יונ 23 2013

כל קורה – יוני – חלק ב'

מאת: בשעה 22:54 נושאים: כל קורה

דרור דאום

דרור דאום

                                                                                                                                 ♥♥♥♥

 

אוגו רונדינונה

אוגו רונדינונה

אוגו רונדינונה

אוגו רונדינונה

PRIMAL, אוגו רונדינונה (Ugo Rondinone) בזומר, חוקר תופעות רגעיות בזמן, רגשות חולפים ושינויים באווירה השורה על מקום. בתערוכה זו הופך חלל הגלריה לבמה עבור סדרת הפסלים האחרונה שלו: כשלושים פסלי ברונזה יצוקים של סוסים, ייחודיים כל אחד בגודלו ובצורתו. המשטח המרוצף בעץ, הפרוש לאורך כל חלל התצוגה, יוצר אחידות מרחבית ומכניס אלמנט טבעי וחי לתוך ה"קוביה הלבנה". חלק מהחלונות מעוטרים בדימויים אותם מגדיר רונדינונה כ"שעונים", עשויים דיסקית זכוכית שקופה. השעונים הצבועים והסימטריים להפליא מופשטים ממחוגיהם, ויוצרים את התחושה של זמן שקפא ושל מקום מבודד מסביבתו. הגלריה שנדמית כמעין קפסולת זמן, מאוכלסת על ידי פסלי הסוסים, המפנים את מבטיהם לכיוונים שונים.

PRIMAL

אוגו רונדינונה (Ugo Rondinone)

גלריה זומר

29.8.13-26.10.13

♥♥♥♥

דרור דאום

דרור דאום

דרור דאום

דרור דאום

Closure, דרור דאום בגלריה ג'ולי מ., עם מיצב הכולל צילום ואובייקטים. בהמשך לעיסוקו המתמשך של דאום בתמות אקזיסטנציאליות ובמנגנוני קושי ומורכבות של חווית החיים ,נפרסת בפנינו תמונת מצב המשלימה – גם אם בכאב רב- עם סיומם של יחסים. כל הדימויים בתערוכה לקוחים מתוך מאגר של פרסומות צילום מתחילת שנות השבעים, רגע פוטנטי של קידמה ותשוקה למעשה הצילום כאמנות חומרית. כשהוא משתמש במניפולציות שונות על-גבי צילומי המקור, יוצר האמן מעין רקוויאם, מכתב פרידה מההי-טק של יום אתמול, מהפאתוס והגאווה של פרקטיקה נזנחת. דאום מנסה להצביע על קיומה של "אליטה ישנה",  זו שההתמסרות אליה,  כנה ככל שתהיה, עשויה בחלוף השנים להתברר כלא רלוונטית , כמותשת ונידונה להגיע אל קיצה.

Closure

דרור דאום

גלריה ג'ולי מ.

27.6.13-3.8.13

♥♥♥♥

הילה ווגמן

הילה ווגמן

כרכי הים, הילה ווגמן בגלריה אינדי. כרכי הים הוא מקום האפשרויות הבלתי מוגבלות (ע"פ חז"ל) לשם הולכים הסוררים, המודרים, אלו שאיבדו, או חשקו לאבד את דרכם לצד הים חורץ הגורלות. מרחב זה הוא מרחב הטרוטופי, קרי מרחב של בדיקה, סטייה, תשוקה, יצר, פקפוק ופורענות, שבאמצעותו מוגדר לו העולם הנגדי, ההגון והישר. …"הילה ווגמן לוקחת אותנו למסע במרחב מודר שכזה, מסע בין עולמות בידיוניים ואפשריים, באמצעות דימויים חושניים ומפתים, המהדהדים לעולם אישי, נפשי, ביוגרפי, הנעים בין העובדתיות של הריאליזם למופרכות הסוריאליזם- בין התיעוד לבימוי, בין המציאות לחלום, בין החיים לתאטרון. כמו היתה אומרת כי הריאליזם, כמו היופי, הוא בעיני המתבונן. באמצעות מהלכים שלא נאמנים לאף אמת, בשם האמת החלופית, פורשת הילה על הקירות מגוון נקודות מבט ואמיתות אפשריות. היה או לא היה, קרה או לא קרה…" (טקסט: שגית זלוף נמיר).

כרכי הים

הילה ווגמן

גלריה אינדי

אוצר: בועז אהרונוביץ'

20.06.13-16.07.13

♥♥♥♥

פנינה רייכמן

פנינה רייכמן

For Your Eyes Only, פנינה רייכמן בגורדון 2…. "הטקסט ממלא את היצירות הללו, משתרג אל תוך הצורות, האותיות עצמן הן חלק מהקומפוזיציה של כל אחת מהעבודות המעודנות שלה וכדי להבין את מה שרואות העיניים אין לצופה מנוס מפעולת הקריאה. אין זו קריאה פאסיבית… הציור הזה כופה על הצופה – באמצעות המלים המופיעות בו, באמצעות הדיבור שלו אל הצופה – להתקרב ולהתרחק מהבד המוצג לפניו. הניסיון לקרוא ולפענח את היחס בין הצורות למלים, מחייב תנועה במרחב הגלריה ורק כך הציור והקריאה של הטקסטים המופיעים בו מקבלים את חיוניותם." (טקסט: אלון אלטרס).

For Your Eyes Only

פנינה רייכמן      

גלריה גורדון 2

20.6.13-20.7.13

♥♥♥♥

דניאלה שינמן 5 Autosave-File vom d-lab2/3 der AgfaPhoto GmbH String Line, 2013, installation red_queen -4 ניבי אלרואי - מרוץ חימוש תת_תא

2 תערוכות בגלריה ליטבק: מלכה אדומה, ניבי אלרואי – מיצב ווידיאו בו נראית מעבדה נטושה המאוכלסת בקן צרעות ובאורגניזם אורבני. העבודה משקפת את סוגי המדיה השונים שבהם האמנית עובדת: פיסול, מיצב ואנימציה, כמו גם ציור על עץ ופורצלן. אלרואי מוצאת השראה במחקרים מדעיים הבוחנים תופעות טבע, במנגנוני השמדה עצמית ובסביבה האורבנית. קו מיתר, דניאלה שינמן – עם עבודות המטיילות בין התרחשויות שונות מזמנים שונים. מבעד לציורים ניבטת פילוסופיית חיים הנמסרת מתוך פרספקטיבה אינדיווידואלית, ומתוך השקפת עולם זו מנסה האמנית להעלות על הבד, בכל ציור וציור מכלול של חיים. מרבית העבודות בתערוכה מבוצעות בגרפיט שחור על גבי בדים לבנים חשופים גדולי ממדים. * בחלל נוסף – יצירות אמנות בזכוכית עכשווית.

מלכה אדומה – ניבי אלרואי

אוצרת: מיטל מנור

שיח גלריה: יום שישי, 21.6.2013, 12:00

קו מיתר – דניאלה שינמן

אוצרת אורחת: דניאלה טלמור

שיח גלריה: יום שישי, 14.6.2013, 12:00

גלריה ליטבק

14.6.13-27.9.13

♥♥♥♥

גידי סמילנסקי

גידי סמילנסקי

טרגיקון, תערוכה קבוצתית בגלריה אלפרד, מתוך הסדרה האינסופית "אחד חלקי אפס". התערוכה היא הצבה ניסיונית ביוזמתו של האמן יואב שביט. ההצבה מורכבת מיצירות של ציבי גבע, הדס גלעד, אל-ג'י וויליאמס, גידי סמילנסקי ויואב שביט, ומציעה את האמנות כשדה פעילות רוחני. בתערוכה יוצג ציור גדול מימדים של האמן האמריקאי אל-ג'י וויליאמס, אמן קונספטואלי מוביל. הציור מזכיר קו אופק וגרף כלכלי. הדס גלעד תציג עבודה קונספטואלית המציעה למבקרים לשקול תמחור של אמנות. שתי עבודות אלה הן נקודת המוצא של התערוכה במובן שהן בוחנות את היחס בין העיסוק הרוחני לבין העיסוק הכלכלי באמנות. יואב שביט יציג אלמנטים פיסוליים, חלקם קינטיים וחלקם משלבים רדי מייד יומיומי. ציבי גבע וגידי סמילנסקי יציגו ציורים פיגורטיביים, כמו דמות אישה במנוחה, או כתם גזור, כאשר ההצבה שלהם בחלל התערוכה מדגישה את הפן הרוחני שלהם. המרכיב החסר בדיבור על אמנות הוא אותו ה"דבר" שחסר בדיבור על חברה והוא הנפש. העבודות בתערוכה מציעות אופק חדש למושג נפש.

טרגיקון

מציגים: ציבי גבע, הדס גלעד, אל-ג'י וויליאמס, גידי סמילנסקי ויואב שביט.

גלריה אלפרד

13.6.13-5.7.13       

שיח גלריה: יום שישי 5.7.13 בשעה 12:00

פייסבוק

♥♥♥♥

הילה לולו לין

הילה לולו לין

הילה לולו לין

הילה לולו לין

הילה לולו לין

הילה לולו לין

מפגש אמן עם הילה לולו לין במוזיאון תל אביב לאמנות, במסגרת המפגש האחרון בסדרת מפגשים עם אמנים על דרכם האמנותית. במפגש תתעמק הילה בפועלה לאורך השנים, תוך התמקדות במוטיבים המרכזיים בעבודותיה והעומד מאחוריהן: על סוריאליזם ומגדר, על האישי ללאומי ועל הייצוג שביניהם.הילה לולו לין, בוגרת בצלאל, הינה אמנית רב-תחומית העוסקת בציור, פיסול, אמנות חזותית, צילום, ווידאו ארט, קולנוע ושירה. לאורך הקריירה הציגה לין תערוכות יחיד בישראל, ספרד, צרפת וארה"ב, כמו גם תערוכות קבוצתיות בארץ וברחבי העולם. לין זכתה בפרסים רבים, בין היתר פרס שר התרבות והחינוך לאמנות חזותית. כמו כן, לאורך השנים הוציאה הילה כ-8 ספרי אמן השוזרים בתוכם מיצגים ושירה פרי עטה.

מפגש עם הילה לולו לין

יום ה', 27.6.13, שעה 20:00

מוזיאון תל אביב לאמנות

מחיר המפגש: 70 ₪ (יתאפשר להגיע לפני ולסייר בתערוכות המוזיאון)

כניסה חינם לחיילים במדים ובהצגת חוגר, על בסיס מקום פנוי

♥♥♥♥

 

תמר הירשפלד

תמר הירשפלד

דיאנה אשורוב

דיאנה אשורוב

עדי ברנדה

עדי ברנדה

תערוכת בוגרים 2013 של התואר השני באמנויות MFA של בצלאל תפתח בסלמה 60. בקומת הקרקע תוצג תערוכה קבוצתית של הבוגרים ובקומת הסדנאות (קומה שלישית) יוצגו 18 תערוכות יחיד. אמנים מציגים: דיאנה אשורוב, מירנא באמיה, עדי ברנדה, הילי גרינפלד, קוקהי לי, תמר הירשפלד, מירית וינשטוק, מארק יאשאייב, שביט ירון, רועי יניב, ערן נוה, פורת סלומון, הילה קרבלניקוב-פז, אלעד רוזן, פרל שניידר, אמיר שפט, אבינועם שטרנהיים, דוד שוקן.

1.7.13 – 11.7.13

התערוכה מלווה בקטלוג

♥♥♥♥

 מחפשים סטודיו? חללים אחרונים להשכרה/מכירה בבנין האמנים שבקריית המלאכה (מאחורי שוקן) שביל המרץ 6. לפרטים נוספים: 0502542432 רוצים להתרשם קודם? ביום חמישי ה-27 ביוני במסגרת הלילה הלבן, הבניין פותח את שעריו לקהל הרחב.

♥♥♥♥

 לילה לבן

ביום חמישי הקרוב' ה-27 ליוני, יתקיים זו השנה ה-10 לילה לבן בת"א. פרטים מלאים אודות האירועים תוכלו למצוא כאן.

♥♥♥♥

לילה שחור

והאלטרנטיבה: לילה שחור 2013 – מוזיקה ומחאה בדרום תל אביב. מתוך דף האירוע: בגלל ההזנחה המתמשכת של השכונות. בגלל שאירועי "לילה לבן" מדלגים על רוב חלקי העיר- על תושבות ותושבי דרום ומזרח העיר. כי הגזענות של ההגמוניה התל- אביבית נגד שחורים פוגעת בנו, תושבי העיר השחורה. כי אירועים כמו "לילה לבן" מעולם לא ייצגו אותנו, פנו אלינו או התקיימו אצלנו בשכונות. כי זיהום האוויר מהתחנה המרכזית עושה לכולנו רע בריאות. כי כספי הארנונה שלנו מממנים שיפוצים גרנדיוזיים בתיאטרון הבימה הלבן הבוהק, בזמן שהמוסד הציבורי המרכזי בדרום ת"א זה בית המעצר אבו-כביר. כי אם מתעלמים מאתנו ב"עיר הלבנה", אין לנו ברירה אלא לארגן את החגיגות שלנו בכוחות עצמנו, עם חאפלה שלא נראתה כמותה בכל העיר!! שחור זה הכוח שלנו!

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות