מאי 06 2012

פגישת מחזור א'

מאת: בשעה 23:45 נושאים: זה לא אני, זה המצב

רוני זיו

כיצד משפיע העידן הדיגיטלי על יצירתיות של ילדים ובני נוער ועל עיצוב עולמם החזותי? שאלה זו ושאלות נוספות הנוגעות להשפעות הטכנולוגיה הדיגיטלית על תפיסת ה"אני" בקרב ילדים ובני נוער, ייבחנו ביוזמה חדשה של האוצרת והגלריסטית נעמי שלו.

ב- 11 במאי תיפתח מחדש גלריה גרוס התל אביבית כחלל האמנות הראשון והיחיד בארץ שיוקדש ליצירות צילום של יוצרים צעירים – ילדים ובני נוער בגילאי 7-17. הצילום- מטבעו מדיום דמוקרטי, שהפך במרחב הדיגיטלי לכלי תיעוד ויצירה זמין ונגיש, יהיה המדיום בו תתמקד הגלריה.

רונה רוגנר כהן

בתערוכת הפתיחה פגישת מחזור א' יציגו היוצרים הצעירים תצלומים מהשנה האחרונה, המשקפים ניסיון לתרגם את העולם בו הם חיים.

גלריה גרוס, מחללי האמנות האלטרנטיביים הותיקים בארץ, פועלת (ללא מטרות רווח) למעלה מ- 17 שנה והציגה מאות תערוכות שהפנו זרקור לסוגיות תרבותיות, פוליטיות וחברתיות בישראל, ביניהן תערוכות שעסקו במגדר, מיניות, גזענות, כפייה דתית והומופוביה. בעלת הגלריה, האמנית והאוצרת נעמי שלו, מסרה כי לאחר שנים רבות של מתן במה לאמנים ולבוגרי אקדמיות לאמנות, היא מעוניינת להתמקד ביוצרים צעירים – טרם המפגש שלהם עם האקדמיה והשפעותיה, ולהוות פלטפורמה בעלת אופי חופשי יותר, שמחד תטפח את הכישורים שלהם ותפגיש אותם עם עולם האמנות ומאידך תחשוף היבטים שונים של החיים בעידן העכשווי דרך נקודת מבט צעירה ורעננה. "אני מעוניינת ליצור חלל שיציע לילדים ולבני נוער יהודים וערבים מרחבי הארץ, דריסת רגל בעולם האמנות וכן דרכים נוספות לראות דברים, לבחור נקודות מבט ולחדד את החיפוש האישי". שלו הוסיפה כי הגלריה תשנה את חזות "הקובייה הלבנה" המינימליסטית, וקירות החלל יהוו מרכיב עיצובי צבעוני שישתנה בהתאם לתכני התערוכות.  עוד ציינה כי בהמשך יוצגו בגרוס החדשה תערוכות נושא קבוצתיות, תערוכות יחיד ושיתופי פעולה שונים, במסגרתם ייטלו חלק גם אמנים בוגרים לצד ילדים ונוער – כחלק מדיאלוג בין דורי שהיא מבקשת לבחון.  לצד התערוכות, ישתתפו היוצרים הצעירים בסדנאות, מפגשים והרצאות שייערכו  בגלריה.

אחינעם רשף

אחינעם רשף

הגלריה תציין את פתיחתה הרשמית במתכונת החדשה בתערוכה הקבוצתית פגישת מחזור א' שתציג סדרות צילום של 16 יוצרים צעירים מרחבי הארץ, בגילאי 8-16. התערוכה תספק מבט מורכב ורב פנים לעולמם של ילדים ובני נוער בישראל 2012, תוך בחינת נקודת מבטם האישית על עולמם הפרטי, המשפחתי והחברתי כמו גם על סוגיות ותופעות הנוגעות למציאות העכשווית, כגון: עולם הצרכנות העכשווי ממבט אירוני, המרחב הביתי, הסביבה העירונית, חברות ואינטראקציה בין צעירים ערבים וישראלים במציאות מורכבת, נופי הארץ כמטאפורה, ואידיאל היופי מפרספקטיבות שונות.

כל יוצר יציג בתערוכה סדרת צילום המכילה מספר תצלומים סביב נושא, ותצלום אחד "חריג" המהווה היסט צורני ותוכני ביחס ליתר התצלומים בסדרה. העבודות בתערוכה משלבות בין תודעה וחוויה אישית, בין צילום דוקומנטרי- ריאליסטי לצילום על גבול האבסטרקט.

רוני זיו

אביגיל צוריה

   —- 

גלריה גרוס,  רח' בוגרשוב 86, תל אביב. 

פתיחה: יום שישי, 11 במאי בשעה 12:00. 

התערוכה תינעל ב 11 ביוני. 

משתתפים: אביגיל צוריה, יעל חזקיה, אחינעם רשף, בן ספיר, עודד רז, עידית רז, שירה רונן, רונה רוגנר כהן, ססיליה יינסן,

אדם ברהום, קשת וכטל, יהלי רייטר, מאיה רייטר, רוני זיו, אביב אייזנברג, מאיה טוסון. 

אוצרת: נעמי שלו. 

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “פגישת מחזור א'”

  1. שחרבתאריך 07 מאי 2012 בשעה 10:09

    איזה יופי 🙂 !

  2. ירוןבתאריך 07 מאי 2012 בשעה 12:49

    יפה מאד

  3. דורית פוקץבתאריך 07 מאי 2012 בשעה 18:17

    שמחה שאתם נהנים, חייברס 🙂

  4. דבורהבתאריך 09 מאי 2012 בשעה 23:32

    יבורך הפרויקט הנהדר הזה. אשמח לראות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות