ינו 09 2012

bowie eyes

מאת: בשעה 19:01 נושאים: זה לא אני, זה המצב

bowie eyes - עיבוד דיגיטלי חדש שלי

דיוויד בואי, אחד המעניינים והחשובים בעולם הרוק שהשפיע רבות על עיצוב הרוק בשלושת העשורים האחרונים של המאה שעברה, חגג השבוע יומולדת 65. לכבוד האירוע, הנה 10 דברים שאתם לא (או שכן?…) יודעים עליו:

1 –  בואי נולד בשם דיוויד רוברט ג'ונס, באותו היום שבו נולד גם אלביס פרסלי.

2 – הוא שינה את שמו, לאחר שגילה שלסולן של להקת ה'מאנקיז' קוראים דיוויד ג'ונס, כדי למנוע בלבול וטעויות. (הוא שינה את השם לבואי, כדי שזה יתחרז עם Joey).

3 – בואי יש אישון ימני משותק, אחרי שבתיכון חטף אגרוף בפנים מילד בכיתה בשם ג'ורג' אנרדווד. הם רבו על הילדה הכי יפה בכיתה. למרות הפציעה הקשה, הם השלימו ונותרו חברים טובים עד היום. אנדרווד צייר ועיצב כמה מעטיפות התקליטים הראשונים של בואי.

4 – בגיל 17 וחצי הוא הקליט והוציא לאור את השיר הראשון שלו – Liza Jane / Louie Louie. תקליט ראשון הוא הוציא בגיל 20. התקליט נשא את שמו, ולא נחשב מוצלח.

5 – באותה התקופה החל ללמוד פנטומימה בתיאטרון האוונגארד עם לינדזי קמפ (Lindsay Kemp). תקופה זו השפיעה עליו רבות בהמשך הקריירה, שלאורכה הציג את עצמו דרך דמויות שונות, והוא אף הצהיר עליה כעל התקופה שבה הרגיש שהשתתף בעשייה המשמעותית ביותר בחייו.

6 – הגלגל התהפך בשנת 1969, עם שיחרור הסינגל "Space Oddity", אשר יצא במקביל לנחיתת האדם הראשון על הירח. השיר, בלדה שסיפרה את סיפורו של מייג'ור טום, אסטרונאוט שאבד בחלל, פרט על מיתר ההתרגשות שבלאו-הכי ליוותה את הנושא באותה התקופה (אם כי בואי עצמו טוען שהשחרור כלל לא סונכרן במודע עם תאריך הנחיתה). לשיר קיימת גם פרשנות המתקשרת לשימוש בסמים, אך בואי עצמו מתאר את השיר כסיפורו של אדם שמימש את חלומו ובדרך לשם איבד קשר עם כל מה שהיה חשוב ויקר לו לפני כן .

7 – בקליפ של Ashes to Ashes, משתתפת אמו – Ashes to Ashes, נחשב במשך שנים ארוכות לקליפ הטוב ביותר בהיסטוריה. הפסיכדליה הושגה על-ידי פילטרים מיוחדים וטשטוש צבעוני של הדמויות ההולכות לאורך חוף הים. בין היתר רואים שם את בואי ואת אמא שלו, הולכים זה לצד זו, כשהיא מדברת איתו.

8 – ברלין היא האהובה עליו במיוחד, או כפי שאמר בראיון לעיתון צרפתי:  "לברלין יש את היכולת המוזרה לגרום לך לכתוב רק דברים חשובים. כל דבר אחר אינך טורח לציין".

9 – במהלך סיבוב הופעות בשנת 2004 סבל בואי מכאבים חזקים בכתף. בואי לא נתן לזה להפריע לו לעלותעל הבמה, אך הכאבים היו כ"כ בלתי נסבלים שבסוף ההופעה הוא הובהל לבית חולים ושם התברר שהכאב בכתף הוא למעשה אירוע לב. בואי עבר צנתור חירום לפתיחת עורק חסום. בעקבות כך, הוא יצא להפסקת החלמה וגזר על עצמו שתיקה.

10 – הוא צוטט כאומר: .."אני לא יודע לאן אני הולך מכאן, אבל אני מבטיח שזה לא יהיה משעמם"…

—-

אד צ'מפן

השנה, עם ציון יום הולדתו, הוצג בבריטניה פורטרט פסיפס של בואי, שיצר האמן אד צ'מפן (Ed Chapman). צ'פמן סיפר כי הוא בחר ליצור פורטרט של בואי בזכות המוזיקה שלו, כמובן, ובזכות העובדה כי האמנות שלו היא נצחית. הפסיפס נוצר ממאות אבנים שנחתכו בעבודת יד, עבור עיתון ה"מירור" הבריטי. העבודה תוצג בקרוב בגלריה של צ'מפן במנצ'סטר.

(הפרטים המלאים כאן)

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “bowie eyes”

  1. טוםבתאריך 12 ינו 2012 בשעה 18:38

    העיבוד שלך מדהים!
    וכמובן שאהבתי לקרוא את העובדות על בואי…

  2. דורית פוקץבתאריך 12 ינו 2012 בשעה 18:56

    תודה טום-טום, אני שמחה שנהנית 🙂

  3. ירוןבתאריך 13 ינו 2012 בשעה 10:38

    דורית העיבוד של דיויד בואי משגע.

  4. דורית פוקץבתאריך 15 ינו 2012 בשעה 11:48

    תודה רבה! 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות