מרץ 08 2010

האביב כבר כאן

מאת: בשעה 11:26 נושאים: זה לא אני, זה המצב

האביב כבר כאן

שמתם לב שהימים התארכו? אישית, אני חושבת שזה ממש מרגש. זה אומר (כאילו שהחום לא אמר את זה קודם..) שהאביב כבר כמעט כאן. בימים האחרונים, כשחזרתי מהעבודה, יצא לי אפילו להריח יסמין פורח. קראתי פעם תאוריה שאמרה, שאם נולדת בקיץ, תאהב את הקיץ. אם נולדת בחורף, תאהב את החורף. ואני, אוהבת את האביב. יש משהו ממש כיפי בעולם שנפתח בעונה הזו, פורח בתקופה הזו. כמעט כאילו אפשר להריח באוויר את הפוטנציאל להתחלות חדשות, למימוש של כל מה שעבדנו עבורו כל החורף. מרגש ממש. תגידו שלא, ותתכוונו לזה.

—-

דוגמה להתחלה חדשה נושפת מכיוונו של "מארב", שמוסרת שהם לא נסגרים (למרות השמועות), אלא נמצא בתהליך של התארגנות וחשיבה מחודשת שתוביל לדרך חדשה: …"מתוך רצון לבחון מחדש את מקומו של מגזין אמנות מקוון ואת התפקיד האקטיבי שאנו מאמינים שהוא צריך למלא בזירת התרבות והאמנות, החלטנו בשלב זה על מספר שינויים במבנה המגזין. מארב יהפוך בהדרגה ליותר "מוספי", כלומר יתבסס על בחירת נושאים מהותיים וחשובים שיבחנו לעומק במשך זמן ארוך יחסית במגוון מדיומים ודיסציפלינות. לצד המוספים אנו עדיין שומרים לעצמנו את האפשרות להעלות נושאים שונים לדיון, כאלה שאינם קשורים ישירות למוסף, אך נראים לנו ראויים. בנוסף אנו מתכוונים לשים דגש מיוחד על פיתוח והפצה של המגזין באנגלית, מתוך הבנה שמארב-אנגלית הוא עדיין השער המרכזי לעשייה התרבותית/אמנותית בישראל, ומתוך כוונה להשתמש בפלטפורמה של מארב-אנגלית גם לשיתופי פעולה בינלאומיים. במקביל אנו בוחנים את האפשרות לפתוח את "מארב- הוצאה לאור" שיתמקד בפרסומים מודפסים, מגזין, רומנים גרפיים, ספרי אמן, וכ"ו.."…

שיהיה בהצלחה!

—-

צדוק בן דוד - טבע דומם במוזיאון

צילום: אמן סודי

אומרים שכל סוף הוא התחלה חדשה, אבל עזבו אתכם מהתחלות חדשות. לפעמים, אני ממש לא מבינה את הארץ הזאת שאנחנו חיים בה בסבבה. הצצה חטופה בחדשות מגלה ילד שדחף ילד אחר מהגג, אמסטף שתקף פעוט בגן, 17 הרוגים מתחילת השנה בתאונות דרכים בדרום (מפקד משטרת התנועה קורא לזה "צירוף מקרים רע" ומאשים את הנהגים), ואם השטויות האלה לא מספיקות, אז אפילו מוזיאון ת"א בא פתאום עם השטות שלו. (אפשר לקרוא על זה קצת כאן וכאן.

בקצרה, למי שלא הקליק, המוזאון ביקש מהציבור הרחב להתנדב כדי לעזור לפרק את התערוכה של צדוק בן דויד. אין לי מספרים מדוייקים, אבל לדעתי לא צריך אותם במקרה הזה. התערוכה המוצלחת של בן דויד הצליחה למשוך אליה מאות מבקרים, שעמדו בתור שעות על גבי שעות רק כדי להכנס. או במלים אחרות, התערוכה של בן דויד הצליחה לגייס סכום נאה למדיי עבור המוזאון. אז בחייאת, מתנדבים?? אי אפשר לשלם לכמה אנשים (ולא בפרח), כדי שיפרקו את התערוכה בכבוד? אגב, מהמוזיאון נמסר שזו הייתה החלטתו של האמן. שיהיה.

—-

עבודה של יאנה גרבר

השתקפות, יאנה גרבר

ובמעבר חד למשהו קצת יותר אופטימי: השבוע עלתה בערוץ 98 (הערוץ הקהילתי), סדרה חדשה בשם "סטודיו 98", המציגה פורטרטים קצרים (6-10 דק') של אמנים ויוצרים מרחבי הארץ, בדגש על הפריפריה. הסדרה תשודר בימים א-ה, בשעה 18:57.

דורון פולק, יוזם הסדרה, אומר: "זו סדרה הראשונה מסוגה המאפשרת לאמנים ויוצרים לא מוכרים לחשוף את האמנות שלהם במקום ציבורי. חשיבות הסדרה הנה גם במגוון ובכמות שהיא מביאה, באמצעות חשיפת עשרות יצירות נגלה פן מדהים של עולם יצירתי רחב שהיה נסתר עד כה".

—-

איפו-בחיפו

ובלי קשר, עיריית חיפה החליטה להקדיש את חודש מרץ לאמנות ולתרבות, ועושה זאת דרך אירועי "איפו? בחיפו!", סופ"ש חיפאי של תרבות ואמנות.  החגיגות יערכו, כאמור, לאורך כל סופשבוע בחודש (חמישי-שישי-שבת), ועושה רושם שיהיה שמייח.

—-

אז שתהיה לנו פריחה נפלאה (אל תשכחו לקפוץ לראות את האירוסים פורחים!)

ואביב נעים לכולם..

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “האביב כבר כאן”

  1. שחרבתאריך 08 מרץ 2010 בשעה 14:17

    ראיתי ת'תערוכה הזו של צדוק בטלויזיה היה מרשים

    נ.ב
    איפה את הסופ"ש ? בחיפו במקרה ? אם כן קפצי לבקר P:

  2. דורית פוקץבתאריך 08 מרץ 2010 בשעה 14:42

    סבבבה 😀

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות