יונ 24 2012

לבן על לבן

מאת: בשעה 0:28 נושאים: זה לא אני, זה המצב

ביום חמישי הקרוב, ה-28.6.12, יתקיים הלילה הלבן המסורתי של ת"א.למי שלא יודע, זה אומר

שעשרות מוזאונים/גלריות/חללי אמנות יפתחו אל תוך הלילה, עם אירועים מיוחדים.

הנה חלק מהדברים שתוכלו למצוא שם:

דביר כהן-קידר

קיבוץ גלויות 45 מקום של אמנות – אורות באפילה – תערוכה קבוצתית מיוחדת ללילה לבן. משתתפים: ג'יי אל, נחמה בורק, גילה בן ישראל, דורית ברק, מיכל גבע, כרמלה וייס, דינה לוי, אורנה לוצקי, יערית מכני, שי סופר, דורית פלדמן, אלן צ'פלסקי, סיגל קולטון, הגר שור, בית הספר "דרך צילום״. מיצג פתיחה וסיום: סוסים וירטואליים דוהרים בקיבוץ גלויות על קו הרקיע, מאת אורנה לוצקי – מיצב על גג הבניין. מיצג מתנחשים – רונית חדד – יוצרת עצמאית, כותבת ואמנית קול, חוקרת את המטפיזיקה של סאונד וחפצים, ביחד עם רן נחמיאס – צ'לן חבר בהרכבים האקספרימנטליים NRAN, KX, D.R.Y. 220V וממי שימאזקי- להקת בת שבע.

בגלריה רוזנפלד תפתח תערוכתו של אורן לוקץ': אמריקנה, המורכבת מסדרת צילומים המתמקדת בדיסנילנד, לאס וגאס והפרוורים האמריקניים המזוהים באופן מובהק עם מאפייניה התרבותיים וההיסטוריים של ארצות הברית. הטיפול של לוקץ' בסמלי החלום האמריקני משמר את קסמה של הפנטזיה אך גם סודק אותה וחושף את המלאכותיות של החלום האוטופי.

בגלריה הקיבוץ – צוות התערוכה "קו לגוסטאב" יצא למסע בעיר הגדולה (פרישמן, דיזנגוף, טשרניחובסקי, בוגרשוב, קינג ג'ורג', אלנבי, שד' רוטשילד, כיכר הבימה, שד' בן ציון). לבושים בחולצות וורודות-שחורות, כשהם דוחפים עגלת ניקיון ישנה, מקרן וגנרטור, הם יקרינו דימויים מן התערוכה בעיר ויחלקו משקה לעוברי אורח. בדרכם יבקשו לחשוף סימני פעולות סמויות שעשו במרחב הציבורי העירוני. הפעולות השונות יורחבו בשתי התערוכות המוצגות בגלריה וברחוב דב הוז. "קו לגוסטאב" של הגר מיטלפונקט. אוצרים: יעל קיני ורועי מעין (אוצר אורח), ליווי בווידאו: יסמין קיני. אמן אורח במסע הלילה הלבן: ארז מעין. "פרויקט מדוזה" – אלעד ערמון. אוצרת: יעל קיני.

אורית רף

בזומר לאמנות עכשווית, יתקיימו הרצאות של הצלם עדי נס, סביב התערוכה "הכפר" המציגה שם בימים אלו. במסגרת ההרצאות: הסבר על התערוכה הנוכחית, הקרנה של דימויים מסדרות קודמות, הקרנת סרט "The making of" של התערוכה הנוכחית וסבב שאלות ותשובות.

החנות, שעלתה ביומיים האחרונים לכותרות, תקיים פעילות מיוחדת ללילה הלבן: "אנגלי, צרפתי ורוסי" – מחוות אהבה רב-תחומית לאמנית והבובנאית מירי פארי. ערב חד פעמי באוצרות נעמי יואלי ומרית בן ישראל.

ירון אתר

בגלריה בנימין תפתח התערוכה צבים, בהשתתפות: סמדר אליאסף,  חגית רובינשטיין,  בועז ברקני. אוצר: יואב אפרתי. "התערוכה הינה תערוכת ציור, כשהאמנים מהווים שלושה דורות בשדה האמנות הישראלית ועוסקים, כל אחד בדרכו, בציור, על המימדים השונים שמתקיימים בו ומסביבו ונותנים פרשנות שונה לחוויה שנקראת אמנות וציור. בערב הפתיחה תערך הופעה של להקת "קינג' ג'ורג".

בגלריה גל-און לאמנות תפתח התערוכה מתושלח. .." מאז ומעולם האדם חושב על ואז ולעולם, אבל בעשורים האחרונים, עם ההאצה הדרמטית בפיתוחים הטכנולוגיים, הוא מתחיל לחשוב על עצמו כעל אדם שחשב מאז ומעולם על ואז ולעולם. מדענים ואנשי רוח בקהילה הטרנסהומניסטית העולמית (h+) מנסים לתת את דעתם המוסרית, החברתית והפוליטית על תהליכים הרי גורל למצב האדם כגון הארכה רדיקלית תוחלת החיים, השתכללות איכותנית של הבינה המלאכותית ומשחק חופשי על הגנום האנושי. הטרנסהומניזם אינו אלא הומניזם המוחל על אדם שונה, אדם משתנה ואדם מאוד, מאוד משונה. התערוכה "מתושלח" מנסה לאתר מחשבות בנושא הזה גם באמנות הישראלית העכשווית. היא יוצאת מנקודת הנחה ריאלית, לפיה האמנים המשתתפים, רובם ככולם, אינם ממקדים את העתיד בראש סדר עדיפויותיהם האמנותיות. יתכן שאמנים אלה חושבים על העתיד, מתחשבים בו או אפילו מתחשבנים איתו, ובכל זאת, נראה כי העבודות המוצגות כאן אינן אלא הסנונית הראשונה שהונדסה גנטית לבשר כל עונה משוערת שרק נעלה על דמיוננו"… (מתוך טקסט התערוכה). משתתפים: יערה אורן, אלי גור אריה, שחר פרדי כסלו, עוז מלול, נטלי מנדל, גילי מרדינגר, עדי נחשון, רותי סלע ומעין אמיר, ורה קורמן, דביר כהן-קידר, אניה קרופיאקוב ועלמה שנאור. אוצר: אבי שניבאום. במהלך הפתיחה החגיגית (בשעה 20:00) יערך "כֶּלַח מְתוּשֶׁלַח חַי וְשׁוֹעֵט: ערב שירה ומחשבה רבהומניסטי" בהשתתפות: עודד כרמלי, הילה להב, יואב עזרא, אסף שטול-טראורינג ותהל פרוש. בחסות, תמיכת והשראת מגזין הָבָה לְהַבָּא.

באינדי – גלריה שיתופית לצילום, תפתח התערוכה שבט אחים, של אילן כרמי.

אורן לוקץ'

בית בנימיני – המרכז לקרמיקה עכשווית – בגלריה: TEA FOR TWO. אמנים: אהובה ליבנה, איב ענן, אירית אורפז, אמונה סירקין, אנה כרמי, אסתר בק, אתי גורן, אתי קציר, דליה בן-מיור, דרורה קוזלובסקי, זהרה הראל, זיו פלג, חנה נייגר, יעל רול, ליה בורס, מאיר מוהבן, מוטי סיקרון, מרגה פיישטיין, מרתה ריגר, סטלה להב, עדי טורצקי, פנינה ברקאי, קלסובסקי מיכל, רונית זהר, שולה מילר. במעבדה: "דו" – עירית אבא, דב גנשרוא, עמי דרך. מיוחד ללילה הלבן: UDUBASS – דואט נגינה על מכלי תהודה מקרמיקה וגיטרה באס עם עינב לויטוב ודניאל בן חורין. על גג המרכז בשקיעה החל מהשעה 19:00. דואט על אבניים – אמני קרמיקה בונים יצירה בארבע ידיים – בסדנה, בשעות 20:00 ו-21:00. הקרנת וידיאו בחוץ.

בגלריה גרשטיין תתקיים הקרנת  סרטו של בנקסי אמן הגרפיטי: EXIT THROUGH THE GIFT SHOP. בנוסף, תמשיך תערוכתו של מיכאל מורגנשטרן "עלילה – ציורי שמן על בד" וכן נמשכת תערוכתו של דוד גרשטיין "תיק פתוח – פסלי קיר ופסלי ברונזה".

במרכז העירוני לקהילה הגאה תתקיים סדנת רישום מודל ערום, בהנחיית גילה גרינפילד. הסדנא תפגיש את המשתתפים בה עם נושא הגוף כאמצעי ביטויי בציור הקלאסי, ותעניק את הכלים הבסיסיים של רישום מודל: קו, כתם, צורה ותנועה. הסדנא מיועדת למתחילים, מתקדמים ולכל מי שרוצה להתנסות בציור מודל. מפגש עם חווית הציור דרך התבוננות ורישום. פרטים והרשמה במרכז הגאה: 03-5252896 מספר המקומות מוגבל.

אלי גור אריה

בנוסף, יפתחו אל תוך הלילה הגלריות הבאות: גלריה 39, גלריה 121, גלריה P8, אלון שגב, אנגל, אפרת, בית האמנים ע"ש זריצקי, בית מני, ג'ולי מ., גורדון, גורדון 2,, גלריה המשרד, המגדלור, חזי כהן, טובה אוסמן, טאלנטסדיזיין, טמפו רובאטו, יאיר, ליטבק, מינוס 3, מונטיפיורי מכירות פומביות, מיקה, מכון שפילמן לצילום, מלון ארטפלוס, מרכז באוהאוס תל אביב, נגא גלריה לאמנות עכשווית, עינגע לאמנות עכשווית, פרימה תל אביב, צדיק, קונטמפוררי ביי גולקונדה, קיימא, RAWart Gallery,, רוטשילד אמנות, שלוש.

רוצים עוד? תוכלו לבקר גם במוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, ומוזיאון בית ראובן.

סמדר אליאסף

תהנו! : )

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “לבן על לבן”

  1. ירוןבתאריך 24 יונ 2012 בשעה 17:34

    יפה

  2. זה לא אני, זה המצב! » לילה שחורבתאריך 25 יונ 2012 בשעה 20:50

    […] צצו לא מעט קולות הקוראים להחרים את הלילה הלבן שמתוכנן, נכון לכרגע, להתקיים ביום חמישי הקרוב. בשעות […]

  3. דבורהבתאריך 26 יונ 2012 בשעה 9:06

    דורית, תודע על המידע. יש מה לראות…

  4. דורית פוקץבתאריך 27 יונ 2012 בשעה 11:02

    תודה על התגובה דבורה.
    אני ממליצה לעקוב אחרי הפרסומים האחרונים, ולבדוק איזה מהגלריות ביטלו מאז הפרסום את השתתפותן..

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות