אוג 11 2013

כל קורה – אוגוסט

…"כל ישראלי המבקר במוזיאונים באירופה או בארה"ב אינו יכול שלא לשים לב לכך שתמיד רואים שם ילדים. הם באים עם המורה שלהם, מתיישבים על השטיח, ומקבלים הסבר על הציורים. למה? מפני שאינך יכול להיות אדם שלם מבלי שתיגע באמנות. התקרה המפורסמת ביותר עלי אדמות, אותה צייר מיכלאנג'לו במאה ה-16, כמו גם שני פסליו הידועים ביותר, הם לא רק חלק מיסודות תרבות המערב, אלא גם יצירות העוסקות בנושאים שכל ילד ישראלי מכיר מלימודי התנ"ך. מעבר לזה, אם יכבו את האור בכיתה ויקרינו אותן על הלוח, אפילו התלמיד האדיש ביותר יחסיר פעימה למול כל היופי הזה. (אפשר גם: פסל "הפייטה". הנושא פחות קרוב לילדים ישראלים, אבל היכולת להפיח חיים בשיש תעצור את נשימתם) "

 (יאיר לפיד "הקפלה הסיסטינית / פסלי "דוד" ו"משה" – עשרה דברים שהייתי שמח שהבן שלי ילמד בשנה הבאה", מתוך מוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות, 15.6.12) 

♥♥♥♥

תיאה פרידמן, לב חרס

תיאה פרידמן, לב חרס

 

תיאה פרידמן, עיניים בזבל

תיאה פרידמן, עיניים בזבל

TIME SPECIFIC תיאה פרידמן בגלריה 121, עם פרוייקט המשלב מדיומים שונים (פרפורמנס, וידיאו – ארט ורישום) כשהמדיום המרכזי הוא אינשטליישן שישתנה מול הצופים כל יום במשך שבועיים. ההתבוננות הישירה באמנות הפרפורמנס מאפשרת את הפעולה, בה האמן והצופה משנים את ההתנהגות הרגילה במרחב הציבורי, בהנחה שגלריה נחשבת חלל ציבורי. החיבור הבלתי אמצעי יוצר תגובות מיידיות ההופכות להיות חלק מהעשייה האמנותית של הפרפורמרית. בנוסף, התערוכה תגלוש גם למרחב הווירטואלי ע"י תיעוד פעולות של האמנית על קירות החלל בזמן אמת. שם התערוכה TIME SPECIFIC מבקש להנכיח את הזמן המוגבל בו, מבוטא התוכן והמסר האישי הקיים בתערוכות אמנות המכילות משמעויות המחוברות למקום.

TIME SPECIFIC

תיאה פרידמן

גלריה 121

פתיחה: 16.8.13 שעה  12:00     

נעילה: שבת 31.8.13                                          

♥♥♥♥

סשה סרבר

סשה סרבר

אוסף עתיקות, סשה סרבר בגלריה גורדון 2. במרכז התערוכה פסלי קלקר גדולי מימדים, המדמים שרידים ארכיאולוגים מונומנטלים. כף יד וכף רגל שנראות כשייכות לפסל היסטורי ענק מאירות במבט מלגלג את התשוקה התרבותית-כביכול להימנות עם משפחת העמים האירופים, להיות חלק מהתרבות הקלאסית-אוניברסלית. ה"שרידים הארכיאולוגים "יוצרים כעין אתר רומאי עתיק. שורשיהם נעוצים אמנם באגן הים התיכון, אך הם מעלים אצל המתבונן שאלות בדבר מיקומו לאורך הציר הישראלי-אירופאי-אוניברסלי.

אוסף עתיקות

סשה סרבר

גלריה גורדון 2

פתיחה: 15.8.13      

♥♥♥♥

09 Tall ShimonOra2 inv

חפירותזכרונות אבודים מעתיד רחוק – אריק ונונו בגלריה P8, אוצרת: ד”ר נאוה סביליה שדה. התערוכה מעמידה במרכזה שאלות לגבי משמעות העבר ביחס להווה, ומשמעותו של ההווה בעתיד הרחוק. בתערוכה מוצגים רישומים המתמקדים בתיאורי נופים הזויים, מסוכנים וחסרי מוצא, הנדמים כארכיטקטורה פיסולית או שרידים ארכיאולוגיים של ערים עתיקות ומוקדי פולחן; וכן ציורי שמן המתרכזים בדימויי חפצים שכמו נתלשו מהקשרם המקורי והפכו לסימנים חסרי משמעות. סימנים אלו נראים לצופה מוכרים, אולם כזכרון עמום שאינו נקשר לדבר, והם משקפים את בעיית היחס בין מסמן למסומן בתרבות העכשווית.

חפירותזכרונות אבודים מעתיד רחוק

אריק ונונו

אוצרת: ד”ר נאוה סביליה שדה

גלריה P8

אירוע פתיחה: 15.8.13 בשעה 20.00       

שיח גלריה: יום שישי ה-23 באוגוסט בשעה 12.00

♥♥♥♥

Alon Moran

Alon Moran

Riccardo Gusmaroli

Riccardo Gusmaroli

ניחוח איטלקי – בריזה ישראלית בגלריה ארמנו טדסקי.

…"אמנות היא דרך מצוינת לדיאלוג בין עמים ותרבויות. איטליה היא מדינה של אמנות מהבחינה ההיסטורית והקלאסית. אבל כשמתייחסים לסצנת האמנות היום, ישראל היא אחת המדינות המפותחות שאני מכיר. לא יצא לי לבקר במדינה כה קטנה שיש בה כל כך הרבה מוזיאונים וגלריות ומגוון רחב כל כך של אמנים צעירים. באחד העיתונים באיטליה התפרסם בשנה האחרונה מאמר שכותרתו הייתה 'הגאונים חיים בתל אביב' – הוא עסק באנרגיה שקיימת בעיר בכל מה שנוגע לאמנות ולעיצוב, ולתרבות בכלל. אם תשאלו אותי, האגף החדש של מוזיאון תל אביב לא נופל מהמומה בניו יורק … החלום שלי תמיד היה לגרום לאנשים בעולם בכלל ובאיטליה בפרט להכיר את ישראל. … כאשר עלה אצלי לראשונה הרעיון לפתוח גלריה מחוץ לאיטליה, באופן טבעי חשבתי קודם כל על ניו יורק. אבל באחת הפעמים שלי בארץ, במהלך ביקור בכותל המערבי, חשבתי – 'למה לא כאן?', והבנתי שזה מה שאני צריך לעשות"…

(ארמנו טדסקי – מתוך ראיון בכלכליסט)

מציגים: דוד קסמן, שאול קנז, אלכס פינה, פייטרו ד'אנג'לו, פזנר שרון, דניאלה גליאנו, ולריו ברוטי, ריקארדו גוזמרולי, דני פילדס, שלומי ניסים, משה גורדון, ברברה נחמד, קים מינג'ונג, אנריקו אנריקו ד'פריס, פיליפ בולקיה,  אוגו נספולו

♥♥♥♥

אביב נווה

אביב נווה

אמיר שפט

אמיר שפט

גדי קוזיץ

גדי קוזיץ

ורד נחמני

ורד נחמני

גשרלריה מציגה: מחילות באוויר – תערוכת חוצות קבוצתית מפתיעה בגשרים של נחל אלכסנדר, שתתקיים בין התאריכים 20-23.8.13 במסגרת הפסטיבל "גשרים בנחל" של מ.א עמק חפר (בצמוד לקיבוץ מעברות). התערוכה כוללת מיצבים, הדפסות-ענק ועבודות וידאו, ומתקיימת זו השנה ה-9.

משתתפים: תמיר צדוק, עתר גבע, אורית ישי, גבי קריכלי, אביב נווה, נטע שפירא, ניר סגל, עודד בן חפ"ר, בעז נובלמן, שירלי בר-אמוץ, ראובן זהבי, אמיר שפט, והאמן הגרמני Ulrich Langenbach

אוצרים: דליה בר-אמוץ, אלעד ערמון

פתיחה חגיגית ביום ג' 20.8 בשעה 19:30

"גשרים בנחל" תכנית מרוכזת ומקוצרת:

20/8      18:00 – במועדון במעברות רב שיח "מכלול היחסים שבין גרמניה לישראל" עם דוד ויצטום

19:30 – פתיחת התערוכה "מחילות באוויר"

20:30 מופע של מקהלת העמק ומקהלה מזיגן גרמניה + מופע: אחינועם ניני מארחת את מירה עווד

21/8     מופע של "כנסיית השכל"

22/8     דיויד ברוזה והתזמורת האנדלוסית

23/8      קבלת שבת: מארחים את דין דין אביב

בנוסף: מתחת לגשר-הבטון הסמוך תוצג תערוכה מאוסף הגלריה מתשע השנים האחרונות, והיא כוללת השנה גם עבודות חדשות של ורד נחמני וגדי קוזיץ, לצד יצירות קודמות משל הדס רוזנברג, הודה ג'מאל, בעז לניר, ליאב מזרחי, מוחמד קלש, אלעד ערמון, נטע שפירא, ראובן זהבי, שירלי בר-אמוץ, ויורם גרינבלט.

♥♥♥♥

 

סטפאן סרקיסיאן - צלם: מיקי קרצמן

סטפאן סרקיסיאן – צלם: מיקי קרצמן

המצילים, תערוכת צילומים בגלריית חוף הריביירה, בת-ים. בתרבות הים תיכונית החוף משמש מרחב ציבורי שהפך למרכיב משמעותי בזהות הישראלית. מרכיב המייצר סביבו אינטראקציות תרבותיות המיוצגות בספרות באומנות ובקולנוע. ברבות הזמן מפגשים מסוג זה יצרו סוג של רומנטיזציה ביחס לחוף. התערוכה מבקשת לבחון  ולפצח את הקוד הבלתי מעורער של המצילים בתרבות הישראלית. התמונות בתערוכה אמנם מכילות חזות, אך יחד עם זאת הן מביאות גם תובנה אומנותית לגבי אישיותם של המצילים. הדמויות המצולמות מכילות הודעות ורמזים מקודדים, "היוצרים קוד גנטי" ייחודי של קבוצה זו.

מציגים: חנה סער, ינאי יחיאל, מיקי קרצמן, פבל וולברג, רוני כנעני, עמאר יונס, יובל טבול , רמי מימון

אוצרת: טלי חולדאי , אוצרת משנה: מיכל לזרוביץ'

גלריית הריביירה, בת ים

נעילה: 24.8

♥♥♥♥

זהבה אדלסבורג

זהבה אדלסבורג

זהבה אדלסבורג

זהבה אדלסבורג

רינה פלג

רינה פלג

רינה פלג

רינה פלג

שתי תערוכות יחיד בבית בנימיני: רינה פלגקומיקרמיקה, הפלינטסטונס נגד בנות הפאוור פאפ (אוצרת: רונית צור) / זהבה אדלסבורגלא דפנה, לא אפולו (אוצר: אבנר זינגר)

בין שתי התערוכות שתפתחנה בבית בנימיני רב השוני אך יחד עם זאת וויזואלית ניתן למצוא קווי השקה מעניינים. שתי האמניות המציגות תערוכות יחיד מקימות מיצבים של אובייקטים היברידיים צבעוניים, נושאי מטעני תרבות השונים זה מזה. שתיהן נשענות ביצירתן בין היתר על הקשרים ארכיאולוגיים ומדיית הקרמיקה תופסת חלק משמעותי בה אך דרכי הביטוי האמנותי שלהן אחרות בתכלית.

בעבודותיה חוצה רינה פלג את קווי הקדרות המסורתית ויוצרת עבודות מסוג חדש. פלג מפתחת טכניקות מקוריות ובלתי שגרתיות, אותן היא משכללת לכדי שלמות ביצועית מתוך רצון להתאים בין ה"איך" ל"מה" – הטכניקה והנושא.

עבודותיה של זהבה אדלסבורג עוסקות בטבע ובתרבות האנושית, מבקשות להמחיש את אי ההלימה בניהן, ולהציע אפשרויות חלופיות לקשרים עם הטבע, החברה ועם עצמנו, יחסים שאין בהם רצון לשלוט או לכפות על האחר.

נעילה:יום שבת ה-24.8.13

♥♥♥♥

Videocracy

Videocracy

♥♥♥♥

MFA_Haifa12_online_inv-682x1024

תערוכת הגמר של בוגרי המחזור התשיעי של התואר השני באמנות (M.F.A)

♥♥♥♥

קול קורא לסטודיו בסדנאות האמנים

קול קורא לסטודיו בסדנאות האמנים: אמנים/ות מתחומי האמנות החזותית, המתגוררים/ות בירושלים מוזמנים להגיש בקשה לסטודיו מסובסד במתחם הסדנאות בתלפיות.

מועד אחרון להגשה: 5 בספטמבר 2013

חומרי הגשה: קורות חיים (לא יותר משני עמודים), מכתב הכולל הצהרת אמן והסיבות לבקשה (עד 600 מילה), תיק עבודות (פורטפוליו) בקובץ PDF – (עבודות משלוש-חמש השנים האחרונות, עד 15 עמודים).

את החומרים יש להגיש דרך דוא"ל artcube.jlm@gmail.com

ולציין בשורת הנושא בקשה לסטודיו + שם המגיש /ה

 הצעות שלא יכללו את שלושת המרכיבים שצוינו לעיל, לא ייבחנו

חומרים נוספים שיישלחו, מעבר לשלושת המרכיבים שצוינו לעיל לא ייבחנו, אלא אם כן תמצא הועדה סיבה מוצדקת לבחינתם, בהתבסס על הכתוב במכתב המוטיבציה.

מועמדים שמוכנים לעבור לגור בירושלים עם בחירתם ייבחנו בנפרד בסוף השלב הראשון של בחינת ההצעות. מועמדים כאלה מתבקשים לצרף הצהרת כוונות כתובה כחלק מן החומרים המוגשים.

חברי הועדה האמנותית של סדנאות האמנים בירושלים: לאה אביר (יו"ר), גילי קרז'בסקי, ד"ר יוני אשר, נואה סימבליסט.

הפרטים המלאים כאן

♥♥♥♥

jokes-640

זה לקוח מכאן 

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “כל קורה – אוגוסט”

  1. דבורהבתאריך 11 אוג 2013 בשעה 22:42

    המון תודות על המידע
    שיהיה אוגוסט יפה ומעשיר

  2. ירוןבתאריך 12 אוג 2013 בשעה 15:58

    תודה על המידע. חופש נעים וטיול משגע

  3. שחרבתאריך 13 אוג 2013 בשעה 14:45

    תודה בשם שנינו ירון 🙂

  4. נאוה שושניבתאריך 15 אוג 2013 בשעה 22:56

    אהבתי את הבחירות שלך. תודה

    המשך קיץ מהנה (ושייגמר כבר…!), נאוה

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות