ינו 23 2014

כל קורה – ינואר – חלק ב'

יונתן הירשפלד

יונתן הירשפלד

…"כל צייר מכיר את זה. יש לך צבעים ״כנועים״ ויש לך צבעים ״סוררים״. הברנד סייאנה למשל את רק אומר לו תהיה יותר אדמדם הופ הוא אדמדם. הפיינס גריי אתה אומר לו תהיה שקוף הוא נעלם- תהיה אטום הוא בטון תהיה כחלחל הוא כחלחל. אין מה להגיד. פיינס גריי איז מיי ביצ׳ על הפלטה. אבל אז יש לך צבע מנובל כמו חום ואן דייק שרק נוגע בו לבן הוא מתחרפן. או פרימדונה כמו האדום קדמיום שמשתלט על כל דבר שהוא רואה. תאמינו לי הייתי שולח חצי מהפלטה שלי לחינוך מחדש"….

(יונתן הירשפלד, שמציג בימים אלה את התערוכה המצויינת Foramen Magnum בגלריה RawArt

♥♥♥♥

רני ששון, צילום: יניב דרוקר

רני ששון, צילום: יניב דרוקר

רני ששון, צילום: יניב דרוקר

רני ששון, צילום: יניב דרוקר

רני ששון, צילום: יניב דרוקר

רני ששון, צילום: יניב דרוקר

ביצה קשה – רני ששון בגלריה הקיבוץ. ביצה קשה הינה תערוכת פיסול, בה העבודות תלויות מהתקרה. …"מכונת הכנפיים נעה ובתנועתה היא נוקשת קלות, בעילגות מבפנים על הקליפה. היא מאיימת לקרוע אותה, אך הפעם כדי ליצור חיים חדשים. מכונת כנפיים אחרת יצאה מן ה'קליפה' והיא מקישה על קירות הגומחה הקטנה שבגלריה – יצאה לעולם. הקוצים שטמנה ששון  בבוש נראים גם כזרעים, שאולי יתפזרו מבעד למעטפת השקופה, שנעלמת לרגעים ויממשו את פוטנציאל האמנות שבהם"… (מתוך ההודעה לעיתונות)

ביצה קשה

רני ששון

גלריה הקיבוץ

אוצרת: יעל קיני

23.1.14-23.2.14

♥♥♥♥

גלעד קידר

גלעד קידר

תערוכת ציורים רחבת היקף של גלעד קידר תפתח בגלריה גורדון וגלריה גורדון 2. קידר שפעולתו הציורית פועלת על התפר שבין מלאות לריקות, בין המוחשי  למופשט ובין שליטה וירטואוזית בקו לכתמיות, יציג מבחר עבודות שיצר בין השנים 2011-1991, ביניהן מסדרת הדלתות והחלונות, ציורי שמן ורישומים.

גלעד קידר

ציורים 2011-1991

גלריה גורדון וגלריה גורדון 2

פתיחה: 31.1.14

נעילה: 22.2.14

♥♥♥♥

אלין אלג'ם

אלין אלג'ם

אלין אלג'ם

אלין אלג'ם

אלין אלג'ם

אלין אלג'ם

תערוכת יחיד של אלין אלג'ם בגלריה ארטסטיישן. במרכז התערוכה עומד נושא הדימוי. העבודות חושפות פסגות של אושר, יופי ותשוקה ומבקשות לבחון את אמיתותם של הדימויים המייצגים אותם ותחושות האקסטזה הרגשית המתלוות אליהם. המניפסט של אלג'ם חושף כיצד הפכו אותם דימויים מייצוגים של תחושות ריגוש וכיבוש למטרה עצמה, איסוף דימויים וסימון חוויות על ידי דימויים ולא על ידי תחושות. אלין משתמשת בז'אנר שנוי במחלוקת ומציגה פמיניזם אחר, ביקורת סמויה. הטיפול הדקדקני בפרטים הרכים, ההתמסרות אליהם, הם שיוצרים את המורכבות. באקט של העצמה וריקון היא מציגה מודעות לניסוח האלים של הדימוי הנשי והרגשי של ימנו.

אלין אלג'ם

גלריה ארטסטיישן

פתיחה: 30.1.14

נעילה: 15.3.14

♥♥♥♥

ניב בורנשטיין

ניב בורנשטיין

ניב בורנשטיין

ניב בורנשטיין

ניב בורנשטיין

ניב בורנשטיין

ניב בורנשטיין

ניב בורנשטיין

ניב בורנשטיין

ניב בורנשטיין

THE LITTLE DEER, ניב בורנשטיין בגלריה בנימין. מיחברים של סצנות רגשיות לצד מציאות ומביים על הבד עולם חדש שיש בו תאור של זכרונות העבר והתפכחות אל מול התנהלות היום-יום, דרך סיפורו האישי ועולמו הפנימי, תוך הצפה והסתרה של מידע. השקרי והאמיתי מתערבבים יחדיו ויוצרים שאלות על מקום ומהות, על רע וטוב, על גלוי ונסתר. הציור והאיור משמשים ככלי כתיבה והדימויים הופכים לסוג של כתב חדש שבאמצעותו הוא יוצר קשר קרוב רחוק עם הצופה, תוך השאלת דימויים מהעולם הוויזואלי-פופולארי לצד דימויים מהעולם ההיסטורי-מדעי. הדימויים לקוחים מעולם אגדות הילדים, איורים מדעיים ורישומים קטנים מספרים קדמוניים. הסיפור החדש יכול ללבוש ולפשוט צורה בהתאם לסיטואציה, מתאר סצנות העוסקות בגורם האנושי ובפעולות הגשמיות שלו סביב יחסים עם אוכל, מין ובית.

"היקום יונק את שביל החלב / שביל החלב יונק את מערכת השמש / מערכת השמש יונקת את הארץ / הארץ יונקת אותנו / אל תוכהּ…." (רחל חלפי, ספר היצורים, הוצאת הקיבוץ המאוחד: תל אביב תשע"א)

THE LITTLE DEER

ניב בורנשטיין

אוצרת: רבקה קוה

גלריה בנימין

פתיחה: 23.1.2014

נעילה: 15.2.2014

בערב הפתיחה יתקיים מופע של להקת King George

♥♥♥♥

רועי יריב

רועי יריב

♥♥♥♥

מוש קאשי

מוש קאשי

מוש קאשי

מוש קאשי

מוש קאשי

מוש קאשי

מוש קאשי

מוש קאשי

ASH DREAMER, מוש קאשי בגלריה נגא. בתערוכה זאת מעמיק ומשכלל קאשי את שפתו הציורית בחקר הטבע הגדול על כל  היבטיו הויזואליים והתודעתיים: שדות פרא פרושים מאופק לאופק, עצים בודדים אחוזים במרחב צחיח, הרים עצומים אפלים וסבכים המצויירים בדיוק רב בבדי קנווס קטנים וגדולים, כולם שרויים באור שאינו יום ואינו לילה. המתח החריף שיוצר קאשי בין הדימויים המזוהים המצוירים עד אחרון פרטיהם ובין השימוש בצבעוניות מצומצמת (סגולים, שחורים, אדומים) מעניק נראות שהפכה עם השנים לכתב היד הציורי  המובחן של קאשי, עשייה ציורית שמותחת את גבולות הדימוי עד למופשט. שם התערוכה חושף את העמדה הציורית של קאשי, אשר מניחה כי המבט התמים על מקום, על נוף, על פראותו וראשוניותו, יהיה טעון תמיד בתת הכרה, בתודעה ובהלך הרוח של מי שצופה בו.

ASH DREAMER

מוש קאשי

גלריה נגא

נעילה: 14.3.14

♥♥♥♥

היפוכים

היפוכים

היפוכים, תערוכה קבוצתית הבודקת מהפכים שעברו אמנים שונים, אשר עברו "טילטול" שגם להם לפתח שפה אמנותית חדשה. מקור הטלטלה יכול להיות סביבתי, כמו הגירה למדינה אחרת, מלחמה או אירוע פוליטי/ חברתי/ כלכלי אחר. וגם הטלטלה יכולה להגיע מבפנים, מהסטודיו, מיחסים בין-אישיים ומנפש האמן.

היפוכים

הגלריה העירוני רמלה       

האמנים: שמעון אבני, מיכה אולמן, ארנון בן דוד, ג'ניפר בר־לב, נטליה זורבוב, אסיה לוקין, אנה לוקשבסקי, יונתן גולד, סשה סרבר, אסד עזי, בלו סמיון פיינרו, זוייה צ'רקסקי, אולגה קונדינה, צביקה קנטור, אוסבלדו רומברג, דוד גינתון, פיני צינוביץ' גדעון גכטמן, אינגה פריס־קנטור, דוד וקשטיין, משה מירסקי, מרים כבסה, גל ויינשטיין, ורד קמינסקי

♥♥♥♥

שירה גלזרמן

שירה גלזרמן

אביב נוה

אביב נוה

אורי גרשוני

אורי גרשוני

גליה פסטרנק

גליה פסטרנק

עדי שמעוני

עדי שמעוני

ערן נוה

ערן נוה

TheArtLab – פלטפורמה חדשה לרכישת יצירות אמנות ישראליות ישירות מהאמנים ללא מטרת רווח.

באתר מרוכזים 250 אמנים ישראלים בולטים, שהומלצו ע"י 60 דמויות מרכזיות מעולם האמנות הישראלי,  במטרה לחשוף ולמכור עבודות אמנות בטווח מחירים רחב, כאשר 100% מהכנסות המכירה מועברות ישירות לאמנים – ללא דמי תיווך, עמלות  או דמי הרשמה. הפרויקט נולד מתוך רצון לקדם ולחזק את קהילת האמנים, ומתוך מחשבה שרכישת יצירה מהאמן היא השקעה ישירה בו וביצירתו, כמו גם השקעה בתרבות. היוזמה כוללת ליווי מקצועי לאמנים, אפשרות להנחייה אישית על ידי אוצרים ואנשי מקצוע, ובניית מאגר מידע מקצועי. ניתן לרכוש עבודות דרך האתר, או ליצור קשר ישיר עם האמנים באימייל, בטלפון או בביקור סטודיו ולרכוש ישירות מהם. אפשרות נוספת היא תיאום פגישת ייעוץ אמנותי עם אוצר במחיר נגיש, במטרה לסייע בבחירת האמנות המתאימה ביותר עבור הרוכשים. את הפרויקט יזם עמית בראל מקרן הון סיכון ׳סטאר׳, בוגר MBA Kellogg-Recanati של אוניברסיטת תל- אביב. בצוות הייעוץ האמנותי של TheArtLab חברים האוצרת מעין שלף, ופרופ' יאיר גרבוז.

♥♥♥♥

 מתחם חדש של קריאייטיבס – משרדים וחלל עבודה משותף במתחם החדש והמעוצב של חברת מיינדספייס בלב שדרות רוטשילד בתל אביב.

לפרטים ולהרשמה.

♥♥♥♥

נקודתיים 11-12-2

נקודתיים 11-12-2

נקודתיים גיליון המוקדש לגלגול נשמות ולהתהפכויות אחרות: מיתות ולידות מחדש של משוררים וסופרים שונים (אלו השייכות לבני אנוש ואלו השייכות לבעלי זנב והולכי על ארבע), של צורות ספרותיות (כמו הייקו) ואטמוספריות (כמו עננים ועבים) ושל תנועות אמנותיות (כמו רומנטיזם ומודרניזם המתגלגלים למטא-מודרניזם), תשעת חיי החתול וחייה רבי הפנים של האספרנטו, ועוד.

♥♥♥♥

קול קורא לתערורה בגלריות I.C.U במרכז לאומנויות קסטרא בחיפה: אנו אוצרים תערוכה קבוצתית "חיי חברה – כאן גרים בכיף". 27.2.14-20.3.14 (כל אמן 3 עבודות: פיסול/ציור/מיצב/צילום)

לפרטים: icurevital@gmail.com

♥♥♥♥

לפרוייקט עיצוב גופי תאורה נא ליצור קשר לשלוח קורות חיים ותיק עבודות עם דוגמאות לגופי תאורה לאימייל hadasitz@gmail.com

לכל שאלה אני זמינה בטלפון: 0502924018 – הדס איצקוביץ

♥♥♥♥

הזמנה להשתתף במיצג סאונד

הזמנה להשתתף במיצג סאונד

מחפשים נגנים להשתתפות במייצב סאונד במוזיאון חיפה לאמנות ניגון הוא מייצב סאונד – החוק היחיד של ניגון הוא שמותר לך לנגן  רק אם מבקשים ממך לנגן

נגנים על כלים אקוסטיים המעוניינים להשתתף אנא שילחו מייל עם פרטים אישיים והכלי עליו אתם מנגנים למייל art.espionage@gmail.com

ההשתתפות בערב האירוע בלבד (בהתנדבות) בתאריך 8.2.14

נשמח אם תבחרו לקחת חלק ביצירה!

art.espoinage – דניאל שושן, עמית מטלון, שרון איילון, לולה בן-אלון, מנשה נוי, קרן מור

♥♥♥♥

קול קורא ספקטרום

קול קורא ספקטרום

הזמנה לשלב המעשי (והמרגש) ב"ספקטרום", במסגרת קורס "אמנות בקהילה" בשנקר.

"ספקטרום"הוא סטודיו ליצירה משותפת לאמנים פלסטים ואמנים בעלי צרכים מיוחדים. זהו פרויקט אמנות בקהילה שמטרתו להוות פלטפורמה לדיאלוג ושיח, ללמידה משותפת והנאה לכל יוצר ולכל צופה.

הפרויקט יחל ביום ג' 04.02.2014 בימים ג', בין השעות 18:00-20:0

ב"חווה" מתחם ראש ציפור, גני יהושע תל אביב-יפו

ויערך כ-3 חודשים

ההשתתפות בפרוייקט ללא תשלום

אמנים ויוצרים המעוניינים להשתתף מוזמנים להגיע לפגישת המבוא שתתקיים במקום הפעילות ביום שלישי ה-28.01.2014 בשעה 18:00

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה:

ניר 054-4-981851

דורית 054-5-621477

♥♥♥♥

קול קורא לתערוכה ב-RedLine באר שבע- מעבדה דרומית לאמנות מזמינה אמנים ויוצרים ממגוון תחומים להציג את היצירה שלהם מזווית מבט חדשה, כזו שעוסקת בעיקר בתהליך העבודה ובתוצרים שלאורכו ופחות בתוצר המוגמר, אותו אנו פוגשים לרוב בחלל המוזיאלי כ"עבודת האמנות".

הרעיון לתערוכה נולד מתוך ההבנה שבמרבית המקרים אמנים ואוצרים משתפים פעולה בתהליך המתרחש בניגוד לתכתיב ההגיון הפשוט: אמנים מביאים אל התערוכה אך ורק את השלב האחרון והסופי ביותר בתהליך ארוך ומפותל של עבודה וחשיבה, ובהיעדר עקבות נראים לתהליך זה, אוצרים נוהגים לייצרן בצורה מלאכותית באמצעות שיח וטקסט.

התערוכה מבקשת לערער על סדר זה ולבחון אפשרויות, דימויים ונקודות זמן אלטרנטיביות לחשוב באמצעותן על עבודות אמנות ועל האופן בו הן מתפקדות בחברה ובחלל.

המעבדה מזמינה אתכם לחשוב על כל הדברים שעבודות האמנות שלכם מתקשות לגלות במסגרות הנתונות להן, על הדיונים, המחשבות והחפצים שהן מותירות מאחור ולתת להם במה במסגרת התערוכה.

דימויים, קו"ח והצהרת אמן נא לשלוח אל: Redlinebeersheva@gmail.com

תאריך אחרון להגשה: 2.3.2014

♥♥♥♥

קול קורא – רווקות

קול קורא – רווקות

קול קורא – רווקות 

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com  

3 תגובות

3 תגובות לפוסט “כל קורה – ינואר – חלק ב'”

  1. ירוןבתאריך 23 ינו 2014 בשעה 11:15

    דורית, תודה על המידע והתמונות היפות

  2. מרינהבתאריך 23 ינו 2014 בשעה 12:10

    וואוווו!! איך הזדהיתי עם הציטוט הראשוןןן!! 🙂

  3. דבורהבתאריך 23 ינו 2014 בשעה 20:57

    דורית, תודה על המידע העשיר והמעשיר

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות