מאי 09 2013

כל קורה – מאי – חלק א'

מאת: בשעה 9:06 נושאים: כל קורה

 222621_521020341276691_285014517_n

♥♥♥

גל וינשטיין

גל וינשטיין

רואה כוכבים, גל וינשטיין בגלריה גורדון 2. התופעה של ראיית כוכבים קשורה ככל הנראה לגירוי מכני של עצב הראייה. לעיתים הדבר עלול לקרות בשל מחסור רגעי בחמצן למוח כמו במעבר ממצב של שכיבה לעמידה. בתופעה יש חוסר קשר בין מה שרואים לבין הנוכחות הפיזית של הרואה. מעין מקסם שווא של הראייה. כך גם בעבודותיו של וינשטיין היוצר דימויים מתעתעים של כוסות קפה עשויות צמר פלדה, או מפות טופוגרפיות עשויות עובש.

רואה כוכבים

גל וינשטיין

גלריה גורדון 2

פתיחה: 9.5.2013, בשעה 19:30

שיח גלריה: 31.5.2013, בשעה 12:00

♥♥♥

 

שלומית ליוור

שלומית ליוור

שלומית ליוור

שלומית ליוור

שלומית ליוור

שלומית ליוור

UP & OVER, שלומית ליוור עם תערוכת יחיד בגלריה בנימין. בתערוכה 3 גופי עבודות, בכולן תאומות דמותה של האמנית. לעיתים בתנועה מתמדת, מעגלית, הורסות ויוצרות זו את זו, מחפשות שיווי משקל, לעיתים דוממות, יציבות, נטועות באדמה. עבודותיה של ליוור מעלות שאלות: על דימויי גוף נשי, על זהות נזילה, על מי מתבונן במי, על תנועה מעגלית (נשית?) מול תנועה אקטיבית, אנכית השואפת מעלה (גברית?), על אמנות כמשחק ועל הצורך שלא לקחת הכול עד הסוף ברצינות, ללוות בחיוך קטן.

UP & OVER

שלומית ליוור

גלריה בנימין

ליווי אוצרותי : דפנה איכילוב

 פתיחה: יום חמישי, 16.5.2013, בשעה 20:00

נעילה:  8.6.2012

פייסבוק:

אתר

 ♥♥♥

פסח סלבוסקי

פסח סלבוסקי

פסח סלבוסקי בגבעון גלריה לאמנות …"אין צל של ספק  שאברי הרבייה, לעיתים קרובות, על מנת שיהיו מקורצפים בנשיפה, משתכנים בנחיריים".. הציור של פסח סלבוסקי זולג בטבעיות לפיסול כמו שהמופשט זולג לפיגורטיביות, ולהפך. זהו ציור חומרי ומלוכלך. צבעי השמן נראים בוציים, משטח הציור מורכב מקרעי בדים. הוא פרוע, עיסתי ומשולח רסן, ויחד עם זאת מעביר היכרות עם תולדות הציור והפנמת ערכים ציוריים של המאסטרים של פעם. המחוות האלימות ביחס לציור הופכות לסמנים של חיוניות ושל דחיפות. ממעמדו הייחודי בקרב ציירי הדור הצעיר תורם לתחושה, שעבור אמנים צעירים רבים סלבוסקי נתפש בשנים האחרונות כסמן של ציור בר תוקף וכמי שמייצג את האפשרות של הציור להיות חיוני ותקף.

פסח סלבוסקי

גבעון גלריה לאמנות 

 

♥♥♥

אליהו אריק בוקובזה

אליהו אריק בוקובזה

אליהו אריק בוקובזה

אליהו אריק בוקובזה

אליהו אריק בוקובזה

אליהו אריק בוקובזה

אליהו אריק בוקובזה

אליהו אריק בוקובזה

אליהו אריק בוקובזה

אליהו אריק בוקובזה

"צבאות" / "זאת היא הארץ", אליהו אריק בוקובזה בבית האמנים בתל אביב. התערוכה מוצגת בקומה העליונה וכוללת עבודות חדשות, היא מעין מסע שעושה האמן בתוך התרבות הישראלית על דתיותה והמיליטריזם הטבוע בה. העולם הדתי והעולם המיליטריסטי נדונים ב"צבאות" בכפיפה אחת במגמה לחשוף את הדמיון ביניהם. במקביל, בקומה התחתונה סדרות קודמות ועבודה חדשה, שקובצו תחת השם "זאת היא הארץ", המציעה את מבטו אל מול המציאות המקומית, וכמו מסכמת מוטיבים, סגנונות ונושאים האופייניים מאוד לגוף עבודותיו. "במבט ראשון, העבודות של בוקובזה נעימות, משובבות ולפעמים אפילו מצחיקות. אבל המראה הנעים והפתייני מסתיר מאחוריו בדרך כלל תכנים ביקורתיים ואף קשים. קריאה מדוקדקת בעבודות מגלה שאף שדוק של הומור שורה עליהן, עולה כאן מבט "פוסט-חילוני", שבו דתיות וחילוניות אינם בהכרח הפכים, אך העולם החילוני (ובהקשר זה, העולם הצבאי) מוצג כאן כעולם אלים וממשטר לא פחות מהפונדמנטליזם הדתי." (דוד שפרבר, מתוך הקטלוג המלווה את התערוכה).

צבאות / זאת היא הארץ

אליהו אריק בוקובזה

בית האמנים, תל אביב

16.5.2013-9.6.2013

♥♥♥

גילי אבישר

גילי אבישר

גילי אבישר

גילי אבישר

אבישר הזמנה

צהוב פראי, מיצב של גילי אבישר בנחמני 22, תל אביב, נבנה כגלגול של מיצב קודם שהציג בגלריה קו 16 לפני כשנה ("שרידים אורבניים", אוצרת: סאלי הפטל נוה). עם נעילת התערוכה חזרו חלקים מהמיצב לסטודיו של האמן, שינו סדר, צורה והופעה, ונעשו לחומרי הגלם של מיצב חדש. אבישר, המזוהה לא פעם עם אסתטיקה גסה ופואטית כאחת של עבודה בחומר, מתאר את עבודתו במושגיו של פעולה מתמשכת: "יותר משאני בא לבנות משהו חדש, אני בא למחוק את הזיכרון של הדבר שהיה שם קודם, כדי שלא לכלוא את עצמי במחסן של עבודות מן העבר", אומר האמן. פעולה זו של הסטה תמידית מסמנת את המיצב החדש כתחנה בזמן, כנדבך נוסף בגוף העבודה הפיסולי-פרפורמטיבי שלו.

צהוב פראי

גילי אבישר

נחמני 22, תל אביב

נעילה: 18.5.2013

♥♥♥

דורון פישביין

דורון פישביין

דורון פישביין

דורון פישביין

דורון פישביין

דורון פישביין

סדנאות אמנות ומדע לילדים במסגרת התערוכה של דורון פישביין סנטימכניקה בגלריה Artstation במתחם התחנה, ביום שבת ה-11 במאי. בסדנאות יציג  האמן הסתכלות רעננה על האמנות העכשווית כעל שדה פעולה המסתייע בעקרונות מדעיים ובשיטות עבודה, מחקר ויישום בעלי מאפיינים תעשייתיים וטכנולוגיים. הסדנה הראשונה (לגילאי 5-8) תחל בשעה 10:30, ותעסוק בצבעי היסוד כחלק מצבעי הקשת. הסדנה תבחן דגשים מדעיים הקשורים במהות הצבע והאור הצבעוני ומן הצד השני צבעי היסוד ככלי העבודה היסודיים של הצייר. הסדנה השנייה  (לגילאי 9-13) תחל בשעה 12:00, תעסוק בציור ופיסיקה מודרנית. תערך סקירה היסטורית העוסקת בגישות ובטכניקות מקוריות בציור, בדגש על זווית מדעית. היכרות עם האור האולטרה סגול, לימוד העקרונות הפיזיקליים הרלוונטים והתנסות בציור ציורים בעזרת קרם הגנה וצבעים פלואורצנטים והצגתם באור אולטרה סגול.

בגלריה Artstation

תחם התחנה, ת"א 

שיח גלריה ב-17 למאי

♥♥♥

פהד חלבי

פהד חלבי

ורד ניסים

ורד ניסים

תמר ניסים

תמר ניסים

פרס היצירה הציונית* [מהדורה מוגבלת], תערוכה קבוצתית בהחללית בירקון שבעים. לפני שנה העניק משרד התרבות לראשונה את פרס היצירה הציונית. אמנים רבים חשו שהם הושארו בחוץ, ושכבוד השרה לא התייחסה ברצינות לתרומתם. החללית והאוצר גלעד מלצר החליטו לתקן את העוול: התערוכה "פרס היצירה הציונית* [מהדורה מוגבלת]" תעניק, אם לא פרס, אז לפחות הזדמנות לעוד כ-30 אמנים ישראלים להציג את מרכולתם הכשרה, כחול לבן.

מציגים: בעז אהרונוביץ', בעז ארד, ארכיון אדריכלות ישראל, ג’ניפר בר לב, יעל גזית, שוקה גלוטמן,  דוד גינתון, דנה דרויש, כרם הלברכט, להב הלוי, מיכל זמיר, ראפת חטאב, פהד חלבי, דוד טרטקובר, אורית ישי, ארז ישראלי, ליבר מאי, רנן מוסינזון, עדו מיכאלי, מיכל נאמן, ורד ניסים, תמר ניסים, אילה נצר, אוהד פישוף, אריאלה פלוטקין, יהושע סימון, רותי סלע, עינת עמיר, רון עמיר, דורון רבינא, רועי רוזן, שי רטנר, לי שיר, הדס תפוחי.

אוצר: גלעד מלצר

פתיחה: חמישי 16.5.2013 , 20:00

שיח גלריה: שישי 31.5 13:00

נעילה: 20.6.2013

♥♥♥

הדמוט ביטיגר

הדמוט ביטיגר

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

טליה טוקטלי

טליה טוקטלי

עינת כהן

עינת כהן

תל-אביב, ברלין, במעבר, תערוכה בבית בנימיני בהשתתפות הדמוט ביטיגר,  נינו הרמן, עינת כהן, טליה טוקטלי, אמנים מתחומי יצירה שונים נוגעים בתערוכה זו במכלול משמעויות של  היות מהגר לערים רב לאומיות, ציוריות ומחוספסות. תל-אביב וברלין, שתי ערים קוסמופוליטיות, משתייכות לקבוצת ערים מרכזיות בעולם אשר משמשות מוקדי משיכה למהגרים. בעידן הגלובליזם הנגישות והנדידה נעשו נוחות וזמינות יותר. האמונה באפשרויות בלתי מוגבלות וברב-תרבותיות מאתגרת לבדוק ולנסות לחיות בערים אלה, להיטמע בהן ולהנות מקסמן. המהגרים המחפשים לשנות את סביבתם התרבותית המקורית, האתנית צובעים אותן באיכויות ייחודיות בעלות גוונים שונים של פתיחות ודחייה. התערוכה מציפה את נושא ההגירה החוקית לא מאספקט פוליטי אלא מתוך גישה עיתונאית משהו המלווה ברגישות למשמעותן של עקירה והשתרשות, לתועלות ולבעייתיות הנלוות לתופעה.

תל-אביב, ברלין, במעבר

בית בנימיני

מציגים: הדמוט ביטיגר,  נינו הרמן, עינת כהן, טליה טוקטלי

  אוצרת: רונית צור 

נעילה: 13.7.2013

♥♥♥

ניצן המרמן

ניצן המרמן

רן ברלב

רן ברלב

ברק בנדל

ברק בנדל

ורד קורן

ורד קורן

יריד צבע טרי חוזר, הפעם במרכז הלוגיסטי החדש, תל אביב יפו, בתל גיבורים 48 בדרום תל אביב, ויתקיים בין התאריכים 21-25.5.2013. בצבע טרי משתתפות גלריות האמנות המובילות בישראל, לכל אחת, חלל תצוגה עצמאי ביריד, חממת האמנים תציג 47 אמנים צעירים וחממת הווידיאו תציג 5 עבודות וידיאו. לצד הגלריות והחממה יוצגו שפע של פרויקטים מיוחדים ועבודות מוזמנות.

השנה יתקיים לראשונה לצד יריד האמנות גם יריד העיצוב "עיצוב טרי". ביריד יוצגו פרויקטים מגוונים של מעצבים ישראלים מתחומי עיצוב שונים, גלריות וחנויות עיצוב מובילות לצד חממת מעצבים צעירים ושפע מוצגים.

אתר:  

פייסבוק

♥♥♥

בלו סיימון פיינרו

בלו סיימון פיינרו

מארינה אברמוביץ

מארינה אברמוביץ

הביאנלה הים תיכונית לאמנות עכשווית השנייה בסחנין היא המשכה של הביאנלה הים תיכונית הראשונה שהתקיימה ב-2010 בעיר חיפה. בפעם הראשונה ביאנלה לאמנות בינלאומית בעיר ערבית בישראל. הביאנלה נושאת בתוכה מסר של שינוי חברתי שגם לפריפריה יש מקום להציג ולפתח אמנות ותרבות איכותית מחוץ למעגלי הפעילות הרגילים במרכז הארץ.

נושא הביאנלה הוא רה-אוריאנטציה (RE-ORIENTATION), נושא המחבר בין המושג "אוריינט" ובין המושג "כיוון חדש" במטרה לקיים דיון עם מושג "המזרח" תוך התייחסות לניגוד התרבותי עם "המערב" בקונטקסט השינויים המתרחשים היום באזור. המושג רה-אוריאנטציה מהווה שאיפה לחיפוש אחר ביטויים חדשים שיתנו כיוון לאפשרות של שיח בנושא "המזרח" והשפעתו בחיי היום יום באזורינו במטרה ליצור אפשרות לתרבות מקומית מקורית ששואבת את השראתה מהאזור. כמו גם פותח דיון והתייחסות לשאלות של זהות, מקום, זמן ואינדיבידואליות בעידן של תרבות גלובלית תוך התייחסות ביקורתית בהקשר המקום, זהות אישית מקוריות ותרבות מקומית.

הביאנלה הים תיכונית 2013

פתיחה: 13 במאי     

בשעה 15:00 בעירית סחנין

מנהל אמנותי: בלו-סימיון פיינרו

אוצרים: בלו-סימיון פיינרו, אביטל בר-שי

לפירוט אירוע הביאנלה ולפרטים נוספים: באתר או בפייסבוק

♥♥♥

תגובה אחת

תגובה אחת לפוסט “כל קורה – מאי – חלק א'”

  1. ירוןבתאריך 09 מאי 2013 בשעה 17:54

    שילוב מעניין ומגוון של יצירות. נראה שאנחנו באביב