מאי 22 2014

כל קורה – מאי – חלק ב'

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

אופל מואר – רני פרדס בגלריה בנימין. בתערוכה עבודות ציור, רדי-מיד, ואסמבלז. יצירתו של פרדס עוסקת בנושאים הנבנים ונולדים אחד מן השני ואחד לתוך השני. העבודות משלבות בין הגבוה לנמוך ובין הנעים למבחיל, עם דימויים של יצורי גיהנום אפלים ובדימוי של גולגולת. הגולגולת, הייתה מזוהה פעם עם המוות, הופכת לאחרונה לחייכנית ומעוצבת. היצירות מנסות להחזירה אל עולם הדימויים ממנו באה, אך באופן כמעט מגוחך.

אופל מואר

רני פרדס

אוצרת: קמה תן-עזר מרקשייד

גלריה בנימין

פתיחה: 22.5.14  

נעילה: 14.6.14

♥♥♥♥

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

תמיר שר

Feel Me, תמיר שר בגלריה  Z I Z. התערוכה הנה מיצב חוצה משלבים ומרחבים טכנולוגיים ותודעתיים. בפעולות פיסוליות-צילומיות- תוך שימוש בגזירי מגזינים וספרי אמנות, דימויים מהרשת ושידורי טלוויזיה, פרגמטים מעבודותיו שלו ועוד- שר מגשר בתערוכתו על פרקטיקות, זמנים וסוגות, בין תולדות האמנות והעידן המקוון, ראשית המודרניזם ואחריתו. משוטט, מצטט ומשבש, מפקיע ומביים מחדש, שר נע בין האישי, האסוציאטיבי, לבין הקולקטיבי, כשהוא גונב מעצמו ומכל הבא ליד. "רכיבי הצילומים נוגעים זה בזה באינטימיות של זרים בלילה; המרחב נקרע בין מסלולים מקבילים ופגישות מוחמצות, והסדקים הרפלקסיביים הנפערים בו – מעשה בריאה של ממש, בחינת הולדת המחשבה מן החומר – מגלים צמא שרק המֶשֶך המחלחל בהם יוכל להרוותו. הצלם אורב בסבלנות אינסופית ליונים המעטות שההיסטוריה משגרת אל מבול הדימויים המתים, והזמן עצמו הוא שניגר מפיותיהם של הצילומים אל העין." (מתוך טקסט התערוכה של עודד וולקשטיין)

Feel Me

תמיר שר

גלריה  Z I Z

פתיחה: 29.5.14

נעילה: 12.7.14

♥♥♥♥

גליה פסטרנק

גליה פסטרנק

גליה פסטרנק

גליה פסטרנק

טליה רז

טליה רז

טליה רז

טליה רז

איך להימנע מטעויות תערוכה זוגית בגלריה אלפרד. …"התערוכה חושפת שני גופי עבודה חדשים לחלוטין אשר נוצרו במהלך השנה האחרונה, חלקם בנפרד וחלקם בתהליך יצירה ודיאלוג משותף. שם התערוכה לקוח משמה של עבודה של פסטרנק, המתארת סצנה ספק מדומיינת-ספק אוטוביוגרפית של אם המלמדת את בתה לצייר. לכאורה היא מלמדת אותה כיצד להימנע מטעויות בציור, אך אפשר לקרוא זאת גם כניסיון ללמד את הבת כיצד להימנע מטעויות בחיים, עם הממד הטרגי-אירוני הטמון בחובן של שתי הפרשנויות הללו. שם התערוכה מהדהד את מהותה במובן נוסף, כיוון שהיא מהווה סוג של רפרנס אירוני לתהליך העבודה של השתיים על התערוכה המשותפת. בתהליך זה, כל אחת מהאמניות קבעה לסירוגין "תרגיל ציורי" לשתיהן, אשר נבע מעניין אמנותי כלשהו ביצירתה באותה עת. מהלך זה הביא לכך שהתערוכה אינה חושפת עבודות מוגמרות ו"מושלמות" בלבד, אלא מניחה לנו כצופים להתבונן ב"טעויות" הציוריות, בתהליך הפרום. אותו מהלך מעלה שאלה על היכולת לטעות בפועל באמנות ומהי משמעותה של טעות, כאשר ה"טעות" או ה"הצלחה" נשפטת בעיני המתבונן. ולבסוף, מהלך זה מייצר גם פירוק לגורמים של תהליכי הציור וחומרי הגלם של כל אחת משתי האמניות.

בחירתן ליצור בתהליך שיתופי-דיאלוגי חותרת במידה מסוימת תחת המיתוס הרומנטי של הצייר ה״סוליסט״, המתבודד בסטודיו, התבודדות שבמובנים רבים היא בלתי טבעית ומנותקת משאר פרקטיקות החיים, אשר אינן מתקיימות בבידוד מוחלט. ניתן לראות בעצם ההחלטה לשיתוף בתהליכי היצירה עמדה פמיניסטית של אחווה נשית. עמדה מסוג זה, שעדיין אינה נחשבת מקובלת בשדה האמנות המקומי בימינו, דורשת ביטחון, אומץ לב ואמונה באופציות לאופקים אחרים לאמנות בישראל בשנת 2014"…. (טקסט: שרי גולן סריג)

איך להימנע מטעויות

טליה רז + גליה פסטרנק

טקסט: שרי גולן סריג

גלריה אלפרד

פתיחה: 29.5.14

נעילה: 28.6.14

♥♥♥♥

תמיר צדוק

תמיר צדוק

תמיר צדוק

תמיר צדוק

ניווט בדרכי אבות, תמיר צדוק בגלריה רוזנפלד. התערוכה שואלת את שמה ממשחק מחשב מעורר השראה המנסה להקנות ידע ולהבנות סיפור, תוך השמטת פרטים מהותיים בעלילה. התערוכה הנוכחית מנווטת בין אב ספציפי לאב קולקטיבי ובין האישי לפוליטי. בתערוכה יוצגו עבודות וידאו וצילומים חדשים המשתמשים בבני משפחתו של האמן ובצילומי משפחה קיימים. בכך, ממשיך צדוק את עיסוקו בחינוך ובחניכה לגבריות, בקודים  חברתיים ובאופני הבניית הנרטיב הישראלי.

ניווט בדרכי אבות

תמיר צדוק

גלריה רוזנפלד

פתיחה: 15.5.14

נעילה: 21.06.14

♥♥♥♥

יסמין גודר

יסמין גודר

באבט מנגולט

באבט מנגולט

מרינלה סנאטורה

מרינלה סנאטורה

צעדים בוני אמון, במוזיאון פתח תקוה. התערוכה בוחנת את יחסי הגומלין בין מחול לאמנות חזותית, בהקשרים היסטוריים, חברתיים ופוליטיים. התערוכה, שנעה על קווי התפר שבין המחול והכוריאוגרפיה, האמנות והמוזיאון, מפנה מבט מעמיק אל הדיאלוג המרובד שמתהווה בשנים האחרונות בין המחול העכשווי ובין מוזיאונים לאמנות עכשווית – על רקע חדירתו מחדש של המחול למרחב הציבורי ובתוכו החלל המוזיאלי.

צעדים בוני אמון

משתתפים: טרייסי אמין, יסמין גודר, דן גרהאם, אלונה הרפז, מרי ויגמן, ארקדי זיידס, נבט יצחק, קבוצת ממזה, באבט מנגולט, מרינלה סאנטורה, סרג'יו פרגו, אנה ק.א. , מייק קלי.

אוצרים: דרורית גור אריה ואבי פלדמן

מוזיאון פתח תקוה לאמנות

פתיחה: 22.5.14

במסגרת הפתיחה: CLIMAX  מאת יסמין גודר בבכורה עולמית

מצרפת דימוי נוסף מתוך התערוכה "צעדים בוני אמון" : באבט מנגולט , מופע שקופיות, 2010, הקרנה דיגיטלית של תצלומי סטילס, באדיבות האמנית וגלריה ברודווי 1602, ניו-יורק

♥♥♥♥

אמיר נוה

אמיר נוה

שומקום – אמיר נוה במוזיאון ינקו-דאדא בעין הוד. העבודות מכילות סצנות עמוסות דמויות הממוקמות על הטווח שבין האנושי לבהמי. הדמויות השונות לכודות בסבך יחסי תלות זו בזו, ולא תמיד ברור היכן מתחיל האנושי ונגמר הבהמי. מבטו של האמן מקלף מהאירוע החברתי כל סממן של נורמליות או מסכה וחושף את החרדות, היצרים והמוטיבציות העלובות שקושרות קיום אנושי אחד לאחר. נושא נוסף שחוזר הוא נושא הזמן או הזמנים, הנוכחות מול הנעדרות, הניסיון לתפוס את ״ההווה״ כמהלך המבקש להוכיח ולהצדיק את הקיום, לנסות להבין את הרצף והקשר בין האתמול למחר.

שומקום

אמיר נוה

מוזיאון ינקו-דאדא, עין הוד

אוצרת: מאירה פרי-להמן

♥♥♥♥

בוקה כהנוב גרינפלד

בוקה כהנוב גרינפלד

בוקה כהנוב גרינפלד

בוקה כהנוב גרינפלד

שוטטות בחומר, בוקה כהנוב גרינפלד בבית האמנים. …"אני אוספת חומרים מגוונים כמו מתכת , עץ, ניירות מלוח-מודעות, בעלי טקסטורות ונפח. מצע העבודה שלי מתגבש כשאני מחברת בין החלקים/החומרים השונים לאסמבלאז'. על המצע בעל הגבולות החדשים מתווספת שכבה נוספת שעליה אני מציירת. שפת הציור נעה בין תהליכים בשפת האמנות לבין חשיפת דימויים /נקודות אחיזה כמו: מקומות /קונסטרוקציות/ נופים. הדיאלוג שנחשף במפגש בין המרחב התלת-מימד  למרחב הציורי מקפל לתוכו חלל אמביוולנטי בעל קיום אסתטי משלו"…

שוטטות בחומר

בוקה כהנוב גרינפלד

בית האמנים

פתיחה: 22.5.14

נעילה: 14.6.14

♥♥♥♥

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

נינו הרמן

ניירות של צלם – נינו הרמן עם תערוכת צילומים המתפרשת על קירות הגלריה כיומן אישי. …"ראשיתה של תערוכה זו בישיבה בביתו החם של נינו ותחיה הרמן בנטף, סביב חומרים רבים אשר חורגים מעבר לגוף העבודה המקצועי של האמן לאורך השנים. יחד עם נינו יצאנו לתהליך בנייה שבו שאפנו לשלב חומרים אוטוביוגרפיים בעלי אופי של יומן, עם צילומים שונים, ובעיקר צילומים מן הזירה הציבורית בהם הוא נושא תפקיד רשמי של מתעד עתונאי. אתגרה של תערוכה זו הפך מפגישה לפגישה לייצור סיפור המגשר בין מה שמקובל לתפוס כשני הפכים- עולם חוויות פרטי, והתבוננות החוצה אל הרחוב, אל הזירה החברתית והציבורית. …  הצילומים המוצגים כאן לעולם לא יהיו הנכס הבלעדי של אף אחד. יותר מהכל הם מגוללים את הסיפור על היחסים שנרקמו בין הצלם, המצולמים, האוצרוֹת ואתם הצופים המביטים בהם כעת. הם נותרים כעדות מתמשכת, ומסמנים פעולה שהתרחשה ועודנה מתרחשת בין כולנו. פעולה זו ממשיכה להתקיים ברגע זה ממש כשאנו מתבוננים בתערוכה, ומביאה לפתחנו את הסיטואציה החברתית, עולמו משפחתו וגופו של נינו ממש"…. (דורית וחמוטל, מאי 2014)

ניירות של צלם

נינו הרמן

אוצרות: דורית קופיט וחמוטל פרידברג

הגלריה לאמנות בנען

פתיחה: 24.5.14

♥♥♥♥

♥♥♥♥

קול קורא:

♥♥♥♥

אמן בקהילה

אמן בקהילה

♥♥♥♥

 פרויקט קיץ מיוחד במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס.   אנחנו מזמינים יוצרים לצייר על קירות המוזיאון, אלה בדרך כלל ימים של יצירה ספונטנית ומשוחררת המותירה את קירות המוזיאון עמוסים ביצירות מקור שחייהן קצובים מראש. אם אתם יוצרים פעילים או סטודנטים שעדיין אוהבים לצייר ללא עכבר, להריח את הצבע הטרי ולעבוד יחד ואם בוערת בכם התשוקה ליצור , אתם מוזמנים לשלוח אלינו בחזרה את הטופס הבא – כדי שנוכל להזמין גם אתכם, באופן רישמי לקחת חלק באירוע ובתערוכה "שובו של האורגינל". אירוע הציור יתקיים במהלך ארבעה ימים בתאריכים: 04.07 יום ו', 06.07 יום א', 07.07 יום ב', 08.07 יום ג' (בשעות הבוקר) ויתפרס על פני חללי הגלריות והקירות החיצוניים של המוזיאון – בהתאם ליוצרים ולאופי העבודה.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

♥♥♥♥

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מחפש מדריך\כה עם נסיון בהדרכה ,רקע באמנות\הסטוריה\ספרות ואהבה למקצוע!

לשליחת קורות חיים: nahum@gutmanmuseum.co.il

♥♥♥♥

מבואת-המוזיאון מוזיאון אילנה גור (תמונת יח"צ)

מבואת-המוזיאון מוזיאון אילנה גור (תמונת יח"צ)

קול קורא לאמנים במוזיאון אילנה גור. לקראת פתיחת מוזיאון אילנה גור ביפו לתערוכות מתחלפות, החליטו בהנהלת המוזיאון לצאת בקריאה ליוצרים להשתתף בסדנה שתתקיים במוזיאון, במטרה לערוך היכרות עם המקום ולייצר עבודות המתכתבות עם האוסף העשיר הקיים – הכולל אמנות עכשווית, פריטי עיצוב, אוסף יצירות מחלקים שונים מהעולם, פריטים ארכיאולוגיים ועוד.

 הסדנה כוללת שלושה מפגשים, בהנחייתו של האמן שחר סריג, במסגרתה יתקיימו גם מפגשים עם אנשי תרבות ורוח לשיח רב תרבותי.

 המפגשים יערכו בתאריכים: ה-17 ביוני 2014, ה-8 ביולי, וה-29 ביולי, בין השעות 19:00-21:00. בסיום הסדנה יוצגו העבודות בתערוכה שתוצג בחלל המוזיאון ותהייה פתוחה לקהל הרחב.

מייל לחומרים: info@ilanagoormuseum.org

המבקשים להירשם ישלחו מייל עם קורות חיים וצילומים של עשר עבודות (בכל מדיום) או לינק לסרט או יצירת מולטימדיה למייל.

 יש לשלוח את החומרים עד ה-10 ביוני 2014

♥♥♥♥

קול קורא לאמנים להציע עבודות לתערוכה ״33,78״ – תערוכת אמנות בבית הכט בחיפה בשיתוף עיריית חיפה וחברת אתו"ס, במסגרת הפעילות האמנותית של גלריה שורשים.

התערוכה תציג ותשמיע 22 תקליטים שונים ומגוונים- מראה לדור 1966 הסובב סביב המוסיקה המקומית אך גם מביט לעבר המוסיקה בעולם המיובאת לארץ. גבולות מקומיים, פריצת גבולות , מבחר מצומצם או מוגבל , זכרונות ילדות ,חווית קניית התקליט , שמיעתו, הפולחן סביבו וסביב המחט ועוד …. אוצרי התערוכה מודעים לעובדת שאין מדובר בז׳אנר מוסיקלי ספציפי אך מנסים ליצור ז׳אנר מחשבתי תקופתי מקומי. סיבובי התקליט מעלים הגיגים בכל הקשור להתפתחותהרגלי שמיעה וצריכה של המוסיקה בכלל. התערוכה תוצג בבית הכט בחיפה במקביל לחגיגות המוסיקה בעיר.

כל אמן מתבקש לבחור אלבום מהרשימה המוצעת ולהציע יצירה: אחרית הימים,קצת אחרת,יחס חם,סוף עונת התפוזים, יושב על הגדר,מאחורי הגדר, מחכים למשיח , מאחורי הצלילים,בדשא אצל אביגדור. Discovery,Smokie,Led zeppelin ,The wall,Pepe Romero , Deep purple,Shakti,Oxygene, Queen

יש לשלוח מייל מסודר עד סוף החודש הכולל:

1. פרטי האמן ופרטי התקשרות ( יופיע בקטלוג התערוכה )

2. טקסט הסבר על העבודה

3. צילום העבודה ברזולוציה איכותית

אנא הזדרזו לבחור ולהציע ! ליד כל תקליט תוצגנה 2 עבודות בלבד.

אוצרי התערוכה: מוטי הררי וסימה שחר

מייל : hhbg26@gmail.com

♥♥♥♥

 קול קורא לאמנים מכל התחומים, לשנה של יצירה וקהילה על שפת נהר הירדן, בסמוך לכינרת, החל מאוגוסט הקרוב. ארבעה אמנים מתחומים שונים יוזמנו לשנה שלמה לפרויקט ראשון של "המרכז הישראלי לאמנות, קהילה וסביבה", מבית inspiration, אשר יחל את פעילותו צמוד לקיבוץ בית זרע.

האמנים יקבלו חדר מגורים וסטודיו פרטיים, דמי מחייה וחומרים לעבודה. חשוב לציין שאוריינטצית הפרויקט היא בינלאומית, ובהמשך יצורפו אמנים ממקומות שונים בעולם.

השתתפות בפרויקט כוללת: עבודה על יצירה אישית (או יצירות) הפונה החוצה מעצמנו – נוגעת בחברה או בסביבה, בנושא או בחומר. הובלת פרויקט שנתי של אמנות בקהילה – לצורך הפרויקט יצוותו לכל אמן 2 מתנדבי שנת שירות, גם הם מתחומי האמנויות השונים. לקיחת חלק בחיי הקהילה והמרכז הישראלי לאמנות קהילה וסביבה.

אנו פונים לאנשים שהיו רוצים לקבל את הבמה, הזמן והמשאבים הראויים ליצירה שלהם, אך שמתעניינים באותה נשימה במפגש שבין אנשים, בחיים כקהילה ובקהילה. ניתן אפילו לאמר שמדובר פה באיזשהי רוח חלוצית. כזו שמשמח אותה לנשום את הכינרת וליצור באיזור זה אמנות בוערת, מתקשרת ועכשווית.

למתעניינים פרטים במייל: danielle.natalie.kind@gmail.com

♥♥♥♥

קול קורא להגשת הצעות לפלטפורם

קול קורא להגשת הצעות לפלטפורם

קול קורא פלטפורם 2014!!! ליריד אומנים במרינה הרצליה המתקיים בימים חמישי – שבת דרושים דוכני אומנים ודוכנים איכותיים בלבד. היריד מתקיים בטיילת מול היאכטות המפוארות בכניסה לקניון ארנה. קהל היעד המגיע אליו: תיירים, קבוצות מטיילים, ישראלים מכל רחבי הארץ, נופשים בבתי המלון ואחרים-מרכז בילוי בסופי שבוע. יריד מעולה, אוירה טובה והרבה עבודה.

לפרטים נוספים והרשמה נא לפנות לשרית דיין הפקות טלפון 02-6716026 , נייד 052-5411541 מייל sarit@iao.co

♥♥♥♥

לינקים

שבוע האיור 2014 – התוכנית המלאה

קו התפר בין תיאטרון, מחול ובין אמנות פלסטית הולך ונפרץ

גדעון עפרת על היחס של התקשורת לעולם האמנות

משכנעים אותנו לקנות זבל שאיננו צריכים עם מילים חסרות משמעות

פורטרטים מחומרים ממוחזרים

וולפסון 14. אם אתה לא שם, אתה לא קיים

תפתחו את האוזניים למוזיקה טובה יותר

קצת מבנקסי

אמני רחוב מרחבי העולם (שימו לב גם לייצוג הישראלי)

עזריאלי והפסל: ככה זה התחיל וככה זה המשיך בגלובס ובטיימאאוט.

♥♥♥♥

קטנה לסיום….

…"אולי ההבדל היחיד ביני לבין אנשים אחרים הוא שתמיד דרשתי יותר מהשקיעה. צבעים יותר מרהיבים כשהשמש הכתה באופק. זה אולי החטא היחיד שלי"…

(תרגום חופשי מתוך הטריילר לסרטו החדש של לארס פון טרייר – נימפומנית)  

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com  

עדיין אין תגובות

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות