דצמ 03 2012

כל קורה – דמצבר, חלק א'

מאת: בשעה 23:54 נושאים: כל קורה

יום שלישי – פעמיים כי טוב.. אז קבלו טור המלצות חדש דנדש..

קוקלין אולג

…"פעם כשהייתי בתוכנית עם רפי לביא, שאלו אותו מה הוא מרגיש כשהוא רוצה לצייר, אז הוא אמר שזה כאש עצור בעצמותיי. מאוד התפלאתי שהוא השתמש במשפט כ"כ רוויי וטעון ולא במשפט פשוט, כי הוא תמיד היה מדבר בשפה הרבה יותר דוגרית. ועכשיו פתאום מתחשק לי להגיד לכבודו שציור זה בטרם יצורך בבטן, ז"א זה לגמרי בא לפני, כאילו היה ציור והלבישו אותי עליו. אני נולדתי עם זה, אני לא מכיר מצב אחר, ציור זה הכלב נחייה שלי. זה הדבר שאומר לי מה לעשות היום ומה לחשוב מחר. וזה הרבה"…

(יאיר גרבוז, גיבורי תרבות)   

♥♥♥

רמי שן

לאור ההתרחשויות האמנותיות בחיפה פסטיבל תערוכות ואירועי אמנות החג של החגים. הפסטיבל מתקיים זו השנה השנייה, ביוזמת האוצרת יעלה חזות עם ליאן סייד מגלריית בית הגפן. מטרת הפסטיבל לחשוף בפני הקהל הרחב את סצנת האמנות המתהווה בחיפה דרך אירועי אמנות מגוונים ופתיחות של תערוכות חדשות בחללי התצוגה בעיר. פרטים נוספים ניתן למצוא כאן, ובינתיים אתם מוזמנים ליהנות מטעימה קטנה של מה שתוכלו למצוא שם.

החג של החגים, 6.12.12, העיר חיפה.

איגוף בגלריה האגף

יהונתן הופ

♥♥♥

פסטיבל זז, הפסטיבל הבינלאומי לאמנות המיצג (Performance Art) חוזר זו הפעם השביעית בין התאריכים 6-15.12.12, והוא ימשך על פני 10 ימים, 3 ערים, ומגוון אתרי התרחשות. האמנים המוזמנים (יתכנו שינויים): Switzerland Dorothea Rust, Switzerland Monicka Klingler, Poland Waldemar Tatarczuk, Nepal Ashmina Ranjit, Mexico Katnira Bello, Hong Kong Ko Siu Lan, India Suresh Kumar, India Sushil kumar, Ukraine Pavlo , Kovach, Ukraine Roman Hankevych, Ukraine Volodymyr Topiy. מישראל: טל אלפרשטיין, אניסה אשקר, ליאור אמיר קריאל , גיא גוטמן, הדס גרטמן, אוה דברה, יעקב חפץ , שרית טלמור, קרין מנדלוביץ, כנרת חיה מקס, שחר מרקוס, תמר ניסים, ליאת עזרא, הדס עפרת, ענת פיק, נטלי צוקרמן, בני קורי, תמר רבן, רונן שוקר, ענת שן, מיריי שנאן, מיכל שרייבר ובוגרי סדנאות המיצג בהנחיית תמר רבן.

♥♥♥

שחר קורנבליט

יהודית רביב

שתי תערוכות בגלריה גל-און: צד במבטו – יהודית רביב, ומדמם טבע – שחר קורנבליט. אוצרת: יהודית מצקל. שני אמנים, שתי תערוכות ותמה אחת. יהודית רביב ושחר קורנבליט מנסחים בשפתם הייחודית שאלות הנוגעות למעמדו של המבט בעידן תזזיתי של עומס מידע. זהו חיבור מכוון בין שני אמנים בני דורות שונים, המציע קריאה מעמיקה ומרושתת של הרכבי יצירות של שניהם. לכל אחד מהם תפיסת עולם אמנותית ייחודית ושפה משלו, מנסחים מחדש את תהליכי ההתבוננות והראייה ובוחנים את הכוחות הפועלים בתווך שבין היוצר, היצירה והצופה.

גלריה גל-און, 06.12.12-30.12.12

♥♥♥

דניאל סרחו

מי אני, תערוכה קבוצתית של מורי המכון לאמנות בת ים החדשים. התערוכה מתייחסת לתכונות אמנים ומדענים לדעת, להסתקרן ולדמיין מאפיינת את עולמם. לדעת ולהכיר את "מי אני" מתאפיינת ועוברת דרך חוויות ואירועים אשר מעמידים את האמן בחוויית הרגע "הממשי". הולדת ה"יצירה" מורכבת מתהליכים ואירועים פנימיים שחלים אצל האמן, במקביל לאירועים שחלים עליו  מהחיצון. איך זה נוצר? ממה? מה זה? שאלות מחקר ותוכן המייצרים את השיח והדיאלוג של האמן אל מול יומנו או מול אלו הפועלים יחד איתו.

מציגים: דניאל סרחו, קוקלין אולג, אילת כדורי, ילנה פינסקי. אוצר: שי פרדו.

1.12.12-30.12.12

הגלריה החדשה של המכון לאמנות,  רח' הגבול/שמחה הולצברג 18, בת-ים.

♥♥♥

קרן גלר

אסף עברון

עיין ערך, תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין. …"מושג טקסט מקורו במלה הלאטינית  textum שמשמעה אריג, המציגה את הכתיבה כמלאכת טוויה של מלים לכדי יצירת משמעות. עבודות אמנות רבות מתפתחות מתוך עיסוק ו/או דיאלוג עם טקסטים כתובים, התערוכה עיין ערך צמחה אף היא סביב זיקה זו והיא עוקבת אחר התנודות של האמן ושל יצירתו מתוך וכלפי הטקסט הקיים כבר. … כדי לצאת מן הטקסט צריך קודם לכן להעמיק לתוכו. מעלה מטה: יש לעגן את הרעיון בכדי להמריא ממנו הלאה. קדימה ואחורה: להפליג למחוזות חדשים ולזכור את המקור ממנו יצאת"…

מציגים: אסף אלבוחר, קרן גלר, דפנה וסטרמן, שירה טבצ'ניק, אסף עברון. אוצרות: גילי זיידמן.

גלריה בנימין, 6.12.2012-29.12.12

♥♥♥

מצא את ההבדלים:

♥♥♥

…"כקדר, קצת מוזר בעיני שאנשים שיש להם כלים שלי מדברים עליהם כאילו היו חיים: אני לא בטוח שאני מסוגל להתמודד עם חיי הנצח של מה שיצרתי. אבל דומה שחפצים מסוימים אכן משמרים את הדופק של מעשה היצירה. הדופק הזה מגרה את סקרנותי"…

(אדמונד דה ואל – מסע בעקבות חפצים, מאת: שירה סילברסטון)

♥♥♥

אהבתם את מה שראיתם? רוצים לשתף בעוד?

אתם מוזמנים להגיב, ואני אשמח לשמוע..

מקווה שנהניתם! 🙂

9 תגובות

9 תגובות לפוסט “כל קורה – דמצבר, חלק א'”

  1. מירה צדרבתאריך 04 דצמ 2012 בשעה 0:29

    שמחה שחזרת!

  2. דורית פוקץ הלסבתאריך 04 דצמ 2012 בשעה 7:30

    תודה מירה 🙂

  3. לאהבתאריך 04 דצמ 2012 בשעה 8:57

    תודה שהבאת. בוקר טוב.

  4. דבורהבתאריך 04 דצמ 2012 בשעה 9:37

    דורית , הצגת כאן חגיגת אומנות, וכשהאומנות חוגגת זה טוב,
    תודה

  5. דורית פוקץ הלסבתאריך 04 דצמ 2012 בשעה 23:05

    לאה ודבורה, תודה לכן

  6. ירוןבתאריך 05 דצמ 2012 בשעה 19:10

    יפה

  7. דורית פוקץ הלסבתאריך 06 דצמ 2012 בשעה 7:46

    תודה!

  8. אורית גולדמןבתאריך 06 דצמ 2012 בשעה 14:02

    שלום
    שואלת שוב את אותה שאלה ומצפה להתייחסות.
    כיצד יכולה להעביר אימאגי'ם של הציורים שלי ולהשתתף בהעלאתם בערב רב?

    תודה

  9. דורית פוקץ הלסבתאריך 06 דצמ 2012 בשעה 17:22

    אורית, אין לי מושג לאיזה "שוב" את מתכוונת, אבל בכל מקרה – אם את רוצה לפרסם בערב רב, נראה לי הגיוני לפנות לעורכים של ערב רב..

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות