אפר 16 2013

כל קורה – אפריל – חלק א

מאת: בשעה 23:50 נושאים: כל קורה

דורית פוקץ'-הלס, ישראלי

דורית פוקץ'-הלס, ישראלי

♥♥♥

PLAY , רינת שניידובר

PLAY , רינת שניידובר

PLAY – תערוכת יחיד לרינת שניידובר בביתה החדש של גלריה P8 ברחוב יהודה הלוי 79 (גלריה גלאון בעבר).  שניידובר עוסקת במגדר, עירום וסקס, ומציעה בפעם הראשונה ברצף ז'אנר  אמנות הכוס את האפשרות הפשוטה של העונג הנשי כמטרה בפני עצמה. הצגת העירום הנשי עלולה להתפרש כאקט פורנוגרפי שבו הגבר הוא הסובייקט המתענג והאישה היא האובייקט המענג. אך מה קורה כאשר האמנית עצמה היא ששולטת במצב, כשהיא האובייקט והסובייקט גם יחד? שניידובר שואלת שאלות על גוף, על יופי, על התענגות ועל פנטזיה, כאשר מתוך השאלות הללו ומתוך השיח המגדרי באמנות, עולה קולה הצעיר, ולא  אחת הבוטה, קול חדש וברור, שמבקש לספק קריאות חדשות לבעיות ישנות בעולם שבו נדמה שכבר ראינו הכול.

PLAY

רינת שניידובר  

אוצר: ליאב מזרחי

גלריה P8

יהודה הלוי 79 (בחצר), ת"א

18.4.2013-18.5.2013

♥♥♥

עמי פייצ'ביץ'

עמי פייצ'ביץ'

עמי פייצ'ביץ'

עמי פייצ'ביץ'

חשיפה לצפון, עמי פייצ'ביץ' בגלריה פינברג פרוג'קטס. …"אני משתדל לוותר על 'עמדה' כזאת או אחרת, כי כשאתה מייצג באופן מובהק יחסים פוליטיים, או היסטוריים, אתה מוותר על כל שאר נקודות המבט. הכוחניות הישראלית והאוטופיה הציונית התגלו כבעייתיות, המפגש שלהן עם הטבע יצר צרימה, המשתקפת בו. מתוך כך, אני מנסה לברר לעצמי איך אפשר לחזור לרגע הזה, ובו לבחון מחדש ניואנסים של זהות"… (פייצ'ביץ' מתוך טקסט התערוכה).

חשיפה לצפון

עמי פייצ'ביץ'

אוצרת: ים המאירי

גלריה פינברג פרוג'קטס

שביל המפעל 3, בניין 5, קומה ב', ת"א

18.4.2013-23.5.2013

♥♥♥

נטעלי שלוסר

נטעלי שלוסר

נטעלי שלוסר

נטעלי שלוסר

לה גווארדיה, נטעלי שלוסר בגלריה זומר עם ציורים חדשים. שכבות הצבע הרבות משקפות את החששות, החרטות וההבנות המרכיבות את תהליך היצירה הייחודי לה. היא מפגינה שליטה בטכניקות רישום וציור, ועם זאת כמעט בכל אחת מיצירותיה היא יוצרת סינתזה בין מסורת ציור קלאסית ובין הפשטה וחוסר שליטה מודע. הנימה בציורים נעה בין עדינה והרמונית לבין קשה ומסוכסכת לפרקים. שבריריות ועוצמה בנשימה אחת.

לה גווארדיה

נטעלי שלוסר

גלריה זומר

שד' רוטשילד 13, ת"א 

18.4.2013-1.6.2013

פתיחה: יום שבת ה- 20.4, 20:00

♥♥♥

גלעד קידר

גלעד קידר

גלעד קידר

גלעד קידר

גלעד קידר

גלעד קידר

גלעד קידר

גלעד קידר

דורון פישביין, אחרי המלחמה בשש

דורון פישביין, אחרי המלחמה בשש

109#, גלעד קידר בגלריה יאיר, מציג ציורי שמן על בד בגוון מונוכרומטי אדום, המתארים את הנוף הנשקף מפתח הסטודיו ביפו. על חלק מהציורים באדום העלה קידר שכבה שנייה של ציור מופשט בשחור עם מרכיב קליגרפי, המכיל קונפליקט בין ציור מהתבוננות לבין ציור מופשט ואשר מייצג את המרחב הציורי שבו נע קידר במשך השנים.

גלעד קידר

גלריה יאיר

נעילה: שישי 17.05.2013

♥♥♥

דורון פישביין

דורון פישביין

דורון פישביין

דורון פישביין

אחרי המלחמה בשש ,ink on paper 90x62 cm

סנטימכניקה, דורון פישביין בגלריה ארטסטיישן, עם רישומים בפחם, דיו וצבעי זכוכית היברידים "סנטי-מכניים" שלעיתים לובשים מאפיינים גופניים, לעיתים מאפיינים פואטיים ולעיתים מאפיינים מרופררי תרבות. מרבית העבודות הן בעלות קווי אפיון מיניים דהיינו נשיות או גבריות. בחלקן שואף פישביין לשוות ליצירות נוכחות של מנגנון בעל קוד פעולה מובהק, המגלם לעיתים את הנדרש על מנת להיקרא מכונה, אך לרוב הוא בלתי ניתן לפענוח ע"י הצופה. לעתים קוד הפעולה אינו שלם כלל ולעתים שלמותו מקבלת אפיון אוטו-ארוטי.

סנטימכניקה

דורון פישביין

גלריה ארטסטיישן

מתחם התחנה, ת"א

נעילה: 1.6.2013

♥♥♥

סימון אג'יאשווילי

סימון אג'יאשווילי

סימון אג'יאשווילי

סימון אג'יאשווילי

סימון אג'יאשווילי

סימון אג'יאשווילי

סימון אג'יאשווילי

סימון אג'יאשווילי

סימון אג'יאשווילי עם רישומים בגלריה רוטשילד אמנות. התערוכה היא המשך החקירה האמנותית של אג'יאשווילי במרחבי חללי הפְּנים הביתיים שלו, הממשיים, הזכוּרים והמדומיינים. הפעם, שלא כמו בתערוכות הקודמות, יוצגו גם ציורי דמויות.

סימון אג'יאשווילי

גלריה רוטשילד אמנות

שד' רוטשילד 140, ת"א

8.4.2013- 25.5.2013

♥♥♥

אורית פרייליך

אורית פרייליך, פילם

מרב שין בן-אלון

מרב שין בן-אלון, קורות חיים

איריס חסיד סגל

איריס חסיד סגל, 'ללא כותרת', מתוך סדרת נשף פרומס

רותם ריבק

רותם ריבק, דיוקן עצמי

בין גוף לגופייהדימוי גוף בין פנטזיה למציאות, תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין, העוסקת בקשרים ובהקשרים שבין 'דימוי גוף' לבגד. העבודות המוצגות פורשות קשת רחבה של נקודות מבט. מילדות לבגרות, משמלת הנשף הוורודה בסטייל ההוליבודי ועד לגופיה הלבנה של בית הילדים הקיבוצי כביטוי לערכי שוויון ואחדות שהיו ואינם, מהעיסוק בדימוי הגוף ותיעודו באפליקציית האינסטגרם דרך הניסיון לחפשו תחת המעטה האחיד של מדי הצבא, מהבלונדינית הכושלת לדוגמנית הזוהרת, מנשל הפאקיר לחולצת הטריקו האחידה.

מציגים: רועי בושי, הילה בן ארי, מלי דה-קאלו, רותי הלביץ כהן, איריס חסיד סגל, דינה לוי, מירה  מיילור, טלי נבון, אפרת נתן, אורית פרייליך, סלי קריסטל-קרמברג, רותם ריבק, מרב שין בן-אלון, דינה שנהב, רני ששון, Karen Marshall

אוצרת: אורלי רומן

 גלריה בנימין

רחוב צ'לנוב 28 ת"א

18.4.201311.5.2013

♥♥♥

ניר הוד, Forever

ניר הוד, Forever

ניר הוד, Genius Dorian

ניר הוד, Genius Dorian

ניר הוד, Mother No 10

ניר הוד, Mother No 10

ניר הוד במפגש אמן במוזיאון תל אביב לאמנות, ביוזמת אגף החינוך של המוזיאון במסגרת סדרת מפגשים עם אמנים על דרכם האמנותית. במפגש ייתן הוד הצצה ליצירותיו, ויספר על עבודותיו, מגיבוש הקונספט ועד תהליך היצירה, תוך התמקדות בתמות ומקורות ההשראה של המוטיבים המרכזיים ביצירותיו- בין פנטזיה ומציאות; יופי וזוהר; על-זמני ועכשווי; עתיד ועבר; תהילה וגבורה; שכול וזיכרון; בדידות ומוות.

המפגש יתקיים ביום ה' ה-18.4, שעה 20:00, במוזיאון תל אביב לאמנות.

מחיר המפגש : 70 ₪ (יתאפשר להגיע לפני ולסייר בתערוכות המוזיאון).

חיילים במדים ובהצגת חוגר, כניסה חינם על בסיס מקום פנוי.

♥♥♥

 קול קורא – איור: דיאלוג בין טקסט לתמונה.

גיליון מס' 28 , קיץ 2102 , של כתב העת היסטוריה ותיאוריה: הפרוטוקולים, מוקדש לנושא האיור. האיור הוא צורת אמנות ייחודית אשר באופן מסורתי מתלווה לטקסט מילולי. במובן רחב יותר, האיור מעצם מהותו הוא סוג של אמנות המנהלת דיאלוג חזותי מתמיד עם נרטיבים שונים. הטקסט, התמונה והאיור מייצרים דיאלוג ביניהם – האם יש דברים/אמירות אשר מופיעים באופן מסורתי דווקא בביטוי החזותי? מה טיבו של ההיגד המילולי הנלווה לחזותי?

קהל החוקרים, ההוגים, היוצרים והאמנים מוזמן להציע מאמרים אקדמיים, כתבי יד הגותיים – ביקורתיים, תיקי עבודות ותערוכות וירטואליות של יצירות מקור, לפרסום בגיליון זה.

הפרטים המלאים כאן.

♥♥♥

 קול קורא למאיירים, מעצבים, סטודנטים לעיצוב ויוצרים עצמאיים לעצב פוסטר/הדפס רשת בנושא 'חגיגה', לרגל יומהולדת 3 של בעלי המלאכה.

 הפוסטר הזוכה: * יופק במהדורה מוגבלת, בדפוס רשת כמובן! * ישתתף בתערוכת השקה מיוחדת בקיץ הקרוב בגלריה 'בעלי המלאכה' * יזכה את המעצב בפרס בשווי 1800 ₪ הכולל עותקים מהמהדורה המודפסת * וחבילת עבודה בסדנת ההדפס.

הגשת הצעות עד ה- 15.5.13

 להרשמה לתחרות, הנחיות לעיצוב ותקנון כאן.

♥♥♥

🙂

3 תגובות

3 תגובות לפוסט “כל קורה – אפריל – חלק א”

  1. דבורהבתאריך 17 אפר 2013 בשעה 8:05

    תודה על המידע על מגוון תערוכות מעניינות

  2. שחרבתאריך 17 אפר 2013 בשעה 8:36

    שרוליק עם האצבע המשולשת כל כך גאוני ורלוונטי לימינו … מעולה 🙂

  3. ירוןבתאריך 21 אפר 2013 בשעה 11:35

    אהבתי את התנועה הישראלית הטיפוסית בפתח הבלוג

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות