דצמ 17 2012

כל קורה – דמצבר, חלק ב'

מאת: בשעה 22:22 נושאים: כל קורה

שנאה-אהבה

…"דמיינו שאתם צריכים לשבור למישהו זרוע. ימין או שמאל, לא משנה. הנקודה היא שאתם חייבים לשבור אותה, אחרת… טוב, גם זה לא משנה. בואו נגיד שדברים רעים יקרו אם לא תעשו את זה. עכשיו זאת השאלה שלי: האם לשבור את הזרוע במהירות – טראח, אופס, סליחה, תן לי לעזור לך עם הקיבוע המאולתר הזה – או למשוך את העסק שמונה דקות לפחות, להגביר מדי פעם את הלחץ במידה זערורית עד שהכאב יהפוך ורוד וירוק וחם וקר ובלתי נסבל עד יללה?

טוב, מה השאלה. הרי זה ברור. הדבר הנכון לעשות, הדבר היחיד שאפשר לעשות, הוא לגמור עם זה כמה שיותר מהר. לשבור את הזרוע, למרוח ברנדי על האזור הפגוע, להיות אזרח טוב. זאת התשובה האפשרית היחידה.

אלא אם כן.

אלא אם כן, אלא אם כן, אלא אם כן. נניח שאתם שונאים את האדם שהזרוע שייכת לו"…

(מכירת חיסול, מאת: יו לורי)

♥♥♥

OnceA

בשבת וראשון הקרובים יתקיים האירוע "פעם הייתי בית", וילה ענקית ומדהימה על הים בקיסריה תהפוך כולה ליצירת אומנות רגע לפני הריסתה. מעל ל-50 יוצרים מיוחדים ומוכשרים שעובדים במגוון מדיומים: אילוסטרציה, וידאו, ציור, רישום, גרפיטי, פיסול ואמנות דיגיטאלית ייצרו עבודות חדשות במרחב האישי שלהם ויהפכו את הבית לתערוכת אמנות חיה ונושמת. היצירות יוצעו למכירה כאשר מחצית מההכנסות תגיע לאמן והמחצית השניה תגיע לעמותות "משעולים" בירושלים ו"פרויקט הלב " בדרום תל אביב התומכות בילדים במצוקה.

לסיור וירטואלי קטן בבית.

קישור למפת הגעה/חנייה.

♥♥♥

CHARIVARI  - סלי קריסט קרמברג, The Bear, עבודת וידיאו, 2012

סלי קריסט קרמברג, The Bear, עבודת וידיאו, 2012

CHARIVARI _סלי קריסטל קרמברג

סלי קריסטל קרמברג

CHARIVARI  - סלי קריסטל קרמברג, Snakeskin, 2012, חיתוך נייר, 40 על 30 סמ

סלי קריסטל קרמברג, Snakeskin, 2012, חיתוך נייר, 40 על 30 סמ

ביום חמישי ה-20.12 תיפתח בגלריה הקיבוץ התערוכה  CHARIVARI של סלי קריסטל קרמברג.

Charivari (שאריווארי) –  כך מכונה בז'רגון הקרקס כניסתם הרועשת של האקרובטים והליצנים לזירה. ה"קרקס", הוא הנושא בו מתעסקת האמנית סלי קריסטל קרמברג בתערוכתה זו. התערוכה מתמקדת במדיומים שונים: בתצלום, בווידיאו, ברישום דיו על נייר, בפיסול בנייר ובמגזרות נייר, כשהצבעוניות מוגבלת בעיקר לשחור לבן ואדום. בכל אלה משכפלת קריסטל את דמותה ובכך ממשיכה את פעולתה מתערוכות קודמות, בהן עסקה בדיוקן עצמי.

בפתיחת התערוכה תופיע סלי קריסטל קרמברג במיצג. היא תשלח את שתי ידיה החשופות דרך חורים עגולים שפתחה במחיצת ברזנט לבנה, כשהיא חבויה מאחורי המחיצה ועיניה קשורות. במצב זה היא תגשש את דרכה, כדי לכסות את ידיה בנעצים שיהיו ערוכים לפניה במעבר הצר המוליך לפנים הגלריה. קהל הצופים שיבוא לפתיחת התערוכה יפגוש אותה דרך כל דמויותיה שבתערוכה. היא עצמה תחשוף רק את ידיה, שאותן תכסה בנעצים.

אוצרת: יעל קיני

גלריה הקיבוץ, דב הוז 25, תל-אביב

20.12.12 – 18.1.13

♥♥♥

PIECE OF CAKE 4

A PIECE OF CAKE, דלית גלבוע

PIECE OF CAKE 5

A PIECE OF CAKE, דלית גלבוע

PIECE OF CAKE 2

A PIECE OF CAKE, דלית גלבוע

PIECE OF CAKE 3

A PIECE OF CAKE, דלית גלבוע

A PIECE OF CAKE – דלית גלבוע בגלריה צדיק, עם תצלומי קולאז' המציגים חוויה אסתטית מתקתקה, רוויה במתח ומסתורין המרמזים על גבולותיהן של אי הודאות והסכנה. התצלומים מציגים נופי סביבה חוץ ביתית מסתורית, לצד דימויים בהם מוצגים שולחנות ימי הולדת חגיגיים עליהם מרחפים ומודבקים עוגות, סרטים, סוכריות, מתנות ושאריות על מפות צבעוניות, כסאות ריקים ללא חוגגים. נקודת המוצא של החגיגה הופכת לפרויקט חקירה מתמשך, הבוחן נושאים כמו סביבה זעיר-בורגנית, יחסים בתוך המשפחה, גבולות, ציפיות ואכזבות.

אוצרת: נורית טל-טנא  

גלריה צדיק, יפו

27.12.12 – 15.1.13

♥♥♥

ggg20124617_2031250_0.

בדיקת צפרדע, שחר מרקוס

PIOO-PIOO- מור באואר

פרט מתוך שמלה, PIOO-PIOO- מור באואר

טרטקובר פוסטר לחם   קרדיט צילום אבי גנור

פרוסת לחם, דוד טרטקובר

Bs_-ease_youקרדיט-צילום-מיכאל-לירן-עבודתה-של-ורד-אהרונוביץ-

מה שתרצה, ורד אהרונוביץ'

ואם כבר אוכל:  אם אין לחם שיאכלו עוגות,

תערוכה קבוצתית העוסקת בקשר שבין לחם לעוגה, שני תוצרי קמח המסמלים בעולם המערבי את ההתחלה ואת הסוף, את הפשוט ואת המיוחד, את החדגוני ואת הססגוני.

מציגים: ורד אהרונוביץ', ישראל אהרוני בשיתוף עם עודד ארמה, מור באואר -PIOO-PIOO, פיליפ בולקיה, גבריאלה ברוך, שירה ברזילי, נדב ברקן, גיא גולדשטיין, ליאת גינזבורג, עידו גרעיני,דוד טרטקובר, רותם לוינסון, נעמי מערבי, טל מרגלית, שחר מרקוס, גליה פסטרנק, מיטל קובו, הדס רשף, קרן שפילשר.

אוצרים: ענת כהן ודר' גיא מורג צפלביץ'

גלריית החווה, המלאכה 40, חולון

22.11.12 – 10.1.13

♥♥♥

זיו תדהר-הלשון של אלי ישי

הלשון של אלי ישי, זיו תדהר

זיו תדהר-הלשון של בנימין נתניהו

הלשון של בנימין נתניהו, זיו תדהר

לשון של פוליטיקאי, זיו תדהר ונעמי שלו. תערוכה המפגישה בין שני אמנים האובססיביים ביחס למערכת הבחירות הקרבה.תדהר פיסל בחומר עשר לשונות של פוליטיקאים בולטים המתמודדים על קולו של הבוחר לצד כאלה שכבר פרשו מהמרוץ. בהם:בנימין נתניהו, שלי יחימוביץ, יאיר לפיד, זהבה גלאון, אחמד טיבי, אלי ישי ואחרים. קריקטורה תלת מימדית הבוחנת בהומור בתוך קלחת של היצרים, את מבנה נפשו של כל מתמודד/ת או מי שלרגע הסתמנו ככאלה. למה לשון דווקא? כי עליה קם ונופל כל פוליטיקאי. כי היא איבר סקסי ומגרה, אך גם מגעיל ודוחה ובאמצעותו מתממשים, יצרים אפלים, דחפים קדמונים, תשוקות נסתרות, סטיות ותאוות. שלו פריקית, מכורה, ואובססיבית לתקשורת. בבוקר 4 עיתונים יומיים. הארץ, ידיעות, מעריב וישראל היום. בערב כל ערוצי החדשות, מאמינה שידע הוא כוח. בעבודה "הכל קשור" היא פורסת על קירות הגלריה קטעי עיתונים יומיים המשקפים ארבעה חודשים ישראליים רוחשים במיוחד ערב הבחירות הקרבות.איחודים למיניהם והתפרקויות. בכל דקה צץ מנהיג חדש, בעיקר פליטי עיתונות. נולדת מלחמה ועוד מלחמה. לכל אחת השפעותיה ובאופן כללי הכל קשור לבחירות.

עוד בגלריה: Samples של זהר כהן, תוהה דרך הפעולה הצילומית האם נייר הצילום אשר עליו מודפס הדימוי מהווה מעין צלחת פטרי.

גלריה גרוס, בוגרשוב 86 קומה ב', תל אביב

20.12.12 – 20.1.13 

IGUL , זוהר כהן

IGUL , זוהר כהן

♥♥♥

לפני כמה ימים קיבלתי במייל קריאה לכל המפלגות להתחייב לקדם תרבות ישראלית, וזו לשונה: …"מאז ומעולם הייתה תרבותו של העם היהודי היסוד העיקרי בו נאחזו אבותינו על מנת לשמור את קיומנו כעם בתפוצות. התרבות שלנו היא הדבק שמחבר אותנו אחד לשני מאז יציאתנו לגלות ועד היום. בשנים האחרונות ממשלות ישראל נסוגות מהתרבות הישראלית. מוסדות התרבות אינם מתוקצבים כראוי, כך שרק מתי מעט זוכים להיחשף לתרבות איכותית. למצב זה יש קשר ישיר לעלייה החדה באלימות בשיח הישראלי ולפילוג ההולך ומחריף בין הקבוצות השונות שמרכיבות את החברה הישראלית. אסור לתת לאלימות המפלגת לנצח!

אנו קוראים לכל המפלגות המתמודדות לכנסת ה-19 להתחייב לכך שכל ממשלה שתקום תקצה 1% מתקציב המדינה לתחום התרבות – כמקובל במדינות ה-OECD. אנו מאמינים ששימור וטיפוח התרבות הישראלית היא חובתנו כלפי הדורות הקודמים והבאים, ושאחריות זו הינה אחריותה של כל ממשלה שתקום בישראל – מעתה ועד עולם"…

על הקריאה היו חתומים לא מעט אמנים ויוצרים מתחומים שונים.

שיהיה בהצלחה!!

♥♥♥

…"צופים יקרים שלום, רציתי ששמי יופיע בתערוכה וראיתי בכך הזדמנות נוספת להציג, ושחבל לפספס. אבל, אני מרגיש שהגעתי למבוי סתום. האמנות חשובה לי מאוד. אני מבין שחלקכם הגדול מרגיש כרגע מרומה ומאוכזב. שוב סליחה, ולהתראות בתערוכה הבאה"…

(מתוך וידאו של איתי זיו, בתערוכה "המתחזים" בגלריה קו 16).

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “כל קורה – דמצבר, חלק ב'”

  1. דבורהבתאריך 17 דצמ 2012 בשעה 23:15

    אירועים ותערוכות מרתקות.
    המון תודות

  2. ליהיבתאריך 19 דצמ 2012 בשעה 13:30

    אהבתי את החיבור שבין התערוכות עם האוכל, לבין הלשון המלוקקת של הפוליטיקאים

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות