אוק 23 2011

שגרה

מאת: בשעה 22:49 נושאים: זה לא אני, זה המצב

התרגשתי..

ופתאום, חזרה השגרה. נגמרו החגים (עד חנוכה – בכל אופן), גלעד שליט חזר הביתה, שבוע חדש התחיל כאילו כלום לא קרה, ותוך שבועיים גג כבר נשכח שחודש שלם היינו באטרף של חגים וחגיגיות. זה קטע אם חושבים על זה, כי רוב הזמן השגרה פשוט נמצאת שם ברקע, מחכה שנשבור אותה לשעתיים או שלוש, רק כדי שהיא תוכל לחזור להיות בדיוק כפי שהייתה לפני כן. מצד שני, אם השגרה שלנו בנוייה מהמון שברים קטנים שמשנים אותה, שבירת השגרה בעצם הופכת להיות השגרה עצמה. לא?

בכלל, מי אמר ששגרה זה רע? מחקרים מראים שאנשים אוהבים וצריכים יציבות. אפשר אפילו לראות את זה אצל ילדים קטנים. כולם אוהבים, גם אם הם לא מודעים לזה (או לחלופין, מודים בזה). יש משהו מרגיע בשרשרת של פעולות חוזרות, כשאתה יודע איפה הן מתחילות ומתי מסתיימות.

שגרה היא מושג בתכנות, שבאה להגדיר רצף של פעולות המאוגדות יחד במטרה לבצע פעולה מוגדרת. השם הנרדף למושג הזה הוא פרוצדורה. השימוש בשגרות ובפונקציות נועד לשפר את המבנה הכללי.

היה לי פעם מרצה, שהציע לי לנסות לצייר באמצע הלילה ובאמצע היער, בשעות ובמקומות יוצאי דופן שאני לא רגילה לעבוד בהם. רצה הגורל ובאותם ימים באמת הייתי מציירת בשעות ומקומות שנחשבו יוצאי דופן יחסית, אבל בכל מקרה החלטתי לנסות את אותה ההצעה.

באותו הערב, כשחזרתי הביתה, ציירתי עם השקיעה. כן כן, ציירתי במקביל לשקיעת השמש, ואני זוכרת את הרגע ההוא, שבו ההבנה נחתה עליי. זה לא היה משהו שאפשר לנסח במילים, אבל זה בהחלט היה משהו. ואת המשהו הזה, אף אחד בחיים לא יוכל לקחת ממני.

אליעזר זוננשיין, גנרטור

"אמן הוא בעיקר האוצר של עצמו…" (בוריס גרויס)

גנרטור, או בשמו העברי מחולל, הוא מכשיר הממיר אנרגיה מכנית (ידנית) לכדי אנרגיה חשמלית. את אופן פעולתו ניתן להקביל למלאכת האמן, המאופיינת בהמרת המלאכה הידנית והקונספטואלית של תהליך היצירה לכדי מערך של צבעים וצורות אשר משמעותם חורגת מגבולות הביטוי המילולי. עבור אליעזר זוננשיין הגנרטור הוא מטאפורה לכל חלק וחלק בתהליך הפקת היצירה: החל במקום והזמן שבהם מתחיל התהליך היצירתי (הסטודיו, הטבע או העיר), במטען ההיסטורי והפסיכולוגי שנושא עימו האמן בשעת היצירה וכלה בחלל התצוגה שבו לבסוף זוכים הדימויים להיראות בתוך מערך יחסים מסוים.

(מתוך ההודעה לעיתונות) 

אליעזר זוננשיין, "גנרטור", גלריה זומר.

פתיחה: יום רביעי 26.10.2011 בשעה 20:00     

התערוכה תציג עד: 10.12.2012

        

7 תגובות

7 תגובות לפוסט “שגרה”

  1. שחרבתאריך 24 אוק 2011 בשעה 16:28

    שגרות של תכנות…סקסי..גררר 😀

  2. דורית פוקץ'בתאריך 25 אוק 2011 בשעה 8:19

    תוכניתנים.. גרר.. סקסי 😀

  3. דבורהבתאריך 25 אוק 2011 בשעה 18:00

    הרעיון של יצירה שיוצאת מהשגרה מעניין
    לעומת שיגרת היצירה.

    תודה

  4. דורית פוקץבתאריך 26 אוק 2011 בשעה 7:00

    תודה, דבורה.

  5. […] זה לא אני, זה המצב! &… […]

  6. ירוןבתאריך 29 אוק 2011 בשעה 10:21

    האם השיגרה ברקע או היוצא דופן ברקע?

  7. דורית פוקץבתאריך 29 אוק 2011 בשעה 13:13

    שאלה טובה..

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות