אוק 10 2013

כל קורה אוקטובר – חלק א'

פאבלו פיקאסו

פאבלו פיקאסו

…"אין מה לרחם על פבלו פיקאסו, כי גם אחרי מותו הוא עדיין כמו כוכב רוק, ושווה פי מיליונים מכל עגבנייה ישראלית שנמכרה השבוע (ביוקר) בשוק הכרמל. בנעוריו צייר פיקאסו נשים באופן רגיל, נורמלי ומקובל, כלומר בלי שדיים על האף וראש על הבטן, כמו שצייר בקוביזם המאוחר שלו שבו הוא כבר ראה אותן בצורה אכזרית קומית. לפני שבועיים במוזיאון על שמו בברצלונה, תוך כדי שוטטות והתבוננות בציוריו, אני ממלמל "הי פאבלו, אם לא אהבת נשים עד כדי כך בציורים, למה חיזרת אחריהן כל כך בחיים? ופיקאסו שותק, ורק הציורים המדהימים שלו מדברים בעד עצמם. מספרים שהוא מת באמצע ארוחת ערב, לעיני ז'קלין, המאהבת האחרונה שלו, ומילותיו האחרונות היו לפי השמועות: "שתו עבורי, שתו לבריאותי, אתם יודעים שאיני יכול כבר לשתות". אישית, אני לא מאמין שזה מה שקרה. לדעתי, פבלו קילל את מלאך המוות בספרדית, הביט בציור האחרון שיצא תחת ידיו, חשב מה עוד אפשר היה לתקן בו, וחיכה להתאבדותה של ז'קלין, שהצטרפה אליו מאוחר יותר לתקופה השנייה הכחולה שלו בשמיים הכחולים"…

(שלמה ארצי, "הנשים של פיקאסו – טרגדיה של טעויות", מתוך מוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות, 11.5.12)

♥♥♥♥

אביטל כנעני, Dead Bird

אביטל כנעני, Dead Bird

אביטל כנעני, חזית 1

אביטל כנעני, חזית 1

אביטל כנעני, חזית 2

אביטל כנעני, חזית 2

אביטל כנעני, חזית 3

אביטל כנעני, חזית 3

אביטל כנעני, נפילה

אביטל כנעני, נפילה

אביטל כנעני, קצוות

אביטל כנעני, קצוות

תחזיק בקצוות – פרויקט הכולל שלוש תערוכות יחיד של אביטל כנעני, אשר יוצגו ברחבי  הארץ. בכל אחת מהתערוכות תציג האמנית מיצב תלוי מקום המשלב בתוכו פיסול ורישום. בפרויקט זה עוסקת כנעני בפעולת פירוק והרכבה מחדש של מרחבי הארץ ובניסיון למפותם על ידי סימון טריטוריאלי סימבולי (מיצבים תלויי מקום) בשלוש נקודות גאוגרפיות קרדינליות: צפון, מרכז ודרום. בפעולת המיפוי מבקשת כנעני לחבוק בבת אחת את הארץ כולה, לסמן מרחב בשפה גרפית, מונוכרומטית ומינימליסטית ולבנות סביבה חדשה מתוכה עולים דימויים של חיות ומוות, איזכור למציאות מקומית. קו אווירי ארוך עובר בין סביבות המיצבים, נמתח לאורך מרחב גיאוגרפי גדול מכדי לתפוס ולחוות את שלושת מוקדי ההתרחשות בעת ובעונה אחת.

התערוכה הראשונה, תחזיק בקצוות I, תוצג בגלריה בלוחמי הגטאות בצפון (אוצר: יורי כץ). התערוכה תכלול מיצב, עץ, נייר, גרפית. לתוך עומק חלל הגלריה נדחסות בצפיפות רבה קבוצת דמויות מחזיקות רישומי צמחים בפיה.

התערוכה השנייה, תחזיק בקצוות II, תוצג בגלריה בארי בדרום (אוצרת: זיוה ילין), מיצב, עץ, נייר, גרפית, וידאו. התערוכה תכלול רישומי ציפורים שחדלו ממעופן משחירים גיליונות נייר ארוכים מונחים על קונסטרוקציות עץ פיסוליות פזורים על רצפת חלל הגלריה ומחסים את מרבית פני שטחו. גוויות העופות צפות במרחב הלבן של הגלריה מסמנות מסלולי מוות.

התערוכה השלישית, תחזיק בקצוות III, תוצג בגלריה מנשר בתל אביב (אוצרת: סאלי הפטל נוה). בתערוכה יוצגו חיות מונומנטליות משרבבות לשון ארוכה נדחסו לתוך חלל הגלריה. חלקן כנועות, נחות דוממות, מרוסקות על רצפת החלל, חלקן תלויות מקורות המבנה מתות ליפול. זהו שדה קטל, בית מטבחיים, מרחב נטול חיים.

השקת  הקטלוג הדיגיטלי ונעילת התערוכה במנשר ב- 23 בינואר 2014

♥♥♥♥

אבי סבח

אבי סבח

אבי סבח

אבי סבח

איתן בן משה

איתן בן משה

איתן בן משה

איתן בן משה

אדומים תערוכה משולשת בגלריה הקיבוץ, אבי סבח, איתן בן משה ופבל וולברג – המציגים עבודות על נייר, הנעות באופנים שונים סביב הצבע האדום. פבל וולברג יציג צילום ובו סיטואציה קונקרטית. אבי סבח ואיתן בן משה יציגו עבודות נייר מופשטות. "האדום בתערוכה מופיע לפעמים, כצבע ראשוני שמביע תשוקה, להט, סכנה, אשר במצבי צבירה מסוימים יכול להפוך ל'קרומי', לח או יבש, או משתק, או עמום. בכל מקרה הוא אוגר כמעט תמיד בתוכו את פוטנציאל ההתפרצות, ההרס והחורבן, גם אם הוא במצב רוח פאסיב-אגרסיב", אומר איתן בן משה.

אדומים

גלריה הקיבוץ

מציגים: אבי סבח, איתן בן משה, פבל וולברג

אוצרת: יעל קיני

10.10.13-8.11.13

♥♥♥♥

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ' עם ציורים חדשים בגלריה Z I Z. במוקד התערוכה סדרת הדפסות בפורמטים רחבים, פרי מניפולציות ומיקסים דיגיטליים. מקטעי ציורים מאת מגוון אמנים, קאנוניים לצד אנונימיים, שאהרונוביץ צילם, ליקט וקיבץ, עיבד, עירבל ויצק לכדי דימויים חדשים. בין צילום לציור לעריכה, כינוס, ניכוס לניסוח; הקנווס וצבעי השמן לנוכח עידן הקוד הפתוח.

בועז אהרונוביץ'

ציורים חדשים

גלריה Z I Z

10.10-16.11.2013

♥♥♥♥

אלינה ספשילוב

אלינה ספשילוב

הדס חסיד

הדס חסיד

טלי בן בסט

טלי בן בסט

ענת בצר

ענת בצר

אחת… אחת…, תערוכה קבוצתית בגלריה ג'ולי מ. של אמניות הגלריה: טלי בן בסט, ענת בצר, דגנית ברסט, הדס חסיד, אלינה ספשילוב.

♥♥♥♥

עמית נעמני

עמית נעמני

אריאל קוקו

אריאל קוקו

דר רותם

דר רותם

פימה שליק

פימה שליק

איגור טפיקין

איגור טפיקין

ישראל אליהו

ישראל אליהו

ג'ודית אשר

ג'ודית אשר

Klone

Klone

ניב תשבי

ניב תשבי

תהל מאור

תהל מאור

גלריה גורדון 2 מארחת את לה קולטור. לה קולטור הינה פלטפורמה ללא מטרות רווח לאמנים צעירים שנולדה מהצורך באמנות עכשווית, מקורית ונגישה. מטרתה היא לספק חשיפה לאמנים בתחילת דרכם ולאפשר לאוהבי אמנות לרכוש יצירות אמנות במחירים ברי השגה של עד 500 ₪, כאשר מלוא סכום המכירה עובר ישירות לאמנים.

האמנים המשתתפים: Foma, Klone, ליאת איתן, ישראל אליהו, ג'ודית אשר, ג'ניפר אבסירה, איתי בלאיש, מירב בן לולו, נעמה בר אור, יונתן גולדמן, ג'ואנה ג'ונס, נעה גיזנבורג, איגור טפיקין, מאיה כהן, תהל מאור, עמית נעמני, ארז סולו רימון, דר רותם, אריאל קוקו, פימה שליק, ניב תשבי.

אוצרות והפקה: דר רותם, איתי בלאיש ומיכל פרידמן.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל בימים:

יום ה', 10.10 19:30-23:00

יום ו' 11.10 10:00-16:00

יום שבת 12.10 10:00-16:00

♥♥♥♥

מריק לכנר

מריק לכנר

מריק לכנר

מריק לכנר

מריק לכנר

מריק לכנר

מריק לכנר עם התערוכה Niger River בגלריה רוזנפלד. בתערוכה יוצגו ציורים בטכניקה של שמן על בד ובפורמטים גדולים, הנוגעים בהיבטים המופשטים של הציור, מתוך גישה ניאו-רומנטית המפלרטטת עם הנשגב ופורטת על הנימים הרגשיים והפתטיים של האמנות. זהו פאתוס דרמטי של אינדיבידואל הפותח צוהר אל עולמו הפרטי, אל חוויותיו, תשוקותיו ומכאוביו. התאטרליות והדרמה אינם נרטיביים, אלא מתקיימים בפורמט הציורי עצמו, בצבעים ובמחוות אקספרסיביות ומתפרצות. הפעולה הציורית היצרית אוחזת בצופה ושואבת אותו פנימה אל עבר חוויה מכשפת ומקום "אחר".

מריק לכנר

Niger River

גלריה רוזנפלד

10.10.2013 – 16.11.2013

♥♥♥♥

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

בועז אהרונוביץ

לוסיל דסמורי

לוסיל דסמורי

מאיה גרצפלד

מאיה גרצפלד

מקס אפשטיין

מקס אפשטיין

עלמה שניאור

עלמה שניאור

דימוי רפאים בגלריה על הצוק.  "הנה ההוכחה שתצלומים אינם תמימים, לא עוד אותיות מתות, חפצים דוממים החנוטים בחומר מקבע. הנה ההוכחה שבידיהם כוח פעיל החושף את אשר נימצא מתחת לעור. הנה ההוכחה שאינם רק טווי קוים היוצרים גריד, אלא עלילות שלמות, ובכוחם להטיל כישוף." (ארווה גיבר)

התערוכה "דימוי רפאים" מציגה עבודות הבוחנות את אפשרותו של מדיום הצילום להוות מעין פורטל, שער למימד אחר שבכוחו לחשוף דבר- מה נסתר מן העין. פעולת הצילום, שכבר מזמן לא נבחנת ככלי תיעודי, נשזרת בתוך מיצבים ועוברת מניפולציות ועיבודים המייצרים מיסטיפיקציה ומבליחים שדים ורוחות. העבודות חושפות עולם פנטסטי, "על- טבעי" באמצעות סטייה עדינה, אשליה ויזואלית, שכבות של דימויים מצולמים היוצרים ביחד רצף א-ליניארי של אירועים וכמו מאפשרים מבט על רובד קיומי אחר. (מתוך הקומוניקט)

דימוי רפאים

הגלריה על הצוק, נתניה

מציגים: בועז אהרונוביץ', לוסיל דסמורי, מאיה גרצפלד, מקס אפשטיין, עלמה שניאור

אוצרות: מאיה קשביץ, דינה יקרסון

♥♥♥♥

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן 

הדהודיםנינו הרמן בבר קיימא. …"על  שולחנות חלל הבר – קיימא מתחת לזכוכית  מוצגים קולאז'ים הלקוחים מתוך טסטים להדפסות שנעשו בתערוכות עבר. קולאז'ים אילו מקבלים כאן חיים חדשים והופכים ליצירות העומדות בפני עצמן היוצרות דיאלוג עם הדימויים התלויים על קירות הבר קיימא. אוצרת התערוכה, רעייתי תחיה הרמן ואני יצרנו את המארג הזה המאפשר לנו כיוצרים להתבטא בשפה חדשה, להמשיך ולגעת בדימויים האהובים עלינו ומתוך זאת לומר אמירה אחרת המהווה תוצר של דיאלוג בינינו. בלב העשייה הצילומית שלי, בשנים האחרונות קיים רצון לגעת במרקם האנושי הצעיר והתוסס של שכונות דרום תל אביב. יצרנו שפה החדשה על שולחנות הבר קיימא שהיא סוג של כתיבת שירה ויזואלית. משמעות מיוחדת לי בעריכת התערוכה כאן. אני מלווה באהבה את הבר -קיימא ואנשיו מאז נפתח המקום. יש כאן יחד של אנשים המאמינים בעשייה חברתית,בעזרה לזולת ובטיפוח מערכות יחסים המאופיינות בשקיפות ובכנות. תודה לבר קיימא, ואנשיו על היותם השראה ליצירתי"… (נינו הרמן, על התערוכה)

נינו הרמן

הדהודים

בר קיימא

♥♥♥♥

מירב שחם

מירב שחם

מירב שחם

מירב שחם

איש שלא הבחין בשום דברמירב שחם בגלריה אלפרד. זהו פרויקט רב תחומי בהשראת קובץ הסיפורים הקצרים "איש שלא הבחין בשום דבר", מאת הסופר השוויצרי רוברט ואלזר (1878-1956). הפרויקט מורכב מתערוכה ומופע שיוצגו במקביל בשני חללים שונים – התערוכה תיפתח ב- 10.10.13  בגלריה אלפרד בתל אביב ותכלול מיצב, וידאו, סאונד ורישומים. בהמשכה, ב-19.10.13 יתקיים מופע בתיאטרון "החנות" בתל אביב ויכלול מוסיקה חיה והקרנות וידאו.

מירב שחם

איש שלא הבחין בשום דבר

גלריה אלפרד

אוצרת: קרני ברזילי   

פתיחה: יום ה', 10.10.13

מופע השקת האלבום: מוצ"ש, 19.10.13, 21:00, גלרייה החנות  

♥♥♥♥

אורית גולדמן

אורית גולדמן

צִיפַה, אורית גולדמן בבית האמנים בתל-אביב באוצרות: נאווה שדה. התערוכה עוסקת במשמעותה של הציפה כמצב הזוי, פיזי ורוחני כאחד, נעים ומשחרר ואף פולחני ומיסטי. בתערוכה מוצגות עבודות ברישום, צבע וצילום על גבי דיקט, שהינו חומר סופח וסופג, וכך הופך טעון רעיונית.

עוד תערוכות שייפתחו באותו היום (10.10) בבית האמנים:

מוטי פן – מציאות מדומה. בסדרת הציורים המוצגת בבית האמנים בתל אביב, מרכיב מוטי פן, פאזל היפר ריאליסטי של אובייקטים שונים, בהם צעצועי פלסטיק, בלונים, צינורות ועוד חפצים שנזרקו, איבדו את ייעודם המקורי והפכו לערימת אשפה, אותה הוא מארגן מחדש על גבי בדי הציור.

דב דרובל – אאורקה. מחווה לאדגר אלן פו.

פבל קלמן – מדבר אדום. בדים וציורים.

ליאת פולוצקי – מסתורי הסתיו. הסתיו הוא עונה מלהיבה מסתורית ומרגשת; משחקי הצללים, השלכת הצבעונית, הענפים החשופים העדינים ומלאי החן, והקרירות הנעימה באוויר המבשרת בארצנו הן את סופם של החמסינים המעיקים של הקיץ והן את תקופת החגים וההתחדשות של השנה החדשה.

הילה ליזר בג'ה – ירח קציר. מיצב פיסולי ועבודת וידאו של האמנית הילה ליזר בג'ה, מתגבשים לכדי מרחב דמוי חלום, המפגיש מצע ביתי עם אטמוספירה שמיימית, קשיחות ונדיפות, בוהק וחלודה.

אבי וורצל – אדם בתוך עצמו. עבודות פסטל על נייר.

דוריס ארקין – אנמנזה. התערוכה היא תערוכת יחיד ראשונה לארקין, בה היא מציגה פסלי מתכת גדלי מימדים המייצרים יחסי גומלין זה עם זה, עם חלל הגלריה ועם הצופה

♥♥♥♥

harama

לקראת "רשמים V  – הביאנלה החמישית לרישום" שתיפתח בירושלים ב-21 לדצמבר 2013

 מגזין האמנות המקוון "הרמה" מזמין אתכם לשלוח עבודות אמנות וטקסטים בנושא

 מטרונום

הגיליון החגיגי יצא במקביל לפתיחת הביאנלה והנו שיתוף פעולה עם בית האמנים ירושלים

טקסטים יש לשלוח על מסמכי וורד ניתנים לעריכה

דימויים יש לשלוח באיכות גבוהה ברזולוציה 300dpi

וידאו יש לשלוח לינק לYOUTUBE, VIMEO או כל אתר מארח אחר

סאונד יש לשלוח לינק לקובץ שמצוי על הרשת

בנוסף, אנא צרפו קרדיט מלא של העבודה: שם האמן, שם העבודה, שנת יצירה, חומרים, גודל

את החומרים יש לשלוח לכתובת: haramamag@gmail.com

מועד אחרון למשלוח : 22/11/13

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com 

7 תגובות

7 תגובות לפוסט “כל קורה אוקטובר – חלק א'”

  1. שחרבתאריך 10 אוק 2013 בשעה 10:43

    איזה יופי ! 🙂

  2. דבורהבתאריך 10 אוק 2013 בשעה 10:44

    המון תודות על המידע על ממצב האמנות

  3. דורית פוקץ הלסבתאריך 10 אוק 2013 בשעה 11:24

    🙂

  4. ירוןבתאריך 10 אוק 2013 בשעה 12:37

    יפה ומענין

  5. דורית פוקץ הלסבתאריך 13 אוק 2013 בשעה 10:19

    תודה על התגובה

  6. נאוה שושניבתאריך 14 אוק 2013 בשעה 22:00

    מוצ'אס גרסיאס ! נ

  7. דורית פוקץ הלסבתאריך 16 אוק 2013 בשעה 23:22

    בכיף 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות