אוג 14 2023

5 מחשבות על הקשר בין שיעמום ויצירתיות

מאת: בשעה 5:44 נושאים: זה לא אני, זה המצב

ללא כותרת, סינדי שרמן (Cindy Sherman), 1981

"אמאאאאא משעמםםםם ליייייייי"….. כמה פעמים גילגלת עיניים לשמע המשפט הזה מאז שהתחיל החופש הגדול?? וכמה פעמים כבר מצאת את עצמך עוצר.ת את מה שאת.ה עושה בשביל להפעיל או לשעשע, העיקר שלא ישתעממו? ומתי בפעם האחרונה הצלחת למצוא לעצמך תעסוקה, בלי להישאב לתוך הטלפון? נתת לעצמך את המתנה של לבהות באוויר ולא לעשות

כלום??

להשתעמם זה מלחיץ, אבל יש לשיעמום גם כמה יתרונות, ויש קשר ע-נ-ק-י בין שיעמום ליצירתיות. הנה כמה מחשבות על הקשר בין שיעמום ויצירתיות:  

1 – השיעמום מתעתע בדמיון – כשאנחנו משתעממים, המוח שלנו מחפש גירויים חדשים והתנסויות חדשות. זה יכול להוביל לחשיבה יצירתית, מכיוון שהמוח שלנו יחקור אפשרויות חדשות ורעיונות אלטרנטיביים.

2 – השיעמום מעודד פתרון בעיות – מאתגר להיות במצב בו אנחנו משועממים ואנחנו לא מוצאים מה לעשות. מצב כזה יכול לעודד אותנו לחשוב באופן יצירתי, כדי לבוא עם פתרונות חדשניים לניהול השיעמום, ולתעל את האנרגיות לכיוונים יותר משמעותיים.

3 – השיעמום מצית סקרנות – אנחנו הרבה יותר פתוחים לשמוע רעיונות וגירויים חדשים כשאנחנו משועממים. השיעמום יכול להצית בנו סקרנות, ואת הרצון לחקור אפיקים חדשים, המובילים לגילויים ותגליות יצירתיות וחדשות.

4 – השיעמום גורם לרפלקציה עצמית – בהיעדר גירויים חיצוניים אנחנו נוטים לפנות פנימה כדי לשקף את המחשבות, הרגשות, והעניין שלנו. בחינה זו מובילה לגילויים עצמיים חדשים, דרכי הבעה עצמית יצירתיים, ואפילו להוביל אותנו לתשוקות חדשות.

5 – השיעמום מטפח ניסויים – כשאנו ללא מעש יש לנו את החופש להתנסות ולקחת סיכונים. השיעמום מספק הזדמנות לבחון פעילויות ותחביבים שאולי לא היינו חושבים עליהם במצבים אחרים, ולאפשר לנו להשקיע מאמצים אמנותיים, להתחבר לפוטנציאל האמנותי שלנו, לבחון כישורים נסתרים שמתחבאים בנו.

מה שכן, חשוב מאוד לזכור ששיעמום אמנם יכול להוות זרז מופלא ליצירתיות, חשוב לא פחות להיות מאוזנים ולעסוק בפעילויות שבאמת מעוררות השראה ומגשימות אותנו.

מה דעתך?

מתחבר.ת לזה?

מתי פעם אחרונה השתעממת?

ואיזה דבר טוב יצא לך מהשיעמום?

אשמח לשמוע מה חשבת…  

***

מה בתמונה –  

ללא כותרת, סינדי שרמן (Cindy Sherman), 1981.

הצילום הוזמן במקור ע"י המגזין ArtForum. הצילום בא להוות אנטיתזה לצילומי ערום נשיים במגזיני גברים, כשבמקומם נמצאת נערה בלבוש מלא, עם מבט בעיניים שהוא ספק פתייני וספק משועמם.

תגובה אחת

תגובה אחת לפוסט “5 מחשבות על הקשר בין שיעמום ויצירתיות”

  1. […] סינדי שרמן). אפשר להמשיך לקרוא בקבוצה בפייסבוק, או ממש כאן באתר. […]

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות