ינו 15 2015

כל קורה – ינואר – התחלות חדשות

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

♥♥♥♥

 

…"ההחלטה שלי לשנה החדשה היא לא לחכות לתאריך שרירותי ביומן כדי לשנות משהו בעצמי. למדתי שזו הדרך הבטוחה ביותר להיכשל בכך. צריך לשים לב כל הזמן, לא רק בחגים"… (מיטש גולדשטיין, מתוך: 25 החלטות של מעצבים לשנה החדשה)

 

♥♥♥

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון

 

חמישה קירות, מרב שין בן-אלון בגלריה הקיבוץ. תערוכת רישומים שבה נוכח חלל התצוגה עצמו כשחקן מרכזי. החלל של גלריה הקיבוץ, שהוקמה בשנת 1967, עברה למיקומה הנוכחי בראשית שנות השבעים ונותרה כמעט כפי שהייתה אז, נבחן דרך עיניה של האמנית באמצעות התערוכה חמישה צעירים, שהוצגה בו ב-1974 ושוחזרה ב-1995, וכעת חוזרת להדהד בו פעם נוספת. התערוכה תכלול כשמונה גופי עבודה בטכניקות שונות של רישום על נייר, ביניהן צבעי מים, עפרונות, עטים וטושים. הרישומים, בגדלים שונים, מבוססים על תצלומי שחור-לבן של פעולות מתועדות, שבוצעו בזמנו בחלל התערוכה או במקומות אחרים, וכן על תצלומים וטקסטים שהופיעו בקטלוג תערוכת ה'שיחזור' מ-95. דימויים נוספים שייכללו בתערוכה מבוססים על עבודות של אמניות משנות השבעים, שלא נכללו בתערוכת המקור, כמו יוכבד וינפלד, וכן דימויים מהאיקונוגרפיה האמנותית-אישית של שין בן-אלון. הרישומים שונים זה מזה בטכניקה, כמו גם ברמת האקספרסיביות ובמידת הקרבה שלהם למקור. כל אחד מהם מופיע בכמה וריאציות, כמו הרהור, באמצעותו מנסה האמנית לדייק ולברר מה עולה מהם ומה נוגע בה ישירות.

חמישה קירות

מרב שין בן-אלון

אוצרת: יעל קיני

גלריה הקיבוץ

רב שיח: 30.1.15, בשעה 11:00                               

בהשתתפות: טלי תמיר, דר' גליה בר-אור, דר' יעל גלעת, יעל קיני, מרב שין בן-אלון

נעילה: 6.2.15

♥♥♥♥

אורלי סבר

אורלי סבר

 

נשימות, אורלי סבר בגלריה קו 16. בתערוכה מיצב פיסולי שנוצר במיוחד עבור התערוכה. סדרה של תאי עץ גדולים וסגורים ממלאת את חלל הגלריה, כעדר של חיות ענק שפלשו אליה והן מוטלות חסרות תנועה על רצפתה. ספק ישויות ארכיטקטוניות ספק גופניות, מעין תאי וידוי אטומים המעלים על הדעת גם ארונות קבורה או אורגניזמים כבדים. בכל אחד מן התאים נפער פתח צר, אפשרות למעבר שנסגרה אף היא בשבכות מסוגים שונים: שבכות מחורצות מברזל, שבכות מעוגלות כפתחי ביוב, תריסי אוורור או תעלות מיזוג. כולן מחפות על פתחי החללים הסגורים, מעוררות סקרנות לגבי המתחולל בתוכם אך אינן מאפשרות כניסה, מאפשרות הצצה אך לא התבוננות או חדירה, מצביעות על אפשרות מעבר אך מותירות את פנים התא חסום ובלתי נגיש.

נשימות

אורלי סבר

אוצרת: רווית הררי

גלריה קו 16

 

♥♥♥♥

 

מרב סודאי

מרב סודאי

מרב סודאי

מרב סודאי

מרב סודאי

מרב סודאי

מרב סודאי

מרב סודאי

מרב סודאי

מרב סודאי

נכוחה, מרב סודאי בגלריה בקיבוץ גבעת חיים איחוד. …"היצירה של מרב סודאי רבת פנים. בסטודיו נבראות מציאויות של ציור באופנים שונים ומגוונים. אין זה ציור תמים, אלא ציור מודע העושה שימוש מכוון ביחסים שבין צורה לתוכן. כמעט כל מחזור עבודה, וישנם רבים כאלו, מוליד אופני פעולה ציורית מסוג חדש. הציור של מרב מגיב למציאות בה היא חיה, במעגל החיצוני הרחב ובמעגל הפנימי והקרוב. תיאור מציאות ישראלית מורכבת כמעט בזמן אמת לצד יצירה אישית יותר המתארת גדילה והגדרת זהות. התערוכה מנסה לתת ביטוי לעושר העבודה, לחיפוש החומרי, ולניסיון להרחיב את אמצעי המבע הציורי. הריבוי יוצר מורכבות ניסוח. אך מתאר נאמנה אמנית צעירה, בועטת, מגיבה. אמנית שלא חדלה לחשוב, להביע דעה ולחקור חומר. התערוכה מפרידה בין הציבורי לפרטי, למרות שהם ניזונים זה מזה ומופיעים כקווים מקבילים ביצירתה"… (קטע מתוך הטקסט התערוכה)

נכוחה

מרב סודאי

אוצרת: ורד נחמני

הגלריה בקיבוץ גבעת חיים איחוד

נעילה: 28.2.15

♥♥♥♥

גידי סמילנסקי

גידי סמילנסקי

גידי סמילנסקי

גידי סמילנסקי

 

גלית_שני_ יאנה_ליאת_עודד_שרון_תור_אנסטסיה _מיט_יואב_עמית, גידי סמילנסקי בבית האמנים בתל אביב. בתערוכה תוצג סדרת ציורי עירום גדולי ממדים בשמן על בד, של קולגות  ויוצרים, עימם הוא קשור בקשרי עבודה, עניין וחברות. בתהליך העבודה בסטודיו הוא מצייר בכמה מפגשים דוגמנים בתנוחה דומה על גבי אותו הבד, לעיתים בשקיפות, או שקיפות חלקית, בתהליך ציור אחד על גבי השני. חפיפה זו בין הדמויות מייצרת כפילות והדהוד בין גופים המתקיימים בו זמנית, במערך ציורי המציע מספר הצעות לקריאת העבודה הערוכה על הבד. …"הציור של גידי מיצר הצעה  למפגש בין גופים. גוף הצייר והמודל. גופי המודלים השונים ש'בונים' את הציור. העבודה המוגמרת אינה מייצרת ייצוג של גוף הקופץ אל העין, אלא לחישת-גחלים צבעונית הקוראת לצופה להתקרב, למשמש, להריח, להרהר"… (יונתן הירשפלד, מתוך טקסט התערוכה).

גלית_שני_ יאנה_ליאת_עודד_שרון_תור_אנסטסיה _מיט_יואב_עמית

גידי סמילנסקי

אוצרת: ורה פלפול

טקסט התערוכה: יונתן הירשפלד

בית האמנים, תל אביב

נעילה:  24.01.15

♥♥♥♥

 

חתול בננה אלעד רוזן

חתול בננה אלעד רוזן

חתול בננה –  אלעד רוזן עם ציורים בעיקר, מהשנתיים האחרונות.

חתול בננה

אלעד רוזן

גלריה המדרשה

אוצר: בועז ארד

♥♥♥♥

 

יאיר פרץ, "התחלה חדשה", אקריליק ושמן על בד, 135X150 ס"מ, 2014, צילום: ויטלי ויינשטיין

יאיר פרץ, "התחלה חדשה", אקריליק ושמן על בד, 135X150 ס"מ, 2014, צילום: ויטלי ויינשטיין

יאיר פרץ, ללא כותרת, שמן על בד, 20X30 ס"מ, 2014, צילום: ויטלי ויינשטיין

יאיר פרץ, ללא כותרת, שמן על בד, 20X30 ס"מ, 2014, צילום: ויטלי ויינשטיין

ZeroCents, "שלושה אנשים נכנסים לבר", שמן וספריי על בד, 90X205 ס"מ, 2014

ZeroCents, "שלושה אנשים נכנסים לבר", שמן וספריי על בד, 90X205 ס"מ, 2014

עבודות חדשות – תערוכה זוגית בגלריה אלפרד, של יאיר פרץ ו-ZeroCents. התערוכה נבעה מקשר חברי ואמנותי של שנים רבות בין פרץ, זירו סנטס והאוצר צחי בן משה, אשר יזם את התערוכה. שני האמנים יציגו עבודות ציור חדשות, שנוצרו כולן בשנה האחרונה. הציורים בטכניקה מעורבת של צבעי אקריליק, שמן וספריי על בד. פרץ יציג עבודות בפורמטים קטנים וגדולים. ביניהן עבודות המתקרבות למופשט ובעלות צבעוניות מתפרצת, לעומת עבודות המאופיינות בצבעוניות מונוכרמטית ובצמצום פרטים. ZeroCents יציג בתערוכה ציורים שפורשים עולם דמויות דמוני וגרוטסקי, שאפיין אותו בעבודתו ברחוב ובתערוכות קודמות.

עבודות חדשות

יאיר פרץ ו-ZeroCents

אוצר: צחי בן משה

גלריה אלפרד

פתיחה: 22.1.15

נעילה: 20.2.15

♥♥♥♥

 

ענבל מארי כהן

ענבל מארי כהן

יואב אדמוני

יואב אדמוני

יואב אדמוני

יואב אדמוני

ענבל מארי כהן ויואב אדמוני, דופק, דומם צילום הזמנה. צילום: עמרי פירר

ענבל מארי כהן ויואב אדמוני, דופק, דומם צילום הזמנה. צילום: עמרי פירר

ענבל מארי כהן

ענבל מארי כהן

דופק, דומם – תערוכה זוגית לענבל מארי כהן ויואב אדמוני במשולש – חלל לאמנות . …"החיים. את מוצצת אותם כמו סוכריה. טעם שנשאר בפה. הרוק מפרק מתיקות ומרירות. את מתעכבת,נשארת לפרק את הטעם, להתבונן בו, לשאול אותו שאלות. זה מגרה. זה מרתיע. המציאות. יואב וענבל מוצצים אותה, מפרקים אותה. זה מתוק ויפיפה. זה מר, כואב ודוחה. הם מתבוננים על העולם. הם פועלים בו. מציבים חפצים או את עצמם או את הנוף. מציירים, מצלמים.מתבוננים על הפעולות שלהם. מגיבים להתבוננות הרפלקסיבית. הסוכריה נהיית חדה. הלשון נחתכת. דם מתערבב עם סוכר. הם בוחנים את הגבול בין ה"טבעי" ל"מלאכותי", בין ה"אמת" ל"זיוף". שניהם יוצאים מפרקטיקות מסורתיות ולוקחים אותן לטריטוריות חדשות. הם שניהם משתהים סדרתיים. מתמהמים. מסתכלים. מתעכבים. גורמים לנו לעשות את אותן הפעולות. לשאול שאלות על המציאות. לחשוב קצת אחרת. לנשום קצת אחרת. יואב צועד. הוא הולך עם משא על גבו. פסל כבד דמוי סלע ענק על זוג כתפיות לאורך 42 קילומטר במסלול מעגלי העובר דרך מזרח ומערב ירושלים. סיזיפוס של אזורי החיכוך. מתבונן בטבע העירוני, באורבניות, חותך אותה בגופו ובמגע עם התושבים. חודר אל המרחב באלימות מרומזת. כאב צלבני שאינו חף מפוליטיקה. סבל סיזיפי מחויך. ענבל מתבוננת בהתבוננות. סכין, שלט טלויזיה, כפפות ניקוי, ויסקי, ספר, טלפון סלולארי, סלפי ועוד. הציור שלה נע בין המסורת הפיגורטיבית הקלאסית לבין מושגיות חברתית-מגדרית-פוליטית. מה ההבדל בין הסקוץ' (לשטיפת כלים) לסקוץ' (ויסקי)? מה מיועד למי? לכאורה שניהם מתבוננים. בפועל הם פעילים. מרגלים שקטים. גיס חמישי. הם קומפוזיציות ערמומיות שמעוררות מודעות ביחס למציאות"… (מתוך ההודעה לעיתונות)

דופק, דומם

ענבל מארי כהן ויואב אדמוני

אוצרת: שרי גולן

פתיחה: 29.1.15

נעילה: 3.3.15

המשולש – חלל לאמנות

התערוכה תהיה פתוחה בימי שבת בשעות 11:00-14:00

♥♥♥♥

 

evite - Copy

תיירות פנים, תערוכה חדשה בדנה גלריה לאמנות, קיבוץ יד מרדכי. התערוכה היא פרי ביקוריהן של חמש אמניות בקיבוץ יד מרדכי, אשר הוזמנו להתייחס למפגשיהן עם מראות שונים מרחבי הקיבוץ. כמבקרות עירוניות חיצוניות התייחסו האמניות אל הקיבוץ כאל ארץ לא נודעת, ועבודותיהן אומנם מתייחסות לאתרים ולדימויים מוכרים מרחבי הקיבוץ אך מנתקות אותם מהקשרם המיידי ומעניקות להם פרשנות דמיונית חדשה. בונקר ישן שנחפר בגבעה המתנוססת מאחורי הגלריה והפך למחסן לספרים ישנים, העניק השראה ספרותית לעבודות, המתייחסות כל אחת בדרכה לעולם הדמיון והפנטזיה או לחלופין לספרי הרפתקאות לילדים. עם זאת, למרות שהדימויים הנבחרים מנותקים מסביבתם המיידית ומככבים בהרפתקה בדיונית חדשה שהעבודות משכתבות עבורם, התפקיד המקורי שגילמו בדרמה הקיבוצית ממשיך ללוות אותם, וטוען את העבודות במטענים היסטוריים מקומיים.

תיירות פנים

דנה גלריה לאמנות, קיבוץ יד מרדכי

מציגות: מאיה אטון, ניבי אלרואי, עדן בנט, הילה לביב, רוני קרני

אוצרת: רווית הררי

פתיחה ושיח גלריה: שבת 10.1.15 בשעה 13:30

♥♥♥♥

 

קרן תגר

קרן תגר

ליהי יעקב

ליהי יעקב

שרי כהן

שרי כהן

שמרית אלקנתי

שמרית אלקנתי

ינון זינגר

ינון זינגר

אלון בראייר

אלון בראייר

עינת צרפתי

עינת צרפתי

אלה כהן

אלה כהן

מאיירים מאירים  – Comfort Zone, תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין. בתערוכה עבודות המעניקות פרשנות למושג "אזור נוחות"; בתוך פורמט ריבועי גדול וקבוע שנועד לתת מסגרת מגבילה של עבודה, ולאתגר את המאיירים ביציאה מאזור הנוחות שלהם. העבודות יושבות בתוך קופסאות אור ורבים מן היוצרים השתמשו באור כאלמנט מרכזי בעבודתם. ההחלטה להשתמש במדיום הזה היא רבת פנים: נוסף ממד פיזי (גם של עומק הקופסה וגם של האור) המוציא, הן את היוצרים והן את המתבוננים, מהמקום הרגיל והנוח של איור קלסי דו ממדי, עוד התכתבות בין הצורה לנושא. השימוש באור מוסיף גם ממד סימבולי של אירוניה עצמית – בעברית (ובעוד שפות), המושג איור מגיע מהפועל להאיר, לשפוך אור על משהו (באופן מסורתי טקסט) –  המשרת גם הוא את נושא  התערוכה בהדגשת השאלות הארספואטיות של המאייר/ת העכשווי/ת ובשבירת פרדיגמות וסטראוטיפים בתחום האיור (כמו למשל איור=ילדים/ילדותי).

מאיירים מאיריםComfort Zone

המאיירים המשתתפים: יעל אלברט, איתן אלוא, שמרית אלקנתי, אביאל בסיל, אלון בראייר, קטיה בריודין, טדי    גולדנברג, ניר גולן, עופר גץ, טל גרנות, טימור דברה, אפרת דה-בוטון, נדב ויסמן, זוהר וינר, ינון זינגר, ליהי יעקב, אלה כהן, לירון כהן, שרי כהן, ענת לוי, רותם לניר, אולג מילשטיין, אביטל מנור, הילה נועם, ניצן פרידמן, עינת צרפתי, דניאל קוץ, טל שטדלר, נועה שניר, טל שפיר, קרן תגר, ניב תשבי.

אוצרת: אביטל מנור

גלריה בנימין

נעילה ב 31.1.2015

♥♥♥♥

 

ינאי יחיאל, מעיין

ינאי יחיאל, מעיין

ינאי יחיאל, ינון

ינאי יחיאל, ינון

ינאי יחיאל, דני

ינאי יחיאל, דני

ינאי יחיאל, אולה

ינאי יחיאל, אולה

הכלה הופשטה עירומה, ינאי יחיאל בגלריה P8. תערוכת צילום בה יוצגו תצלומי דיוקנאות ועירום של ידידים מזדמנים ואנונימיים, לצד דמויות מוכרות ודוגמניות מקצועיות. העבודות מתכתבות עם ענקי תולדות האמנות – הצלם רוברט מייפלתורפ, והציירים קאראווג'יו, אדואר מאנה. אחת האיכויות הבולטות לעין בעבודותיו של יחיאל הן האינטימיות והנינוחות אותן מקרינים המצולמים: יחיאל מספר על קרבה ייחודית המתרחשת והמאפשרת את אותה פתיחות. …"אירווינג פן, ריצ'רד אבדון, רוברט מייפלת'ורפ, פאולו רוברסי ושאר אורקלים עם מצלמה ונצרה פתוחה, נתנו את פרשנותם לשרטוטו של דיוקן מסעיר, מרגש  ואלמותי. ינאי יחיאל מוסר ב"הכלה הופשטה עירומה" גרסה אישית וישראלית ומרחיבת לב – יחיאל הוא האמפתי בצלמים – כולל עוד פריצת דרך קטנה אך גדולה להיסטוריה הכחושה של צילום העירום המקומי. יחיאל מסתופף לשעה ארוכה בחלל הסטודיו שלו עם מי שלכד ברשת העכביש הרכה שלו; השאר הם אלכימיה והיסטוריה על גבי נייר לבן. יחיאל הרגשי והיצרי מוציא את המצולמים שלו מאופקים להפליא, כמעט נינוחים, שלמים עם עצמם; דבר כנראה לא באמת קרה; המתח הזה הוא הפיל שבחדר. ועדיין בקצה, יש אישיות וחיים. גברים ונשים, עור ואור, נעורים ומיניות והבטחה לחיים ארוכים ומרגשים, ומשהו קורן, וחסד הצד הטוב. שם תפגשו את יחיאל בסוף היום.”  (יואב שמואלי, מתוך טקסט התערוכה).

הכלה הופשטה עירומה

תצלומים 2009 – 2014

ינאי יחיאל

אוצר: יואב שמואלי

פתיחה: 15.1.15

נעילה: 14.20.15

♥♥♥♥

 

זיגי בן-חיים

זיגי בן-חיים

זיגי בן-חיים – עבודות משנות ה- 70, בגלריה שלוש. זיגי בן-חיים חי ועובד בניו יורק, נחשב לאחד האמנים המרכזים והחדשניים שעסקו בהשארת חותם הפעולה הגופנית על הנייר ואחד ממובילי המגמה של עשייה חדשנית של רישומים פיסוליים אשר מייצרים רבדים של היסטוריה וזיכרונות. התערוכה מוקדשת לעבודות מתקופה שהיוותה פריצת דרך בקריירה האמנותית של האמן, וכן מודל לאמנים צעירים של אותה תקופה ועד היום. בתערוכה יוצגו עבודות קולאז'ים על נייר ובד נדירות ביופיין ובעוצמתן, משנות השבעים, מסדרת  Formation in Paper.

זיגי בן-חיים – עבודות משנות ה- 70

גלריה שלוש

♥♥♥♥

 

שולמית לוין

שולמית לוין

אורנה שחר

אורנה שחר

חנה דהן

חנה דהן

טלי טלמור

טלי טלמור

צילה גולדשטיין

צילה גולדשטיין

ספר אמן  ; טבע / עצמי – תערוכה המסכמת סדנה בת שנתיים אותה העבירה האמנית דנה שמיר לחברות עמותת 'אמנים יוצרים בישראל – אמנויות'. ראשיתו של תהליך זה, לדבריה, היה בחינת האופן בו ניתן "לספר סיפור", שאינו נראטיב קלאסי – ליניארי, אלא היגד אישי של כל אחת מהאמניות על עצמה,עולמה וסביבתה. בתהליך זה האמניות התנסו ולשו חומרי יצירה והבעה שונים, זיכרונות ומקומות, וגילו מה הן האפשרויות הצפונות בהם. העבודות המוצגות בתערוכה דנות ביחסן של האמניות לטבע, והזיהוי בו ודרכו את עצמן. התערוכה נעה בין תיאורי טבע דרך כתבי היד האישיים, ה"מטופלים", וזולגת לתיאור עצמי סביב שיח ביוגרפי, דרך חומרי טבע או הסתכלות בו. האמניות המציגות הרכיבו קודקס עבודות מורכב ומקיף סביב הנושא בו עסקו; הן בוחנות את מעמדו של הטבע בין מכבשי הידע והמלאכה לזהותן העצמית בו,  בוחנות את תו התוקף שלו ואת תרגומו למעשה האומנות – הקראפט, כנקודת מוצא.

ספר אמן  ; טבע / עצמי

סיכום סדנת ספר אמן בהנחיית דנה שמיר

האמניות המשתתפות: אורנה שחר, אייוה רות קמחי, אתיקה יפה, גאולה מרוק כאהן, דבי חזן, דליה ג'דה, זהבה מור, חואני מוקמל, חנה דהן, טלי טלמור, יהודית הנדלזלץ, נחמה קלמנסון, צילה גולדשטיין, רות מיון קוק, רינה ארבל, שולמית לוין.

אוצר: ניר הרמט

בית בנימיני

נעילה: 14.2.15

♥♥♥♥

 

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי : תערוכה חדשה בגלריה רוזנפלד. בתערוכה יוצגו ציורים חדשים מהתקופה האחרונה, המציגים את מגוון דרכי ההתמודדות והגישות הציוריות של האמנית לשאלת הציור מהתבוננות. למן ציורים שנעשו ישירות מהתבוננות תוך יציאה לשטח ועבודה במקום עצמו, דרך רישומים וסקיצות על נייר שנעשים באופן יום-יומי ומהווים גם מעין יומן, ועד לעבודות המשלבות בין ציור מהתבוננות לעבודה בסטודיו. …"בשנים האחרונות אני מתעסקת בשאלה איך לצייר מהתבוננות, כיצד לתרגם את המציאות שאני רואה לשפה ציורית. העבודות שמוצגות בתערוכה מציגות את הדרך הנכונה ביותר עבורי כיום"… (זויה צ'רקסקי, דצמבר, 2014)

זויה צ'רקסקי

גלריה רוזנפלד

נעילה: 31.1.15

♥♥♥♥

 

הילי גרינפלד

הילי גרינפלד

הילי גרינפלד

הילי גרינפלד

הילי גרינפלד

הילי גרינפלד

הילי גרינפלד

הילי גרינפלד

הילי גרינפלד

הילי גרינפלד

פרוייקט סופרי הטיוטות של הילי גרינפלד על הגג במכון אלפרד תל אביב. הפרוייקט נעשה כעבודת סייט ספסיפיק על גג הבניין בעקבות גילויים היסטוריים אודות מפגשים שהתרחשו על הגג בקיץ 1961. על הפרוייקט: …״אני עובדת בסטודיו בסמטת שלוש מתחילת 2014. במשך אחת מההפסקות שלי על הגג, גיליתי חריטה בה כתוב ׳סופרי הטיוטות׳, התחלתי לחקור את מקורה, מה שהוביל אותי לפרוייקט. גיליתי סיפור על חמישה צעירים שבשנת 1961 התגנבו לגג וקיימו מפגשים פולחניים לזכר חבר קרוב שלהם שהתאבד. שיכתבתי באופן אינפורמטיבי את הסיפור ובניתי על הגג מזבחים לזכר כל מפגש שקיימו. המזבחים מתייחסים לפרטי הסיפור ובמקביל מייצרים אוירה פולחנית תוך שימוש בשכבות של חומר. ארבעה מזבחים בנויים באופן דומה והחמישי מנותץ. בתוך כל מזבח אני מניחה אובייקטים קטנים שמאזכרים מנחות ולכל מפגש קראתי בשם מידות המזבח שבניתי לו״…

פרוייקט סופרי הטיוטות

הילי גרינפלד

הגג במכון אלפרד

הפרוייקט יוצג עד ה25.1.15

♥♥♥♥

 

לוטם גינטון

לוטם גינטון

לוטם גינטון

לוטם גינטון

לוטם גינטון

לוטם גינטון

לוטם גינטון

לוטם גינטון

Fragments, לוטם גינטון בצימר, עם רישומים ללא כותרת בשחור לבן בדיו על נייר.

נעילה: 29.1.15

♥♥♥♥

דודו גבע, דיוקן עצמי עם סיגריה 1976

דודו גבע, דיוקן עצמי עם סיגריה 1976

דודו גבע, בפרספקטיבה לאחור יכולתי להגדיר את חודש ינואר 99 כחודש מבוזבז 1999

דודו גבע, בפרספקטיבה לאחור יכולתי להגדיר את חודש ינואר 99 כחודש מבוזבז 1999

דודו גבע, דיוקן עצמי 1980

דודו גבע, דיוקן עצמי 1980

דודו גבע, דיוקן עצמי 1980

דודו גבע, דיוקן עצמי 1980

 

דודו גבע, עשר שנים. …"דיוקנאות עצמיים שצייר ועבודות שיצר במסגרת שיתוף פעולה ספרותי ועיתונאי – בציור, בקולאז', על דיקט ועל שקף, בעפרונות צבעוניים, טוש, אקריל, בצבעי מים ובטכניקה מעורבת. המבחר פותח צוהר ליצירתו הענפה, תמיד פיוטית, מצחיקה ומקורית, שהאנושי והחזותי על כל שדותיו אינו זר לה ובכל מהמורותיו הוא מטפל כמו מאליו באורח וירטואוזי, ישיר, פשוט ומכמיר לב. מבחר הספרים המוצג ב"סטודיו על-שם  דוד גבע" במוזאון (כשליש מספרייתו העשירה) פותח צוהר לסקרנותו האינטלקטואלית הבלתי נדלית בתרבות המזרח והמערב ולמקורות ההשראה באמנות גבוהה ונמוכה ביצירה תמיד חדשה שמאתגרת את מערכת היחסים הדינמית שבין אמנות, טכנולוגיה ותקשורת"… (מתוך ההודעה לעיתונות).

