יול 10 2013

כל קורה יולי

מאת: בשעה 8:09 נושאים: כל קורה

…"בחייו של אדם יש כמה רגעי זוהר שבהם הוא מוצף באושר עילאי. באותם רגעים הוא חש שאין גבול לכוחותיו ושיש ביכולתו להזיז הרים. מן הסתם זו דרכו של היקום לרמוז לו שמעבר לפינה כבר אורבת הנפילה, ובמהלכה יזדקק מאוד לכוחות אלה. זאת כנראה הסיבה שכאשר מתחולל בחיינו אירוע חיובי, לא חולפות להן חמש דקות ואנו מתחילים לדאוג. באותו בוקר בהיר בסתיו 1998 לא הייתה לי אפילו הפריבילגיה של אותן חמש דקות קסומות"…

(מתוך: מאושרת בדרכה, מאת: אורלי קראוס ויינר)

♥♥♥♥ 

 

נאוה הראל שושני

נאוה הראל שושני

אורה ראובן

אורה ראובן

סוף ידוע מראש בגלריה P8. כל האנשים הם בני תמותה. סוקרטס הוא בן אדם. לכן סוקרטס הוא בן תמותה. באחת הדוגמאות הבסיסיות  והחזקות של הלוגיקה הפילוסופית, המוות משמש כדוגמה לסופם של בני האנוש, סוף בלתי נמנע – כל בני האדם הם בני תמותה. המוות והחיים כרוכים יחדיו, המוות מלווה אותנו כצל גלוי ונוכח במצבים מסוימים ונסתר עד מאוד במצבים אחרים אך תמיד הוא שם. אורב, מסעיר, מסתורי ומאיים. התערוכה נולדה מתוך עיסוק אובססיבי ועניין רב של שמעון לב ואורה ראובן  במוות, כל אחד וסיבותיו הביוגרפיות לכך. כחלק מההתמודדות עם הסוף הבלתי נבחרו עבודות של מספר אמנים המציעים פרשנות אישית שלהם לנושא.

מציגים: יהודה אלטמן, יאיר ברק, פסי גירש, שוקה גלוטמן, שירה גלזרמן, כרמלה וייס, ארז ישראלי, שמעון לב, אבשלום לוי, שחר מרקוס, בן נתן, פנחס עזרא, רועי קופר, אורה ראובן, רנטה ריבקין גל, פנינה רייכמן, נאוה שושני, שמחה שירמן

אוצרים: אורה ראובן, שמעון לב

גלריה P8

11.713-10.8.13

♥♥♥♥

מקס האריס

מקס האריס

חיים מאור

חיים מאור

יוליה פריידין

יוליה פריידין

יסמין ברגנר

יסמין ברגנר

לארס קרוטק

לארס קרוטק

אייל פריד

אייל פריד

Ancestors בגלריה בנימין. קעקוע הוא פעולה של שינוי, קיבוע והתמרה. הוא מאפשר הנצחת זיכרון, חשיפת רובד נסתר והשתייכות תרבותית. ביטוי לנצחי בעולם הבר- חלוף. הגוף הוא המדיום שבאמצעותו אנו מתקשרים עם "האחר" ומבססים "רשתות- חברתיות". אמנות קעקוע קשורה באופן אינהרנטי לטקסי מעבר וחניכה במסורות שמאניות בתרבויות שבטיות חוץ- מערביות. התערוכה מתמקדת בהיבט הקדמוני של קעקוע, כפי שהוא עולה באופן קונקרטי ומטאפורי כאחד. האמנים המשתתפים מתייחסים באמצעות קעקוע, למורשת אבות ואימהות החיה בתוכנו, משפיעה ומתעצבת מחדש בעידן העכשווי.

מציגים: אסתר כהן סקין, דפנה שפירא חסון, שונית גל, רני פרדס, מקס האריס, מלכיאלה פייג', לילך מדר, עמליה זנד, גליה פסטרנק, אריק וייס, אייל פריד, רון עמיר, לארס קרוטק, אג'ארן מתייה, נמרוד ראובני, ג'וד בורמד, יסמין ברגנר, חיים מאור, שמעון פינטו, אום כולטוב, יוליה פריידין.

אוצרת: יסמין ברגנר

גלריה בנימין

11.7.13-3.8.13

♥♥♥♥

יעקב רופקה

יעקב רופקה

Come Closer בגלריה פינברג פרוג'קטס. התערוכה מציגה עבודות בפורמט קטן ומציעה אופן התבוננות שונה, המעניק חווית צפייה קרובה ואינטימית והזמנה להשתהות מול היצירות המוצגות, המשמשות קפסולות המחברות בין נקודות הזמן השונות, בין סיפור אישי למרחב הציבורי, בין הבהובים של לוחות פרסום, מוצרי צריכה ואייקונים של תרבות. הן מעלות התכתבות משעשעת בין מסורות של חומר ותולדות אמנות לבין עשייה עכשווית ומדיות דיגיטליות.

מציגים: אדגר אורליינטה, יעל בלבן, גיא גולדשטיין, ליהי חן, טוני נבוק, גבריאלה קליין, אניה קרופיאקוב, יעקב רופקה, גיא שהם, עירית תמרי

אוצרת: אורלי הופמן

פינברג פרוג'קטס

11.7.13-23.8.13

♥♥♥♥

בל שפיר

בל שפיר

גיל יפמן

חוה פוליבודה

חוה פוליבודה

רשימות סרוגות במרכז לאמנות דיגיטלית. …" מקבץ עבודות שהסריגה נוכחת בהן באופנים שונים. התערוכה מהווה הצעה להתבוננות בפעולת הסריגה כפעולת הצפנה ובעבודות הסרוגות כטקסטים מוצפנים. הרעיון להתבונן על הסריגה באופן זה, מתבסס על ספרו של צ'רלס דיקנס "בין שתי ערים". דיקנס, המייחד לסריגה מקום מרכזי בספר, מתאר עד כמה היא הייתה חשובה בעת המהפכה הצרפתית כפעולה שהצפינה בתוך הסריגים מסרים הרי גורל.

האפשרות להתבונן בסריגה כפעולה מצפינה החורגת מההקשרים המשייכים אותה לשיח המגדרי משותפת לעבודות המוצגות בתערוכה ומה שנראה כדבר האחד אינו אלא האחר. תהליך הסריגה הרפטטיבי, המונוטוני והאינטימי מאפשר את הצפנתם של זיכרונות שהודחקו, סודות שהושתקו ומצבים החושפים שיבושים וסטיות ממה שנחשב לסדר התקין. הצפנה זו חורגת ,כאן, מן הממד האישי ונוגעת גם בהתנהלותם של מנגנונים חברתיים ופוליטיים היוצרים היררכיות והפרדות וקובעים בשרירותיות את גבולות התקינות החברתית, באופן שדוחק את מה שאינו מציית להם לעבר שטחי ההפקר"… (מתוך הקומוניקט)

מציגים: יעל בלבן, רעיה ברוקנטל, אורי גרשוני, איתמר יכין, גיל יפמן, איילה לנדאו, חווה פוליבודה, בל שפיר

אוצרת: רותי חינסקי אמיתי

שיח גלריה: יום שני ה- 22.7.13 שעה 19:00

המרכז לאמנות דיגיטלית

9.7.13-27.7.13

♥♥♥♥

ורה קורמן

ורה קורמן

שוד ושבר בגלריה שי אריה. …"כשמשתמשים בביטוי הזה, אומרים בעצם שקשה להגיד את מה שחושבים ומרגישים. כי הרגש הוא בחלקו דבר אחד ובחלקו האחר דבר אחר, ואולי בכלל נראה שהרגש גדול יותר ממילים שלא ממש מצליחות להגיד את מה שבאמת מתכוונים. נעמדים מול עבודה, תוהים, חושבים שוב, ולא ברור בדיוק על מה המהומה. לאיזה דימוי אנחנו מייחלים לפגוש, לראות, לחמוד? האם אנו חפצים במשהו מוכר ושיסתדר לנו עם מה שכבר ידוע לנו? אם כן, אז עם מה בדיוק ולכמה זמן? מתברר שהדימוי המוכר בכלל לא בנמצא, הדימוי מנסה להפוך את הסדר הקיים ואז ניכר פער בין מה שרואים במציאות לבין דימוי מדומיין, שהגענו איתו מראש"… (מתוך הקומוניקט)

מציגים: כרם אוזן ביירקטאר, יהושוע אוקון, יפתח בלסקי, נועה בן נון מלמד, דורית פיגוביץ גוטארד, יהונתן ה. משעל, רון וינטר, דני יהב בראון, דנה יואלי, רועי מרדכי, דניאל ניב רון, אפרת ניר, הילה עמרם, סוניה פלדמאייר, אלי קופלביץ', ורה קורמן

גלריה שי אריה

4.7.13-3.8.13

♥♥♥♥

צ'נצ'ל בנגה

צ'נצ'ל בנגה

שי עבאדי

שי עבאדי

מניפות

מניפות

אוהד שאלתיאל

אוהד שאלתיאל

דן בירנבוים

דן בירנבוים

מניפות בגלריה צדיק. חפץ שימושי המקל על עומס חום, סמל סטטוס, קישוט, אביזר לריקוד, פיתוי והסתרה, פריט לפולחן דתי, צורה לתצוגת פרופיל צבעוני או חומרי, ביטוי מילולי המשמש בהשאלה להתעוררות, לתמריץ ואף לאתנחתא, מצע אמנותי וירטואוזי, מנגנון פרימיטיבי מפואר ופריך – היא המניפה. המניפה, המשמשת ככלי חמדה וככלי שרת, מזוהה תדיר עם נשים האוחזות בה. בתערוכה מציגים אמנים גברים עבודות, המציעים את פירושם לפטיש הנשי.

מציגים: דרור אוסלנדר, חגי ארגוב, דן בירנבוים, צבי בן-ארץ, דרור בן-עמי, צ'נצ'ל בנגה, אריה ברקוביץ, יונתן גירון, אילן דותן, אמנון יוהס, טמיר ליכטנברג, אורי ניר, סטודיו ספוג, שי עבאדי, דן רייזנר, אוהד שאלתיאל, אלדד שאלתיאל, מנוחין, Dede

אוצרת: חנה קומן

גלריה צדיק

תאריך נעילה: 1.8.13

♥♥♥♥

עידו מרקוס

עידו מרקוס

ירמי עדני

ירמי עדני

יואב אפרתי

יואב אפרתי

שולי בר נבון

שולי בר נבון

שחר קורנבליט

שחר קורנבליט

לא ברהב בגלריה יאיר. עבודות קאמריות בפורמט קטן של אמנים בני דורות שונים, כשהמכנה המשותף שלהן הוא צמצום, איפוק ומבט פנימה.

מציגים: דיויד אייזקס, מידד אליהו, יואב אפרתי, מיכל בקי, שמרית בר, שולי בר נבון, דוד הנדלר, אלכסנדר ווז'יק, אבי וורצל, שמואל טפלר, עידו מרקוס, איריס נדל, טליה סיון, ירמי עדני, גיל צלנר, שחר קורנבליט, אורי שטטנר

יאיר – גלריה לאמנות

תאריך נעילה: 8.9.13

♥♥♥♥

 football-1-print football-2-print

כדורגל שפל בגלריה גרוס. טרסאו וגד, שני גברים, שני חברים, שני הייטקיסטים. התערוכה מציגה את מסע הדרכים של שני חברים המתעדים את שולי החברה הישראלית כפי שהם משתקפים דרך תרבות הכדורגל של הליגות הנמוכות במגרשים ברחבי הארץ, מהכפרים הערביים בגליל, דרך שכונות נשכחות בפרברי המרכז, ועד לעיירות בנגב.

במהלך עבודת התיעוד הם התמקדו פחות בנעשה על המגרש, ויותר בפן האנושי, באווירה, במקום, ובאופן בו כל אלה מתקשרים ביניהם באמצעות הכדורגל. המסע חשף אותם לישראל אחרת, עזובה ונשכחת, אך יחד עם זאת יצרית וגאה. ישראל האמיתית של השפל שרק מחכה לעלות. התערוכה מציגה רגעים וזיכרונות בלתי נשכחים מאותו פסיפס צבעוני ומרתק הנקרא הכדורגל בישראל.

…" שיש עולם שלם של כדורגל, שמתרחש 'מתחת לפני הקרקע' עם סיפורים, עם טיפוסים, עם רגעים מרגשים. וזה היה ככה כל פעם מחדש: מגיעים למקום, מסתובבים בישוב, אוכלים בישוב עצמו. ניסינו ממש ליהנות ממה שיש למקום להציע … המשחק עצמו הוא כמעט שולי לחלוטין מבחינת החוויה. והאמת? הרמה לא שונה בהרבה מהרמה בליגה השניה שהקבוצה שאני אוהד משחקת בה"… (גד סלנר, בראיון לפורטפוליו)

 אוצרת: נעמי שלו

גלריה גרוס

11.7.13-4.8.13

♥♥♥♥

המכללה האקדמית תל-אביב יפו גאה להציג מסלול חדש ללימודי אומנות בשם: בית לאומנות ישראלית

בית לאומנות ישראלית - קומוניקט

♥♥♥♥

Yaffo 23, Jerusalem Switchboard, 1938

Yaffo 23, Jerusalem Switchboard, 1938

יפו 23 נסגרים ומחזירים מפתחות, ומזמינים אתכם לחגוג ולהיפרד איתנו מהמקום היפה בפעם האחרונה בהחלט. …"אלו היו שנים עשירות ומרתקות. ערכנו 16 תערוכות, 90 ארועים, הזמנו והפקנו עבודות אמנות ייחודיות, יצרנו שיתופי פעולה עם עשרות ארגונים ומוסדות מקומיים ובינלאומיים ואירחנו עשרות אלפי מבקרים. אנחנו מלאי אהבה ותודה לכל מי שנטל חלק ביצירה של יפו 23–מרכז לתרבות ואמנות עכשווית. ובמיוחד למאות האמנים והיוצרים שהשתתפו בתערוכות, בכנסים, במיצגים, בתוכניות השהות, בקבוצות המחקר ובאירועים האחרים. הודות להם זכינו לקהל אדוק ומעריך ולהכרה בינלאומית … להתראות בגלגול הבא"… (מתוך מכתב הפרידה)

יפו 23 בארוע פרידה: יום שישי ה-12 ביולי, מהשעה 13:00 ואילך

♥♥♥♥

מגזין האמנות המקוון "הרמה"  מזמין אתכם לשלוח עבודות אמנות וטקסטים בנושא שיעורי בית 

 טקסטים יש לשלוח על מסמכי וורד ניתנים לעריכה

 דימויים יש לשלוח באיכות גבוהה ברזולוציה 300dpi

 וידאו יש לשלוח לינק לYOUTUBE, VIMEO או כל אתר מארח אחר

 סאונד יש לשלוח לינק לקובץ שמצוי על הרשת

 בנוסף, אנא צרפו קרדיט מלא של העבודה: שם האמן, שם העבודה, שנת יצירה, חומרים, גודל

 את החומרים יש לשלוח לכתובת: haramamag@gmail.com

דד ליין אחרון למשלוח : 8/9/13  

♥♥♥♥

הגלריה לאמנות באום אל פחם, עמותת אל סבאר, מחפשת אדם בעל כישורים לתפקיד מאתגר בתחום גיוס משאבים וניהול פרויקטים לאמנות בגלריה למשרה חלקית.

כל מי שרואה את עצמו מועמד ראוי לתפקיד זה מוזמן לפנות בדוא"ל ל-  office@ummelfahemgallery.org   ולצרף קורות חיים.

תחומי אחריות במסגרת התפקיד:

– פיתוח רעיוני ותקציבי של פרויקטים המבוצעים בגלריה

– ניהול קשרי חוץ של הגלריה, התכתבויות באנגלית ושמירה על קשר עם בעלי ברית בארץ ובחו"ל

– כתיבת בקשות תמיכה מקרנות, תורמים פרטיים ומשרדי ממשלה

– אחזקה שוטפת של אתר הגלריה בעברית ובאנגלית

כישורים נדרשים:

– ניסיון קודם בגיוס כספים

– היכרות עם עולם האמנות – יתרון

– שליטה בשפות דיבור וכתיבה: עברית ואנגלית חובה, ערבית וצרפתית יתרון

– שליטה במחשב Microsoft Word, Excel, Outlook, PowerPoint

– יכולת עבודה עצמאית, יוזמה, אחריות ועבודת צוות

– תואר ראשון

מועד אחרון להגשת המועמדות: 20.7.2013

♥♥♥♥

InsideOut: קול קורא – הקרנה פתוחה במרכז לאמנות עכשווית.

כחלק מסדרת הקרנות שיתקיימו במרכז לאמנות עכשווית בחודשים יולי-אוגוסט, תתקיים
 ביום חמישי 15.8 בשעה 20:30 הקרנה פתוחה. אמנים מוזמנים להגיש עבודות וידיאו ארט, כאשר העבודות אינן עוברות סינון ותוצגנה על בסיס "כל הקודם זוכה". העבודות יוקרנו בנוכחות האמנים.

יש להגיש עבודות באורך מקסימלי של עד 15 דק' בפורמט די.וי.די בלבד.

נא לציין על גבי הדי.וי.די בעברית ובאנגלית: שם מלא של האמן, שם העבודה והמשך.

את העבודות ניתן לשלוח  בדואר אל: המרכז לאמנות עכשווית, ת.ד 29818 , תל-אביב 61298

או למסור לליא במשרדי המרכז לאמנות עכשווית: רחוב צדוק הכהן 2א' (פינת קלישר 5) תל-אביב,
בימים א'-ה' בין השעות 10:00-16:00

לפרטים נוספים בלינק    http://cca.org.il/?p=6786&lang=iw

תאריך אחרון להגשה: יום רביעי ה-31.7 בשעה 16:00

♥♥♥♥

קול הקורא להשתתפות בפרויקט סייט ספסיפיק 3.

סייט ספסיפיק 3 מתוכננת להיות שונה מהאירועים הקודמים שהתקיימו עד היום. האירוע נבנה הפעם סביב נושא שיוביל אותנו בבחירת העבודות. המדיות המוצגות יורחבו, ובנוסף לציור, פיסול וצילום ניתן לשלוח גם הצעות לעבודות מיצב, מיצג, סאונד, וידאו וניו מדיה.

תאריך אחרון למשלוח הצעות – 13.7.13

את ההצעות יש לשלוח לכתובת – submit@sitespecificagency.com 

Site Specific

♥♥♥♥

קול קורא לתושבי ואמני בת גלים בתחומי האמנות הפלסטית: עיריית חיפה ונציגות שכונת בת גלים, יקיימו תערוכות בתחומי האמנות הפלסטית בבתים פרטיים ובמרחבים ציבוריים בשכונת בת גלים. תושבים ואמנים המתגוררים בבת גלים ומעוניינים להציג עבודתם או עבודת אמנים אורחים ולפתוח בתיהם לציבור, לתערוכות בתחום האמנות הפלסטית.

מעוניינים להציג עבודתם במרחבים ציבוריים בבת גלים נא לפנות ל:

שמעון אלון – 0529406627

שרון חבצלת – 0529406688

מייל: mifgashim.noar@gmail.com

פקס: 04-6882822

לפרטים המלאים

♥♥♥♥

קול קורא לגלריה אגריפס 12 דרושים אמנים בעלי חזון ויוזמה: 

קול קורא לגלריה אגריפס 12 דרושים אמנים בעלי חזון ויוזמה

♥♥♥♥

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות