מאי 27 2013

כל קורה – מאי – חלק ב'

מאת: בשעה 23:09 נושאים: כל קורה

 

…אחד המניעים התקיפים ביותר הדוחפים את האדם אל האמנות ואל המדע,
היא השאיפה להמלט מחיי היום – יום, על גסותם המכאיבה ושממון ריקנותם,
להמלט מכבלי התאוות האישיות החולפות ומשתנות תמיד…

– אלברט איינשטיין

 

♥♥♥♥

 

מיכל הלפמן

מיכל הלפמן

Xldeg15Qg16TXqNeZINeV157XldeoINeQ16jXp9eT15nXqCwg15fXmdek_= ה-אודסה שיפ שוועסטער

גל קינן

גל קינן

אנטי-אנטי: בין אמנות, כוח וידע, תערוכה העוסקת בבעייתיות של השליטה הבירוקרטית בידע ובאמנות, בתלות של האמנים באוצרים ובמוסדות התרבות והתצוגה, ובמורכבות של הפעולה האמנותית במסגרות המוסדיות. ב"מסורת" האנטי-אמנות, התערוכה יוצרת סביבה המתחקה אחר שיטות הפעולה המקובלות של מוסדות, וזאת באמצעות פעילות בין-תחומית, המשלבים ידע מתחומי עיסוק שונים על בסיס עניין משותף (ציפורים, תיאטרון, קולנוע, אדריכלות, ציור, מוזיקה). הצגת התערוכה באתר הגלריה האוניברסיטאית באה לשקף את הסינתיזה בין סביבת הידע האקדמית לבין הפיזיות של החוויה החזותית, סינתיזה הגלומה כבר בפעולה החינוכית כשלעצמה.

משתתפים: ענבל גיל בשיתוף עם יַעַל טבת ורואי רוט, מיכל הלפמן, שרי כראל, ז'אן-אנטואן לאוואל, רועי מנחם מרקוביץ', איליאן מרשק, אוהד מרומי בשיתוף עם קבוצת "חקר הביצוע בתיאטרון ובאמנויות המופע" מהחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת ת"א, לורי סולונדז, אבי פיטשון בשיתוף עם אלי פטל, אהד פישוף בשיתוף עם צבי אלחייני, רונה פרי ומור ארקדיר, גל קינן, אוליבר רסלר, עדי קפלן, שחר כרמל, נעם קפלן, אפי כהן, איתי אוניק וארתור נסלן, הקואליציה החברתית.

אוצרת: הדס קידר

הגלריה האוניברסיטאית לאמנות ע"ש גניה שרייבר

אירוע הפתיחה 31.5.13, בשעה 12:00

13:00 – מופע מוזיקלי: מיכל הלפמן, "כאשר רודנים זועמים" (מנגנים: הילה זמיר ומיכאל פאביה; קריינות: טליה קינן )

13:30 – פרפורמנס: אהד פישוף, "הרצאה על ארכיטקטורה"

נעילה: 9.8.13

♥♥♥♥

אינגו פטר

אינגו פטר

My Ghetto – גטו הוא פנימי וחיצוני ויש לו פרשנויות רבות, הוא חמקמק, אמביוולנטי ונוכח בכל מקום. אין לו גבולות אבל הוא סגור ומסוגר. התערוכה My Ghetto היא הגטו הפרטי של כל אחד מאיתנו, מקום מקופח ומוזנח, בין מרצון ובין מכורח, ויש בו מהתמצית הבלתי נסבלת של הקיום.

מציגים: אינגו פטר, איתי זיו, אריאלה פלוטקין, להב הלוי

הגלריה ברחוב דה פיג'יוטו 20, תל אביב

28.06.2013 – 11.04.2013

♥♥♥♥

ההזמנה המקורית, באדיבות הארכיון ההיסטורי של מוזיאון תל אביב

ההזמנה המקורית, באדיבות הארכיון ההיסטורי של מוזיאון תל אביב

"אמנים למען ביטחון", שחזור חופשי של תערוכה  מיולי 1967 שהוצגה במוזיאון תל אביב. ב-25 ביולי 1967, כחודש וחצי לאחר תום מלחמת ששת הימים, נפתחה במוזיאון תל- אביב, בביתן הלנה רובנשטיין התערוכה "אמנים למען ביטחון". בין המשתתפים: יוסף זריצקי, יחזקאל שטרייכמן, דני קרוון, לאה ניקל, אביבה אורי, ציונה תג'ר, אנה טיכו, רות שלוס ורפי לביא. בהודעה לעיתונות נכתב כי התערוכה מציגה: "350 תמונות ופסלים תרומת אמני ישראל לביטחון ישראל," ואילו במודעות שהתפרסמו בעיתונים נכתב כי התערוכה היא "הגדולה בתערוכות לחשובה שבמטרות" והציבור עודד בסיסמה: "קנה תמונה – תרומה לאומה". התערוכה הייתה יוזמה משותפת של איגוד האמנים והפסלים, משרד הביטחון בחסות הועדה למלווה ביטחון, ומוזיאון תל אביב. מטרתה: "מכירת 350 יצירות שנתרמו על ידי אומנים, התרומה תעבור לקרן הביטחון." האירוע הנוכחי מבקש לשמש כהצעה להביט לאחור בתערוכה בה נוצר יחס פונקציונאלי וקונקרטי בין אמנות לכיבוש ומיליטריזם. …"כך אני מבקשת להשתהות ברגע שבו נדמה כי שרר נתק בין המלחמה לבין המשמעויות שלה, בין ערכים ציורים לחברתיים. שחזור האירוע בגלריה מנשר הוא שיחזור חופשי. איני מבקשת לשכפל את התערוכה המקורית …. במרכז עומד אוסף השאלות שעשויות להגיח מעצם המעשה, וכן מחשבות על זמינות ונראות של דימויים שלא כונסו אל ספרי היסטוריה …. בחרתי להציג את העבודות באופן שיהדהד במידת מה את הקיום העכשווי שלהן במרחב הציבורי … מודפסים על דפי A3 במדפסת פשוטה ברזולציות השונות. בנוסף על כך, מבקש האירוע להתרחב מעבר למה שמוצג על הקירות ולכלול בתוכו דיונים, ושיחות שיהוו חלק מרכזי מהתערוכה"…..

משחזרת: מעין אמיר

גלריה מנשר

תאריך נעילה: 27.06.13

♥♥♥♥

 

ליאת אלבלינג

ליאת אלבלינג

איתמר פריד

איתמר פריד

זרמים עליונים – …"קספר דויד פרידריך צייר את “הנזיר מול הים” (1809) כך שבמקום נוף ימי מוכר או ספציפי הופך חוף הים למעין סמל כמעט מופשט של טבע קדוש, הוא צמצם שלושה אלמנטים: שמיים, ים ואדמה לכדי אחדות טבע אחת, והעלה את הנוף לדרגה סימבולית וראשונית. … בעבודות בתערוכה, מוצגת בשפת הצילום מציאות של ים, הנלכד בעדשת הצלם, באופן היוצר מעין הפשטה. זאת כדרך לבטא תפישה אסתטית הנעה בין הנאה חושית מידית, לבין רצון בסיסי למשמעות עמוקה ולחוויה טרנסנדנטית. בחלק מהעבודות 'מצטרף' הצופה לדמות המתבוננת בים, בחלקן הוא עצמו מהווה דמות זו"… (ים המאירי, מתוך טקסט התערוכה)

מציגים: ליאת אלבלינג, אורי גרשוני, אנה ים, איתמר פריד, אליסף קובנר, רועי קופר

אוצרת: ים המאירי

גלריה פינברג פרוג'קטס

פתיחה: יום חמישי, 30.5.2013, בשעה 20:00

נעילה: 5.7.2013

♥♥♥♥

נדירה חוסיין

נדירה חוסיין

THE SHATTERED HORIZON, האמנית הברלינאית נדירה חוסיין עם מבחר של ציורים חדשים בטמפרה על בד, בגלריה טמפו רובאטו.

פתיחה: חמישי, 30 במאי 2013, 20:00

נעילה: ה-6 ביולי, 2013

♥♥♥♥

מיכל זהבי

מיכל זהבי

מיכל זהבי

מיכל זהבי

לירון לופו

לירון לופו

2 תערוכות יחיד בגלריה קיימא: שומרת היער, מיכל זהבי. בין כאוס לסדר בין תוהו לתבנית התבונה, מייצרת עולם בזעיר אנפין, המבקש להתמודד עם שאלות הקשורות ברוח היצירה האנושית, כפי שהיא מתגלמת בסיפורים על בעלי חיים מיתיים בתרבויות השונות, לבין שאלות של קיימות ואחריות האדם לסביבה. הכלאות של חלקים שונים מגוף החיה, מקיימות בין העבודות תחביר פואטי והומוריסטי. נוצר דו קיום אפשרי שבין תרבות חומרית לעולם הטבע. יחד עם זאת, לצד היצורים נוכחים גם 'כלי העבודה' כביכול, של 'שומרת היער': מפתח דרבן, נמר פותחן, סכין שבלולים, נוצות עורב, סכינים שנוצרו מקופסאות שימורים, אלו עשויים להיות אמצעים לשימושו של אדם – יוצר עתידני, הצפוי לגלות את עולמנו הנכחד תחת מרבצי השכחה. אוצרת: ורדה גנוסר. מולדת , מציג את נק' מבטו החד צדדית, המתמצתת את ההיסטוריה והגיאוגרפיה של ישראל מעבר לקו הירוק. העבודות מציגות ציורים של פליטים פלסטינים אשר הוגלו מבתיהם לצד סצנות פסטורליות המתארות רגעים יום יומיים, לצד ציורים של מתנחלים קיצוניים המכים איכר בשעות בין ערביים ישנן סצנות רומנטיות של שקיעה או זוג מאוהב יושב בצל העץ. אוצר: פיליפ ברנדס.

גלריה קיימא

פתיחה: יום חמישי ה- 30.5.2013 בשעה 20:00

נעילה: 14.7.2013

♥♥♥♥

דניה צ'למינסקי

דניה צ'למינסקי

דניאל זליג

דניאל זליג

סיגל משורר

סיגל משורר

נועה נדיר

נועה נדיר

הדס לוין

הדס לוין

שולחן עבודה, סדרת תערוכות חדשה המציגה עבודות בתחום הצורפות העכשווית, בחדרי עבודה שבתוכם העבודות ננבטו והתממשו. הסטודיו – מקום של עבודה, קונפליקטים, כאוס ובלגן, אך גם של סדר, דייקנות ופתרונות – מספק הקשר רפלקסיבי למפגש עם יצירות אלו והצצה נדירה לתוך הסביבות שמעידות על יצירתן. תערוכת ההשקה של "שולחן עבודה" מציגה עבודות שנוצרו על ידי 12 אמנים מקומיים אשר מאתגרים את ההגדרות המסורתיות של צורפות דרך חומרים לא שגרתיים, תהליכי עבודה חדשניים והקדשה לביטוי עצמי.

כל ערב יום חמישי תיפתח התערוכה במקום אחר עם הופעות מוזיקה ושיחות עם האמנים.

תוכנית אירוח לתערוכה:

30.5-5.6: סטודיו מארח: נועה נדיר, הרב קוק 34, כרם תאמנים, ת"א

6-12.6: סטודיו מארח: סיגל משורר, רח' הפרסה 7, הרצליה

13-20.6: סטודיו מארח: יעקוב בלוך, בית אות המוצר, דרך חברון 12, ירושלים

האמנים המשתתפים בפרוייקט: דינה אברג'יל, ורד בבאי, יעקוב בלוך, אדה ורדימן-גודנסון, דניאל זליג, שחר כהן, הדס לוין, סיגל משורר, נועה נדיר, יעל פרידמן, דניה צ'למינסקי וליה קיראל.

♥♥♥♥

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

מיקי קרצמן

ביום חמישי ה-30.5.13 יתקיים מפגש עם מיקי קרצמן, במוזיאון תל אביב לאמנות, במסגרת סדרת שיחות עם אמנים. מיקי קרצמן יליד ארגנטינה (1959), הינו צלם ואמן וידיאו ארט ישראלי, שכיום חי ויוצר בת"א. במהלך שנותיו שימש קרצמן כצלם בעיתונים "חדשות", "העיר" ו"הארץ", שם שיתף פעולה בין היתר עם הכתב גדעון לוי במדורם "אזור הדמדומים". לאורך הקריירה הציג קרצמן תערוכות יחיד בישראל, בספרד, בגרמניה ובדרום קוריאה, כמו גם תערוכות קבוצתיות רבות ועבודות באוספים בארץ וברחבי העולם. קרצמן זכה בפרסים מקומיים ובינ"ל, ביניהם פרס שר החינוך, התרבות והספורט, פרס א.מ.ת וכעת פרס פונדק 2013. כמו כן, לקח חלק בוועדות ופורומים שונים, חיבר מאמרים אקדמאיים וכעת מכהן כראש המחלקה לצילום באקדמיית בצלאל. במפגש יספר קרצמן על ארבעת התערוכות הקבוצתיות בהן הוא מציג כעת, על זכייתו הטרייה בפרס פונדק, ובנוסף ירחיב על פועלו לאורך השנים, תוך התמקדות במוטיבים המרכזיים בעבודותיו והעומד מאחוריהן: מה שבין צילום לפוליטיקה ומה שבין מציאות לאמנות.

♥♥♥♥

edible_news

נכסים אכילים (Edible Estates) הינו פרויקט מתמשך של האמן פריץ האג  בג’סי כהן. הפרויקט יוצר סדרה של גינות ירק פרוטוטיפיות המחליפות את החצרות, המדשאות והשטחים הלא מנוצלים בקדמת הבית, ומאפשרות למשפחות לגדל את האוכל שלהן בעצמן. הגינות הן פשוטות וזולות להפקה ומטרתן לתת השראה ולהראות מה יכול לעשות כל אדם בעל שטח לא מנוצל בקדמת הבית ורצון לגדל מזון. מ-2004 עד היום נשתלו 14גינות בערים שונות בארצות הברית ובאירופה. ב-2-3 ביוני תוקם הגינה ה-15 בעולם (והראשונה בישראל) בג’סי כהן בחולון. מוזמנים להשתתף בהקמתה. לפרטים והרשמה: 03-5568792

♥♥♥♥

פותחים את הסטודיו במסגרת אירוע "אוהבים אמנות" – חגיגת האמנות החזותית בתל-אביב-יפו.

אזורים: צפון מרכז / לב העיר / מזרח ודרום / יפו והסביבה

מדיות: ציור / פיסול / צילום / וידאו ארט / מיצב / מיצג / בינתחומי / רב-תחומי

המעוניינים לקחת חלק בפרוייקט מתבקשים ליצור קשר במייל:  Loveart10@gmail.com

* תאריך אחרון להגשת חומרים:  1.7.13 *

♥♥♥♥

קול קורא לאמנים ואוצרים, להשתתף בגיליון החמישי של מגזין האמנות המקוון DEGREES 44, בהפקתה של האמנית תמר מייק לאופר. הנושא: נוף אורבני נוף אורבני, העיר הסוגרת עלינו, משתקפת במגוון סגנונות, נקודות מבט. הפנייה היא לאמני מדיה דיגיטלית (צילום, ציור, איור), ציירים קלסיים, פסלים ואוצרים (אמנים פלסטים צריכים לדאוג לצילומים איכותיים של היצירות ללא מסגרת). אוצרים המעוניינים לפרסם לינק לאתר שלהם מוזמנים לכתוב טקסט קצר באנגלית הקשור לנושא של המגזין. מוזמנים לשלוח: 1-5 יצירות (גוף עבודות, מתוכם יבחרו המתאימות) המשקפות לדעתכם את הנושא, עם קובץ וורד עם שם האמן באנגלית, הצהרת אמן קצרה הקשורה לנושא בשפה האנגלית, טכניקה וגודל כתובת המייל ליצירת קשר ולינק לאתר האמן. מייל למשלוח חומרים:   44degreesmagazine@gmail.com  ‏ נא לכתוב בכותרת המייל – מגזין אמנות נושא: URBAN LANDSCAPE. מועד לסיום שליחת יצירות : 3 ליוני 2013.שליחת החומרים היא באחריותם הבלעדית של האמנים לפרסום במגזין.

♥♥♥♥

ולסיום, יש'כם אינסטוש?

Untitled-1

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “כל קורה – מאי – חלק ב'”

  1. yaronבתאריך 28 מאי 2013 בשעה 10:46

    תודה על המידע. אהבתי את הציטוט הפותח

  2. שחרבתאריך 29 מאי 2013 בשעה 10:12

    מקסים 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות