אוק 11 2011

קוד פסיפס

מאת: בשעה 2:10 נושאים: זה לא אני, זה המצב

דורית פוקץ', פרט, מגנטים על בד

הגעתי לזה לגמרי במקרה. יום אחד, כשחזרתי הביתה מיום ארוך במיוחד, הם חיכו לי על דלת הבית, חצופים בצבעם הבוהק. הם היו מסודרים בטור, לפי הגודל – מהגדול לקטן, כאילו יש לסידור הזה איזושהי משמעות שאיני מודעת לקיומה. "1+1", "משלוח חינם!", ו"פורץ כל מנעול", עלתה מהם צעקה לא אילמת במיוחד, בצבעים אדום, צהוב וכחול. מוקסמת, אספתי אותם אליי, גזרתי – צירפתי – פירקתי – וניסיתי שוב, ולהפתעתי גיליתי איך הפאזל הלא מתוכנן נבנה לי מתחת לידיים, כשאני יוצרת עולם חדש שלא צפיתי. כך, אפשר לומר, התחיל מבחינתי הקסם.

דורית פוקץ', פרט, מגנטים על בד

—–

אריאנה גאלו, lens

החל ממוצ"ש הקרוב, יתקיים בנתניה פסטיבל בינלאומי לפסיפס, בשיתוף עם העיר רוונה שבאיטליה, המהווה את בירת הפסיפס העולמית. במסגרת הפסטיבל, תפתח התערוכה "קוד פסיפס", שתציג אמנות פסיפס עכשווית של אמנים מישראל ואיטליה. התערוכה מהווה ניסיון לפצח קוד חברתי והיסטורי של אמנים הרואים את ההווה גם בעיני העבר.

…"הפסיפס, או בשמו הלועזי מוזאיקה, נוצר כטכניקה של בניה ומלאכה אשר התפתחה לאמנות. הפסיפס הוא בין האמנויות העתיקות ביותר והוא קיים כבר מהמאה ה-3 לפנה"ס. כיום מתברר כי גם האמנות המודרנית לא זנחה את הפסיפס ולאחר תקופה ארוכה שבה כמעט ונעלם, חזר הפסיפס אל זירת האמנות העכשווית. הטכניקה המסורתית לא נעדרת מהיצירות המודרניות והיא משמשת כלי לבחינת ההווה"… (מתוך ההודעה לעיתונות. רוצים לקרוא עוד? לחצו כאן).

מציגים: אשישי אייל, אורלי נזר, אילנה שפיר, אסד עזי, אריק חלפון, דוד וקשטיין, דורית פוקץ', דורית פלדמן, דינה שנהב, הגר ויעקב חפץ, ורדה גבעולי ואילן גלבר, זא'ק ז'אנו, זיו גנל, טובה לוטן, ישראל רבינוביץ, מיכל שמיר, מירי צ'ייס, מרב סודאי, עידו שמי, רוסלן סרגייב, שלומית באומן, אריאל מיודוסר, אלמוט סחופס, אריאנה גאלו, CACO3: אניקו פריירה דה סילבה, ג'וזפה דונלויה, פבלוס מברומטידיס, טאקאקו היררי, לוקה ברבריני, לינו לינוסי, מרקו דה לוקה. (חדי העין שביניכם ישימו לב שגם אני מציגה שם עבודה..)

אוצרים: אסתי דרורי ודורוןם פולק – ארטורא, ד"ר לינדה קניפיץ – המוזאון לאמנות רוונה, איטליה.

קוד פסיפס, גלריה "על הצוק", רח' המעפילים 19, נתניה. 

שעות פתיחה: שני-שישי: 10:00-13:00, שני-חמישי: 17:00-20:00, שבת: 10:00-14:00

בימי הפסטיבל התערוכה תהיה פתוחה גם ביום ראשון

התערוכה תהיה פתוחה עד ה-15.11.11 

אילנה שפיר, ילד עם זר

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “קוד פסיפס”

  1. דבורהבתאריך 11 אוק 2011 בשעה 8:14

    דורית, אהבתי איך שנמטרד על דלת הכניסה הפך ליצירה.
    תודה על המידע
    חג שמח

  2. שחרבתאריך 11 אוק 2011 בשעה 8:30

    פסיפס זה קול ! 🙂

  3. ירוןבתאריך 11 אוק 2011 בשעה 11:47

    יפה, נבוא לראות

  4. חגיתבתאריך 16 אוק 2011 בשעה 13:16

    הייתי, והיה שווה! 🙂

  5. דורית פוקץבתאריך 16 אוק 2011 בשעה 17:16

    אתם מותק! 🙂

  6. […] גלריה בתערוכה קוד פסיפס בגלריה על הצוק בנתניה, המציגה אינטרפרטציה עכשווית של […]

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות