ארכיון לחודש אוקטובר, 2010

אוק 31 2010

מגיד הרקיע – טור אורח. מאת: דוד רקיע

השבוע, אני גאה להציג בפניכם את האמן הירושלמי הותיק, דוד רקיע.

רקיע נולד בשנת 1928 בווינה, ועלה לארץ בשנת 1938. הוא החל את לימודיו אצל הצייר מרדכי ארדון ולאחר מכן המשיך ללמוד ציור ב"בצלאל". כשסיים את לימודיו, נסע לפריז שם למד באקדמיה "Beaux Arts" לאמנויות יפות. הוא חזר לארץ, לירושלים, בשנת 1960, כאן הוא ממשיך ליצור ולהציג עד היום.

אז ללא שהיות מיותרות, דוד רקיע:

5 תגובות

אוק 23 2010

אוהבים אמנות 2010 – סיכום

בואו נדבר במספרים. בת"א מתגוררים כ-371,400 תושבים רשומים מעל גיל 18. בסוף השבוע שעבר, נפתחו כ-300 מוקדים בעיר, הכוללים גלריות, מוזיאונים, וסטודיואים השייכים לאמנים הפועלים בעיר. חשבון גס מגלה, כי מדובר בפחות מאחוז אחד.

11 תגובות

אוק 17 2010

דייטינג עם אמנות – טור אורח. מאת: יותם ג.

לפני כמה שבועות יצא לי לשבת עם שתי חברות טובות שלי, שהן במקרה לגמרי מעצבות מוכשרות למדי. תפסתי אותן בערך דקה וחצי לפני שהן טסו לניו יורק, לאיזו תערוכת עיצוב סופר חשובה. מפה לשם, גיליתי שהן לא יודעות מה זה המומה. וזה המומה! והן יוצרות!! וזה המומה, גאד דאם!! ואז… זה היכה בי. קודם כל, […]

8 תגובות

אוק 10 2010

ממחזרים ועושים אמנות

אופנת הוינטאג' מלווה את עולם האופנה כבר שנים. מתלבשים ומתלבשות (בינינו, בעיקר מתלבשות) מכל העולם אוספים ומלקטים אל ארונם פריטים נדירים שהוצלו מהארון של סבתא, או נרכשו בחנויות יש שנייה, תוך ניטרול האלמנט הקצת איחי הנילווה ללבישת בגדים של מישהו אחר, במטרה להכריז בגאון לעולם: "אני מיוחד/ת". אמנים, אגב, עושים את זה כבר שנים.

5 תגובות

אוק 06 2010

תשאירי לי פרח

לאחרונה שקעתי במן אטרף של אוריגמי, ותוך כדי שמתי לב למשהו: מדריכים אינטרנטיים הם מהדברים היעילים הקיימים היום בשוק! לכן, החלטתי להפתיע אתכם בפוסט אמצ"שי (או סופ"שי, תלוי איך אתם מסתכלים על זה), עם

4 תגובות

אוק 02 2010

פרח

"הגיע." "מה קיבלת השנה?" "אני לא יודע איזה מין פרח זה. אני אמסור אותו לזיהוי הוא לבן." "ולא צורף אליו מכתב, אני מניח?" "לא. רק פרח. המסגרת זהה לזו של שנה שעברה. מסגרת זולה כזאת להרכבה עצמית." "חותמת בית הדואר?" "סטוקהולם." "כתב היד?" "כרגיל. כתוב באותיות גדולות. אותיות ישרות ונאות."

11 תגובות