דודו גבע, עשר שנים

אוצרת: גליה בר אור

משכן לאמנות עין חרוד

פתיחה: 17.1.15  

נעילה: 17.3.15

♥♥♥♥

 

דודו בלילטי

דודו בלילטי

דודו בלילטי

דודו בלילטי

אימפרוביזציות של הגוף, דודו בלילטי ברוטשילד 69. בלילטי הוא אמן ומוזיקאי המתמחה במוזיקת אפרו-ג'אז. העבודות מתרכזות בקשר שבין מוזיקה, תנועה וקצב לדימוי חזותי. בתערוכה יציג בלילטי שלושה גופי עבודות: ציורים מופשטים, צילומים של ציורי גוף וצילומים שנעשו בטכניקה ייחודית לבלילטי שבה הוא מקרין צילומים של מוזיקאים על ציוריו ומצלם את הדימוי הנוצר. באירוע פתיחת התערוכה תתקיים הופעת ג'אז שתתכתב עם העבודות. בלילטי ינגן על כלי הקשה וגיטרת גינברי, יחד עם פסנתרן הג'אז האמריקאי קירק לייטסי (Kirk Lightsey)  מניו יורק. ילוו אותם החצוצרן אבישי כהן ועוד.

אימפרוביזציות של הגוף

דודו בלילטי

אוצרת: קרן גולדברג

פתיחה: 8.1.15

רוטשילד 69

ביום שבת ה-10.1.15 בשעה 22:30, תתקיים הופעה נוספת ברוטשילד 12

נעילה: 24.1.15

♥♥♥♥

יעל וקסלר

יעל וקסלר

שרון קנה

שרון קנה

שרון קנה

שרון קנה

 

3 תערוכות חורף 2015 בגלריות מוסררה: הארכיאולוגית המבקשת והמשבשת, מירב בוננו, יעל וקסלר ורבקה גלעד בגלריה החדשה. פלפיטציה: מצב בו מרגישים את פעימות הלב שלנו, גם במצב מנוחה. שלוש היוצרות מצלמות מתוך שיוט בתת מודע, אין להן משפט סדור על העולם, הן פועלות מתוך הלמות הלב. מאחות בין אימה ליופי, בין געגוע לפרידה, בין מוכר למאיים, בין התרוקנות להיאחזות, בין ציפייה לאכזבה, בין דברים שלא נועדו להיות יחדיו. המשותף לשלושת האמניות: תחושת האיום שמאחורי הכול, המתח שבין הגלוי לנסתר, פסאדה של נורמליות שמייצרת חרדה.

הארכיאולוגית המבקשת והמשבשת

מציגות: מירב בוננו, יעל וקסלר ורבקה גלעד

אוצרת: דפנה איכילוב

הגלריה החדשה

פתיחה: 15.1.15

נעילה: 5.3.15

חצי מגרש להשכרה, שרון קנה בגלריה החברתית. עבודות דוקומנטריות-חברתיות המתארות מגרשים ממוקמים במרכזי העיר, פולשים לחצרות בתים, חלקם נטושים ומסומנים על ידי עמודי תאורה, קירות ביטון ושדות בור. החיבור בין האמן לאוצר נוצר גם על בסיס אהבתם למשחק הכדורגל. המגרש כמודל לזירת התרחשות או כמרחב של פרשנות חברתית , כלוא  בתוך גבולות מסומנים ומיוצג על ידי תוואי החומה המקיפה אותו. קנה הוא צלם ושחקן כדורגל שחי בתל אביב. את פרויקט מגרשי הכדורגל וסביבתם, הוא מצלם בארבע השנים האחרונות.

חצי מגרש להשכרה

מציג: שרון קנה

אוצר: גסטון צבי-איצקוביץ

הגלריה החברתית

פתיחה: 15.1.15

נעילה: 5.3.15

שלושים ואחד לילות –  תערוכה והשקת ספר של מגדלנה דפנר בגלריה ע"ש מורל דרפלר. התערוכה בעקבות ספר שהוציאה, העוקב במשך מחזור ירח שלם אחרי האמנית הירושלמית ושלוש בנות משפחה, החיות בגרמניה. כולן מצטלמות וכותבות לאורך שלושים ואחד לילות ומייצרות שיח נשים המתגלה באמצעות הדפדוף בספר. זהו מפגש אינטימי  של שיח נשים, כשהירח המשקיף מעל שמי ירושלים וגרמניה יוצר ביניהן חיבור, ומסמן גם מעגל שבטי סביב פריון והמחזור הנשי. התערוכה בחלל מציעה פרשנות  נוספת לספר ומציגה דימויים ואוביקטים. הפרויקט של מגדלנה דפנר בסיוע קרן מיתר.

שלושים ואחד לילות – תערוכה והשקת ספר

מגדלנה דפנר

מציגה: מגדלנה דפנר

ליווי ואוצרות:  איילת השחר כהן

הגלריה ע"ש מורל דרפלר

פתיחה: 15.1.15

נעילה: 5.3.15

♥♥♥♥

 

וואליד בשטי

וואליד בשטי

אנדרו וקואה

אנדרו וקואה

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

אולאפור אליאסון

אולאפור אליאסון

פבלו פיקאסו

פבלו פיקאסו

קירות נמסים, עבודות מאוסף יגאל אהובי. התערוכה השלישית והאחרונה בטרילוגיית התערוכות ״בבל״, אותה אצרה שרית שפירא מתוך העבודות באוסף יגאל אהובי לאמנות. כחלק מהעיסוק המתמשך בסיפור מגדל בבל, בוחנת התערוכה הנוכחית אלמנטים ארכיטקטוניים כמו שלד, מבנה, קונסטרוקציה ותפיסות מסורתיות ועכשוויות בארכיטקטורה, תוך הקבלתה של תרבות עבר אל מול תרבויות ההווה והעתיד. כקודמותיה, גם התערוכה הנוכחית משתפת אמנים ישראלים ובינלאומיים בולטים ומערבת אמנות מודרניסטית מוקדמת עם דמויות מפתח מתחום האמנות העכשווית.

קירות נמסים

מציגים: מיכה אולמן, צ'ארלס אייוורי, דאג אייטקן, אולאפור אליאסון, פרנסיס אליס, דיאן ארבוס, מירוסלב בלקה, איתן בן-משה, וואליד בשטי, אנדריאס גורסקי, מרלן דומא, אורָן הופמן, יפֵּ היין, אנדרו וקואה, , נטליה זורבוב, סול לוויט, מתן מיטווך, ג'ון מקראקן, חנה סהר, דוריס סלסדו, פיליפ פארנו, פבלו פיקאסו, אלכס פרגר, קרייג קאופמן, , אניש קאפור, משה קופפרמן, גבריאל קורי, וסילי קנדינסקי, מיקי קרצמן, גרהרד ריכטר, תומס שוטה.

אוצרת: שרית שפירא

הגלריה האוניברסיטאית לאמנות ע"ש גניה שרייבר

נעילה: 10.4.2015

♥♥♥♥

 

קול קורא

♥♥♥♥

 

קול קורא לעבודות בנושא יקום למגזין האמנות המקוון "הרמה".

טקסטים יש לשלוח על מסמכי וורד ניתנים לעריכה

דימויים יש לשלוח באיכות גבוהה ברזולוציה 300dpi

וידאו יש לשלוח לינק לYOUTUBE, VIMEO או כל אתר מארח אחר

סאונד יש לשלוח לינק לקובץ שמצוי על הרשת

בנוסף, אנא צרפו קרדיט מלא של העבודה: שם האמן, שם העבודה, שנת יצירה, חומרים, גודל

את החומרים יש לשלוח לכתובת: haramamag@gmail.com

מועד אחרון למשלוח : 15/3/15

 

♥♥♥♥

 

קול קורא להשתתפות בכנס חיפה בעברית - חיפה בערבית מאי 2015

קול קורא להשתתפות בכנס חיפה בעברית – חיפה בערבית מאי 2015

קול קורא להשתתפות בכנס חיפה בעברית – חיפה בערבית מאי 2015

♥♥♥♥

 

קול קורא להגשת מועמדות לפרס ון ליר לעבודת גמר מצטיינות במדעי הרוח לשנת תשע”ה

קול קורא להגשת מועמדות לפרס ון ליר לעבודת גמר מצטיינות במדעי הרוח לשנת תשע”ה

קול קורא להגשת מועמדות לפרס ון ליר לעבודת גמר מצטיינות במדעי הרוח לשנת תשע”ה

♥♥♥♥

 

מתחם ארטפורט. צילום: אלעד שריג

מתחם ארטפורט. צילום: אלעד שריג

מתחם ארטפורט. צילום: אלעד שריג

מתחם ארטפורט. צילום: אלעד שריג

מתחם ארטפורט. צילום: אלעד שריג

מתחם ארטפורט. צילום: אלעד שריג

קול קורא להגשת מועמדות לאמנים ואוצרים לתוכנית הרזידנסי של ארטפורט, מחזור 2015-2016. אנו מחפשים אמנים פעילים הרואים בשנה זו הזדמנות לעשות צעד משמעותי קדימה בעבודתם ובקריירה האמנותית שלהם. אמנים הרואים בסטודיו נכס, והמעוניינים במפגשים והזדמנויות לחילופי רעיונות. אנו מחפשים אמנים שיעבירו את מרכז עשייתם למתחם ארטפורט ושייזמו תכנים היכולים לתרום לפעילות ארטפורט ולאמנים האחרים במתחם. יש לנו עניין מיוחד באמנות המאופיינת בערנות להקשרים חברתיים.

התוכנית מציעה: שימוש בסטודיו במתחם ארטפורט, מלגת קיום חודשית והשתתפות בתוכנית העשרה, מספטמבר 2015 עד אוגוסט 2016.

יכולים להגיש מועמדות: אמנים העוסקים באמנות חזותית כעיסוק עיקרי בחמש השנים האחרונות לפחות (לימודים לתואר אינם מהווים דרישת סף, אך יכולים להיחשב כשנה אחת מתוך החמש). התוכנית אינה מיועדת לסטודנטים.

פגישות הכרות לאמנים יערכו ביום רביעי, 24.12.2014 בשעה 12:00 וביום ראשון, 4.1.2014 בשעה 18:00 בארטפורט

אופן הגשת המועמדות:

ניתן להגיש מועמדות בין התאריכים 14.12.14–18.1.15

רישום והגשת מועמדות לפרויקט יתבצעו דרך אתר הבית שלנו, בשפה האנגלית בלבד: www.artportlv.org. על ההגשה לכלול קורות חיים, מענה על שלוש שאלות, שמות של שני ממליצים ותיק עבודות. הוראות הגשה מפורטות נמצאות באתר.

בחינת המועמדויות ובחירת המועמדים ייעשו בהתאם לנוהלי המרכז לאמנות צעירה.

למידע נוסף ניתן לפנות במייל אל: artport@artportlv.org

תשובות יימסרו עד סוף מרץ 2015.

♥♥♥♥

 

קול קורא לאוצרים להציע תערוכות ופרויקטים המיועדים למתחם ארטפורט. אנו מחפשים אוצרים פעילים הרוצים להציע תערוכות קבוצתיות, פרויקטים מיוחדים ופעילויות (כנס, מפגש, סדנה ועוד) שיתרחשו במתחם. יש לנו עניין מיוחד בסוגיות הקשורות ביחסי אמנות וחברה. התוכנית כוללת: ליווי מקצועי והפקתי, סיוע במימוש הפרויקט, אפשרות להשתתף בתוכנית ההעשרה של הרזידנסי וכלים נוספים לפי הצורך.

אופן הגשת ההצעה:

הצעות ניתן להגיש עד ל- 14.2.2015. את ההצעות ניתן להגיש בעברית או באנגלית, ועליהן לכלול: הצעה מפורטת (כ- 400 מילה), דימויים, קורות חיים של האוצר וטיוטת תקציב ראשונית. את ההצעות יש לשלוח במייל אל proposals@artportlv.org  ולציין בכותרת – "קול קורא לאוצרים".

תשובות יינתנו באפריל 2015. חלק מהאוצרים יוזמנו לדיאלוג על אודות פרויקטים פוטנציאלים, לפני מתן תשובה סופית.

♥♥♥♥

 

הגלריה לאמנות באום אל פחם קוראת לאוצרים להגיש קונספט לתערוכה קבוצתית אשר תוצג בגלריה לאמנות אום אל פחם, עם בחירתה ע"י וועדת שיפוט. הקונספט הנבחר ייכלל במסגרת תוכנית הגלריה לשנת 2016 ויופק כתערוכה.

על ההצעות לכלול:

תמה מרכזית

עד עשרה דימויים באיכות נמוכה להמחשה

קורות חיים של האוצר/ת

פרטי התקשרות

תאריך אחרון להגשה: 28/02/2015

את ההצעות יש לשלוח במייל לכתובת: ruth@ummelfahemgallery.org

נא לציין קול קורא לאוצרים בשורת הנושא

♥♥♥♥

Open Call - המיזם החדש של בעלי המלאכה

Open Call – המיזם החדש של בעלי המלאכה

Open Call – המיזם החדש של בעלי המלאכה. כל חודש יפתח קול קורא חדש למעצבים, מאיירים ואמנים ליצירת הדפס רשת חדש שיופק בסטודיו במהדורה מוגבלת.

פרטים נוספים באתר הפרוייקט: כאן

דדליין להגשת הצעות חודש ינואר: 25/1/15

♥♥♥♥

 

קול קורא לפסטיבל לא כלים #8 בצימר, למוסיקה הנוצרת באמצעים שהם אינם כי נגינה סטנדרטיים (וגם לא טייפים, לזה יש פסטיבל בנפרד). ועל דרך החיוב: אם המצאתם משהו, בניתם משהו, שיניתם ייעוד לאיזה חפץ, ועכשיו אפשר לנגן איתו, הרי שהצימר הוא המקום, ופסטיבל "לא כלים" (20-21 בפברואר) הוא ההזדמנות.

הצעות ניתן להגיש עד ה-7 לפברואר

למייל: zimmer.ta@gmail.com

♥♥♥♥

קוביה הונגרית - Rubiks Cube

קוביה הונגרית – Rubiks Cube

 

קוביה הונגרית. התמונה מכאן

ועוד קצת:

…" ״בדרך כלל אם יש לך בעיה, המשימה הראשונה היא להבין מה הבעיה, ולפעמים זה קשה, רק להבין מה הבעיה. אבל, אם יש לך שאלה מנוסחת היטב יש לך פתרון. רעיונות רבים הם המשך של דברים שעסקת בהם בעבר, והאתגר הוא להבחין בערך של רעיון. לפעמים יש לך רעיון אבל אתה לא מבין את הערך שלו, והרבה פעמים אנשים חושבים שיש לרעיון שלהם ערך אבל הם לא יכולים להוכיח אותו … המטרה האולטימטיבית של מעצב היא הרי ליצור משהו. הצלחה היא לא המטרה שלנו, גם אם הצלחה היא כמובן חלק מהחיים שלהם … להיות מעצב טוב דומה ללהיות מורה טוב: אתה צריך שתהיה לך אמפתיה. אני חושב שאני בן אדם רגיל, ושאם אני מרגיש משהו, הרבה אנשים ירגישו באופן דומה. אם משהו מעניין אותי הרבה אנשים אחרים גם יתעניינו בו. בזמנו, לא חשבתי שהקוביה תצליח כל כך, ובאופן כללי אני מאמין שאף אחד לא יודע איך לייצר הצלחה כלל עולמית. גם כשאתה קונה כרטיס לוטו אתה לא יכול להיות בטוח שזה הכרטיס שינצח. יש גורל בחיים. כמעצב אתה יכול לעשות את העבודה שלך הכי טוב שאתה יכול בהתאם למה שאתה מאמין בו ולקוות לטוב"…

(ארנו רוביק, ממציא הקוביה ההונגרית, בראיון ליובל סער ב"פורטפוליו")

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com 

 

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “כל קורה – ינואר – התחלות חדשות”

  1. ירוןבתאריך 18 ינו 2015 בשעה 18:38

    דורית, תודה על המידע והתמונות היפות

  2. דורית פוקץ הלסבתאריך 19 ינו 2015 בשעה 1:51

    תודה על התגובה 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות