ספט 30 2014

כפרה עליךָ (המלצות ליום כיפור)

מאת: בשעה 15:01 נושאים: זה לא אני, זה המצב

מרגרט קין

מרגרט קין

♥♥♥♥

כמיטב המסורת, קבלו 25 המלצות לסרטים וספרים, שיעזרו לכם להעביר 25 שעות צום:

♥♥♥♥

סרטים

♥♥♥♥

 

עיניים גדולות - מרגרט קין

עיניים גדולות – מרגרט קין

big eyes - עיניים גדולות

big eyes – עיניים גדולות

עיניים גדולות (Big Eyes) – סרט של של טים ברטון. זוהי ביוגרפיה המבוססת על סיפור אמיתי, המספרת את סיפורם של בני הזוג וולטר ומרגרט קין, שאותם מגלמים כריסטוף וולץ ואיימי אדמס. השניים התחילו כזוג אוהבים אי שם בשנות ה-50, והסיפור מקבל תפנית כשוולטר, אמן פופ, תבע לעצמו את התהילה והיוקרה על סדרת דיוקנאות ילדים עצומי עיניים שציירה אשתו.

♥♥♥♥

 

סופר סתם  Listen Up, Philip

סופר סתם Listen Up, Philip

סופר סתם (Listen Up, Philip) – פיליפ (ג'ייסון שוורצמן) הוא סופר העומד בפני פרסום סיפרו השני. הוא מרגיש כאילו הוא נדחף החוצה מתוך עירו המאמצת בגלל הרעש והצפיפות, וגם בגלל המערכת היחסים המידרדרת עם בת זוגו (אליזבת מוס), כשהאליל שלו אייק צימרמן (ג'ונתן פרייס) מציע לו את בית הקיץ המבודד שלו כמקום מפלט בו הוא יוכל למצוא שוב את המוזה שלו. כשהוא מבודד, הוא מצליח להתרכז בנושא האהוב עליו: הוא עצמו.

♥♥♥♥

 

אפי גריי Effie Gray

אפי גריי Effie Gray

אפי גריי (Effie Gray) – הצצה אל מערכת היחסים בין מבקר האמנות הויקטוריאנית ג'ון ראסקין, לבין ארוסתו העצובה אפי גריי (דקוטה פנינג). זוהי דרמה תקופתית שבוחנת את הדיסוננס בין אמנות לזוגיות רומנטית.

♥♥♥♥

 

ברנינג מן - מסע באוטופיה Burning Man Voyage in Utopia

ברנינג מן – מסע באוטופיה Burning Man Voyage in Utopia

ברנינג מן – מסע באוטופיה (Burning Man Voyage in Utopia)– ברנינג מן הוא האירוע הפרוע, המטורף, הצבעוני והמשוחרר ביותר על פני הכדור. יש אומרים שזהו והביטוי הקרוב ביותר לאוטופיה: גן עדן על פני אדמות שיצר המין האנושי. אך האם מדובר רק במסיבה ענקית? (צרפת/ ארה"ב 2010). בימוי: לורן לה גל

♥♥♥♥

 

מרינה אברמוביץ

מרינה אברמוביץ

מרינה אברמוביץ: האמנית נוכחת

מרינה אברמוביץ: האמנית נוכחת

מרינה אברמוביץ: האמנית נוכחת – במשך ארבעה עשורים של יצירה, מרינה אברמוביץ' הגדירה מחדש את גבולותיה ומשמעותה של האמנות באמצעות עבודות פרפורמנס מקוריות ונועזות. ב-2010, הקדיש לה המוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק רטרוספקטיבה מקיפה. התערוכה כללה שחזורים חיים של עבודותיה על ידי אמני פרפורמנס צעירים. כמו כן הוצגה עבודה חדשה, במסגרתה אברמוביץ' ישבה דוממת על כיסא במוזיאון, במשך שלושה חודשים, מישירה מבט לעבר הכיסא שממולה – עליו הוזמן להתיישב המבקר במוזיאון. הסרט לוקח את הצופים אל תוך עולמה המרתק של אמנית שהגבולות המקובלים בין האמנות והחיים אינם חלים עליה: הוא עוקב מקרוב אחר הכנותיה לתערוכה, מרכז חומרי ארכיון נדירים, ומתעד את פגישתה המחודשת עם אוליי, עמו חלקה שותפות רומנטית ואמנותית אגדית בת 12 שנים.

♥♥♥♥

 

הרגע הזה הוא רגע שונה

הרגע הזה הוא רגע שונה

הרגע הזה הוא רגע שונה –סרט אמנותי על פרויקט אמנותי אלטרנטיבי אשר התקיים בקהילת "מיום ליום" בשוויץ במשך שלוש שנים. במיזם זה השתתפו כשלוש מאות אמנים מכל תחומי האמנות ומרחבי העולם (בהם גם ישראלים ופלסטינים) במה שהיה מעבדת תרבות ניידת המאפשרת ומעודדת רוח של ניסיוניות, משחקיות וספונטניות.הסרט עשוי כקולאז' רב-פנים וקולות, ומעורר שאלות העוסקות בקשר המורכב שבין האמנות לחיים, ובין החיים לאמנות. (גרמניה 2010. בימוי: מריון ניומן).

♥♥♥♥

 

סיפורי ניו יורק New York Stories

סיפורי ניו יורק New York Stories

סיפורי ניו יורק (New York Stories, 1989) – סרט המורכב משלושה סיפורים קצרים המתרחשים בניו יורק, אשר בוימו ע"י שלושה במאים שונים (וודי אלן, מרטין סקורסזה, ופרנסיס פורד קופולה). הראשון, של סקורסזה, מספר על צייר שיוצר על רקע מוזיקה רועשת ואסיסטנטית אטרקטיבית. השני, של קופולה, מספר על ילדה עשירה וחצופה בת 12, העוזרת להוריה הפרודים להשלים. השלישי, של אלן, הוא קומדיה שנונה על חוסר האפשרות להיפטר מתפקיד הבן.

♥♥♥♥

 

המסתורין של פיקאסו The Mystery of Picasso

המסתורין של פיקאסו The Mystery of Picasso

המסתורין של פיקאסו (Le mystère Picasso,  1956) – דוקומנטרי בו פיקאסו מתעד את פעולת הציור שלו, ובכך הוא מאפשר לצופים הצצה לתוך תהליך עבודתו.

♥♥♥♥

 

רמברנט Rembrandt

רמברנט Rembrandt

רמברנט (Rembrandt) –  קומדיית פשע סקנדינבית (2003), על ציור מקורי של רמברנדט שנגנב בטעות (במקום תמונה אחרת) על ידי מיק וטום, צמד גנבים, אב ובנו.

♥♥♥♥

 

אנדריי רובליוב Andrey Rublyov

אנדריי רובליוב Andrey Rublyov

אנדריי רובליוב (Andrey Rublyov, 1966) – סיפור חייו של הצייר והאיקונוגרף הרוסי אנדריי רובליוב, שחי במאה ה-15, כשרוסיה הייתה נתונה תחת משטר הכיבוש הטטרי האכזרי. "העיקר עבורנו היה להציג את הבעיות העומדות בפניו של אמן… רצינו לבטא את התהליך שעובר על האמן ביחסיו עם העולם, להראות כיצד חוויות רגשיות מאפשרות לו לקבוע את יחסו לעולם ולעצמו… רובליוב צעד הרבה מעבר לאידיאולוגיות של תקופתו… הוא יצר אידיאלים אתיים עבור בני האדם, אידיאלים של הרמוניה, אחווה ואחדות. מניעיו קשורים בעתיד ובכך גאונותו.. הוא שם את האדם בראש. באדם חיפש את האלוהים ואת האדם ראה כמשכנו של אלוהים"… (טרקובסקי וקונצ‘לובסקי, יוצרי הסרט).

♥♥♥♥

 

צופן דה וינצ'י

צופן דה וינצ'י

צופן דה וינצ'י (The Da Vinci Code)– לאחר שהמשטרה החשאית הצרפתית נתקלת בתעלומה קשה לאחר רציחתו של אוצר מוזיאון הלובר, ז'אק סונייר, היא מזעיקה את רוברט לנגדון, פרופסור לאיקונולוגיה. אל לנגדון מצטרפת מפענחת צפנים משטרתית בשם סופי נווה (נכדתו של סונייר) וביחד הם מתחילים לגלות שרשרת רמזים שסונייר השאיר ביצירות של דה וינצ'י.

♥♥♥♥

 

מקס Max

מקס Max

מקס (Max) – סרט הבוחן את מערכת היחסים בין אספן אמנות יהודי (ג'ון קיוזאק) לצעיר גרמני משתגע המייצג את היטלר.

♥♥♥♥

Art School Confidential

Art School Confidential

Art School Confidential

Art School Confidential

Art School Confidential– מאז הילדות חלם גיבור הסרט ללמוד אמנות. אולם, כשהוא מגיע לקולג' הוא נאלץ להתמודד עם החסרונות שמגיעים יחד עם היתרונות של עולם האמנות, יחד עם רוצח שמסתובב בקמפוס. (ארה"ב, 2006).

♥♥♥♥

 

Bride of the Wind

Bride of the Wind

Bride of the Wind, אוסקר קוקושקה Oskar Kokoschka

Bride of the Wind, אוסקר קוקושקה Oskar Kokoschka

Bride of the Wind – סרט אוטוביוגרפי של אלמה מאהלר (משנת 2011), אישתו של המלחין גוסטאב מאהלר ופילגשו של האמן אוסקר קוקושקה. פוסט הסרט מבוסס על ציור של קוקושקה.

♥♥♥♥

 

קאמי קלודל, הסרט

קאמי קלודל, הסרט

קאמי קלודל

קאמי קלודל

קאמי קלודל (Camille Claudel) – מערכת היחסים של קאמי קלודל עם אוגוסט רודן. מערכת היחסים ביניהם מתחילה כשהוא מעסיק אותה כאסיסטנטית שלו, ובמהרה מתחילה גם היא לפסל, ומתחילה לנהל עימו מערכת יחסים רומנטית.

♥♥♥♥

ספרים:

♥♥♥♥

 

יצירת המופת הנעלמה  אונורה דה בלזאק

יצירת המופת הנעלמה אונורה דה בלזאק

יצירת המופת הנעלמה

יצירת המופת הנעלמה

יצירת המופת הנעלמה / אונורה דה בלזאק – שלוש יצירות מופת המתארות עולמות בדיוניים המובילים את הקורא אל מחוזות הדמיון ומעמתים אותו עם חידות על אודות היוצר ותהליך היצירה, יחסים בין המינים והרכושנות האובססיבית. בכל סיפור מזומן לקורא מסע מרתק: אל המתרחש מאחורי הקלעים והתפאורה ("יצירת המופת הנעלמה"), אל קן האהבה המזדמן של אציל יפה תואר המצליח לשבות לב כל אשה הנושאת חן בעיניו ("הנערה שעיניה זהב"), אל תככי השלטון בבית המלוכה ("אדון קורנליוס"): כל סיפור הוא עולם לעצמו.

בסיפור יצירת המופת הנעלמה, מתאר בלזאק את האובססיה שביצירה, את הדבקות, ואת הקשיים שעובר היוצר עד ליצירתו המוגמרת, כשהגיבור מקדיש שנים רבות לציור עירומה של אישה, ומימושה של שיא יצירתו, היא בד לבן.

♥♥♥♥

 

היצירה

היצירה

היצירה / אמיל זולא – "על הרקע הססגוני של חיי הבוהמה בפאריס נפרשת מסכת חייו, שאיפותיו ומאבקיו של צייר לוחם, שאמונתו בצדקת דרכו מביאה אותו לכלל עימות עם מוסכמות זמנו. החיים והמוות, הידידות והאהבה, חדוות היצירה והיאוש- אלה המוטיבים הבאים לידי ביטוי עז ברומן מרתק, פרי עטו של אחד מגדולי סופריה של צרפת." (מתוך הכריכה האחורית). בעקבות הופעת "היצירה" הסתכסך עם זולא חברו הצייר סזאן, שזיהה את עצמו בדמות הגיבור.

♥♥♥♥

 

אדגר אלן פו

אדגר אלן פו

הדיוקן הסגלגל / אדגר אלן פו– זהו סיפור הזוי וחלומי על אהבה חונקת ועל דיוקן מאגי, הקולט וכולא את אנרגיית החיים, על התמסרותה של האישה האוהבת, וחוסר-שימתו של הבעל, שהפך את אישתו לציור. הסיפור מעלה שאלות פילוסופיות על היחס שבין האומנות והחיים ובין האמן והיצירה, כמו כן הוא מעלה שאלות רבות על מהות הקשר הזוגי ועל ההקרבה למען האהבה.

♥♥♥♥

 

ונוס ממילו

ונוס ממילו

ונוס מאיל / פרוספר מרימה – סיפור המעמת את היופי הפיזי אל מול הכיעור המוסרי, ומלהטט על הגבול הדק שבין הדמיון למציאות, לאלוהי ולארצי. המספר מגיע לאיל שבפירנאים, ומתארח בביתו של ארכיאולוג חובב, המוצא באדמתו באקראי פסל ונוס מסתורי, בעל פנים אנושיות שהבעתם מרושעת.הוא אמנם עומד להינשא, אך עונד את טבעת הנישואים על אצבעה של ונוס, מה שגורם לשרשרת אירועים מסתוריים, עד לשיאה המפתיע של העלילה.

♥♥♥♥

תמונתו של דוריאן גריי

תמונתו של דוריאן גריי

תמונתו של דוריאן גריי - פרסומו הראשוני של הספר במגזין Lippincott's Monthly Magazine

תמונתו של דוריאן גריי – פרסומו הראשוני של הספר במגזין Lippincott's Monthly Magazine

תמונתו של דוריאן גריי / אוסקר ויילד– רומן המגולל את סיפורו של צעיר המוכר את נשמתו תמורת נעורים ויופי נצחיים. הספר מתאר את קורות חייו של דוריאן גריי, צעיר יפה תואר החובר אל הצייר המוכשר, באזיל הלווארד, הרואה בדוריאן מקור השראה לאומנותו. באזיל הלווארד מצייר את דיוקנו האישי של גריי. הדיוקן מצויר בנאמנות מופלאה למקורו החי, ומשקף את הערצתו העזה של הצייר לדוריאן גריי, על שום יופיו ותמימותו. …" כמה עצוב הדבר! אני אזדקן ואהיה נורא ומחריד, אבל התמונה תישאר צעירה תמיד. לעולם לא תהיה זקנה יותר משהיא כעת, ביום זה של חודש יוני… אילו היה הדבר להפך, אילו יכולתי אני להיות צעיר תמיד -והתמונה תזקן… את נשמתי הייתי נותן!"… (מתוך הספר).

♥♥♥♥

 

איקאה שלי

איקאה שלי

איקאה שלי

איקאה שלי

איקאה שלי – ישראלים מעצבים איקאה – באיקאה ישראל הוציאו ספר שבו 200 עמודי צילומים שבהם מונחים פריטי החברה בבתים של לקוחות אמיתיים שהוזמנו לשלוח אותם באתר שנפתח במיוחד למטרה זו. היופי בספר הוא שנראים בו בתים שדומים לאלו של כולנו שהם לא יוקרתיים ולא מלוקקים אלא בתים של אנשים אמיתיים בסגנונות שונים שהשכילו לשלב, לרב בחן, את פריטי הריהוט והאקססוריז של החברה השוודית.

♥♥♥♥

הבית הרגשי: אנשים, סביבה, מקום

הבית הרגשי: אנשים, סביבה, מקום

הבית הרגשי: אנשים סביבה מקום / אורלי רובינזון – מכירים את התחושה של ביקור במקום כל כך נעים עד שאתם ממש לא רוצים לעזוב אותו? כזה שגם אם עזבתם, השאיר בכם זיכרון עמוק ובלתי-נשכח וגעגוע לחזור? מה עושה את המקום הזה למה שהוא? בתים בתים שבהם קיים קשר בין "הבית הירוק" ל"בית הרגשי". האם זה הנוף, או אולי איך שהבית מונח בתוכו? האם זה השביל או הסיפור שהוא מספר? והאם גם הבית שלכם יכול להיות מקום שכזה? האם גם אתם רוצים לחיות במקום בריא, שמח, זורם? לחיות בבית שהוא חוויה יומיומית, חופשה נצחית? הספר מזמין למסע שבו לא צריך הרבה כי אם פחות, מסע בעקבות בתים בתפיסה אקולוגית, ומשלבים את האדם בתוכה.

♥♥♥♥

 

דירה ישראלית

דירה ישראלית

דירה ישראלית / היבש שרון –31 דירות ישראליות יפהפיות, שופצו ועוצבו על ידי אדריכלים ומעצבי פנים מקומיים בטווח רחב של תקציבים. בכל פרק מרוכזים טיפים ורעיונות לעיצוב. הדירות ממוקמות באזורים שונים בארץ, מעוצבות בסגנונות מגוונים ומציגות את תמצית העיצוב הישראלי.

♥♥♥♥

 

ארכיטקטורת הסביבה המתכווננת

ארכיטקטורת הסביבה המתכווננת

ארכיטקטורת הסביבה המתכווננת / בנהם ריינר– ספר ארכיטקטורה המספר את ההיסטוריה של הארכיטקטורה המודרנית מנקודת מבט שמעמתת את הדיבור הפנימי של הארכיטקטים עם הפיזיקה הארצית של הבניינים שהם מתכננים, ומצביע על כשל מובנה והמשכי בשיטה שבה מייצרים ארכיטקטים, ומכאן גם בשיטה שבה ארכיטקטים מייצרים (או מאמינים שהם מייצרים) בניינים. הספר מתייחס לארכיטקטורה כאמנות קונקרטית של הקמת מבנים ממשיים, ומאתר את נקודת המוצא של הארכיטקטורה בדחף להקים מבנים שיספקו תנאי נוחות השונים במובהק מהתנאים שמספק הטבע

♥♥♥♥

 

המתכונים שהאמנים הגדולים בעולם אהבו The Artist's Palate

המתכונים שהאמנים הגדולים בעולם אהבו

ולקינוח: המתכונים שהאמנים הגדולים בעולם אהבו (The Artist's Palate) –  שלוש-עשרה שפים משחזרים 129 מתכונים של 89 מגדולי האמנים בעולם. חלקם נאמנים למציאות ובאחרים השפים הפליגו על כנפי הדמיון בהשראת היצירות. הספר, הגדוש בתצלומים של האמנים ובעבודות שיצרו.

♥♥♥♥

רוצים עוד? הנה ההמלצות מהשנים הקודמות:

25 שעות       

ארוחות או לא להיות       

25–     

♥♥♥♥

צום קל, גמר חתימה טובה, ובעיקר המון דברים טובים! : )

♥♥♥♥

רוצים להיות בקשר? dp.artblog@gmail.com  

♥♥♥♥

 

5 תגובות

5 תגובות לפוסט “כפרה עליךָ (המלצות ליום כיפור)”

  1. ירוןבתאריך 30 ספט 2014 בשעה 16:31

    תודה על ההמלצות הנהדרות. במיוחד אהבתי את סיפורי ניו יורק, רמברנד, דוריאן גריי וצופן דה-וינצי. גמר חתימה טובה וצום קל.

  2. חגיתבתאריך 30 ספט 2014 בשעה 16:37

    טוב, יש פה כמה סרטים שעשו לי חשק כבר…… 🙂 תודה !

  3. הילהבתאריך 30 ספט 2014 בשעה 16:39

    דידי, כפרה עליך! כמה המלצות!! 😛

  4. דבורהבתאריך 30 ספט 2014 בשעה 17:00

    תודה גדולה על ההמלצות
    שנה טובה

  5. דורית פוקץ הלסבתאריך 30 ספט 2014 בשעה 22:00

    תודה על התגובות ושנה מעולה לכולם! 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות