יונ 25 2012

לילה שחור

מאת: בשעה 20:49 נושאים: זה לא אני, זה המצב

בעקבות המחאה צצו לא מעט קולות הקוראים להחרים את הלילה הלבן שמתוכנן, נכון לכרגע, להתקיים ביום חמישי הקרוב. בשעות האחרונות, הקריאות לביטול התחלפו בביטולים עצמם. אתם יכולים לקרוא על זה בהארץ, בYnet, בוואלה, ואני בטוחה שאם אתם עדיין מרגישים צורך לקרוא על זה עוד קצת, לא תתקשו למצוא מקור נוסף..

המאבק האמיתי מתרחש, כרגיל, בפייסבוק. לצד כמות הולכת וגדלה של גלריות המודיעות על הצטרפותן למחאה (או ל"לילה השחור", כפי שהוא מכונה), ניתן למצוא גם את תגובתם הישירה של האמנים/אוצרים/בעלי הגלריות.

ככה זה נשמע:

דורית ברק : קבוצת האמנים של קיבוץ גלויות 45, ביטלה את השתתפותה בארועי לילה לבן. "כאמנים פעילים בתל אביב החשים תחושת הזדהות עם המחאה כנגד האלימות העירונית והמשטרתית בימים האחרונים, החלטנו לבטל את השתתפותינו באירועי לילה לבן השנה. לטובת חובבי האמנות אנחנו תקווה שנוכל לקיים את תערוכת ״אורות בחשכה״ בתאריך אלטרנטיבי"…

דניאלה הורבין : גלריה אינדי מצטרפת ללילה שחור ונועלת את הדלת בפני לילה לבן. הפתיחה של התערוכה של אילן כרמי שהיתה אמורה להתקיים ביום חמישי נדחתה ביומיים ותתקיים ביום שבת בשעה 20. בלי קשר אבל עם קשר אני לא חושבת שההתנהלות של אנשים הגיונית או נורמאלית בהקשר הזה ובהקשר של יחס בן אדם לחברו. אומרים שאל תעשה לאחרים את מה ששנוא עליך. סתם מחשבה לצהריים.

 Sany Arazi (שגם אחראי לאחד הדימויים בהמשך) : אתם גנבתם לנו את הכסף, העלתם את מחירי הדלק, המים, החשמל הדיור ככה שאנחנו לא יכולים לגמור את החודש. יבשתם וריסקתם את מערכות הרווחה, הבריאות הכבאות ובכלל כל המערכות שאנחנו צריכים בשביל לחיות, העברתם את כספי המיסים שלנו לחברים שלכם, למקורבים שלכם. התעלמתם מאיתנו, שיקרתם וצחקתם לנו בפנים, המצאתם וועדות שקר כדי לרמות אותנו ולהחזיק בשלטון בכל מחיר, האשמתם את הזרים, הערבים האירנים וההומאים בכל התחלואים רק שלא ישימו לב איך שאתם ממשיכים לגנוב ולפשל. ברחתם מכל אחריות ולסיום שלחתם שוטרים וחיילי מג"ב להרביץ בנו מכות רצח כי העזנו רחמנא ליצלן להמשיך להגיד שלא טוב לנו ועוד לעשות את זה בשדרה ציבורית. ואנחנו בתגובה שברנו שני חלונות של בנקים. אנחנו באמת מצטערים. שלכם (בשבילכם) האזרחים.  – שגם אחראי לדימוי של "מצטערים – נשבר לנו"

Alfa Haimov : מה יש לנו נגד לילה לבן? הסבירה את המצב טוב ובקצרה גליה יהב:

העירייה, על אגף התרבות שלה, יוזמת פעולות קפיטליסטיות תיירותיות שאינן תמיכה באמנות במובניה המסורתיים, אלא מינוף ושיווק חלולים. גם אמנים הם אזרחים, אזרחי הדרום אפילו, שעושים הפגנה בכליהם שלהם= בסירוב להיות חלון הראווה וליצני החצר תחת כותרות לבנות, בזמן שהאלימות וההזנחה (כלפי פליטים ומחאות) גוברות.

בסטטוס של יהב עצמה (שאגב, מתעדת ומפרסמת את מכתבי הביטול של הגלריות השונות) :

גליה יהב : תקציב הלילה הלבן השנה: 2 מליון שח. זה מספיק כסף כדי לגרום לי להדליק סיגריה ולפנטז. סדנאות אמנים. חדרי חזרות. שרותים כימיים ועמדת מד"א בגן לוינסקי. קרטיב גת לכל תושב.

Mimi Smilan : כל הכבוד על הדחייה 🙂 מגיע לחולדאי שיחרימו את הלילה הלבן שלו, קודם שילמד להתייחס לתושבי תל-אביב בכבוד הראוי לראש עיר….

יהודה טלמור : קורא בזאת להחרמת לילה לבן כל אמן אוצר גלריסט מפיק מוסיקאי קולנוען חשפנית צרכן תרבות להסיר רגליו מאירועי לילה לבן .חולדאי אתה לא יכול להתהדר בנאורתך היותך תרבותי עכשווי ומצד שני לדכא ככגלס זכות הומנית דמוקרטית של ציבור למחות להפגין ולמחות.זה מזכיר משטרים חשוכים.

ככה זה נראה:

מתוך: סטטוסים מצייצים

Lahav Halevy

Lahav Halevy

Smadar Levy

Doron Rabina

 

Boaz Aharonovitch

 

Boaz Aharonovitch with Liron Achut

 

hadas reshef with Nitay Peretz

 וכמובן, שיש עוד רבים וטובים..

רוצים לשתף אותי?

dp.artblog@gmail.com

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות