מאי 14 2012

זהירות, אלימות

מאת: בשעה 23:32 נושאים: זה לא אני, זה המצב

התמונה מכאן: http://www.shohamnet.co.il/printA.asp?num=3521

קראתי פעם מאמר שטען שעשייה יצירתית כמו ציור, פיסול, כתיבה או אפילו ספונג'ה, יכולה להיות פעולה בעלת תכונות מרפאות. משהו בעשייה, באקטיביות, ברתימת האנרגיות שלך לקראת מטרה כלשהי, משחררת במוח איזשהו חומר טוב, שבמובן מסויים יכולה לגרום לך להיות בנאדם טוב יותר.

לפני כמה ימים התפרסמה הכתבה הזו, המציירת תמונה עגומה למדיי על לימודי האמנות (כאילו שלא ידענו שהמצב לא משהו..). בכתבה, מתארת סיגל ברקאי, מפמ"רית (מפקחת-מרכזת) תחום האמנות במשרד החינוך, את מצב לימודי האמנות בבתי הספר כיום. היא מספרת כי קיימת הוראה ללמד בבתי הספר רק אחד מתחומי האמנות (אמנות, תיאטרון, מוזיקה או מחול), וגם זה רק במשך שעתיים בלבד במשך השבוע. עוד היא אומרת: .."תחום הדעת סובל מתפישה מעוותת, הממקמת אותו כ'מותרות' למוכשרים ולמתעניינים בלבד. כתוצאה מכך ישנו חסך גדול בתקצוב וביישום בפועל של שעות הוראה באמנות … הוצאת האמנויות מתוכנית הליבה המחייבת גרמה לכך שבשנים האחרונות חלה ירידה דרסטית במספר המורים. שעות הלימוד באמנות בחטיבות הביניים בחלק מהמקומות בהם לימדו אמנות בעבר הוסבו למטרות אחרות, ברגע שמורה האמנות פינה את מקומו"…

מה שאני הולכת להגיד עכשיו הוא ברור, ברור מדיי אפילו, ובכל זאת אני חייבת "להוציא את זה מהסיסטם": אם משרד החינוך ינסה פעם להפנות יותר משאבים לאמנויות השונות, לפיתוח יצירתי ומחשבתי, ואבוי – אפילו אם זה יבוא על חשבון החשבון (כמה שאני שנונה..), אני בטוחה שיפחתו מקרי האלימות. אם לאנשים יהיו יותר כלים להתמודד עם התסכולים שלהם, הם יהיו, שימו לב, הרבה פחות מתוסכלים. אז ראבאק, הכי קל להגיד שהכל מתחיל ונגמר בחינוך, אבל ראבאק, הכל מתחיל ונגמר בחינוך. ועד שמצב החינוך לא ישתנה כאן, חוששתני שהמצב רק ילך ויהיה פחות נעים.

בינתיים, אני רק נעשית מתוסכלת יותר מהמצב הזה, ולא משנה כמה אני אכתוב את זה או אצייר את זה, התיסכול מהמצב הזה לא ייעלם.

—–

נטליה זורבוב, זוכת פרס האמן המבטיח לשנת 2011

ולנושא אחר לגמרי: החל מיום שלישי הקרוב, יתקיים צבע טרי 5, יריד לאמנות עכשווית, שיתקיים השנה בביה"ס העל יסודי החדש, רח' שושנה פרסיץ 3, קרית החינוך, בצפון־מערב ת"א. בצבע טרי תוכלו לרכוש אמנות בגלריות המובילות בישראל ובחממת האמנים, לצפות בוידאו ארט, להתנסות באמנות אינטראקטיבית, להיחשף לשלל עבודות מוזמנות ופרויקטים מיוחדים, לפגוש יוצרים בסלון צבע טרי, לבחור גלויה סודית, לבקר בתערוכת האמנית המבטיחה, לשבת בבית קפה, לעיין בספרי אמנות, וליהנות ממפגשים חד-פעמיים עם מגוון דמויות מרתקות מעולמות יצירה שונים: אמנות פלסטית, שירה, אדריכלות, מחול, עיצוב וקולנוע.

האמנים אשר יציגו בחממת האמנים: יונתן אולמן, יערה אורן, מתן אורן, תומר אזולאי, עפרה אייל גור אריה, רונה אלפיה, שי אריק, דגנית בן אדמון, ברק בנדל, יעל בן שלום, גיל בר, רן ברלב, לנה גומון, דדה, נעמה הדני, אור הרפז, גבריאלה ווינשנקר, אמיר יציב, אלון כהן רז, איוה כפרי, הילית כדורי, הילה לביב, יונתן לוי, מירי מור, מתן מיטווך, הרן מנדל, בעז נוי, איריס סינטרה, פורת סולומון, איגור סקלטצקי, רויטל פאלקה, איל פנקס, אלון קדם, לירון קרול, אברהם קריצמן, נמרוד ראובני, מאשה רובין,לנה רבנקו, אלהם רוקני, אסף שחם, רונה שטרן, אבינועם שטרנהיים, כרמית שלומי, אדם שר, אמיר תומשוב, עירית תמרי.

בנוסף, ישתתפו ביריד 25 גלריות לאמנות עכשווית: אלון שגב, בינט, גבעון, ג'ולי מ., גורדון, דביר, דן, זומר, נגא, עינגע קונטמפוררי, רו ארט, רוזנפלד, רוטשילד אמנות, שלוש , Ermanno Tedeschi, Zemack , אגריפס 12, גורדון 2, גל-און, מיקה, מרכז גוטסמן לתחריט קיבוץ כברי, פלורנטין 45, P8, ArtStation.

—–

…"אנחנו מנסים לשלב סצנות מהחיים בתוך העלילה של הסרט. גם השחקנים אמיתיים, והדיאלוגים הכי אמיתיים שיש. אני בכלל לא כותב אותם. השחקנים מאלתרים על המקום. הם מקבלים ממני קווי עלילה כליים, מגיעים לצילומים ומאלתרים את מה שיוצא להם מהלב. זו השיטה הכי טובה שיש … קולנוע לא צריך להיות קשור לאיכות. צריך לתת אפשרות לכל מי שיש לו מה להגיד. אי אפשר באמת למדוד איכות. איך תמדוד איכות? … לא צריך להגיד לאדם שהאיכות של המצלמה על הפנים, או שהוא מדבר בשפה אחרת. צריך להקשיב למסר, לתת לכל אחד להשמיע את דעתו"…

(הבמאי ימין מסיקה, שסרטיו יזכו לפוקוס במסגרת פסטיבל קולנוע דרום, אשר יתקיים בחודש הבא)

—–

פנחס כהן-גן

בית המכירות "קדם" מקיים בפעם הראשונה מכירה פומבית המתמקדת באמנות ישראלית ובינלאומית בלבד. במכירה יוצגו כ- 330 יצירות אמנות ישראלית איכותית לדורותיה, החל באמני בצלאל  ועד לימינו. במכירה היצג רחב ומגוון של עבודות אמנות איכותיות ובמחירי פתיחה נמוכים (חלקם במאות דולרים בודדים) המאפשרים גם לקהל צעיר ולמתחילים בתחום לרכוש ולאסוף אמנות. במכירה מוצגות עבודות של אביגדור אריכא, יוסל ברגנר, מרסל ינקו, אורי ליפשיץ, פאריד אבו שקרה, יגאל תומרקין, משה קופפרמן, אביבה אורי, יאן ראוכוורגר, רפי לביא, רות שלוס ועוד. יועץ ומנהל אמנותי: יאיר שולביץ, גלריה יאיר תל אביב.

המכירה תתקיים ביום שני, 28 במאי 2012, בשעה 19.30 במוזיאון נחום גוטמן, רח' שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב. תצוגה מקדימה: ב', ג', ד', ה' , 24.5.12- 21.5.12, בין השעות 11.00-21.00 יום ו', 25.5.12, בין השעות 10.00-15.00.

—–

הנה עוד משהו שהגיע אליי למייל, ונראה לי שיכול לעניין אתכם:

קריאה לאמני ישראל להציג "עבודות מצחיקות" בתערוכת החוצות החדשה שתיפתח באלרוב שדרות ממילא ב-2013. הומור וצחוק הם חלק בלתי נפרד מחיינו ממש מרגע צאתנו לאוויר העולם. חכמי חז"ל היו אומרים כי "רק האדם לבדו צוחק לבדו. הוא סובל כה עמוק, שהוא היה חייב להמציא את הצחוק".

"להמציא את הצחוק"… זהו בדיוק האתגר שעומד עתה בפני אמני ישראל – לפסל יצירה המבטאת את הצחוק ולמעשה להמציא אותו מחדש, ולהמחיש אותו ביצירה פיסולית מרהיבה אשר תגרה את בלוטות הצחוק של מבקרי אלרוב שדרות ממילא, ותיצור אינטראקציה מצחיקה עם הקהל הרחב. מטרת התערוכות המתקיימות בשדרה היא לתת הזדמנות למספר רב של יוצרים להציג את עבודותיהם ולהגיע לקהל רחב ומגוון בדרך בלתי אמצעית, במיקום המיוחד של אלרוב שדרות ממילא, השדרה היפה והמצוירת של ירושלים.

פרטים נוספים לאמנים בלבד- גב' ציפי ויטל, אוצרת התערוכה 054-4666969

—–

הילה קרבלניקוב

נעה יקותיאלי

בימים אלה מתקיימת בגלריה P8 תערוכת המכירה השנתית בשם Buy Something, עם מגוון רחב של אמנים ויצירות במדיומים שונים ובמחירים אטרקטיביים. אני אמנם קצת משוחדת, בגלל שבין היתר תלויה שם גם עבודה שלי, ובכל זאת: התערוכה ממש מתוקה וצבעונית, ובהחלט שווה קפיצה.

מציגים: אדם שר, אולה ברנר, אורה ראובן, איה אליהב, אלי דינר, אמיר שפט, אסד עזי, בתיה מלכא, גיא בן ארי, גל כהן, גלעד לביא, גרי גולדשטיין, דורית פוקץ, דן אלון, דפנה שרתיאל, דרור אאוסלנדר, הילה קרבלניקוב פז, ורד קורן, יואב שמואלי, יעקב מישורי, ירמי פינקוס, כרמלה וייס, ליאב מזרחי, מארק ישייב, מתן בן כנען, נעה יקותיאלי, נעמה קפון, נעמי מנדל, סטס קורולוב, צילה פרידלר, קוסטה מגרקיס, קרן אלה גפן, רועי יריב, רינת שניידובר, רקפת וינר עומר, שמרית אלקנתי.

לכבוד התערוכה, השתנו ימי הפתיחה של הגלריה: חמישי 16:00-19:00, שישי-שבת 11:00-14:00

העבודה שלי ב-P8

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “זהירות, אלימות”

  1. שחרבתאריך 15 מאי 2012 בשעה 9:31

    כמה רלוונטי ככה יפה הפוסט 🙂

    התמונה של הילה … געגועים לפיאצה נאבונה !!!!!! P:

  2. דבורהבתאריך 15 מאי 2012 בשעה 19:21

    מאוד מצער היחס של מערכת החינוך לאומנות.
    תודה על הדברים המגוונים והמעניינים שהעלית.

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות