ינו 15 2013

כל קורה – ינואר, חלק ב'

מאת: בשעה 7:10 נושאים: כל קורה

רועי רוזן

רועי רוזן

עמדי מול המראה והביטי. שוחחי עם עצמך. עשי זאת כאילו מולך נמצאת חברתך הטובה, זו שמלווה אותך שנים, שהחזקת לה את היד במשברים, שבילתה איתך במסיבות, שתמיד היתה שם עבורך. שימי לב להתרככות תווי הפנים, ולתחושת האמפתיה העולה בך. את כבר מרגישה את החיוך מפציע?

(מתוך: המלחמה בדיאטה: לרזות באמצעות אמנות)

♥♥

סיגלית לנדאו

סיגלית לנדאו

אורי גרשוני

אורי גרשוני

אנה ים

אנה ים

מאיה בלוך

מאיה בלוך

הופכות את ה
יוצרות
– אירוע מכירת אמנות עכשווית שהכנסותיו ייתרמו לעמותה אשר פועלת להעצמה אישית וכלכלית של נשים היוצאות ממעגל הזנות. פרויקט הדגל של העמותה הוא הקמת סטודיו אופנה להכשרה מקצועית, התנסות בעבודה, פרנסה ועוגן של תמיכה אישית לנשים הנאבקות שלא לחזור למעגל הזנות ההרסני.

אמנים משתתפים: גיא אביטל, עילית אזולאי, שי אזולאי, בועז ארד, איתן בוגנים, מאיה בלוך, רותי בן יעקב, איתן בן-משה, אמנון בן עמי, אבנר בן-גל, עידו בראל, גיורא ברגל, ציבי גבע, שרון גלזברג, אורי גרשוני, שיראל הורוביץ, רקפת וינר-עומר, מאשה זוסמן, שי יחזקאלי, אנה ים, גיא ינאי, טליה ישראלי, , טל ירושלמי, אנה לוקשבסקי, סיגלית לנדאו, ליאב מזרחי, יעקב מישורי, מיכל נאמן, גילית פישר, טל פרנק, רמי מימון, אסי משולם, רוית משלי, אבי סבח, דוד עדיקא, יוליה פריידין, עמי פייצביץ', גילי צלנר, אלעד קופלר, טליה קינן, רועי רוזן, הלל רומן, עינת רייך.

הפקה וניהול אמנותי: טלי בן נון

17-18-19 ינואר 2013

שעות פתיחה במהלך המכירה: שישי –  10:00- 16:00, שבת – 11:00-18:00

רוטשילד 69, תל אביב

 לאתר העמותה 

שי אזולאי

שי אזולאי

עמי פייצביץ

עמי פייצביץ

♥♥♥

מתן בן טולילה

מתן בן טולילה

מתן בן טולילה

מתן בן טולילה

מתן בן טולילה

מתן בן טולילה

מתן בן טולילה

מתן בן טולילה

הליכות ירח, מתן בן טולילה בגלריה נגא. …"אם אתה תר אחר יופי, חפש אותו בתוך עצמך. אל תפנה את מבטך החוצה, אל הנוף סביבך, אלא לחץ על עיניך שלך והנכח את היופי בתוכך. האם תהיה מוכן לשלם את מחיר הכאב הכרוך בלחיצה על גלגל העין? האם החיפוש אחר היופי, הצבע והקסם אינו נידון מראש להיות תהליך כואב ומייסר, המחייב לעצום את העיניים מול המציאות האמתית המקיפה אותנו?"… בן טולילה מצייר נופי נפש, משל היו נופים חיצוניים. הוא מאחז את עיננו באובייקטים מוכרים ומוחשיים, אך מניח עבורנו עקבות שאין להחמיצם של תעתוע, חידה ומבוך, כאומר לנו במפורש: הדימוי שמול עיניך, הוא בעיני רוחי ובעיני רוחך בלבד. צילה חיון- יוצרת ואוצרת תכניות תרבות רב- תחומיות.

מתן בן טולילה

גלריה נגא

אחד העם 60, ת"א

24/1/2013- 8/3/2013

♥♥♥

שי קון

שי קון

שי קון

שי קון

שתי תערוכות חדשות בגלריה חזי כהן: ה'אקסטרה, שי קון. …"קון שומר על קולו כאזרח (תושב) אמריקאי בעודו משקף את ישראל בעבודה הנוכחית. הוא משתמש בארסנל דימויים ריאליים ופנטסטיים, מתעלם לרגע מהתכנים הפרטיים והמשפחתיים שמעסיקים אותו בעבודותיו הקודמות ובוחר להתמודד עם מציאות כלל עולמית שמוצאת את ביטויה גם בתל אביב. … הניסיון המגושם של הדמות להשתייך למציאות על ידי בחירה בסטריאוטיפ תרבותי גלובלי צורם אבל מתגלה כמשאב שמקנה ביטחון ורוגע. לרגע נדמה שהגיבור הוא המנצח הנח על זרי דפנה"… (מאיר לושי, אוצר התערוכה).

יעל פרנק

יעל פרנק

יעל פרנק

יעל פרנק

היו לה מוסר של שואב אבק ונשמה של מכונת הימורים, יעל פרנק. …"הדמויות (אמיתיות ומומצאות) מתקיימות בתוך מנגנון של פרגמנטציה, הנע בין ההומוריסטי למטריד. נעימת הנושא מתוך המערבון 'בעבור חופן דולרים' משמשת פסקול לזוג רגליים פשוקות, המגיחות מתוך קיר, לבושות במכנסיים ורודות. הצופים, המתבקשים לטפס ולעלות אל חלל התערוכה הנמצא בקומה השנייה של הגלריה, נתקלים בשלוש מדרגות מיותרות. 'שיהוק' זה של החלל מהדהד את המנגנונים של העבודות בתערוכה, השואבות את הצופה ומרחיקות אותו בו-זמנית. מהקירות הסמוכים, ידי כפפה בעלות ארבע אצבעות מחוברות למנגנונים של שעוני מטוטלת מנופפות לפרידה אינסופית"… (מתוך טקסט התערוכה).

17.1.2012 – 23.2.2013

 גלריה חזי כהן

רחוב וולפסון 54, תל אביב-יפו

שעות פתיחה: ב-ה : 19:00-10:30, ו: 14:00-10:00, ש: 14:00-11:00  

♥♥♥

יעקב קליין

יעקב קליין

פריחה ופרידה, יעקב קליין בבגלריה החדשה של בת ים. .."באופן טבעי, ככל שאנו מתבגרים אנו חושבים יותר ויותר על השלבים הבאים בחיינו, מתוך רפליקציה מתמדת על חיינו בהווה. בספרות הפסיכולוגית, תהליך האבל כולל חמישה שלבים הממוקמים על ציר הזמן: תחילה הכחשה, לאחריה כעס, מיקוח, דיכאון ולבסוף קבלה. היצירות בתערוכה הן תוצאה ישירה של השלבים הללו והתבוננות בהן מאפשרת לקהל לחוות בצורה עוצמתית את מערבולת הרגשות שחווים בזמן אבל. האמביוולנטיות שמאפיינת את תהליך האובדן נוכחת בכל יצירה: רגשות של עצב לצד תקווה, הכחשה לצד הבנה- כל אלה יוצרים הזדהות המלווה את הצופה נוכח זמניותו שלו. הזדהות זו מאפשרת יציאה זמנית מהעולם החומרי והתבוננות פנימית אשר מעוררת רצון לחוות את ההווה במלוא עוצמתו"..

יעקב קליין

אוצרת: לילך פורת

הגלריה החדשה של בת ים, רח' הגבול 18, בת ים

5.1.13-27.1.13

יעקב קליין

יעקב קליין

 ♥♥♥

הנרי דארגר

הנרי דארגר

ביל טריילור

ביל טריילור

במעגלי אמנות אחרים: אאוטסיידרים, נאיבים, אוטודידקטים, במוזיאון חיפה. …" למושג "אמנות אאוטסיידרים" ישנם ביטויים מקבילים שונים, כמו: ארט ברוט (Art Brut), אמנות בתולית (Virgin Art), אמנות של אוטודידקטים ועוד. אמנות נאיבית ועממית נתפשת כשלוחה של תחום זה, אם כי על קווי ההשקה והשוני מתחוללים חילוקי דעות … המונח "אמנים אאוטסיידרים" מתייחס לאנשים שלא למדו אמנות ולא פעלו בתוך עולם האמנות, ולעיתים חיו בשולי החברה, אך יצרו אמנות מרתקת ורבת עוצמה. מדובר באנשים שבשלב מסוים בחייהם התחילו לעשות אמנות, בדרך כלל לצייר, ועשו זאת מתוך דחף פנימי שאינו בר שליטה. חלקם היו  מאושפזים בבתי חולים לחולי נפש, אחרים מעולם לא אובחנו או אושפזו, אך חיו חיי פרישות ובדידות. עבור כולם הציור הוא גאולה"…

בתערוכה תוצגנה לראשונה בארץ עבודות של האמנים: אדולף וולפלי, ביל טריילור, הנרי דארג'ר, אלואיז קורבאז, סם דויל, וויליאם הוקינס, מיני אוונס, קרלו זינלי, מורטון בארטלט, קלמנטין האנטר. העבודות מושאלות מאוספים פרטיים ומוזיאליים בארץ ובארה"ב. לצידם יוצגו אמנים נאיביים, עממיים ואוטודידקטים בולטים מהארץ: שלום מצפת (השען מצפת), גבריאל כהן, משה אלנתן, נתן הבר, שמשון למברגר, מנחם מסינגר, מוחמד פאדל. עוד יוצגו: רוג'ר באלן, עובדיה (עבדאללה) אגסי, עאפיה זכריה, נסים כחלון, דוד שטראוס.

הפרק האחרון מיוחד לאמנים ישראליים המציגים את בחירתם: אורי גרשוני מציג את ולרי ביקובסקי, פסח סלבוסקי מציג את דבורה אגרנוב, רעות פרסטר מציגה את עדי גוב ארי, דלית שרון מציגה את דנה לין.

אוצרת: רותי דירקטור –  אוצרת משנה: נטלי סמית

19.1.13-2.6.13

מוזיאון חיפה לאמנות, רחוב שבתאי לוי 26 חיפה  04-911.5990

PsXyDu9Prn5fpf_=_2007_אקריליק על בד וטושים_150_155_באדיבות האמן JhcnR0bGV0X1VudGl0bGVk_=__Courtesy of Marion Harris Gallery, New York

♥♥♥

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי

סדנת ציור בנוף עם קבוצת הברביזון החדש, במסגרת התערוכה קארגו קאלט במובי – מוזיאוני בת ים, בדשא מחוץ למוזיאון. קבוצת הברביזון החדש מורכבת מחמש אמניות שפועלות בישראל ומאיישות עמדה חברתית ביקורתית תוך ציור מהתרשמות. חברות הקבוצה: נטליה זורבוב, אסיה לוקין, אנה לוקשבסקי, זויה צ'רקסקי ואולגה קונדינה. ציוד ציור יסופק על ידי המוזיאון. מספר המקומות מוגבל. ההשתתפות חינם בהרשמה מראש עד ליום ד' 16.01: info@moby.org.il

סדנת ציור בנוף

עם קבוצת הברביזון החדש

מובי – מוזיאוני בת ים

סטרומה 6, בת ים

יום שבת, 19.01, 13:00-16:00

♥♥♥

Dead Dad in my bedroom, 2009

Dead Dad in my bedroom, 2009

a5

ניק וולינגטון ב גלריה אינדי: "אבי עבד בתעשייה הגרעינית כל חייו. הוא נפתר ב-2009 בגיל 59. את השבועות האחרונים לחייו העביר בחדר הילדות שלי. כשישבתי איתו בערבי ספטמבר החמים מחשבותיי טיילו 30 שנה אחורה לתקופה שבה עברנו לבית זה. החורף של 1978-1979 היה ידוע בתור 'חורף המירורים': בית הספר שלי נסגר כמו גם עסקים רבים ומשרדי ממשלה, את הזמן העברתי בהופעות פאנק וברכיבה על סקטייבורדינג. לחורף של 2009 היתה תחושה דומה: עובדיי תעשיית הנפט שבתו והמיתון החל להתבסס. כמו ב – 1979 גם הפעם הממשלה התחלפה ממפלגת הלייבור למפלגה השמרנית והכל הרגיש עגום. דברים ששמרתי מלפני התקופה הת'אצ'רית וצילומי צבע שצולמו בימים אחרי מות אבי מהווים הבסיס לתערוכה זאת".

וופלינגטון, מגיע לישראל לרגל פתיחת תערוכתו העוסקת בחיבור בין ימי ילדותו בבריטניה התאצ'רית לבין ימיו האחרונים של אביו, בתקופת המשבר הכלכלי הנוכחי. במסגרת שהותו בארץ, יקיים וופלינגטון הרצאה במתחם ארטפורט, אשר הינו שיתוף פעולה של גלריה אינדי עם ארטפורט מבית קרן אריסון.

הרצאה במתחם ארטפורט: 21.1, שעה 20:00

דרך בן צבי 55 תל אביב

פתיחת תערוכה בגלריה אינדי: 24.1, שעה 20:00

יהודה הלוי 57, תל אביב

שעות פתיחה: ב'-ה' 11:00-14:00, 16:00-19:00, ו'-שבת 11:00-14:00

24.1-19.2

♥♥♥

4-1

הביאנלה האינטרנטית היא חוויה חדשה ושונה מכל מה שמוכר בתערוכות אמנות, למבקרים ולמציגים כאחד. 51 מבכירי האמנים בישראל נענו להזמנת צוות הביאנלה לאתגר, לחשיפת יצירותיהם ברחבי תבל בכל רגע, בו מישהו ירצה לראות אמנות ישראלית עכשווית, כולל בארצות עמן אין למדינת ישראל כל קשר. כוונת היזם ומנהל הביאנלה, אדריכל דקל גודוביץ, האוצרת פרופ' ציונה שמשי ויועצי הביאנלה ד"ר אבי רוזן  ושלום עמירה.MDA – הוגה ויזם מרחב האמנות הקיברנטי. חברת DVAS3 הישראלית, המפתחת ומנהלת את הגלריות הוירטואליות מארחת את הביאנלה הישראלית ב-14 גלריות, כל אחת בנושא רעיוני ייחודי לה. צילום הוא המדיה והחומר ממנו מורכבות התערוכות בגלריות הוירטואליות. הביאנלה האינטרנטית הישראלית תתקיים במרשתת עד דצמבר 2014. גולשי האינטרנט ומשתמשי פייסבוק יכולים להיכנס כדמות מהלכת בחלל הגלריה, להגיב ולצ'טט עם מבקרים.

מציגים: פרופ' צבי אבני. פואד אגבריה. דבי אולו. גלעד אופיר. מאיה אטון. אברהם אילת. שגית אלוני. שי אלוני. יהודה אלטמן. עמוס אלקנה. בני אפרת. שלומית באומן. בילו בליך. נחמה גולן. יצחק גרבוז. איטה גרטנר. אורי גרשוני. אפרת גורן-מור. דרורה דומיני. אורי הלל. נג'ואן זועבי. איריס חבר. אלי טויסטר. דוד טרטקובר. דניאל יעקובוביץ’. שחר כהן. תגית כלימור. ניר כפרי. אריאל מיודוסר. שחר מרקוס. תמר מייק לאופר. יוסי מר חיים. גווידו מר חיים. רוני סומק. רם סמוכה. עדי סנד. רבקה ססובר פלד. דני עשת. הדס עפרת. שלום עמירה . יובל פלד. מירי פרנקל עשת. אורי קצנשטיין. מיקי קרצמן. ישראל רבינוביץ. הדס רוזנברג ניר. אבי רוזן. דן רייזנר. בוקי שוורץ. עתליה שחר. יעל תורן.

לינק.

3 תגובות

3 תגובות לפוסט “כל קורה – ינואר, חלק ב'”

  1. דבורהבתאריך 15 ינו 2013 בשעה 8:05

    תערוכות מעניינות, תודה שהבאת

  2. שחרבתאריך 15 ינו 2013 בשעה 10:55

    וואו אהבתי את הדימויים של שי קון, מטורף !
    תודה 🙂

  3. ירוןבתאריך 17 ינו 2013 בשעה 13:48

    מדהים

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות