נוב 27 2013

כל קורה – נובמבר – חלק ב'

   

אריק איינשטיין

אריק איינשטיין

 

♥♥♥♥

מיכל הלפמן

מיכל הלפמן

CHANGE – מיכל הלפמן במרכז לאמנות עכשווית, עם מיצב תלוי מקום המתמקד במקומו של היחיד במערך המטלטל של כוחות סוציו-גיאוגרפיים שנמצאים בשינוי מתמיד. קרינתם מתפשטת ויוצרת הומוגניות משטיחה של התרבות, תוך שהיא משפיעה על דפוסי נוודות של יחידים וקבוצות וגורמת למחזוריות היסטורית. המבקרים במיצב, כמו מהגרים, מנווטים במיצב כיחידים שלוקחים חלק בשפל ובגאות של אימפריות, כחוקרים של קריסה שהולכת וקרבה.

CHANGE

מיכל הלפמן

המרכז לאמנות עכשווית

פתיחה: 28.11.13

בערב הפתיחה יתקיים מיצג בביצועה של בשמת נוסן

נעילה: 01.02.14

פייסבוק 

♥♥♥♥

גרגור הילדברנדט

גרגור הילדברנדט

גרגור הילדברנדט

גרגור הילדברנדט

אתה עומד באור, אתה עומד בצל, גרגור הילדברנדט בזומר. במוקד עבודתו ניצבת מוזיקה בפרט, ותרבות פופולרית בכלל, כחומרי גלם ממשיים וכנושאי-על, המייצגים בצורה חומרית תחושות וזכרונות בעלי משמעות אישית. מקורותיהם נעים בין מוזיקה שהשפיעה על יצירתו, סרטים אהובים עליו ואחרים. הסלילים מוצמדים לקנבס או נמתחים יחד בצפיפות ליצירת משטח אחיד.

בחדר הפרויקטים S2: תערוכת היחיד של ליהי תורג'מן, 2101. 2101 הוא תא דחוס של חומר, צורה ומיתוס, המזמין חוויה של ציור כצורת התבוננות גופנית. בחדר שלוש עבודות: שני דיפטיכונים ניצבים זה מול זה – כדורים חצויים, ובד נוסף  עשוי טיח, ממנו בוקעות פנים. "2101" היא שנה עתידית, קוד גישה, סיסמא. מבין כל חלומות המדע הבדיוני, המסע בזמן הוא ההזוי ביותר. הימלטות מהזמן פירושה הימלטות מהכול – היסטוריה, אשמה, חרטה, מוות.

אתה עומד באור, אתה עומד בצל

גרגור הילדברנדט

2101

ליהי תורג'מן

גלריה זומר

נעילה: 20.12.13

♥♥♥♥

בועז ארד

בועז ארד

בועז ארד

בועז ארד

בועז ארד

בועז ארד

בועז ארד

בועז ארד

החיים, בועז ארד בגלריה רוזנפלד. התערוכה היא תוצר של פרויקט בו שקוע ארד בחודשים האחרונים, בו הוא מפרסם כל יום רישום בפייסבוק, כמעין ערוץ ריאליטי אישי. פעולה זו מחייבת אינטנסיביות שאינה תלויה בקצב העבודה הרגיל של האמן. במהלך הזמן השפה משתכללת והאמן נאלץ לחשוף טפח נוסף ולהיכנס עמוק יותר אל מרחבי השיח בהם נע הפרויקט – למן חלומות, דרך מרחבים אינטימיים וביתיים, ועד לסיטואציות חברתיות ותרבותיות.

החיים

בועז ארד

גלריה רוזנפלד

שיח גלריה: 30.11.13

נעילה: 21.12.13

♥♥♥♥

בועז סידס UNTAY

בועז סידס UNTAY

זאב אנגלמאיר

זאב אנגלמאיר

בשאר אסד (שם זמני), תערוכה בגלריה בנימין אשר נבנתה סביב דמותו של בשאר אסד והנושא הסורי, שעולה ויורד מסדר היום העולמי מזה מספר שנים. התערוכה מבקשת להציג נקודת מבט אחרת על השכנים הקרובים-רחוקים שלנו. היצירות בתערוכה מתייחסות לנושא מהיבטים שונים, החל מהתמודדות ישירה עם דמותו של אסד וכלה בהקשרים אסוציאטיביים לסוריה. האמנים בחרו באסטרגיות שונות לטיפול בנושא: קלישאות וסטראוטיפים, דאגה ואמפתיה, מחאה ובוז, הומור וסרקזם פחד וחרדה. הטכניקות כוללות: ציור, פיסול, הצבה, גרפיטי, צילום וקולאז'. התוצאה מבקשת להציג את הנושא מנקודות מבט בלתי שגרתיות, להצביע על הקשרים המשובשים שבהם רב הנסתר על הגלוי, ובעיקר- לנער את התחושה הכללית של הבנאליות.

בשאר אסד (שם זמני)

גלריה בנימין

משתתפים: אום כול טוב, אורי אינקס, בועז סידס UNTAY, גיא בלום DIOZ, גלנדון ואיזבלה, זאב אנגלמאיר, יותם שיפרוני, ינאי גבע, ינון זינגר, לילך מדר

אוצרים: ינאי גבע, לילך מדר

נעילה: 7.12.13

♥♥♥♥

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי

גלריה חיה או מתה, תערוכה קבוצתית בגלריה העירונית כפר-סבא. התערוכה מבקשת לעמוד על האתגרים העכשוויים שבפניהם ניצבת הגלריה כמרחב של תצוגה ופעולה, על רקע השינויים המתרחשים בשדה האמנות הגלובלי, בטבעו של האובייקט האמנותי ובתפקידו של הצופה. התערוכה מעלה שאלות על אופי התצוגה, החלל, האובייקט, הדרכים שבהן הגלריה מתווכת משמעות ויחסי הצפייה שהיא מכלכלת. מימד נוסף בתערוכה בוחן פיתוחים דיגיטליים המאפשרים את קיומם של חללים חלופיים, א-פיזיים ועם נגישות דמוקרטית יותר, המרחיבים את תחומה הפיזי והרעיוני של הגלריה.

גלריה חיה או מתה

הגלריה העירונית כפר-סבא

מציגים: שי אזולאי, ליאת אלבלינג, רון ארליך, גדעון גכטמן, כנרת חיה מקס, מירי סגל, עינת עמיר, זויה צ'רקסקי, דורון רבינא בשיתוף נמרוד מתן ושמואל בן-שלום, תמר רבן ודני זקהיים. בערב הפתיחה יוצג המיצג "Piece" של האמנית כנרת חיה מקס.

אוצרת: אילנה טננבאום    

♥♥♥♥

1.דגנית שמי, 2 קילו ים

1.דגנית שמי, 2 קילו ים

דגנית שמי ורולי אליעזרוב

דגנית שמי ורולי אליעזרוב

דגנית שמי 2_ קילו ים

דגנית שמי 2_ קילו ים

רולי אליעזרוב

רולי אליעזרוב

קומה-43 מיצב וידיאו של דגנית שמי ורולי אליעזרוב בגלריה הקיבוץ. בחלל הכניסה לגלריה תציג האמנית דגנית שמי וידאו של עבודת המחול 2 קילו ים שיצרה עם להקתה שבניו יורק. העבודה בוצעה בתוך כנסייה מתודיסטית בוול סטריט, אשר שימשה כזירת התרחשות. הצופה מוזמן לשבת על ספסל בגלריה הקיבוץ, לצפות בעבודה המוקרנת על קיר שלם ולחוש כאילו הוא נמצא בכנסייה. בחלל הפנימי תוצג העבודה קומה 43 –  פרי פעולה משותפת בין רולי אליעזרוב – רקדן ארכיטקט, קבוצת רקדנים* והכוריאוגרפית דגנית שמי, שנערכה בקומה ה-43 בבניין עזריאלי בתל אביב. על רצפת הגלריה יוצבו שלושה מבנים עשויים מקיפולי נייר, ספק דימוי לחללים במגדל עזריאלי, ספק ביטוי לסתמיות הנייר ופגיעותו. בין הניירות יוצבו שלושה מקרנים, שיקרינו על הניירות המקופלים סצנות שצולמו בבניין עזריאלי, בעת בנייתו של החלל שבו ממוקמת חברת הייטק בה עובד אליעזרוב. מצלמת הווידאו עוקבת בין השאר אחרי קבוצת רקדנים בסיטואציה של משחק חברתי תיאטרלי, שנערך בחללים המחוספסים בזמן בנייתם. עבודת הרקדנים, השזורה בתיעוד פעולות הבנייה, מוסיפה לווידאו ממד אינטימי ופנימי, השייך לזמן ומקום אחרים. פס הקול שברקע חוזר וממקם אותנו באתר הבנייה. הצופה מתומרן לזוז ולהתכופף בין קונסטרוקציות הנייר וליצור לעצמו את הנרטיב, להרכיב מחדש את הפאזל, אשר פורק לחלקיו.

קומה-43

דגנית שמי, רולי אליעזרוב

* בעבודה קומה 43 משתתפים רקדני המסלול להכשרת רקדנים בחיפה: איילת אבידן, נטע ארז, אבשלום לטוכה, דרור ליברמן, ניב מלמד, נטע פרץ ודרור שובל.

אוצרת: יעל קיני

גלריה הקיבוץ

נעילה: 13.12.13

♥♥♥♥

לארי אברמסון

לארי אברמסון

תסמינים, לארי אברמסון בגלריה גורדון. בתערוכה יוצגו עבודות שמן שנוצרו במהלך השנתיים האחרונות.

תסמינים

לארי אברמסון

גלריה גורדון

שיח גלריה: 6.12.13

נעילה: 21.12.13

♥♥♥♥

רועי מעין

רועי מעין

ללא חומרים משמרים, רועי מעין בגלריה פריסקופ. מיצב המציג זיכרון של אתרי אוכל מילדותו של האמן, ולמולם פורטרטים של "המאכילות" שלו. בהתקה מממשות לזיכרון, ומזיכרון בחזרה לחומר, הדימויים עוברים שורה של תמורות והזיכרון הופך להיות קליפה בלבד. מיצב האוכל מזמין את הצופה לזיכרון קולקטיבי של ארוחת עוף, פתיתים, חצילים ומרק, אלא שאלה כבר אינם עצמם, והפכו לדעיכה ולקריסה של עצמם ולמזוהים אך בקושי. הארוחה 'של כולם' הפכה לארוחה של 'אף אחד'. מול  השולחן מוצבות 4 "המאכילות" כאיקונין של רוך נשי, מנחם ונצחי.

ללא חומרים משמרים

רועי מעין

אוצר: ארז מעין

גלריה פריסקופ  

פתיחה: 12.12.13

נעילה: 11.1.14

♥♥♥♥

יוכבד וינפלד

יוכבד וינפלד

יוכבד וינפלד

יוכבד וינפלד

קו-תפר קו-תפר, יוכבד וינפלד בגלריה גורדון2. בתערוכה יוצג מבחר עבודות צילום, ציור, רישום ואסמבלאז' שיצרה וינפלד במהלך שנות ה-70 של המאה שעברה. …"כאבו הגופני של האחר, אומרת איליין סקארי (Elaine Scarry), נתקל  במחסום הכרתנו משום שאינו ניתן לאישורם של החושים. למעט זעקות או אנחות קדם-לשוניות, הכאב אינו מתאפיין בתמלול הולם שיש בו כדי לשבור את החיץ בין המציאות שלנו לזו של האחרים והוא נזקק ללשון מתווכת, למטאפורות, ולמילות היחס והחיבור "כאילו" ו"כמו". לפיכך, חיווי דוגמת "אני מרגיש כאילו מחט חודרת לגופי וכמו פוצעת לי את העור" מאפשר לכואב למסור את חוויית כאבו גם לאותו נמען שמטיל ספק בקיומו. המחט מחוללת הכאב (או כל כלי אחר, כמו למשל סכין, אבן חדה, מקל, זיפי מברשת קשים – דימויים שמופיעים במרומז או מפורשות בעבודות אחרות של וינפלד) גם כשאינה נוכחת פיזית, רישום פעולתה שהותיר עקבות של צלקות ותפרים הופך לעדות על קיומה ומנכיח ויזואלית את תחושות ה"כמו" וה"כאילו" באופן שמקנה לכאב נראות. הדואליות של המחט בבחינת מכשיר, שמצד אחד מסב כאב, ומצד אחר מאפשר את חשיפתו, מתעצמת לאור תפקודה הכפול כמתקנת ומאחה ובו-בזמן כפוצעת ומחוררת"… (מתוך הטקסט לתערוכה)

קו-תפר קו-תפר

יוכבד וינפלד

גלריה גורדון2

אוצרת: שלומית ברויר

פתיחה: 29.11.13

♥♥♥♥

צילום מתוך התערוכה, צילום ניר שאנני

צילום מתוך התערוכה, צילום ניר שאנני

שריד, גדעון גכטמן, מירי סגל בסדנאות האמנים בירושלים. חמש שנים לאחר מותו של גדעון גכטמן, מוצגת בתערוכה עבודה חדשה משותפת של מירי סגל ושל גדעון גכטמן פוסט-מורטם. התערוכה הזוגית, שאצר אבי לובין, יצאה מדיאלוג ראשוני שערכו האמנים כחמש שנים לפני מותו של גכטמן. ההחלטה לחזור אל אותו דיאלוג חמש שנים לאחר מותו פתחה מרחב שבו ניתן היה ליצור אובייקט מסדר אחר שמתקיים בין חיים למוות. האם ומתי ניתן לייחס את העבודה לגכטמן, אמן שהמוות היה מוטיב מרכזי בעבודתו? האם וכיצד ניתן לממשה כאשר הוא אינו יכול להיות שותף להחלטות המתקבלות מבחינה מושגית ומבחינה חזותית? התערוכה, בה יוצגו עבודות נוספות של גכטמן וסגל בנפרד, מתקיימת במקביל לרטרוספקטיבה של גכטמן, אשר תוצג במוזיאון ישראל בדצמבר הקרוב.

שריד

גדעון גכטמן, מירי סגל

סדנאות האמנים בירושלים

אוצר: אבי לובין

נעילה: 15.2.14

♥♥♥♥

 סביבון סביבון - הזמנה

 נָ גַ הַ פּ – הדלקת נר ראשון בסטודיו אאא וחגיגת חנוכה צוהלת ושמחה. כמו פעם, כשהיינו ילדים: הדלקת חנוכיה טיפוגרפית, פיניאטה ענקית ובירה חופשית (!). סופגניות, אותיות, ניסים​ ונפלאות​. שתיה חופשית (אה כבר אמרנו?) וכניסה חופשית.

ובמשבצת התוכנית האמנותית של הערב: תערוכת ​סביבונים. איזה סביבונים? אתם ודאי שואלים. ובכן פנינו לעשרים מ​עצבים תעשייתיים שאנחנו מעריכים​,​ ומכולם ביקשנו דבר דומה: ל​עצב ​מחדש סביבון עץ פשוט (בתמונה). ​​את התוצאות הנהדרות אצרנו יחד ל​תערוכת סביבונים חגיגית, חנוכית ואחושלינגית.

ביום רביעי כ"ה כסלו (ה־27.11 למניינם) זה קורה!

הפקה: עינת חלפון, דניאל חיות, גיל גבעוני ואברהם קורנפלד 

פייסבוק

♥♥♥♥

 פייסבוק

האיור הזה מכאן        

 

streetart

streetart

האיור הזה מכאן

♥♥♥♥

נפטרה האוצרת נעמי אביב 

בחורה מציירת את עצמה בשלבים שונים של שימוש באל אס די 

לפני כמה שבועות הייתה פריצה בשרתים של אדובי. הנה אתר שיוכל לומר לכם אם גם החשבון שלכם נפרץ 

האם יש קשר בין יצירתיות להפרעות קשב?   

אמנות הופכת אותנו לחכמים יותר   

אמנים פתחו את הסטודיו    

פסיקה חדשה שנוגעת לזכויות יוצרים בטוויטר 

האם אושר מדבק?     

♥♥♥♥ 

חנוכה שמח! 🙂

 

5 תגובות

5 תגובות לפוסט “כל קורה – נובמבר – חלק ב'”

  1. ירוןבתאריך 28 נוב 2013 בשעה 5:26

    חג שמח לכולם, תודה על המידע

  2. אנהבתאריך 28 נוב 2013 בשעה 10:29

    הרישום בהתחלה מאוד מרגש..
    אריק, אנחנו מתגעגעים…

  3. אורהבתאריך 28 נוב 2013 בשעה 12:41

    חג אור שמממממממממח!!!

  4. שחרבתאריך 01 דצמ 2013 בשעה 11:54

    הרישום של אריק מהמם 😀

  5. דורית פוקץ הלסבתאריך 01 דצמ 2013 בשעה 12:18

    תודה!! חג שמח!! 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות