מרץ 11 2012

מאיה גלפמן – קומי!

מאת: בשעה 23:11 נושאים: טור אורח

Winged

בתערוכת יחיד בגלריה על הצוק בנתניה, תציג האמנית מאיה גלפמן סדרת עבודות אקלקטית המשלבת בין רישומים עדינים על נייר, עבודת רקמה ומיצבים. גלפמן, שמקפידה לפעול במרחב האורבני הציבורי, במקביל לזה הגלריסטי והמוזיאלי, תפגיש במסגרת התערוכה בין שני עולמות אלה דרך עבודות חדשות לחלוטין לצד אינטרפרטציות שונות לעבודות קודמות.

התערוכה תעסוק בתהליך התמודדות אינדיבידואלי וקולקטיבי עם העבר והשפעותיו בהווה; בתיאור וטיהור השדים ברגעים המצויים בין שלב הנפילה וההתרסקות לבין הרגע שאחרי – השלמה, נחישות והתאוששות.

Johna and the Process

ManMachine

ManMachine - detail

התערוכה "קומי!" מתארת מהלך, פלח חיים של שאיפות, נפילות וצלקות. אותו 'רגע שאחרי' אינו מכיל את הדרמה של השיא או של השפל, אין בו את התעוזה שבקפיצה, את האופוריה שבמעוף, או את הדרמה והכאב של ההתרסקות, אך כן טמונות בו ההתפכחות וההשלמה ואיתן, גרעין התקווה הבאה.

Red Heart

גלפמן, שעבודותיה הוצגו במוזיאונים ובגלריות בארץ ובחו"ל, מזוהה עם דימוי הלב המצולק אותו היא משלבת בפעילותה במרחב האורבני. פעילות גרילה זו החלה לפני כארבע שנים והיא כללה תליית הדפסים ושירים על גבי עצים ברחבי העיר מתוך צורך ורצון להגיע לקהל באופן בלתי אמצעי. פעולה זו נוצרה, לטענת גלפמן, על מנת לתפוס את הצופה לא מוכן ובכך לייצר שיח אמנותי אחר, נטול קונוטציה אמנותית מובהקת המושתתת על חלל ייעודי והתכוונות.

הטרנספורמציה שעוברות העבודות של גלפמן מן הפעילות המחתרתית במרחב הציבורי אל תוך הגלריה ניכרת באופי המהוקצע שמקבלות העבודות בתוך המסגרות וכחלק מהתייחסותן לחלל, אך בו בעת הן משמרות את אופיין האותנטי שבא לידי ביטוי בבחירת החומרים ה"פשוטים"- ניירות, עפרונות, טושים, חוטי תפירה וצמר- ואף בתכנים הבלתי מתחנפים.

Red Heart 33

גלפמן מתארת חוויות אישיות דרך דמויות ספק ילדותיות ספק מיתולוגיות ויוצרת מצע ללכידת הצופה במסר התמים לכאורה, עד להבאתו לכדי התמודדות עם 'אחורי הקלעים'. סדרת הלב האדום מהווה רפרנס מובהק לפרויקט הנוכחי בו עוסקת גלפמן ברחוב- הדבקת מדבקות 'לב אדום' וסימון מקטעים אורבניים תוך בקשה מן העוברים והשבים לשים לב. בכך מהווה הסדרה חוט מקשר בין שני המימדים ביצירתה. מתוך הסדרה הזו יצאה גלפמן לעולם דימויים רחב יותר ופנתה למדיומים שונים המרכיבים את התערוכה הנוכחית.

 (טקסט: מאיה קשביץ)

The Woods

 

The Sea

גלפמן, בת 33, מתגוררת בת"א, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית ב"שנקר", השתתפה בעשרות תערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם, בין היתר ביפן, ניו יורק, מוזיאון ת"א, מוזיאון חיפה לאמנות, הביאנלה בהרצליה ועוד. תערוכת היחיד הראשונה שלה התקיימה ב-2010 בבית האמנים בת"א.

לאתר של מאיה.

קומי!

מאיה גלפמן / תערוכת יחיד

אוצרת: מאיה קשביץ

הגלריה על הצוק, רחוב המעפילים 19, נתניה 

Red Heart 34 - Floating

 

Feathers - detail

 

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “מאיה גלפמן – קומי!”

  1. דבורהבתאריך 11 מרץ 2012 בשעה 23:35

    טיפול מאוד מיוחד ומגוון בנושא שרבים חווים ולא מדברים על,
    היצירות מרתקות ותופסות את הבטן,
    תודה שהעלית

  2. פרחבתאריך 12 מרץ 2012 בשעה 0:10

    עבודות מעניינות! תודה!

  3. מירה צדרבתאריך 12 מרץ 2012 בשעה 11:07

    אהבתי!

  4. דןבתאריך 12 מרץ 2012 בשעה 13:23

    יפה מאוד

  5. עדיבתאריך 12 מרץ 2012 בשעה 20:55

    איזה עבודות מהפנטות! יופי!!:)

  6. אחד כזהבתאריך 13 מרץ 2012 בשעה 1:57

    תערוכה יפה ומרתקת, רגועה וסוערת, המון תשומת לב לפרטים. שווה לנסוע לנתניה בשביל זה. לא רק בשביל איקאה 😉

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות