מרץ 15 2011

פורים

מאת: בשעה 16:13 נושאים: זה לא אני, זה המצב

מתוך: http://atwm.wordpress.com/2011/03/01/galliano-the-great/

…"היא עצמה את עיניה. הוא הושיב אותה לצדו. היא הרגישה אור דולק על פניה. היא קפצה כשהיא הרגישה שהמספריים גוזרים את שערה. הבל פיו היה צמוד לאוזנה. 'אני מציע לך לא לעשות זאת שוב. גם כך קשה לעשות את זה במקום קטן כ"כ, בזמן מוגבל ועם ציוד מוגבל. אני לא רוצה להסב לך נזק חמור'. הוא הוסיף לגזור, עד ששערה התקצר עד למעל אוזניה. הוא הכניס את השיער הגזור לשקית אשפה גדולה. חומר רטוב נמרח על השיער הנותר והתקשה במהירות, כמו בטון … הוא פתח את הערכה שלו, תיבה של עשרה מגשים מלאים באיפור ובמגוון כלים, והתחיל לעבוד. היא הרגישה את אצבעותיו מרחפות על פניה. הוא ציפה את גבותיה בפלסטיק, כיסה אותן במשחה חוסמת, מרח קרם ופידר את המקום. אח"כ הוא יצר גבות חדשות באמצעות מברשת קטנה. הוא ניקה ביסודיות את החלק התחתון של פניה באלכוהול. הוא מרח דבק על אפה, והניח לו להתייבש. בזמן הזה, הוא מרח משחה מרככת על אצבעותיו כדי שהחומר בו ישתמש לא יידבק בהן. הוא הניח לחומר להתחמם בידו, ומרח אותו על אפה ופיסל בשיטתיות צורה משביעת רצון … הוא מרח בסיס איפור והוסיף סומק כדי ליצור מראה טבעי … 'אני זורע עכשיו נמשים לאורך המצח, סביב האף ובלחיים. אם היה לי זמן הייתי מטפל גם בידיים שלך, אבל אין זמן'. הוא מרח בסיס איפור וצייר נמשים על צווארה. אח"כ רכס את חולצתה, ארז את הציוד שלו, הוביל אותה חזרה למושב שלה, והודיע לה:  'יש ראי קטן בתא לידך'"…

(מתוך: הפרס הגדול, מאת: דיוויד בלדאצ'י)

מתוך: http://wezdaydolly.blogspot.com/2010/11/channeling-john-gallianos-alice-in.html?zx=532d70d79a08bb4e


——

פורים הוא אחד החגים הכיפיים, אם לא ה.. מה לא? החג הנפלא הזה נותן הזדמנות למשהו אחר, ולא רק שהוא נותן הזדמנות, הוא כמעט מכריח אותך לעשות את זה. אני חושבת שזה דבר נפלא. כי לפעמים אתה צריך שיכריחו אותך לצאת קצת מהעור שלך, לנסות משהו אחר שלא היית מנסה בשום הזדמנות אחרת, לפנטז ולדמיין, לפרגן לעצמך חיים שבשום פנים ואופן לא היית מעיז לחיות בימים אחרים בשנה. ואתם הרי יודעים איך זה הולך. אם אתם מעיזים לדמיין, לפתוח פתח לחלומות, הם עוד עלולים להתגשם..

מתוך: http://www.mimifroufrou.com/scentedsalamander/2008/10/john_galliano_eau_de_parfum_pe.html

——

הנה כמה אירועים פורימיים שליקטתי עבורכם:

ART ATTACK – סיון סבג וניר אופק עם רייב אמנות מטורף במסיבת פורים עם אופי סוריאליסטי, שיארח אמנים בין לאומיים ועשרות אמנים ישראלים ידועים וסטודנטים לאמנות. מתחם התחנה בנווה צדק יהפוך למתחם בילוי אמנותי במסיבה מטורפת ל"שיגעון" בליווי מוזיקה של די.גי עדי ברנדה, פיני סילוק ובר אלכוהול, בליווי עשרות אמנים ישראלים ובין לאומיים המציגים וידאו ארט, מיצג, מייצב ופרפורמנס. יוקרנו מספר רב של עבודות ווידאו (כשבע שעות) של כעשרות אמנים משתתפים וזאת לאורך כל ליל המסיבה. בנוסף במהלך הערב יציגו אמני פרפורמנס וניו מדיה את עבודותיהם ב"לייב" תוך כדי שיתוף הקהל. גולת הכותרת של המסיבה עבודת מקור של האמנית הבין לאומית היפאנית מוריקו מורי. במיצב הוידיאו Kumano שניתן לאירוע באדיבות אוסף ORS מר דורון סבג. המסיבה פתוחה לקהל הרחב ביום חמישי במתחם התחנה, נווה צדק תל-אביב. מיותר לציין, אבל בכל זאת: יש לבוא מחופשים.

בבית העיר יתקיים ביום חמישי נשף סווינג חגיגי בסגנון שנות ה-30 של המאה הקודמת. נשף הפורים יתקיים לציון 150 שנה להולדת מאיר דיזנגוף. בתוכנית: תחפושות, ריקודים ומופע קברט אווירי.

במרכז לאמנות עכשווית בקלישר, יתקיימו ביום שבת, שיחה וסרט "איציקלופדיית הסלפסטיק". המפגש יוקדש כולו לטהרת הצחוק. יוקרנו קומדיות אילמות, סרטונים מתחילת דרכם ועד לשיא הקריירות של השמן והרזה, קיטון, צ'אפלין ועוד רבים וטובים מאולפני קיסטון.

מתגעגעים לפורים שחגגנו כשהיינו ילדים?

מוזיאון ישראל מציע תחרות תחפושות ברוח יצירות אמנות. לכבוד פתיחתו המחודשת של מוזיאון ישראל בירושלים,  מזמין המוזיאון את הציבור להכין תחפושות ברוח יצירות אמנות או חפצים המוצגים במוזיאון. פיקאסו, רמברנדט, גוגן, מאטיס, סיגלית לנדאו, ראובן רובין ואחרים. כל רעיון יתקבל בברכה. הציבור מוזמן לקבל השראה בגלריות המוזיאון, בתערוכות החדשות  או באתר. בנוסף, אגף הנוער מציע פעילויות מגוונות וצבעוניות במיוחד לכבוד החג, וביום שני ה-21 במרץ, תהיה הכניסה למוזיאון ללא תשלום לילדים.

מוזאון מובי בבת ים, יקיים אירוע לילדים בשם גיבורים, בו כיתת המוזיאון תהפוך לממלכת דמיון ויצירה. הילדים יוכלו להפעיל את דמיונם ולהמציא את עצמם כדמות פנטסטית באמצעים שונים: בניית מסיכות ואביזרים מעיסת נייר, הכנת תפאורה ורקע בבדים ובצבעים, הכנת תחפושת בעזרת מגוון חומרים מפתיעים. התחפושות יונצחו בצילום מבוים.

——

ואחרון חביב, הרגשתי שאני פשוט חייבת להביא לכם את התמונות המהממות האלה, שצולמו ע"י דיויד לה שאפל, שכזכור, הציג לפני כמה חודשים במוזיאון ת"א. בתמונות אפשר לראות עיצובים של ג'ון גליאנו, שפוטר בתחילת החודש מדיור, אחרי 15 שנים פוריות וצבעוניות במיוחד, בעקבות הערות אנטישמיות מביכות (מביכות בעיקר בשבילו, כן?).

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “פורים”

  1. דבורהבתאריך 15 מרץ 2011 בשעה 17:28

    עשיר ומעשיר
    תודה ענקית

    אם אתם מעיזים לדמיין, לפתוח פתח לחלומות, הם עוד עלולים להתגשם.

    פורים שמח

  2. thundercowsבתאריך 15 מרץ 2011 בשעה 20:26

    פוסט חמוד לאללה.
    היכולת שלך ללקט בצבעוניות את האמנות – מרשים בהחלט!
    הזכיר לי את מה שאני באמת אוהבת באמנות.

  3. דורית פוקץבתאריך 16 מרץ 2011 בשעה 11:56

    תודה בננות 🙂

  4. שחרבתאריך 16 מרץ 2011 בשעה 15:07

    באמת מקסים ומיוחד לפורים 🙂

  5. ירוןבתאריך 19 מרץ 2011 בשעה 14:06

    יפה ומעשיר, פורים שמח

  6. דורית פוקץבתאריך 22 מרץ 2011 בשעה 14:19

    😀

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות