אוק 10 2010

ממחזרים ועושים אמנות

מאת: בשעה 23:27 נושאים: זה לא אני, זה המצב

רוברט בראדפורד, ממחזר

אופנת הוינטאג' מלווה את עולם האופנה כבר שנים. מתלבשים ומתלבשות (בינינו, בעיקר מתלבשות) מכל העולם אוספים ומלקטים אל ארונם פריטים נדירים שהוצלו מהארון של סבתא, או נרכשו בחנויות יש שנייה, תוך ניטרול האלמנט הקצת איחי הנילווה ללבישת בגדים של מישהו אחר, במטרה להכריז בגאון לעולם: "אני מיוחד/ת".

אמנים, אגב, עושים את זה כבר שנים. אוספים ומלקטים, ז"א. כי אם לכל דבר יש פוטנציאל להפוך לאובייקט רדי מייד מן המניין, למה שלא ננצל את הפוטנציאל הזה? וככה, הסטודיו הופך למן ג'אנק יארד מקורה, עם פינות חמד שונות המכילות פריטים עם פוטנציאל בלתי ממומש.  או ממומש. (מחקו את המיותר).

בכל מקרה, בתור אחת שמשתדלת לממש, אני יודעת כמה קשה לזרוק. הרי אף אחד לא רוצה לזרוק לפח, במובן הכי מילולי, את הפוטנציאל שלו.. אלא אם כן, נניח, הסטודיו עובר דירה, שזה כבר סיפור אחר. בכל מקרה, לזרוק זה חשוב. זה חיוני. זה מנקה. גם את הנפש, ויש אינספור מחקרים שנעשו בעניין.

אז במקביל לאיסוף האינסופי, גם זורקים מדי פעם. אבל גם לזרוק צריך לדעת איך, במציאות שכמו מכריחה אותנו, כי הרי אין לנו כדור ארץ אחר. אני מדברת על מיחזור, כמובן.

אז רק למקרה שלא עשיתם את זה עד היום, הנה סיבה חדשה: עריית ת"א יצאה ביוזמה לחוק עזר עירוני חדש, המחייב בעלי עסקים ואת תושבי העיר למחזר את הפסולת. העונש על אי ציות לחוק הוא קנס כספי. לפחי המיחזור שכבר קיימים בכל פינה כמעט, יתווספו פחים למיחזור נייר, זכוכית, קרטונים, סוללות, ועוד.

החוק צפוי להכנס לתוקף בחודשים הקרובים, אז אל תגידו שלא ידעתם.

——

אוהבים אמנות - עושים אמנות

ולעניין אחר לגמרי שיתרחש בת"א: אוהבים אמנות. עושים אמנות.

אוהבים אמנות – עושים אמנות, הוא אירוע פתיחת עונת התערוכות בתל-אביב – יפו. האירוע מתקיים זו השנה התשיעית, ביוזמת ובהפקת המחלקה לאמנויות והמחלקה למופעים בעיריית תל-אביב – יפו ואימפקט — איגוד האמנים הפלסטיים בישראל.

ב- 14 באוקטובר תיפתח עונת התערוכות באירועי אוהבים אמנות. מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון נחום גוטמן, מוזיאון בית ראובן וכ-75 גלריות, ותיקות לצד חדשות, יפעלו ביום זה משעות הצהריים לתוך הלילה, ללא תשלום. חלקן יפתחו תערוכות חדשות וחלקן יקיימו אירועים מיוחדים, כגון שיח גלריה וכדומה.

ב- 15–16 באוקטובר יוכל הקהל הרחב ליהנות מאירועי עושים אמנות, שבמהלכם כ-250 אמנים הפועלים ברחבי העיר פותחים את הסטודיו שלהם. בכל חללי היצירה ניתן יהיה לשוחח עם אמנים ולהיחשף לאמנותם.

תוכלו למצוא את הפרטים המלאים באתר עריית ת"א

או בפייסבוק: אוהבים אמנות עושים אמנות

שעות פתיחה:

אוהבים אמנות, יום חמישי 14.10, 14:00–23:00

עושים אמנות, יום שישי 15.10, 11:00–18:00, שבת 16.10, 11:00–18:00

—–

הסטודיו שלי - מבט מבחוץ

בין האמנים שפותחים את הסטודיו, תמצאו גם אותי.

ואני מכינה עבורכם הפתעה קטנה.

בנוסף למיני-תערוכה המכילה עבודות שלי מהשנים האחרונות, יתקיים בסטודיו מעין שוק קח-תן אמנותי. אני מזמינה אתכם להביא עמכם ציור, רישום, צילום, אובייקט, או כל פריט אמנותי אחר, ובתמורה תקבלו חזרה יצירה מקורית, המוקדשת לכם באופן אישי. למקרה שלא תגיעו "מוכנים מהבית", תוצב בחלל פינת יצירה, בה תוכלו לצייר ולרשום כאוות נפשכם.

הרעיון הוא ליצור דיאלוג בין הפנים לחוץ, ובין הממשי לווירטואלי.

הפריטים שייאספו יצולמו, יתועדו ויוצגו בתערוכה וירטואלית, שתתקיים כאן בבלוג.

את הסטודיו תמצאו בשכונת פלורנטין ברח' ויטל (בבניין המהמם שהיה פעם "מכללת ויטל לאמנות").

כולם מוזמנים..

5 תגובות

5 תגובות לפוסט “ממחזרים ועושים אמנות”

  1. עמליהבתאריך 11 אוק 2010 בשעה 20:59

    דורית רעיון מדליק.
    כל הכבוד על הפשטות והדיאלוג. בהצלחה. אעשה מאמץ להגיע . אני מאוד רוצה.

  2. דורית פוקץבתאריך 11 אוק 2010 בשעה 21:33

    את בהחלט מוזמנת 🙂

  3. לימורבתאריך 12 אוק 2010 בשעה 17:09

    את כזאת אלופה! רעיון גאוני, ובכלל כל רעיון מיחזור שהוא עושה לי טוב על הלב והרגשה נפלאה של "אני ואתה משנים את העולם". ואפרופו שינוי, שינית שוב את עיצוב האתר?! בעיניי, מקסים ומקצועי ונקי. ד"ש משדרות(@:

  4. שחרבתאריך 13 אוק 2010 בשעה 9:22

    הראש הקטן של הכלב כחלק מהראש הגדול של הכלב הממוחזר, גאוני ! 🙂

    סטודיו 31 , הסטודיו מספר 1 !!

  5. דורית פוקץבתאריך 15 אוק 2010 בשעה 12:11

    לימורי, טוב לשמוע ממך. נראה כאילו לא נפגשנו שנים, הא?..
    שחר, אתה מותק שאתה אומר את זה 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות