ספט 20 2011

פופ כבד

מאת: בשעה 8:39 נושאים: זה לא אני, זה המצב

רייצ'ל מונוסוב

"אשה אינה נולדת אשה, אלה נעשית אישה" – ציטוט מפורסם זה מיוחס כמובן לסימון דה-בובואר, מן ההוגות הפמיניסטיות החשובות של מחצית המאה הקודמת. אלא שנדמה, מפרספקטיבה עכשווית, מהות הרעיון בדבר "היעשות אישה", לא כלל או צפה את מלוא הפער והעיוות הקיים כיום באידאל הנשי ההולך ומשתכלל על-ידי גברים ונשים כאחד.

הגברים, שלא איבדו מיוקרתם המגדרית – המנוסחת במונחים של כוח, עוצמה וגודל – החלו לנכס לעצמם אלמנטים שנתפסו כ"נשיים" באורח מסורתי ונוסחו במושגי אסתטיקה, יופי ועדינות. מהלך זה הוביל מנגד את הנשים, ספק קורבנות ספק משתפות פעולה, לדחוק לקצה את האידאל הנשי כמבקשות להכניע, יותר מכל, את עצמן אל מול הדיכוטומיה גבר- אישה.

ליאת אלבלינג

התהליך החברתי של ניתוץ מיתוס ה"נשיות" המסורתי אפיין את תקופתה של דה-בובואר; לאחר מכן, נדמה כי הפך יחסי ונתון למיקוח. הדיון על אודות האישה כמושא, כאידאל, הפך לא רלוונטי ולמרות שהוסט למקומות אחרים הותיר את העיוות המתקיים בו ללא שינוי מהותי.

התערוכה, "פופ כבד", מבקשת להאיר את אידאל היופי, כמייצגו של המודל הנשי, כפי שעולה מנקודת מבטן של שלוש אמניות צעירות המנסחות את קולן בעדינות אסתטית מדויקת.

ונילה רויאל

ליאת אלבלינג – צלמת בוגרת מנשר, זוכת פרס קונסטנטינר לשנת 2011 מטעם מוזיאון ת"א, מציגה בין היתר גוף עבודות חדש  בו יצרה פרחים חדשים ע"י הלחמת סוגים שונים בדבק חם וצילומם בסביבה אסטטית מדויקת. התוצאה מזכירה יותר מכל התערבות פוטושופית, אך מהלך זה, המשלב בתוכו יופי חדש ומוות כמעט מיידי, מעלה שאלות על ואניטאס.

ליאת אלבלינג

רייצ'ל מונוסוב – צלמת בוגרת בצלאל, הזמינה בלונדיניות רבות לסטודיו שלה בניסיון לייצר מכולן את הבלונדינית האולטימטיבית ע"י הכלאה בניהן. עבודותה של מונוסוב רוויית הומור והשימוש המוגזם והגלוי בפוטושופ, בשפה צילומית השמורה למגזיני אופנה, מתכתב עם פסל בגודל טבעי של האמנית אשר יוצג גם הוא – חצי ארנבת חצי אדם, עם צינור ובו סירקולציה של מיץ גזר המחבר בין פיה לישבנה.

רייצ'ל מונוסוב

ונילה רויאל – אמנית מולטימדיה, למדה במדרשה לאמנות, מייצרת במחשב דימויים וירטואלים הנוטפים מתיקות עוינת ואלימות כבויה, אותם היא מתרגמת לפסלים וציורי שמן גדולים. מהלך זה הינו הפוך להליך הריטוש אך נראה שאף משכלל אותו.

(מתוך: טקסט התערוכה)

ונילה רויאל

—-

פופ כבד, ליאת אלבלינג, רייצ'ל מונוסוב, ונילה רויאל. 

אוצרת:  ליאורה בלפורד. 

ST-ART , יפו.

התערוכה תציג עד ה-14.10.11. 

ליאת אלבלינג

רייצ'ל מונוסוב


8 תגובות

8 תגובות לפוסט “פופ כבד”

  1. מוריהבתאריך 20 ספט 2011 בשעה 9:23

    זה מקסים!

  2. דורית פוקץבתאריך 20 ספט 2011 בשעה 12:23

    נכון:)

  3. מירה צדרבתאריך 20 ספט 2011 בשעה 13:24

    תודה, אהבתי!

  4. דבורהבתאריך 21 ספט 2011 בשעה 10:14

    תודה ענקית שהעלית, מרתק

  5. דורית פוקץבתאריך 21 ספט 2011 בשעה 12:43

    תודה לכן:)

  6. שחרבתאריך 21 ספט 2011 בשעה 14:09

    יפה מאוד

  7. ירוןבתאריך 24 ספט 2011 בשעה 11:28

    עבודות יפות

  8. […] זה לא אני, זה המצב! &… […]

כתובת טרקבק |