ספט 19 2010

הכי בעולם

מאת: בשעה 18:32 נושאים: זה לא אני, זה המצב

דב פייגן, קומפוזיציה בנושא סוכה, 1984, ברזל צבוע, רוחב 12 מ' גובה 3 וחצי מ' עומק 3 מ', צומת הכניסה לשכונת גילה

כשהייתי קטנה, ניסיתי כל שנה מחדש, ליצור את השרשרת הכי ארוכה בעולם לסוכה. כל שנה, הייתי אוספת את האחים שלי (בתוספת שכן או שניים), ויחד היינו מחברים לולאה אחר לולאה, מרצועות נייר שגזרתי מעיתונים ישנים (אז עדיין לא קראנו לזה מיחזור). המטרה הייתה, כמו שכבר אמרתי, ליצור את השרשרת הכי ארוכה ומפוארת בעולם. אני מניחה שהיה משהו טרפויטי בפעילות הזו, של ההתעסקות בלולאה אחר לולאה, שמשך אותי אליו כל שנה מחדש. אבל זה לא היה רק זה. אני חושבת שזה היה קשור גם בתחושה הזו של הפעילות לקראת משהו חשוב, משהו שיכול להפוך את כל הסוכה למיוחדת. ואם יש לנו בסוכה את השרשרת הכי ארוכה בעולם, ברור שגם היא עצמה הכי מיוחדת.
זוכרים את התחושה המעט מגלומנית הזו שליוותה אותנו כשהיינו קטנים, שגרמה לנו להאמין באמת שאנחנו יכולים לעשות הכל, אפילו לשבור את שיאי גינס?
—-


שיא הגינס לשרשרת הארוכה בעולם שייך לאליינה סאלטר, מעצבת תכשיטים ומוזיקאית. השיא נשבר ב-6 לינואר, 2008. השרשרת המדוברת עשויה חרוזים, ואורכה 80 מטר. סאלטר: "שמחתי לקבוע את השיא החדש. אני באמת מרגישה שזה מדגיש את האלמנט הפאנקי שבתכשיטים שלי". יש לה גם מסר לעולם: "אם יש לכם רעיון טוב ואתם אמיצים, השתמשו ביוזמה שלכם ופשוט לכו עם זה".
ואני אומרת, זה תקף לגבי כל תחום בחיים. פשוט לכו עם זה..
מתוך: האתר של שיאי גינס


—-

הזמנה

בחול המועד סוכות, יתקיים לראשונה האירוע "שטחים מקבלים משמעות". האירוע יתקיים בין התאריכים 26-27-28/9/10, בגינת דה מודינה (פ. רח' דה מודינה ופ. רח' בעל העקידה), שבשכונת שפירא בת"א. על האירוע אחראיות: עמליה סיטון, נאוה איזסקו והילה סלעי, שאף הגו את הרעיון המקסים הזה.
"השטחים הלא בנויים במרחב התל אביבי הולכים ומתמעטים. בשכונת שפירא אפשר למצוא עדיין שטחי אדמה שפרושים לצדי המדרכות והבתים, שלמען הסדר הטוב גידרה אותם העירייה בגדר נמוכה והפכה אותם לריאות ירוקות אך לא שמישות. השטחים מוסיפים לשכונה חן רב אך גם מעלים שאלות רבות על גבולות המרחב הציבורי, ניכוס שטחים, ומחשבות על עבר שהכיל בתוכו חיים ועל עתיד שכנראה יארגן לעצמו מיזם נדלנ"י.
בחול המועד סוכות, אמנים, מוסיקאים ורקדנים יזמינו את הציבור הרחב לעשות שימוש בשטחים האלה, רגע לפני שייעלמו. בתכנית- מיצגים ומיצבים המציעים פרשנות למושגים סוכה/ בית/ מבנה/ ארעיות/ קביעות/ חוץ ופנים, הרכבי מוזיקה ומחול יהודיים, מזרחיים, אפריקאיים ושפיראיים. זהו אירוע אמנותי שהוקם בשיתוף קהילת יוצרים הגרה בשכונה מזה עשור ויותר ומתמודדת עם השינויים המתרחשים בשכונה. האירוע הוא פרי יוזמה עצמאית של הקהילה בשכונה". (מתוך: ההודעה לעיתונות).

בתוכנית:
אמנות פלסטית: עמית גופר, הילה סלעי, יואב בן דב, פז הדס, אבנר איתן, דיטי קפואנו, עמליה סיטון וניסים חזן, רז סופר, יורם בלומנקרנץ ,אלכסה כריסטופר דניאלס ולינור אריקה קוצ'ק, רפי פרץ, אפרת הילדסהיים. דורית פוקץ.
מוזיקה: במהלך האירוע יתקיימו הופעת של מוזיקאים ורקדנים.
* ג'ינג'ר –שי משה משה, אלי אהרון נגן אורח עמוס יפרח. *יאשה בבג'נוב ואלכס יעקובוב ברפרטואר של שירי א"י ומוזיקה ים תיכונית. *ארמאת ומולי שרון – הופעה אקוסטית
*החוג למחול אפריקאי בהדרכתו של אייבי אייסו , עם הרכב מתופפים ורקדנים
*הרקדניות לור דליון , גילי כספי
*מופע טנגו ארגנטינאי בן בר און וגילי כספי.
קולנוע: בשני הערבים 27-28/9 סינמטק שפירא – הקרנה של אסופת סרטים קצרים מהארץ ומהעולם בנושא "התא המשפחתי." החל מ 19:00 אבנר איתן ושי דשבסקי
הקהל – מוזמן, והכניסה – חינם !

—-

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “הכי בעולם”

  1. צביבתאריך 19 ספט 2010 בשעה 20:35

    שנה טובה!

  2. יעלבתאריך 19 ספט 2010 בשעה 22:16

    זה קטע שכנראה כל ילדה עוברת עם השרשראות סוכה האלו..
    גם אני זוכרת שהיתה שנה אחת (בגיל 9 או 10) שהחלטתי לעשות ת'שרשרת הכייי ארוכה (לא משנה שבכלל לא היתה לנו סוכה.. אני אימצתי ת'פרגולה בגג כסוכה). חברה התנדבה לעזור לי ובימים שלפני סוכות פשוט ישבנו שעות וצבענו דפי מחשב (אלה של פעם עם החורים בשוליים..) בטושים, גזרנו לרצועות ושידכנו. שעות!!! זה כנראה באמת טרפואי, אחרת אין לי הסבר לשגעון הזה..
    בכל מקרה, זה כנראה ריפא את מה שהיה צריך מרפא כי יותר לא עשיתי שרשראות ולא אימצתי סוכות…

    חג שמח! שוב! ובפעם האחרונה לחודשים הקרובים ברוך השם:)

  3. דורית פוקץבתאריך 20 ספט 2010 בשעה 12:52

    צבי, שנה טובה וחג שמייח 🙂

    יעל, שיאללה, איך החזרת אותי אחורה עם הדפים עם החורים..
    אני חושבת שהעולם אז התחלק ל-2 אסכולות: אלה שתלשו אותם כדי שיהיה להם דף נקי וחלק, ואלה שהשאירו בגלל החינניות שלהם, או פשוט כי לא היה להם אכפת..

  4. שחרבתאריך 20 ספט 2010 בשעה 17:45

    בדיוק מחזיק "סטפה" של דפים כאלה ביד
    כן כן , הם עדיין קיימים D:

    שנה טובה דורית,יעל,צבי וכוולם

    נ.ב
    אני הייתי א-ל-ו-ף שרשראות סוכה בצעירותי לפני דורות רבים

  5. דורית פוקץבתאריך 20 ספט 2010 בשעה 18:44

    באמת??? איך לא אמרת קודם??!??!?!?
    אתה מסופח בזאת לוועדת קישוט 😀

  6. […] הכי בעולם […]

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות