שנבנה במרכז העיר ב-1972, הרבה לפני שצצו עשרות קניונים ברחבי הארץ. על אף שהיווה הבטחה מסחרית גדולה בזמנו, המרכז הפך מאז ועד היום לכישלון מסחרי וארכיטקטוני."פיל לבן" הוא למעשה כינוי לנכס או פרוייקט אשר היווה הבטחה גדולה לרווח, אך בדיעבד, בעקבות עלויות אחזקה גבוהות מהצפוי, הוכרז ככישלון מסחרי.

הביטוי פיל לבן נגזר מהמזרח הרחוק (בורמה, לאוס, תאילנד…) מאחר שהפיל הלבן הוא חיה נדירה מאוד, הוא נחשב באיזורים אלו כקדוש. ממלכות שונות החזיקו פילים לבנים כסמל לשגשוג, והציגו אותם לראווה. הפיל הלבן אף הופיע על דגל תאילנד בעבר. אך לפיל הלבן כאמור, יש משמעות נוספת, קצת פחות נעימה. על פי סיפורים מהמזרח, מלך תאילנד נהג לחלק פילים לבנים כ"מתנות" לאצילים תחתיו שרצה לרושש. לפי המסורת, מי שבבעלותו פיל לבן, חייב לטפל בו ולהאכיל אותו,  אולם אסור לו להעביד את הפיל. כך נוצר מצב שהחזקת פיל לבן הופכת לעול כלכלי קשה, שעלול לגרום לפשיטת רגל עבור הבעלים של הפיל. בהשראת הנושא, יתקיים ערב של עבודות וידאו, אנימציה, וסרטים קצרים,  שיוקרנו בקולנוע שיוקם באירוע, באחד הלוקיישנים ההזויים שבמבנה.

 אם יצרתם/ן עבודה שמתקשרת עם הרעיון של הפיל הלבן,  על כל אחד מרבדיו (הרעיוני, הויזואלי, התחושתי, הפילי…) אתם/ן מוזמנים ומוזמנות ליצור קשר עם יויו במייל yaniveo@gmail.com או בפייסבוק mejadra eyes

דד ליין להגשת עבודות – 16/11

פייסבוק 

♥♥♥♥

קול קורא: "מעצבים זיכרון" – תחרות עיצוב הכרזה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. 70 שנה חלפו מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה והשואה ממשיכה לעמוד במרכזו של שיח יהודי ואוניברסאלי בעל גוונים היסטוריים, אנושיים וערכיים. כ"ז בניסן, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הוא היום בו מתייחדת מדינת ישראל עם זכרם של ששת המיליונים שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם בתקופת השואה. זהו יום של זיכרון אישי וקולקטיבי, יום של הנצחה ושל אזהרה מפני הפוטנציאל ההרסני הטמון באנושות. מדי שנה מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה במערכת החינוך, באמצעי התקשורת ובטקסים מקומיים וכלל-ארציים, בדרכים רבות ומגוונות.

יד ושם מכריז על תחרות כרזות נושאת פרסים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ה.  הכרזה הזוכה תופץ לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ה ברחבי הארץ.

אופן ההשתתפות

התחרות פתוחה לכל המעוניין/ת ומותנית בהרשמה, באמצעות הטופס בלינק הזה,  למייל  krazot.project@yadvashem.org.il או לפקס 6443569- 02. לאחר משלוח הטופס יש ולוודא את קבלתו בטלפון 02-6443570.

עלות ההרשמה לתחרות  עומדת על 50 ₪  אשר ישולמו ביום העיון, כהגדרתו להלן. יובהר למען הסר ספק כי דמי ההרשמה האמורים וכן כל הוצאה מכל סוג שהוא, שתוצא בקשר להשתתפות בתחרות, לא יוחזרו בכל מקרה שהוא.

הפרסים לזוכים

למעצבי שלוש הכרזות הזוכות יוענקו פרסים בסך:

מקום ראשון: 6,000 ₪.

מקום שני: 4,000 ₪.

מקום שלישי: 2,000 ₪.

פרטים נוספים ניתן למצוא בלינק הזה

♥♥♥♥

קול קורא – פסטיבל הטייפים #13 של הצימר, מיועד לאמנים המופיעים ומייצרים מוזיקה תוך שימוש בסלילים או קלטות, אפשרי גם שילוב עם כלים אחרים, כמו כן מיצבי סאונד מבוססי סליל, ועבודות אחרות שיכולות להיות רלוונטיות.

הצימר קורא לאמנים המעוניינים לקחת חלק בפסטיבל הקרוב, להגיש הצעות עד ה-6 בדצמבר, 2014. בנוסף, מוזמנים להביא מכשירי טייפ שעובדים, יחד גם הקלטת הכי שחוקה שלכם.

הפסטיבל יתקיים ב 19-20 במאי, 2014.

הצעות אפשר להגיש למייל zimmer.ta@gmail.com

♥♥♥♥

טובה לוטן

טובה לוטן

טובה לוטן

טובה לוטן

טובה לוטן

טובה לוטן

וקטנה לסיום: אל תפספסו את  הדימוי היומי בערב רב, בפינה המארחת אמנים שונים המתייחסים בעבודותיהם למדיום הדיגיטלי. החודש, טובה לוטן מציגה את Shift, פרויקט מיוחד שנעשה עבור הדימוי היומי, באוצרותה של יעל רביד. הסדרה שואבת השראה מז'אנר המותחן הקולנועי וסיפורי מסע. ועוסקת ביחסי פנים-חוץ כמחוללים של נארטיב מסע. העבודה שואבת השראה מז'אנר המותחן ומסיפורי מסע בקולנוע, ומציעה מבט חקרני על הרכיבים הצורניים ותחביר הרצף המכוננים את נארטיב המסע, וזאת על-ידי הצגת הגבולות כתוכן והתוכן כגבולות.

בסדרה מוצג מסע בן 30 יום, רצף דימויי-סף המובילים לבתים חסרים שאינם ממלאים את ייעודם כמרחבי פנים. היעד נמצא תמיד מעבר לסף, בחזקת הבטחה שאינה מתממשת. דימויי המבנים כפולי משמעות: קונסטרוקציה של בית היא הבטחה לכינונה של מעטפת, אך גם רמז להרס אפשרי. מתווה אדריכלי מאבד את משמעותו בתהליך הדרגתי של הסתרה. דימוי בית תפור בצפיפות על מחברת חוסם בתפריו את עצמו. המלים התפורות על המחברת מייצרות אמנם קול לנארטיב, אך אוטמות אותה כמקור אפשרי לקול זה. קיבוע המלה חוסם את הדיבור, מייצר אלם ושתיקה.

עבודות נוספות אתם יכולים למצוא כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, וכאן.

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com 

 

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “כל קורה – נובמבר  ”

  1. ירוןבתאריך 20 נוב 2014 בשעה 21:12

    דורית, אהבתי את התמונות. עברתי גם על האתר ונהנתי

  2. דורית פוקץ הלסבתאריך 24 נוב 2014 בשעה 19:11

    תודה רבה! 😀

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות