נוב 11 2010

אני רוצה להיות אמן

מאת: בשעה 1:50 נושאים: זה לא אני, זה המצב

…"אני רוצה להיות אמן.

זה מה שעניתי ללא היסוס בבית הספר היסודי, כשהמורה שאלה: "מהי שאיפתך לחיים?". האם ידעתי אז במה כרוכים חייו של אמן? וודאי שלא. הייתי אולי בן 8 באותו הזמן. כל שידעתי הוא שאני אוהב לצייר ולקשקש, להעתיק תמונות קיימות ולהמציא חדשות.

תמיד אהבתי לצייר.

בגיל 3, לפני שלמדתי לקרוא, יצרתי את הגרסה המאויירת  שלי לסיפור "שלושת החזרזירונים". כשגדלתי, המשכתי ליהנות מציור, אבל לא הצהרתי שאני רוצה להיות אמן, או שאני רוצה להפוך את האמנות לקריירה. לאורך השנים, הוחדרה בי המחשבה כי אין עתיד בעשיית אמנות, במיוחד יחסית לתחומים אחרים, יציבים יותר. וכך, הלכתי ללמוד לימודים פוליטכניים לתואר ראשון ושני. לו רק היה כדור בדולח שהיה חוזה את האינטרנט והגלובליזציה, ואת הכוח הכלכלי של התעשייה היצירתית. אולם, אין כדורי בדולח. אף אחד אינו יכול לחזות את מה שצופן העתיד.

אבל אל תחשבו שיש לי חרטות בקשר לדרך שבחרתי, אני מבטיח לכם שאין. אני מאמין שאנו בוחרים את הבחירה המיטבית הנכונה ביותר לרגע הבחירה. אז עכשיו אני יוצא לדרך חדשה. וכך, אשיב לעצמי את הפשטות שבחיים, כמו שאני זוכר אותה מהימים בהם הייתי בן 3.

והילד שבי אומר: אני רוצה להיות אמן"…

 

(תרגום חופשי מתוך הבלוג: "המוח הימני שלי")

——–

ועכשיו, אני רוצה לשתף אתכם ביוזמה חדשה:

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “אני רוצה להיות אמן”

  1. שחרבתאריך 11 נוב 2010 בשעה 10:12

    איזו יוזמה נהדרת ,רעיון מצוין לכל מי שחי ונושם אמנות
    בהצלחה עם זה 🙂

  2. דורית פוקץבתאריך 11 נוב 2010 בשעה 19:48

    תודה רבה 🙂

  3. אמן סודיבתאריך 13 נוב 2010 בשעה 2:19

    כמה דברים – כולנו כיצורים חיים יוצרים (גם דברים דוממים וגם עוד חיים) לא הכל מוגדר כ"אמנות" – כשאני מתייחס לאמנות ולא שואל "מה זאת אמנות ?" – אלא "מה אמנות עושה ? מה שעוזר ומבהיר הרבה דברים.

    אחלה יוזמה (שאני רואה יותר ויותר שכמותיה סביב לאחרונה) למרות שלצערי אני לא בארץ אז אשמח להצטרף כשאשוב

  4. דורית פוקץבתאריך 14 נוב 2010 בשעה 22:47

    קול! תהנה בחו"ל! 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות