נוב 28 2011

Dance Magic, Dance

מאת: בשעה 12:21 נושאים: זה לא אני, זה המצב

…"זהו אתגר כ"כ נפלא, עיצוב עולם שלם. אני אוהב להרגיש שאני עושה משהו בפעם הראשונה"…

(ג'ים הנסון, תרגום חופשי).

בעוד שבועיים בערך יצא סרט חדש של החבובות, מה שנותן הזדמנות מצויינת להתייחס לאחד היוצרים היותר מוכשרים עליהם גדלתי, הלוא הוא ג'ים הנסון. הנסון היה איש תאטרון, במאי סרטים, מפיק טלוויזיה ומקימה של חברת ג'ים הנסון וקרן ג'ים הנסון. הוא יצר בובות מקסימות ומקוריות (בין היתר יצר את החבובות, רחוב סומסום, מערת הפרגולים, סיפורי עמים, המבוך, ועוד רבים וטובים..).

…"הכל מתחיל ברישום הדמויות"… (תרגום חופשי). 

הוא התחיל את הקריירה המקצועית שלו, כשיצר בובות עבור תוכנית לילדים בשם "סם וחברים" (אחת הבובות בתוכנית הייתה קרמיט הצפרדע), ומשם, ההצלחה רק הלכה וגדלה. בסוף שנות ה-60 הופקה התוכנית הראשונה של "רחוב סומסום". התוכנית הציגה שחקנים חיים לצד בובות שיצר, וכך למדנו להכיר ולאהוב את ציפורת (BigBird), אריק ובנץ, עוגיפלצת, כרובי, מוישה אופניק (Oscar) ועוד. התוכנית שודרה ועדיין משודרת במדינות רבות בעולם, כשבחלקן יש בובות מותאמות למדינה (כמו קיפי הקיפוד, בארץ).

…"הדמויות מבוססות על אופי ועם הגישה לחיים, יותר מאשר על כל דבר אחר. אני מסתכל ועובד על הרישומים, עד שהם הופכים למלאי אישיות. רק אחרי זה, אנחנו מתחילים לעבוד על הבובה"… (תרגום חופשי). 

בשנות ה-70 הפיק את התוכנית "מופע החבובות", שגם בה שולבו בובות ושחקנים חיים. קרמיט הצפרדע היה המנחה, ולצידו מיס פיגי, פוזי הדוב, גונזו, הטבח השוודי, הזקנים הרטנוניים ובובות נוספות. מופע החבובות שודר במשך מספר שנים, ובנוסף הופקו גם 3 סרטים. הנסון יצר גם את יודה, מסרטי מלחמת הכוכבים וכן את הבובות בסדרה "סיפורי עמים", שבה הומחזו אגדות מהפולקלור המזרח אירופי ומהמיתולוגיה היוונית.

…"כשהייתי צעיר, שאפתי להפוך לאחד האנשים שמצליחים לשנות משהו בעולם. התקווה שלי היא לעזוב עולם קצת יותר טוב בגלל שהייתי בו"… (תרגום חופשי).  

הנסון נפטר מדלקת ריאות בגיל , בשנת 53, בסוף שנות ה-90.

…"החיים הם כמו סרט, כתבו את הסוף בעצמכם. המשיכו להאמין, המשיכו לדמיין"… (תרגום חופשי). 

** הציטוטים לקוחים מכאן, ומכאן.

** התמונות מכאן.

** רוצים לצייר את החבובות? לחצו כאן.

** לטריילר

3 תגובות

3 תגובות לפוסט “Dance Magic, Dance”

  1. דורית פוקץבתאריך 29 נוב 2011 בשעה 18:27

    טוב, אחרי יומיים שבהם אני מזמזמת את השיר הזה נון סטופ, לא הצלחתי להתאפק:
    http://www.youtube.com/watch?v=LxoE2az9mJM

  2. ירוןבתאריך 29 נוב 2011 בשעה 19:26

    איזה בן אדם מקסים

  3. עדיבתאריך 29 נוב 2011 בשעה 22:36

    נכון!! 😀

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות