ינו 25 2010

הושיטו את הכובע

מאת: בשעה 22:34 נושאים: זה לא אני, זה המצב

האיטי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפני כמה שבועות, ראיתי איש עם כובע בועט להומלס בקערה של הכסף. הוא עשה את זה בכוונה. ההומלס פשוט שכב שם, כדרכם של הומלסים, והאיש עם הכובע המשיך ללכת, כאילו שום דבר לא קרה.

לפני כמה ימים ראיתי את אותו ההומלס ישן ברחוב אחר, ולצידו עומד כלב גאה. הניגוד בין השניים היה בולט. הכלב עמד בגאווה, עם פרווה מבריקה וקולר יפהפה, אוזניו זקופות, מביט לכל עבר. לעומתו, האיש שכב מוזנח ומקופל. הוא נראה כמו, נו.. אתם יודעים, הומלס מסכן.

 

אמני האיטי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בימים האחרונים התקשורת שטופה דיווחים מהפעילויות ההרואיות בהאיטי, במקביל לאבל הכבד השורר במקום. אתמול, התאספו התושבים לתפילות ומיסות יום ראשון, על רקע רעשי החילוץ ממבנים שקרסו וקולות הבכי של הפצועים. המתפללים הודו לאלוהים על כך שנשארו בחיים.

בכל העולם נרתמים אמנים מתחומים לגייס כסף כדי לעזור להאיטי להתאושש. גם בארץ, יעלה מופע צדקה כזה, ביוזמתה של שרית וינו אלעד, שגם תנחה את המופע יחד עם דני קושמרו. בין היתר יופיעו שם: שלומי שבן, עברי לידר, מוקי, מוש בן ארי, קרן פלס, רמי הויברגר, נינט, איציק כהן, ועוד. האירוע יתקיים ביום שישי הקרוב ויערך בתיאטרון הקאמרי (מחירי כרטיסים נעים בין 200-300 ₪). התרומות יועברו לארגון בלתי ממשלתי, ה- Israeli Flying Aid, (NGO) , המסייע לנפגעי אסונות טבע מסביב לעולם.

באתר הזה ובאתר הזה, ניתן למצוא גלריות מקוונות המוכרות דגלים שיצרו אמנים מהאיטי. כל ההכנסות, כמובן, יוקדשו לטובת אמנים במצוקה.   

 

ים בחורף, יעל גרליץ

ים בחורף, יעל גרליץ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ובינתיים בארץ, יורד גשם, שצובע את השמיים בצבעים מרהיבים, כמו שרק הטבע יכול לייצר. אז תרימו את העיניים ותנו לעצמכם את השמיים במתנה, הושיטו אל הכובע ואל תבעטו להומלסים בפרנסה, ותתרמו אם או כשאתם יכולים. אני מבטיחה שזה יגרום להרגיש יותר טוב בסוף היום.  

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “הושיטו את הכובע”

  1. שחרבתאריך 25 ינו 2010 בשעה 22:51

    מטרה נעלה, צילום מהמם 🙂
    אילו שמיים מדהימים , שאפו ליעל גרליץ

  2. דורית פוקץבתאריך 26 ינו 2010 בשעה 0:20

    נכון (למרות שזאת לא כזאת חוכמה שאני אסכים אתך פה.. 😉 )

  3. שחרבתאריך 26 ינו 2010 בשעה 9:27

    נכון ( 🙂 )
    בכל אופו אם בגאווה עסקינן:
    http://www.youtube.com/watch?v=snH738Umhqc

  4. דורית פוקץבתאריך 26 ינו 2010 בשעה 9:42

    קראת ת'טוקבקים?
    לא ייאמן איך אפילו סרטון כזה גורם לאנשים בעולם לדבר על הסכסוך.
    ראבאק, למה אנשים שומעים "ישראל" וישר לוקחים את זה לכיוונים פוליטיים?? אין פה שומדבר אחר שמייצג אותנו בעולם???

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות