נוב 08 2011

פצ'ה קוצ'ה 12

מאת: בשעה 6:56 נושאים: זה לא אני, זה המצב


אתגר קרת ושלומי שבן, מתוך פצ'ה קוצ'ה 10

עוד כמה שעות יתקיים הפצ'ה קוצ'ה, פורמט שנולד ביפן לפני שמונה שנים ויובא לארץ על ידי ענת ספרן לפני כארבע שנים. בכל ערב של הפצ'ה קוצ'ה מציגים כתשעה אמנים מדיסיפלינות שונות. רקדנים, מאיירים, אנימטורים, אנשי הגות, ארכיטקטים, צלמים ועוד… נפגשים על במה אחת כאשר כל אחד מהם נדרש לפעול בתוך הפורמט הקשיח: עומדות לרשותו רק 6:40, שש דקות וארבעים שניות להעברת תפיסת עולמו היצירתית והויזואלית.

פצ'ה קוצ'ה 12

הנה כמה פרטים על מה שהולך להיות שם:

ד"ר גיא הופמןאחד מבכירי הרובוטאים בעולם, בוגר m.i.t, יציג בפצ'ה קוצ'ה את תפיסת העולם החדשה שלו לגבי רובוטיקה – תפיסה המאפשרת לרובוט לטעות, לאלתר ואולי אפילו לשאול שאלות. בערב עצמו ד"ר הופמן ידגים כיצד הוא תכנן רובוט שיכול לאלתר נגינה מוסיקלית.

יריב בש – יציג את הפרויקט של הקבוצה הישראלית בתחרות ה- lunar x-prize של גוגל אלקטרוניקס – תחרות עולמית נושאת פרסים שמטרתה לשגר, להנחית ולכוון רכב לא מאויש על פני הירח ולשדר חזרה לכדור הארץ את התמונות והסרטונים. הפרס: 20 מיליון דולר. מסתבר שהישראלים כבר בדרך למעלה. בתכנית: חשיפה ראשונה וקול קורא למעצבים לקחת חלק בפרויקט. 

יאנק יונטף – אחד הטיפוגרפים החשובים בארץ נולד בכלל במולדבה. את ההיכרות הראשונה שלו עם האות העברית הוא עשה דרך מצבות בבתי קברות בעיר הולדתו. בפצ'ה קוצ'ה ייקח אותנו יאנק למסע בין שש דקות וארבעים שניות המערבבים חיים, מוות ופונטים בשלל צבעים וצורות.

יאנק יונטף

אסי חיים "המורדים" – כבר הרבה מאוד שנים שהעיתונאי אסי חיים מסתובב ברחובות המדינה ומצלם פיסות מציאות שברגעים אלה ממש הופכות להיסטוריה. הוא מצלם חנויות, בתי ממכר לאוכל וקיוסקים שהולכים ונעלמים מנוף התרבות הקולקטיבית שלנו. בעידן בו רק לרשתות הגדולות יש זכות קיום, בעידן בו הקדמה היא חזות הכל, הפרויקט של אסי מביא את "המורדים" – אלה שמסרבים לשחות עם הזרם ומותירים את בתי העסק שלהם כסימן להוויה שעוד רגע תחלוף. 

פילהרמונית רחוב– קבוצת ZE.ZE מגבשת בימים אלה קבוצה של נגני רחוב שתופיע כהרכב בקונצרט מיוחד. הקונצרט יתקיים בינואר, בהשתתפותם של ברי סחרוף, אהוד בנאי, קרולינה ואחרים. בינתיים, אצלנו, חשיפה ראשונה של הפרויקט בהרכב של ארבעה נגנים, בקטע שנכתב במיוחד עבור הערב.

תומר אשדהאנימטור עטור הפרסים, שסרטו "Our Wonderful Nature" הוצג ביותר מ- 140 פסטיבלים ברחבי העולם וזכה בפרס הראשון בתחרות Aniboom 2008, יציג בהקרנת בכורה עולמית את הסרט love parade- המגולל את קורותיו של פלמינגו ורוד, היחיד מבין כל להקתו שאינו גיי.

אסי חיים "המורדים"

ניר ביטון – יציג את פרויקט הגמר שלו בויצו חיפה- יצירה הכתובה ב"תיווי גראפי". העולם המוסיקלי, בגדול, נחלק לשניים: אלה שמנגנים תווים סדורים הכתובים מראש, ואלה המבקשים לערוך ניסוי. ניר שייך לז'אנר השני. ז'אנר המבקש לשחרר את המוסיקאי מהמקום המקובע של "לנגן תווים" אלא מבקש לקחת אותו אל מחוזות אבסטרקטיים, פתוחים וחופשיים יותר. הפרויקט של ניר הוא סדרה עוצרת נשימה ביופייה של "הצעות נגינה". המטרה היא להביא את הנגן עצמו למחוזות תודעתיים חופשיים שיאפשרו לו להוציא מעצמו דברים חדשים. בפצ'ה קוצ'ה ניר יסביר על תיווי גראפי ויהיה ביצוע לייב של נגינה.

גבריאלה ברוך – מתוך אוקיינוס המאיירים הפועלים בעולם, הכישרון של גבריאלה בוהק באור השמש. העדינות, הטכניקה ועולם הדימויים השופע, מכניס את היצירה של גבריאלה, בוגרת טרייה של בצלאל, עמוק אל תוך הלב. גבריאלה, שחיה בפריז וכבר איירה פרויקטים למגזינים חשובים בעולם, תגיע במיוחד לתל אביב ותציג שש דקות וארבעים שניות של פיוט איורי. 

אילן גריבי – פעם, בעבר, אילן היה איש צבא די בכיר. היום, לאחר שהבין את הייעוד האמיתי שלו, אילן הוא אמן אוריגמי מוכר ומוערך. מסלול חייו מחבר בקו ישר את בה"ד אחד עם תערוכות עיצוב נחשבות במילאנו. בפצ'ה קוצ'ה הוא יראה שלל דוגמאות קיפול מאלפות ומתוך השרוול ישלוף הפתעה אחת גדולה.

הקדמה ויזואלית – מורן אביב, בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי, תעלה מיצג לייב של "תאונת שרשרת" – שתי ידיים, שתי שרשראות, לוח שחור אחד וכישרון כביר לתנועה ויכולת לספר סיפור הולידו את המופע הייחודי "תאונת שרשרת". 

הקדמה מוסיקלית – מומחמד ג'באלי – איש תרבות, משורר, פעיל חברתי ודיג'יי משובח יביא לנו את ניחוחות האביב הערבי בסט ייחודי לפצ'ה קוצ'ה.

עלמה מכנס

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “פצ'ה קוצ'ה 12”

  1. דבורהבתאריך 08 נוב 2011 בשעה 14:34

    נראה מרתק

  2. אותותרבות #12 – CTRLALTNEU.NETבתאריך 12 נוב 2011 בשעה 11:15

    […] פצ'ה קוצ'ה 12 […]

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות