אפר 09 2014

כל קורה – אפריל

Şeyhmus Kino Artıst

Şeyhmus Kino Artıst

 

♥♥♥♥


המלצות לתערוכות
לינקים
קול קורא
פסח
קטנה לסיום

♥♥♥♥

♥♥♥♥

ליאור גריידי

ליאור גריידי

ישנן בנות, ליאור גריידי בגלריה קו 16. ביום חמישי 10.4 תיפתח בגלריה קו 16 במרכז הקהילתי בנווה אליעזר תערוכת היחיד הראשונה של ליאור גריידי בישראל – "ישנן בנות" – ש התערוכה תתייחס לשאלות של מסורת והצלחה, כיסוי והסתרה לעומת חשיפה וגילוי, נשיות ודימויי גוף, סודות ומחיריהם, באמצעות הקבלה בין סיפוריהן של שתי הזמרות הבינלאומיות דנה אינטרנשיונל ועופרה חזה, שייצגו את ישראל באירוויזיון ואף זכו במקום הראשון.

על אף דימוייהן הציבוריים השונים להפליא של השתיים, מציע גריידי בתערוכה כי זהו אינו קו הדמיון היחיד ביניהן. עפרה גדלה בשכונת התקווה למשפחה תימנית מסורתית והתחילה את הקריירה הבינלאומית שלה בשוליים כחברה בסדנת התיאטרון של שכונת התקווה, ודנה – אף היא ממשפחה תימנית, התחילה את הקריירה שלה בהופעות במועדוני גייז תל אביביים, בשוליים התרבותיים של ישראל של שנות התשעים. דנה היתה צריכה לעבור תהליך כואב שהתאים את זהותה הפנימית עם החיצונית, ואילו סיפור חייה של עפרה – ויותר מכך סיפור מותה  –  נראים לעיתים כניסיון לאתגר את התפישה התמימה לגביה. עופרה פרצה בקריירה בינלאומית כשהתחברה לשורשיה המוסיקליים התימניים, וגם דנה, לא התעלמה מן המסורת התימנית שהיא חלק בלתי נפרד מזהותה ושרה גם את "דרור יקרא". "דנה היתה מתה להיות עפרה. עפרה לו חיה כמו דנה, לא היתה מתה" אומר גריידי, אמן ממוצא תימני החי ופועל בשנים האחרונות בניו יורק. רעיונות אלו מיוצגים בתערוכה באמצעות עבודות העושות שימוש בפריטי טקסטיל המתייחסים לגוף הנשי, בשיטות עבודה נשיות ועמלניות כמו רקמה ידנית, ובייצוגים של עולם המסורת היהודי בכלל והתימני בפרט.

ישנן בנות

ליאור גריידי

אוצרת: רווית הררי

גלריה קו 16

פתיחה: 10.4.14

♥♥♥♥

הדס חסיד

הדס חסיד

הדס חסיד

הדס חסיד

הדס חסיד

הדס חסיד

הדס חסיד, בגלריה ג'ולי מ. בתערוכה יוצגו עבודות אשר מסוות בתוך הבנאלי את הצורך בהכרה, שככל שהוא מתנפח כך הוא מתרוקן. חסיד מותחת עד אבסורד את הפער בין משך העשייה למשך הצפייה באמצעות שימוש ברישום שקדני להעתקת "דימויים מן המוכן" שמהיותם מוכרים מדי הם מכתיבים לעין רפרוף, ובתוך כך "מענישה" את עצמה על התשוקה להיראות.

הדס חסיד

גלריה ג'ולי מ.

פתיחה: 10.4.14

נעילה: 24.5.14

♥♥♥♥

בטן מלאה, ליאור שטיינר

בטן מלאה, ליאור שטיינר

חיטוט, ליאור שטיינר

חיטוט, ליאור שטיינר

שחר סריג

שחר סריג

שחר סריג

שחר סריג

תנועה מגונה, תערוכה זוגית לליאור שטיינר ושחר סריג באלפרד. שיתוף הפעולה שלהם יוצר דיאלוג רב שכבתי חברי, אמנותי, וחומרי. במקום בו נגמרות המילים תתפרץ התנועה. תנועה מגונה היא תמצות של אלף מילות ביקורת, של ניסוח הבעת הרגשות. היא תמיד תגובה, סיום הדיאלוג המילולי ותחילתו של דיאלוג חדש. בתערוכה יהיו מוצגים עבודות בטכניקה של ציור שמן על בד, רישומים ותיבות אור.בנוסף האמנים יציגו במשותף הצבה ספציפית לחלל. "רעיון התנועה מגונה היא עניין רחב יחסית שמחובר להקשר הניתן. גם אם המשמעות המיידית יכולה להיות שורה של משמעויות כמו חוסר בושה, התגרות, קריאת תיגר עלבון ועוד כל מיני, כמו בכל דבר המכיל שורה של משמעויות מורכבות".(ש.ס.)

תנועה מגונה

ליאור שטיינר, שחר סריג

אוצרת : רותם ריטוב

גלריה אלפרד

נעילה: 26.4.14

♥♥♥♥

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

צוקי גרביאן

life-likeness, צוקי גרביאן בגלריה רוטשילד. עד  כמה קיימים יחסי גומלין בין החיים והאמנות? האם ביכולתה של האמנות, למשל, לגרום למוות? היחס בין האמנות לבין החיים הוא בסיסי ומורכב, הוא אחד מיסודותיה הראשוניים והכלליים של האמנות וצורות התגלמותו הן רבות ומשמעותיות. במרכז התערוכה מצוי מופע של יחס זה בין האמנות והחיים אותו נוכל לגדיר כמעין אפשרות ליחסי גומלין הדדיים בין יצירת האמנות לבן החיים (הצייר, הצופה, הסביבה), אפשרות שלעתים היא ברת השפעה מכרעת ואפילו קטלנית.

life-likeness

צוקי גרביאן

אוצר: רון ברטוש

גלריה רוטשילד

נעילה: 3.5.2014

♥♥♥♥

שי יחזקאלי, צילום: אריאל קן

שי יחזקאלי, צילום: אריאל קן

שי יחזקאלי, צילום: אריאל קן

שי יחזקאלי, צילום: אריאל קן

אביגיל הופקינס, צילום: אריאל קן

אביגיל הופקינס, צילום: אריאל קן

אביגיל הופקינס, צילום: אריאל קן

אביגיל הופקינס, צילום: אריאל קן

אביגיל הופקינס . שי יחזקאלי - הזמנה לתערוכה

אביגיל הופקינס . שי יחזקאלי – הזמנה לתערוכה

אביגיל הופקינס . שי יחזקאלי בגלריה הקיבוץ. אביגיל הופקינס, פיסול, ושי יחזקאלי, ציור, מציגים תערוכה זוגית, מתוך הרצון לברר את הזיקה והמשותף ביניהם. אביגיל הופקינס תציג פסלים עשויים דיקט בשילוב עם חומרים אחרים הצבועים בצבעים חיים. חלק מן הדיקט נותר בלתי צבוע ומגלה באופן כזה את 'אחורי' הפסל ואת שטיחותו. שי יחזקאלי מצייר בצבע שמן ואקריליק על משטחים שהוא מוצא, בעלי זהות לא ידועה וגם לא חשובה המשמשים כמצע, שהאמן מתייחס במעין אדישות לתפקודם הקודם.

הדימוי על ההזמנה אשר רשמה הופקינס, כבר משדר התחככות, אותה הם מעוניינים לקיים, גם בין שני המדיומים.

אביגיל הופקינס . שי יחזקאלי

אוצרת: יעל קיני

גלריה הקיבוץ

נעילה:  3.4.14

♥♥♥♥

דימוי מתוך ההזמנה

דימוי מתוך ההזמנה

מחפשים את הצפוּן, תערוכה קבוציתית בגלריהP8. שאלת היחס בין המפה לטריטוריה – בין ייצוג השטח והנוף על גבי המפה לבין קיימותו בפועל, העסיקה הוגים רבים. לכן העיסוק "במיפוי" דן ביחס בין המייצג למיוצג.  תערוכה זו עוסקת בקונספט של מיפוי ובחופש שהאמנים נוטלים לעצמם כאשר הם ממפים כל אחד בדרכו את הנוף המקומי.  האמנים המציגים בתערוכה עוסקים באינטנסיביות ובאובססיביות במיפוי ואוריינטציה של המרחב המקומי הטעון.  אנו משתמשים בביטוי "למצוא את הצפון"  כדי "להתאפס" במרחב, ולקשר בין המפה לשטח, אך גם כמטפורה למציאת כיוון בחיי היום יום. מבט בעבודות האמנים מבהיר שמדובר בחיפוש אחר הצפוּן בנוף ובייצוגו במפות ובתצלומי אויר, במרחב הנופי ובייצוגה הטעון של ישראל.

מחפשים את הצפוּן

משתתפים: גלעד אפרת, תום הנדלר, מתן בן טולילה, אריאן ליטמן, אסד עזי, רועי קופר, נורית גור לביא קרני, מיכל רוטשילד, שמעון לב, מוניקה גרבושינג, צבי טולקובסקי

אוצר: שמעון לב

גלריהP8

נעילה 19.4.14

♥♥♥♥

Black Invitation - שחור - פז הדס ומיכל יניב

Black Invitation – שחור – פז הדס ומיכל יניב

שחור – מיכל יניב ופז הדס בגלריה על הצוק‎‎‏. בתערוכה עבודות ציור ופיסול בעלות שפה וויזואלית משותפת הבאה לידי ביטוי בחומריות, המתאפיינת במתח מתעתע בין דחיסוּת גסה ובין עדינוּת, וכן במינימליזם מונוכרומטי – בעיקר של הצבע השחור, לצד אדום. שמה של התערוכה מתייחס למאפיינים החזותיים של האלמנטים המרכיבים אותה, כמו גם לתחושת הכובד האופפת אותה. חקירתו של ההיבט החומרי אצל כל אחת מהאמניות – אם דרך דיו ואם דרך זפת – ניכרת בשימוש בצבעוניות דרמטית וטעונה המייצרת את השפה המשותפת לשתי דרכי יצירה שונות.

עוד בגלריה על הצוק: השקת הגיליון הראשון של מגזין "&" בערב על-טבעי!!!

בתכנית: הרצאה של הערפדיולוגית אודליה ברקין על ערפדים, תאוות דם ותאוריות קוויריות,  מכירת הגיליון הראשון במחיר מוזל, הקרנה של עבודות וידאו מתוך המגזין, מוזיקה, אלכוהול וכו' ++ הכניסה חופשית

 שחור  

מיכל יניב ופז הדס

אוצרת: מאיה קשביץ

גלריה על הצוק

השקת המגזין"&": 10.4.14

♥♥♥♥

גיל גורן

גיל גורן

גיל גורן

גיל גורן

גיל גורן

גיל גורן

NOWYOULOVEME איש הפרסום גיל גורן בגלריית קסטיאל, תל-אביב. בתערוכה קולאז'ים תלת מימדיים המורכבים מצילומים של ניו יורק, המציגים את ניו-יורק האחרת.  …"מתוך מילוני הכרך, מתוך שפת השעה הוא נוטל ומתרגם את משפטיו החדשים ליצירות סוערות הבנויות ממשברי תנועה, קצב וצליל. גורן הוא ללא ספק, מעין סופר סת"ם עדכני, עכשווי, ויזואלי, היוצר קולאז'ים רבי סוד וצופן המעמידים בפנינו הצופים אתגר ממשי בפענוח מסריהם. ומאחורי המילים, מצויים החיים. החיים עצמם…" (דורון פולק).

NOWYOULOVEME

גיל גורן

אוצר: דורון פולק     

גלריית קסטיאל, תל-אביב

נעילה: 25.4.14

♥♥♥♥

אצ'י ורנר-נירי

אצ'י ורנר-נירי

אצ'י ורנר-נירי

אצ'י ורנר-נירי

אצ'י ורנר-נירי

אצ'י ורנר-נירי

יער חדש, אצ'י ורנר-נירי בגלריה מרחב לאמנות, יפו. התערוכה עוסקת בנקודות המפגש הטעונות, האלימות לעתים, של מרחבי הטבע עם מכבשי התרבות. החברה האנושית המודרנית, המפלסת, סוללת, בונה ומרחיבה, מתפשטת על חלקות הולכות ומתמעטות של מרחבים לא נגועים, חופשיים, העוטפים את המבקר בתוכם בסביבה נושמת ונטולת זמן.

יער חדש

אצ'י ורנר-נירי

אוצר: שגיא רפאל

גלריה מרחב לאמנות, יפו.

נעילה: 27.4.14

♥♥♥♥

הילה עמרם, ללא כותרת, 2013, טכניקה מעורבת

הילה עמרם, ללא כותרת, 2013, טכניקה מעורבת

הילה טוני נבוק, מתוך הסדרה רישומי סביבה, 2012, צילום, 70X50

הילה טוני נבוק, מתוך הסדרה רישומי סביבה, 2012, צילום, 70X50

קלות החומר, פרק ב', תערוכה קבוצתית בגלריה 10. התערוכה יוצאת מנקודת מוצא של חומרים מצויים ומוכרים, בהתייחסות חדשה ואחרת, בעיבוד אחר ושונה. האמנים עוברים בקלילות מפליאה מחומר לחומר, מתהליך פיסול, רישום או צילום אחד לאחר. אהבת הפירוק לחלקים וההרכבה מחדש משותפת לכולם ומספקת ריגוש ואקספרסיביות המפרה את הדיאלוג בין החומר לאובייקט ובין האובייקט למקום ולזמן. חשיבות זהה מיוחסת לחמרים הנמוכים כמו גם לגבוהים תוך הקפדה על לימוד דקדקני של התכונות והעיבוד הטכני המאפיין כל חומר, וסביבו מתהווים ההקשרים המעניינים שבין חומר וצורה. המרחק התרבותי- חברתי והפער בין הטכניקות המסורתיות של העידן האנלוגי לבין טכנולוגיות מתקדמות של העידן הדיגיטלי, בין ישן וחדש- מצטמצמים.

כִּי הִנֵּה כַּחֹמֶר בְּיַד הַיּוֹצֵר

בִּרְצוֹתוֹ מַרְחִיב וּבִרְצוֹתוֹ מְקַצֵּר (מן התפילה)

האמנים המשתתפים: ציקי אייזנבר, הילה טוני נבוק, מרב סבירסקי, הילה עמרם, נימה קטלב, סלי קריסטל קרמברג

אוצרת: כרמית בלומנזון

קלות החומר, פרק ב'

גלריה 10, רחובות

נעילה: יוני, 2014

♥♥♥♥

רוח חדשה - שלוש הרצאות שלא שומעים בבית ספר לאמנות

רוח חדשה – שלוש הרצאות שלא שומעים בבית ספר לאמנות

רוח חדשה

 ♥♥♥♥

 לינקים

כשאמנות ואדריכלות מדברות זו עם זו

אם המנצחים כותבים את ההיסטוריה, מי כותב את הפיזיקה? (עוזי וייל)

סטודנטים לעיצוב סוגרים את החודש

תומר שרון ניהל בחודשים האחרונים שיחות נפש וירטואליות עם אנה שרר, משוררת אותה פגש בפייסבוק, ואז הגיע הגילוי המפתיע על אתגר מויאל

רון ארד מדגים איך, לדעתו, ביקורת אמנות אמורה להיראות

מה שאייפד יכול לעשות – מה שאפשר לעשות עם אייפד

כרטיסי ביקור יצירתיים

יצירות רחוב מרשימות מרחבי העולם

בין תל אביב למדריד – ראיון עם  עורכת הוצאת Mooooon

הבניינים המאויירים של תל אביב – מנק' מבטו של אבנר גיצלטר

♥♥♥♥

קול קורא

♥♥♥♥

בספטמבר 2014 תפתח בת"א גלריה חדשה. התערוכה הראשונה בגלריה תעסוק בנושאי תחבורה. אנו מבקשים הצעות לעבודות עכשוויות של אמנים עצמאיים, בנושאי כלי רכב, כלי שיט וטיס, יציאה למרחב, עורקי תחבורה וכדומה. נא לפנות לרינה במייל rinakahan@gmail.com

♥♥♥♥

 בית מעריב יהפוך למתחם עיצוב ואמנות – משהו טוב מתחיל בבית מעריב: פרויקט חדש יהפוך את בית מעריב למתחם של מעצבים ויוצרים צעירים. אתם יוצרים ומעצבים בעצמכם? מהרו להגיש מועמדות. וגם – בין המציעים שם חדש למתחם ייבחר זוכה בסטודיו חינם למשך חודש. כל הפרטים כאן

לפרויקט של בית מעריב בפייסבוק

♥♥♥♥

קול קורא - לה קולטור - איור - שבוע האיור של תא

קול קורא – לה קולטור – איור – שבוע האיור של תא

קול קורא – לה קולטור – איור – בשבוע האיור של ת"א

כחלק משבוע האיור של תל-אביב לה-קולטור תקיים תערוכת אמנות בת-השגה בנושא "מכונה\חלום" במזא"ה 9. על המעוניינים להשתתף לשלוח יצירות למייל: LACULTURE@LCLTR.COM

בצירוף: שם מלא, שם יצירה, טכניקה,  גודל, מחיר [עד 500 ש"ח], טלפון

דדליין: 20.04.2014

בנוסף! יתקיים שיתוף-פעולה מרטיט עם עם Pulp-shop – 10 מהיצירות יבחרו להדפסה במהדורה מוגבלת ככריכות לסדרת סקצ'בוק החלומות של פאלפ (ויקבלו מלאא מתנות)

♥♥♥♥

 

קול קורא לפרס מוזס 2014

קול קורא לפרס מוזס 2014

קול קורא לפרס מוזס 2014

♥♥♥♥

 

משרד התרבות והספורט מודיע על קול קורא להגשת מועמדויות לאמן / קבוצת אמנים / אוצר שייצגו את ישראל בביתן הישראלי בביאנלה לאמנות בוונציה, מאי 2015.

תנאי זכאות להגשת מועמדות:

אמן בתחום האמנות הפלסטית מוביל בתחומו, בעל מוניטין בין לאומי

קבוצת אמנים בה לפחות אמן אחד מוביל בתחומו בעל מוניטין בין לאומי

אוצר מוביל בתחומו בארץ

יש  להעביר טופס דיגיטלי בהתאם להנחיות המפורטות בטופס ההגשה עד יום שלישי, כב' בניסן, 22 באפריל 2014 בדוא"ל בלבד!

כתובת למשלוח:   prasim2014@gmail.com  בקובץ PDF מצורף עד 15 מגה.

קטעי וידיאו ומיצג בלבד ניתן לשלוח ב-DVD (5 עותקים) לכתובת הבאה:

דיאנה שואף, מפיקה מטעם משרד התרבות, ת.ד. 5183 תל אביב 6105101

את נוהל בחירת המועמד, טופס הגשת המועמדות והתוכניות האדריכליות של הביתן הישראלי לוונציה ניתן למצוא בקישור אתר משרד התרבות והספורט: www.mcs.gov.il  (מידע ישיר / קול קורא, מלגות ופרסים).

שאלות ניתן להפנות לדוא"ל:   prasim2014@gmail.com

בקשות שתגענה לאחר המועד המצוין לעיל לא תכללנה ברשימת המועמדים.

♥♥♥♥

 יריד צבע טרי 7 יתקיים בחודש נובמבר 2014. אמנים עצמאים, בתחילת דרכם המקצועית, מוזמנים להגיש מועמדות לחממה דרך אתר היריד. תיקי העבודות המקוונים יועברו ללא זיהוי שמי לוועדת הקבלה של היריד. ועדת הקבלה של היריד כוללת אוצרים, גלריסטים, מבקרי אמנות ואספנים מהארץ ומהעולם, והרכבה מתחלף מדי שנה. רשימת חברי הועדה תפורסם בהמשך.

ההרשמה תהיה פתוחה עד התאריך 10.5.2014 בחצות בלבד. אין אפשרות להגיש מועמדות לחממה בכל דרך אחרת.

♥♥♥♥

פסח:

Getting ready for Pesach

Getting ready for Pesach

♥♥♥♥

רותם ריטוב, דרדר, 2013

רותם ריטוב, דרדר, 2013

גיל יפמן, חייזר, 2008

גיל יפמן, חייזר, 2008

יערה אורן, ברבור, 2012

יערה אורן, ברבור, 2012

סשה טמרין, 103rd Kilometer, 2012

סשה טמרין, 103rd Kilometer, 2012

רונית פורת, מגרש כדורגל קיבוץ כפר גלעדי, 2003

רונית פורת, מגרש כדורגל קיבוץ כפר גלעדי, 2003

מחפשים מתנה לחג? TheArtLabפלטפורמה חדשה לרכישת יצירות אמנות ישראליות ישירות מהאמנים ללא מטרת רווח. מאות עבודות אמנות מקוריות, בטווח מחירים רחב.  250 אמנים ישראלים מובילים, שנבחרו וסוננו בקפידה, מציעים עבודות למכירה – דרך האתר או על ידי תיאום פגישה אישית. האתר הוקם כיוזמה פילנטרופית שנועדה לקדם את עולם האמנות הישראלי, ועל כן המחיר המוצע אינו כולל עמלות, וניתן אף לקנות ישירות מן האמן, שפרטיו מופעים לצד העבודות. וברוח החג: הנה הזדמנות להעניק ליקיריכם מתנה מקורית, אינטימית וחד פעמית, ובמקביל לתמוך בדור העתיד של היצירה הישראלית. בצוות הייעוץ האמנותי של TheArtLab חברים האוצרת מעין שלף, ופרופ' יאיר גרבוז.

 ♥♥♥♥

 

פרחי טיס - איתמר בגליקטר

פרחי טיס – איתמר בגליקטר

Arrangement 4 - ונילה רויאל

Arrangement 4 – ונילה רויאל

אניה - רעות פרסטר

אניה – רעות פרסטר

מצופים - אורלי הומל

מצופים – אורלי הומל

ויטרינה היא מרחב תצוגה חדשני שהקימה דנה גילרמן, אוצרת, יועצת ומבקרת אמנות. זוהי במה ייחודית לתצוגת אובייקטים של מיטב האמנים הישראלים העכשוויים במחירים נגישים. מדובר ביצירות יוצאות דופן שנעשו במיוחד למקום, ומאופיינות בכתב ידם הייחודי של האמנים. חלקן רואות אור בעותק אחד בלבד ואחרות במהדורות קטנות. מלבד יופיים יש ברכישתם גם מימד של השקעה – הרי אמנות היום היא אחד התחומים המניבים שיש. העבודות מגיעות עם תעודת מקוריות.

 ♥♥♥♥

אביאל בסיל

אביאל בסיל

דן מוקטל

דן מוקטל

יוניל

יוניל

שרי כהן

שרי כהן

 הגדה לפסח של אסופה, או בפייסבוק

♥♥♥♥

מתנות מנצחות לחג

ברכות מעוצבות לפסח

פופ-אפ לפסח

♥♥♥♥

רוגטקה - ראיון עם תמר גטר

רוגטקה – ראיון עם תמר גטר

…"אנשים מחפשים אזור של פצע או כאב או טראומה בחיים של אמן, כדי שזה יהיה המפתח ליצירה. זה מנוגד לחלוטין לתפיסת היצירה שלי. העולם מתגלה כשאתה עסוק בו, לא בך. זה לא אירוע סנטימנטלי. אין על מה 'להתגבר'. אמנות עוסקת בארוס, בתשוקות משוחררות, וזהו. כל השאר זה פטפטת של חוגים לספרות ועיתונאיות נרגשות. אמנות נושמת, היא משתוללת, היא סוס דוהר ברוח. ואז מחפשים מאחוריה סודות. אין סודות בסיפורים שלי או בציורים שלי. מה שאתה רואה זה מה שיש…"

(רוגטקה – ראיון עם תמר גטר)       

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com 

3 תגובות

3 תגובות לפוסט “כל קורה – אפריל”

  1. שחרבתאריך 09 אפר 2014 בשעה 10:27

    וואו מקסים פה !!
    צחקתי בקול פה במשרד מהקישור בין הצעקה של מונק לפסח P:

  2. ירוןבתאריך 10 אפר 2014 בשעה 16:09

    יפה ומעניין, פסח שמח לכולם

  3. דורית פוקץ הלסבתאריך 15 אפר 2014 בשעה 18:37

    חג שמח!! 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות