יונ 09 2013

כל קורה – יוני – חלק א'

מאת: בשעה 22:28 נושאים: כל קורה

Books-05-2000

הדימוי לקוח מהאתר הזה

ארבע במאה זה בדיוק צדק חברתי. כשמדובר בקוטג כולם יצאו להפגין נגד יוקר המחיה אבל כשמדובר במחיר של ספר ששווה לכל כיס זה פתאום לא נורמלי כאילו שהסופרים צריכים להתפרנס ועובדי תנובה לא.

(אריק, טוקבקיסט)

♥♥♥♥

טל שוחט

טל שוחט

טל שוחט

טל שוחט

טל שוחט

טל שוחט

License to survive, טל שוחט בגלריה רוזנפלד. מיצב של גוף עבודות מהשנים האחרונות, בו משלבת שוחט דמויות ואובייקטים לכדי צילומים ועבודות וידיאו רוויי סימבוליות וניגודים, המאתגרים ומערערים את ההבחנה שבין הטבעי והמלאכותי. באמצעות מכלול גדוש של דימויים, פורשת שוחט בפני הצופה ערב רב של ניגודים בין טבע לתרבות, בין מזרח למערב ובין פריון ובשלות לזקנה ומוות. היא יוצרת חזיון של עולם אוטופי אשר טבועה בו ההתערבות האנושית אך בו בזמן גם נחשפת שקיעתו התרבותית.

License to survive

טל שוחט

גלריה רוזנפלד

נעילה: 6.7.13

 ♥♥♥♥

ליהי תורג'מן

ליהי תורג'מן

ליהי תורג'מן

ליהי תורג'מן

ליהי תורג'מן

ליהי תורג'מן

כושי-אטלס, ליהי תורג'מן בגלריה ג'ולי מ'. התערוכה מציגה מיצב-ציור בו שלוש הצעות לקריאת ההיסטוריה והאפשרות למחקר עתידי. במרכזה עומדת מפה המשתרעת על פני קיר שלם בחלל הגלריה. המפה, אומנם, אינה מצביעה או מלמדת על טריטוריה מוגדרת, אך אין היא משוללת רובד קונקרטי, וזאת כהמשך למהלך אותו הציגה תורג'מן בתערוכתה הקודמת פרדה לבנה, כשטופוגרפיית הקירות המתקלפים במבנה המיועד להריסה בו היא חיה ויוצרת, היוותה מצע גשמי לעבודות ונקודת מוצא לפעולה. התערוכה הנוכחית מזמנת גישה וההתבוננות מחודשות למפה, לא ככלי רטורי רב עוצמה של שליטה והתמצאות במרחב, אלא כשדה ירוק וכמצע פעיל של התרחשות ציורית המחזירה את המבט לעבר האבסטרקציה המאפיינת מפות.

כושי-אטלס

ליהי תורג'מן

ג'ולי מ'.  

שיח גלריה: יום שישי 14.6.13 בשעה 12:00

נעילה: 22.6.13

♥♥♥♥

להלי פרילינג

להלי פרילינג

להלי פרילינג

להלי פרילינג

להלי פרילינג

להלי פרילינג

להלי פרילינג

להלי פרילינג

להלי פרילינג

להלי פרילינג

CUTTER, להלי פרילינג בגלריה רו ארט, עם מיצב מחוטי ניילון שקופים ושחורים שיימתחו בין קירות ותקרת הגלריה העבודה תתגלה לעין הצופה בהדרגה מזוויות מבט שונות ותיצור מתח בין נוכחות העבודה לבין תשומת הלב המחודשת לנתוני חלל הגלריה הבסיסיים בזכות השימוש בחומרים בשקיפויות שונות אם במרבית התערוכות החלל משמש כרקע נטרלי, הרי שבמקרה זה יהיה נוכח כחלק אינטגרלי משלד היצירה. פרילינג עובדת במגוון מדיומים אולם עבודותיה מבוססות לא פעם בקו רישומי הקו שלה נע בין טמפרמנטים וצורות התנהגות משתנות לעיתים הוא קו מדויק ועמלני, תוצאה של תהליך ניתוח ולמידת המבנה הצורני של הדימוי הנבחר; לעיתים הוא כאוטי, מבולגן, תיעוד לפעולה הרסנית; ולעיתים הוא חמקמק במידה שכמעט ולא ניתן להבחין ביצירה, אם לא יודעים לחפש אחריה כלומר יש בעבודתה ביטוי לטווח האפשרויות הקיימות בין הצורך בשליטה לבין היכולת לשחרר צורך זה, או בין השאיפה לשליטה לבין התובנה כי לא ניתן לשלוט בשום דבר באופן מוחלט.

CUTTER

להלי פרילינג

אוצרת: נגה דוידסון

גלריה רו ארט

פתיחה בחמישי, 20.06.2013, בשעה 20:00

נעילה: 3. 8.13

♥♥♥♥

משה מירסקי

משה מירסקי

משה מירסקי

משה מירסקי

סלע קורן

סלע קורן

סלע קורן

סלע קורן

סלע קורן

סלע קורן

משה וסלע, תערוכה משותפת למשה מירסקי וסלע קורן בגלריה הקיבוץ. התערוכה בנויה משני גופי עבודות בלתי תלויים זה בזה, אך הנוגעים במהות אחת, כשהרצון לברר מהי אותה מהות והעבודה בזיקה אליה מתבטאים בבחירת העבודות ובתליית התערוכה. האמנים מבקשים לגעת דרך העבודות בבלתי ניתן – זמן ציור וזמן עולם. בעבודות של מירסקי הדימוי מופיע בקו רישומי פשוט כמו בציור ילדים, ואז נזרקים מהילדותיות המתקתקה לחוויה הפוכה של סכנה ואימה. ציוריו של סלע קורן רוויי צבע, תנועה ומוזיקליות. הוא מבקש חיבורים אל חוויה פיסית, רוחנית וריתמית של עולם שמתנועע להיות אחד, רקמה של מהויות וצורות המצויות בתנועה. במהלך התערוכה יושק ספר האמן של סלע קורן 'למה הבכי', אותו ערך ועיצב לדפוס משה מירסקי.

משה וסלע

מציגים: משה מירסקי וסלע קורן

אוצרת: יעל קיני

גלריה הקיבוץ

נעילה: 5.7.13

♥♥♥♥

עלמה שניאור

עלמה שניאור

מחזירהאור, עלמה שניאור בגלריה אפסון לצילום – החוג לתקשורת צילומית במכללת האקדמית הדסה ירושלים, במסגרת סדרת התערוכות "מאחורי הקלעים". התערוכה מאפשרת התבוננות אל "מאחורי הקלעים" של יצירתה המורכבת של עלמה שניאור,   שיצירתה התפתחה על קו התפר במעבר שבין עולם הצילום הכימי לבין העולם הדיגיטלי. הצמיחה על קו התפר משמרת עימה ערכים קלאסיים כמו הקסם המאגי של רוח הרפאים המסתורית הנוצרת על גבי סרט הצילום או מהלך המקפיא שבריר של רגע בזמן, ומצידו האחר של קו התפר, הרצון להניע את הדימוי על ציר הזמן, מהלך המייצר טווח חזותי רחב יותר בפרשנות של הצופה – ורוחות רפאים חדשות….

מחזירהאור

עלמה שניאור

גלריה אפסון לצילום במכללה האקדמית הדסה, ירושלים

נעילה: 28.6.13

♥♥♥♥

ליאת לבני

ליאת לבני

ורדה גצוב

ורדה גצוב

דינה שנהב

דינה שנהב

Digging Up, תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין. התערוכה תעסוק בקשר שבין עבודת האמנות לעבודתו של הארכאולוג החופר בשטח. האמנים בתערוכה מייצרים בעבודתם ממצאים ארכאולוגיים בטכניקות שונות. חלקם מעידים על תרבות שהייתה ואיננה, אפילו דמיונית, וחלקם יעידו על תרבות שאולי עוד תתגלה בעתיד.

Digging Up

מציגים: אבישי אלישע אדנבורג, ורדה גצוב, ליאת לבני, סיגלית לנדאו, אמנדה מל, אורי נועם, רבקה קוה, דינה שנהב

אוצרת: רעות סולמה-לינקר

גלריה בנימין  

פתיחה: יום חמישי, 13.6.2013, בשעה 20:00

נעילה: 6.7.13

 ♥♥♥♥

עדי דולזה

עדי דולזה

רונה פון שטרן

רונה פון שטרן

Greetings from OECD, תערוכה קבוצתית ב- Z I Z. התערוכה חוגגת באמצעים פלסטיים את חברותה של ישראל בארגון הבינלאומי הנוצץ לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח. התערוכה בוחנת מצב שבו הצורך להתאים לכללי התחרות בשוק הגלובאלי, בחתירה לצמיחה, האצה כלכלית, קידמה, שגשוג- כפי שאלו מוגדרים ומנוטרים בידי הארגון- מאלץ חברות אנושיות להמציא את עצמן מחדש, במהירות, בכל מחיר.

Greetings from OECD                      

רונה פון שטרן, עדי דולזה, עמרי קרן

אוצר: יניב יהודה אייגר

Z I Zחלל אמנות

אירוע פתיחה: פתיחה: חמישי, 20.6, 20:00

נעילה: 20.7.13

♥♥♥♥

חי, צומח, סינתטי ואמנות…, כנס בנושא חיים מלאכותיים באמנות, בעיצוב ובמדע, של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה באקדמיה בצלאל בשיתוף מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים. הכנס יעסוק ביחסים שבין חי, צומח וסינתטי באמנות, במדע, בפילוסופיה, בטכנולוגיה, בארכיטקטורה, בעיצוב בממשקים שביניהם. הכנס יפגיש חוקרים, אמנים ומעצבים במטרה להתחקות אחר סוגיית ה 'חי- צומח- סינתטי' בתחומים שונים, כדי להעלות אל פני השטח היבטים נסתרים של הנושא באמצעות ביטויים באמנות ובמדע ולהציע שיתופי פעולה חדשים ובין תחומיים.

יום רביעי, 12 ביוני, בשעה 14:00

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים, שדרת המוזיאונים גבעת רם, ירושלים

הכניסה חופשית

♥♥♥♥

קול קורא לכתב העת & – כתב עת חדש בנושא אמנות/תרבות מחפש כותבים. כתב העת "&" העתיד לצאת לאור בספטמבר 2013, מייצר וחושף דיאלוג מתמשך בין אמנות ויזואלית לבין ה'עולם'; מטרתנו היא לפתוח את שדה האמנות המתקיים כתגובה למציאות הסובבת אותו או ביחס אליה, ולתת במה לחיבורים והתכתבויות בין טקסטים ממגוון תחומים לעבודות אמנות. המגזין יצא בפורמט של טרילוגיה שנתית. עורכות: מאיה קשביץ ודינה יקרסון, בחסות עיריית נתניה והגלריה על הצוק.

הגיליון הראשון, העתיד לצאת לאור בספטמבר 2013, יעסוק בנושא ה "על- טבעי". הגדרת העל טבעי: דבר שאת עובדת קיומו ניתן להסביר רק באמצעות חוקים או כוחות שונים מחוקי הטבע. נושאים לדוגמה, העונים להגדרה זו: רוחות רפאים, תקשור, אסטרולוגיה, גלגול נשמות, פרא-פסיכולוגיה, קריפטוזואולוגיה, חקר חוצנים, גיבורי- על, טקסי הוצאת "דיבוק" ועוד.

לכל המעוניין, נא לשלוח טקסטים רלוונטיים בפורמטים שונים (כולל פורמטים בלתי-קונבנציונאליים ואנקדוטות, כגון: אי-מיילים, הרהורים, פרוזה, שירה, סמסים ועוד) – עד 1,000 מילה, לכתובת: ampe.mag@gmail.com

דד-ליין: 30.6.13

♥♥♥♥

עדיין ספרים יותר זולים מסיגריות – אבסורד !!! כבר עדיף לגרוסמן ועוזי וייל לכתוב את האזהרות על הסיגריות !!!

(לפידות, טוקבקיסט. הטוקבק הזה וזה הפותח את הפוסט לקוחים מכאן)       

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “כל קורה – יוני – חלק א'”

  1. גיא ברכהבתאריך 09 יונ 2013 בשעה 23:58

    מאד נהנת לקרוא את הפוסט שלך תמשיכי זה נפלא ,,,,,,,,,,,,,,

  2. שחרבתאריך 10 יונ 2013 בשעה 10:44

    גם אני נהנה פה כל שבוע מחדש 🙂

  3. דורית פוקץ הלסבתאריך 10 יונ 2013 בשעה 12:28

    תודה לכם 🙂

  4. לוסיבתאריך 12 יונ 2013 בשעה 11:39

    מסכימה עם קודמי, מעולה. בבקשה להמשיך.
    רואה, לרוב לא מגיבה.

  5. ירוןבתאריך 12 יונ 2013 בשעה 12:13

    יפה, מסכים עם קודמי

  6. דורית פוקץ הלסבתאריך 12 יונ 2013 בשעה 22:53

    איזה כיף לשמוע, תודה! 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות