פבר 06 2014

כל קורה – פברואר – חלק א'

מיקי כרמי

מיקי כרמי

…"שיטה ובעלי שליטה … אדם נולד לתוך מציאות בה עובדים בכדי לייצר כסף. הוא מרוויח סכום מסוים. על פי חוק הוא נדרש לשלם מס על הכנסה זו. הפקיד שאחראי על גביית המס מקבל משכורת מה"מדינה" – קבוצת אנשים שמרוויחה כסף מאנשים אחרים שמרוויחים כסף, ומהכסף הזה משלמת משכורת לאותו פקיד, כך שיוצא שכשאתה משלם מס הכנסה, אתה בעצם משלם לאדם אחר לקחת ממך כסף ולהעביר אותו לאותם קבוצת אנשים שקבעה חוק שבו עלייך לשלם להם את המשכורת שלהם. אל דאגה. אם לא תשלם להם בכסף, תשלם להם ברכוש או בנפש, תלוי מה יהיה מצב רוחם של המעקלים באותו יום. חלקי חילוף לגוף שלך כבר מוכנים בבית החולים הקרוב למקום מגוריך. אם אין ברשותך כסף, תמיד תוכל ללכת לעבוד, להרוויח כסף ולשלם באמצעותו משכורת של מישהו אחר, שאגב שכח למסור תודה על זה שמימנת לו דירת פאר בקו הרקיע, נהג צמוד, עוזרת, מטפלת, ארוחות, טיסות, ביטוח, פנסיה לכל החיים ומקום משכב בחלקת גדולי האומה, בכל זאת ,צריך גם לנוח מידי פעם..  

מי שמשתף פעולה עם השיטה, מפסיד, אבל ממשיך לשחק.

מי שמתנגד לשיטה ויוצא מהמשחק, סופג ביקורת אגרסיבית מאותם אנשים שמפסידים וממשיכים בכל זאת לשחק. במקום לפרוש בשיא, הם נושאים עיניהם לעבר יום הפרישה, בו ימשיכו לקבל שכר, שאותו אתה אמור לשלם מהמשכורת שאין לך. אין פלא אם כך שהם כועסים, אך במקום לכעוס עליך, עליהם להתנגד לשיטה ולבעלי השליטה.

 אנשים שאומרים "אין מה לעשות", לא משאירים מקום לעשות. החוכמה היא ליצור יש מאין. זה אפשרי, וההוכחה לכך היא עצם קיומנו. כשרוצים לעשות שינוי, לא מכניסים מקלות בגלגלים או נלחמים זה בזה, אלא להיפך – מעצימים ומחזקים אחד את השני.

 הדרך לאושר סלולה לא רק כוונות טובות, אלא גם מעשים.

שחררו עצמיכם מתלות בכסף, ובכלל מכל תלות שהיא.

כשאתה חופשי – אתה מאושר"….

 (Jeff Ben David)

♥♥♥♥

תמי בן-תור

תמי בן-תור

תמי בן-תור

תמי בן-תור

מיקי כרמי

מיקי כרמי

תמי בן-תור

תמי בן-תור

הומניזם רדיקלי, תערוכה זוגית של תמי בן-תור ומיקי כרמי בגלריה רוזנפלד. התערוכה תכלול ציורים, צילומים, ווידיאו ומיצג, הבשלה משיתוף פעולה מתמשך של האמנים ומהווה ניסיון לתעד, לחקות ולחשוף התרחשויות יום-יומיות ההופכות לייצוגים אבסורדיים וסימבוליים של המצב האנושי. העבודות מתבססות על  דמויות מוכרות, מחייהם הפרטיים או המקצועיים ומהתרבות הפופולרית, מנתחים ומפרקים דעות קדומות ותפיסות היררכיות ביחס לקדמה האנושית.

הומניזם רדיקלי,

תמי בן-תור ומיקי כרמי

גלריה רוזנפלד

פתיחה: 06.02.2014

נעילה: 15.03.2014

המיצג: "2014" האקסטזה של האמן הממוסד, יתקיים ביום שישי, 7 בפברואר בשעה 12:00

♥♥♥♥

מגי רום

מגי רום

סונטה אחרת, מגי רום בגלריה המשרד. מגי רום היא ציירת ופסנתרנית היוצרת באמנותה ערבוב תחומים. התערוכה מתמקדת בעבודות שבמרכזן דימויים של קומפוזיציות מוסיקליות שכמו נתלשו מספרי תווים, אולם הן למעשה מצויירות על בדים, נייר וקרטון. מצעים אלו לעיתים קמוטים וחרוכים ומושלכים באופן מכוון על הארץ. דפי התווים הקמוטים מתוארים גם בציורי שמן בסגנון ריאליזם צילומי חד. בתערוכה יוצג גם מיצב בטכניקה מעורבת המבוסס על דימוי של מטרונום גדול מימדים המלווה בנקישות קצביות נגינת פרלוד מאת באך המבוצע בידי האמנית.

סונטה אחרת

מגי רום

אוצרת: נאוה שדה

גלריה המשרד

♥♥♥♥

 unnamed

מעל ומעבר לקשת, תערוכה קבוצתית במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון. התערוכה מציגה את השימוש שעושה הניאוליברליזם במבנה של מעשיות לשם הטמעת עקרונות הפעולה שלו. התערוכה מציגה מנעד רחב של עבודות בהן מתחקים האמנים אחר הפער בין זהות אישית לבין זו המוכתבת על ידי מערכות שליטות. מרחב הפעולה של האמנים בתערוכה הוא הפער בין הרצוי למצוי ובין המובטח למופר.

מעל ומעבר לקשת

המרכז לאמנות דיגיטלית

האמנים המשתתפים: לי אורפז, אייל אסולין, דור גז, ג’רמי דלר, אורי כרמלי-ליאונוב, אוליבר לאריק, אלישבע לוי, טליה לינק, אור מנירום, סופרפלקס, קורין סילבה

אוצר: רן קסמי-אילן

פתיחה: 15.2.14

♥♥♥♥

 

כריסטיאן ינקובסקי

כריסטיאן ינקובסקי

היסטוריה במשקל כבד, תערוכת יחיד ראשונה בישראל לאמן הגרמני כריסטיאן ינקובסקי במרכז לאמנות עכשווית. התערוכה תכלול עבודות וידיאו ומיצב. החוט המקשר והעקבי בעבודות הוא האינטראקציה המפתיעה שלו עם כלי התקשורת ההמונית של הקולנוע, הטלוויזיה והמוזיקה או, ליתר דיוק, חדירתו אליהם בהשתמשו במערך משוכלל שכולל בין היתר אולפן, מנחים וז'רגון מסוים. כל זאת בכדי ליצור, בהומור עצמי ואירוניה יבשה, עבודות שעוסקת במדיום הטלוויזיוני ובעולם האמנות עצמו. בכל הפלישות האלה לז'אנרים תקשורתיים כמו תוכניות ריאליטי, מהדורת חדשות, ותוכניות ספורט, ינקובסקי מצליב שיח אמנות "גבוה" עם פורמטים בידוריים "נמוכים" של תקשורת ההמונים במטרה להעמיד בסימן שאלה את מה שנראה לנו, "קהל האמנות הבינלאומי", כנחלתו הבלעדית של עולם האמנות. בהוכיחן שההבדל בין תוכנית של טלוויזיית זבל לעבודת וידיאו ארט עשוי לעתים להיות דק מאוד.

היסטוריה במשקל כבד

כריסטיאן ינקובסקי

המרכז לאמנות עכשווית

♥♥♥♥

תמר גטר

תמר גטר

דגנית ברסט

דגנית ברסט

נורית דוד

נורית דוד

זימון מחדש, בגלריה עירונית כפר סבא. התערוכה מפגישה מחדש ארבע פיגורות מרכזיות באמנות הישראלית: דגנית ברסט, תמר גטר, נורית דוד ומיכל נאמן. ארבע האמניות פורצות הדרך, נכנסו לשיח האמנות בשנות השבעים, חוללו שינוי ברצף הקנוני שהיה עד אז גברי בעיקר והעמידו קנון שהוא גם של נשים. בעבודות המוצגות בתערוכה מופיע תחביר של קולות שונים, ציטוטים והפניות תרבותיות, קטעי מראות ומבנים החושפים למעשה את אי היכולת לבטא את חווית העולם הרוחנית והפיזית העכשווית כמושתתת על תבנית סדורה. החקירה ארוכת השנים שלהן של מעשה האמנות – יצירת הדימוי, אופני תיאור וייצוג, ממקמת את ארבע האמניות בלב העשייה האמנותית בישראל בארבעים השנים האחרונות. כינוסן יחד, מזמן תהליך צפייה והתפענחות מורכב, דרך חתך יצירות שניסחו שפה חדשה.

זימון מחדש

מציגות: דגנית ברסט, תמר גטר, נורית דוד ומיכל נאמן

אוצרת: אילנה טננבאום

הגלריה עירונית כפר סבא

פתיחה: 6.2.14      

♥♥♥♥

מיכאל גיטלין

מיכאל גיטלין

מיכאל גיטלין

מיכאל גיטלין

16 עבודות – מיכאל גיטלין במוזיאון פתח תקוה. התערוכה נעה בין עבר להווה, בין שנות ה-70 לימינו, בין רישום לפיסול. יצירתו של גיטלין נטועה בשפה המינימליסטית, אותה פיתח והרחיב במהלך השנים לכדי דינמיקה פנימית מרתקת בין דו מימד ותלת מימד, בין השלם והפרגמנט, תוך התמקדות ביחסי אובייקט- חלל- צופה, ובחשיפת התהליך והפעולה העומדים בבסיס יצירתו – מנעד פעולות שכלל חיתוך, התקה, סימון והסטה שניסחו תמונת עולם שבורה שמזמינה את הצופה לבנות מחדש את הסימן, את המושג, תוך תנועה בתוך ולצד העבודה.

16 עבודות

מיכאל גיטלין

אוצרת: דרורית גור אריה

אמיר יציב ויונתן דובק

אמיר יציב ויונתן דובק

עוד במוזיאון פתח תקוה:

מידה כנגד מידה – תערוכה קבוצתית המציעה דיאלוג מעניין בין יצירותיו של גיטלין, לעבודות של אמנים ישראלים בני הדור הצעיר, שאימצו את ערכי המינימליזם הצורני והחומרי, תוך מחשבה על יחסי אובייקט-חלל-צופה, ושימוש בסוגי מדיה מגוונים המניבים פרשנות חומרית וצורנית עכשווית.

מידה כנגד מידה

משתתפים: יעל אפרתי, מיכל בראור, ז'וזף דדון, אמיר יציב, מארק יאשאייב, מתן מיטווך,נעמה ערד, בוקי שוורץ, אסף שחם

אוצרות: דרורית גור אריה והילה כהן- שניידרמן

פתיחה: 13.2.14

נעילה: 26.4.14

מוזיאון פתח תקוה לאמנות

♥♥♥♥

דוד פרלוב

דוד פרלוב

דוד פרלוב

דוד פרלוב

דוד פרלוב

דוד פרלוב

רישומים, תצלומים וסרטים לדוד פרלוב במשכן לאמנות עין חרוד. פרלוב שאף להיות צייר. בברזיל היה תלמידו של  לאזאר סגל ובפריז למד בסטודיו של זוג האמנים הנודע מריה ויירה דה סילבה וארפד סנש. פרלוב פנה בפריז לתחום הקולנוע אך כל חייו המשיך לצייר ולרשום.  מאות הציורים השמורים בביתו נושאים אופי רישומי והם פותחים צוהר לעולמו האישי, לשוליים חברתיים ולממדים גרוטסקיים באמצעות הומור משולב בכאב, פיוט בפיכחון. בתערוכה יודגש היבט הציור בשילוב תחומי מדיה שונים בעבודתו של פרלוב – ציור-צילום-פולרואיד, קולנוע. בכל תחום פיתח שפה עצמאית והצגתם זה בצד זה מסייעת  לשפוך אור על אישיותו המורכבת ולהעמיק את ההתמודדות עם עבודתו של דוד פרלוב, מגדולי יוצרי הקולנוע בישראל. ספר מקיף הכולל עבודות בתחומי עבודתו השונים בציור, צילום וקולנוע, מלווה את התערוכה. עיצוב מיכאל גורדון, עברית אנגלית.

דוד פרלוב

אוצרת: גליה בר אור

המשכן לאמנות עין חרוד

פתיחה: 22.2.2014

♥♥♥♥

יהונתן הופ

יהונתן הופ

שלי שמחה

שלי שמחה

דהיום – Up (To) Date – תערוכת בוגרים ותערוכת מעבדות מחקר של התואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, בבית בנימיני בתל אביב. התערוכה מייצגת את רוח הזמן בתרבות שמשאביה משתנים בכל רגע, וחושפת את פוטנציאל התגובה שלנו לעולם מרושת ולתפיסות וטכנולוגיות חדשות, כמו קוד פתוח והדפסה תלת ממדית. בדרכם הייחודית מציגים המשתתפים חשיבה מחודשת על אודות תהליכי פיתוח, דפוסי צריכה, ייצור והפצה. העבודות הן בבחינת מסקנות ביניים שהתקבלו בהשפעת המהפכה הדיגיטלית ובצל המשבר הכלכלי העולמי.

מציגים: אמיר צובל, אבי אור, דנה בן שלום, יפעת הולנדר – אמר, איתי לניאדו, ג'בום ג'ונג, יהונתן הופ, מעיין לויצקי-רוזנברג, מיכל לובל-קורן, מיכאל צינזובסקי, מירי מזרחי, נאורה ציגלר, שלי שמחה, תמרה בן ארצי, ודים פרוקופייב, יעל הולנדר, ירון הירש.

אוצרים: גלית שבו, אייל אליאב, רועי וספי-ינאי, יהונתן הופ

בית בנימיני

פתיחה: 13.2.14

נעילה: 22.2.14

♥♥♥♥

ספר חדש למתחת להר - הפסטיבל לאמנות ציבורית חדשה בירושלים

ספר חדש למתחת להר – הפסטיבל לאמנות ציבורית חדשה בירושלים

ספר חדש למתחת להר – הפסטיבל לאמנות ציבורית חדשה בירושלים.

השבוע ראה אור New Public Art in Jerusalem: Under the Mountain Actions 2011-2013"", ספר בן 80 עמודים באנגלית,

הספר מציג מבחר פעולות אמנות במרחב ציבורי שהתקיימו באתרים שונים בירושלים ב3 השנים הראשונות של פסטיבל מתחת להר, בניהולו האמנותי של עומר קריגר. עורכת הספר היא תאה טופאיץ', במאית תיאטרון קרואטית המתמחה בחשיבה ביקורתית על מופע, מוסד ופוליטיקה.

היוזמה להוצאת הספר היא של הסטודיו לעיצוב גרפי והוצאת הספרים העצמאית פאבליק סקול -אסף כהן וג'ואנה אסרף. פאבליקסקול עיצבו את הספר, אשר יוצג לראשונה ביריד ספרי האמנות של לוס אנג'לס, שיפתח ב-30 בינואר.

מתחת להר הוא פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה שיפתח בחודש יולי בפעם הרביעית, במסגרת עונת התרבות בירושלים. הפסטיבל יוזם ומארח עבודות אמנות "העשויות מבני אדם", בתחומי הפרפורמנס, תיאטרון ומחול, וגם פעולות וידאו, ציור, מוסיקה, פיסול ושיח. מתחת להר הוא פרויקט רחב היקף, פופולרי ומעמיק המתקיים כולו במרחב הציבורי של העיר ירושלים, המרכז הפוליטי והדתי של ישראל.

ב 2012 חנך הפסטיבל את פרויקט "אמנית העיר" באוצרות גילי קרז'בסקי והילה כהן-שניידרמן שבו פעלו אמניות במחלקות שונות של עיריית ירושלים וקיים שיתוף פעולה עם ערוץ 10, באוצרות אלי ערמון-אזולאי, שבו אמני וידאו הכינו כתבות חדשות. בשנה שעברה נפתח הפסטיבל באולם המליאה של משכן הכנסת, בשיחה עם האמן דני קרוון על עבודת הקיר המונומנטלית שלו "שאי שלום ירושלים", וננעל ברחבת הכותל המערבי בערב ט' באב, שם שידרה תחנת רדיו באוזניות מבחר ערוצי אודיו לציבור, ביניהם ניתוח סוציולוגי חי והרצאה על ריטואל דתי כפרפורמנס.

את הספק ניתן להשיג באתר – במחיר של 50 ₪.

 ♥♥♥♥

תומר חנוכה The New Yorker

תומר חנוכה The New Yorker

המאייר תומר חנוכה על השער של הניו יורקר

הון אנושי 

לוגו חדש לכנסת  

ביקורת על "סל תרבות"

♥♥♥♥

קול קורא - תלוי במקום

קול קורא – תלוי במקום

♥♥♥♥

המפעל לפרוייקטים מיוחדים

המפעל לפרוייקטים מיוחדים

♥♥♥♥

הסטודנטים של התואר שני מארגנים כנס מחאה על מעמדה המתדרדר של האמנות בישראל

הסטודנטים של התואר שני מארגנים כנס מחאה על מעמדה המתדרדר של האמנות בישראל

♥♥♥♥

 תאומים זהים ותאומות זהות – פרויקט צילום

לפרויקט צילום חדש מחפשים תאומים זהים ותאומות זהים.

אפשר לפנות בהודעה או למייל rutie.stern@gmail.com

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com 

תגובה אחת

תגובה אחת לפוסט “כל קורה – פברואר – חלק א'”

  1. חגיתבתאריך 10 פבר 2014 בשעה 10:56

    "..כשאתה חופשי – אתה מאושר"
    אהבתי! וזקוקה נואשות לחופש! :-/

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות