אוק 15 2009

ברק, איים72, זהב, ודה וינצ'י

מאת: בשעה 1:41 נושאים: זה לא אני, זה המצב

barak obama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפני כשבוע זכה ברק אובמה בפרס נובל לשלום. כן כן, זאת כנראה לא סתם עוד שמועה שרצה בקשר לנשיא שהרחוב האמריקאי הכי אוהב לאהוב (מאז קלינטון הגבר, בכל אופן).

מומחים שונים טענו שזה "מפתיע, מגוחך ופוליטי". הרפובליקנים טענו ש"הפרס משקף ציפיות ולא הישגים". מצד שני, הסבתא החורגת הגאה פירגנה, כשאמרה כי אובמה הוא "מודל לחיקוי עבור צעירים רבים". התקשורת ברחבי העולם ממש נדהמה, מצד שלישי, וישר רצה להכריז על הנובל כתמריץ לשלום במזה"ת, תוך הסתייגות בטענה ש"זו ברכה הטומנת בצידה גם קללה". ובינתיים, אנחנו במזה"ת יכולים להירגע. הפעם, יש אובמה. הפעם יהיה שלום. באמת. אפילו פרס אמר.

הכי אהבתי את "הגורם הרפובליקני", מר מייקל סטיל, שטען כי אובמה קיבל את הפרס רק בגלל שהוא מגניב. אכן טענה רלוונטית. בעיקר, כי כולנו אוהבים לקנא בכל מי שיותר מגניב מאיתנו.

——

אז אם אני כבר בנושא, אני חייבת לקחת רגע ולהזכיר את התערוכה הסופר מגניבה של איים72, הידוע כאיש הלגו. איים72 הוא אמן רחוב, המשתמש בגרפיטי ופועל ברחבי העולם. 

kishon invite

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…"איים72 משתמש לעתים קרובות בשבלונות ומייצר עבודות ספריי ביד חופשית בעלות צבעוניות עזה ומשיכות צבע נקיות וחדות. באמצעות הכנסתם של חומרים אמנותיים לא סטנדרטיים לעבודותיו, כגון קומיקס וטקסטים קצרים מלאי הומור והתרסה כלפי החברה הוא מצליח להדגיש את הבנאליות והצביעות הקיימת בכל חברה. בדומה לאומנות הפופ המוציאה את החומרי מההקשר ומבודדת את האובייקט, איים72 משתמש באותן בובות צעצוע תעשייתיות ושבלוניות בעלות ראש מחוייך, כאמצעי להעברת מסרים. מסרים השאולים מן המרקם האורבני ומכוונים כלפי מאפייני החברה: השפע הכלכלי, תרבות הצריכה והשיווק.  
איים72 אומר: "לנו יש את הכלים כדי לשלוח מסר חיובי של שלום … זהו צורך! לא משנה מה יקרה, תמיד יהיה כאב וסבל … אני מנסה לעשות דברים שיגרמו לאנשים לחייך"… (מתוך הקומוניקט).

התערוכה נפתחה בשבוע שעבר, ותציג עד ה-13.11 בגלריה קישון.

אז יאללה, לכו. וחייכו. כי כן, אנחנו יכולים.

איים72

בפליקר

——

gold

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ובלי קשר, מכירים את הפינה ברח' סלמה שמצטלבת עם רח' אבולעפיה, שעומד בה ריח תמידי של ספריי? חיטוט לא מאוד מעמיק העלה שהריח מגיע מסטודיו קטן הנמצא באזור.

הפעילות היחידה של הסטודיו היא, שימו לב, ריסוס יציקות גבס בספריי זהב. לא כסף, לא ברונזה, אפילו לא ורוד זוהר. רק זהב. צמוד לסטודיו קיימת חנות קטנה, המציעה את היצירות המרתקות. נסו לדמיין את המקום: ערימות על גבי ערימות של זהב. ברווזים, ברבורים, מלאכים, חנוכיות, ועוד… אה, וזהב כמובן.

תגידו שהידיעה הזו לא עושה לכם איזה משהו קטן בבטן.

——

דה וינצ'י, הרישום שהתגלה

דה וינצ'י, הרישום שהתגלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ולחדשה המרעישה של היום: התגלה ציור חדש של ליאונרדו דה וינצ'י.

זהו רישום של פחם ודיו על קלף, בגודל 33X23 ס"מ. ניתן לראות בו דמות נערה צעירה בפרופיל, בעלת לבוש ותסרוקת המתאימים לאופנה המילמאנזית במאה ה-15. עפ"י מרטין קמפ, פרופ' לאמנות מאוקספורד, כנראה מדובר בעלמה בשם ביאנקה ספורזה, בתו של הדוכס ממילאנו לודוויקו ספורזה.

הציור נרכש ע"י אספן אמנות בשם פול סילברמן, ששלח אותו למעבדה. המעבדה מצאה באמצעות קרינה אולטרה סגולה,וסריקות דיגיטליות את טביעת האצבע של דה-וינצ'י, באחת השכבות התחתונות של הציור. לפני הגילוי, הציור יוחס לצייר גרמני לא ידוע מהמאה ה-19, שסברו כי ניסה לחקות את דה-וינצ'י. זהו הציור הראשון שלו שהתגלה במאה השנים האחרונות.

——

אז מה היה לנו כאן? אובמה ונובל, מגניבות, זהב, ודה וינצ'י.

המסקנה המתבקשת מכל העניין הזה הוא, שאם סבתא שלך מאמינה בך ואתה מאמין שאתה מגניב, יש מצב שתצליח למצוא את הזהב האמיתי שמציעים החיים. אולי תציג בכל העולם, אולי תזכה בפרס נובל. אבל רק אם באמת יהיה לך מזל, יזכרו אותך עוד הרבה הרבה שנים אחרי שכבר לא תהיה..

8 תגובות

8 תגובות לפוסט “ברק, איים72, זהב, ודה וינצ'י”

  1. שירלוליבתאריך 15 אוק 2009 בשעה 1:46

    yes we can!

  2. יותםבתאריך 15 אוק 2009 בשעה 5:58

    המסקנה חזקה ונכונה , גם אם לא היה את כל ההקדמה 🙂

  3. צביבתאריך 15 אוק 2009 בשעה 8:14

    הולך ופוחת הדור

  4. שחרבתאריך 15 אוק 2009 בשעה 8:24

    התערוכת איש לגו הזה ניראית לי ממש מגניבה!! לא הכרתי אותו לפני
    הוא מגיע לארץ מתישהו ?
    האמת שהקונספט מזכיר לי כל מיני יצירות שלך
    (עם בובות פלסטיק משולבות ביצירות כדורים,גולות ועוד שאר מרכיבים סודיים שלא נרחיב עליהם את הדיבאוור 🙂 )

    ואת המסקנה שרשמת בסוף תזכרי היטב ,היא חשובה 🙂

  5. דורית פוקץבתאריך 15 אוק 2009 בשעה 12:20

    תודה 😀

  6. she for meבתאריך 15 אוק 2009 בשעה 12:30

    Always look on the GOLD side of life….

  7. דורית פוקץבתאריך 22 אוק 2009 בשעה 1:43

    זה עובד גם הפוך: always look on the bright side of gold… 🙂

  8. ירוןבתאריך 24 אוק 2009 בשעה 11:34

    על פי עולמו של אובמה "נאום טוב == אלף הישגים אמיתיים"

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות