ספט 18 2014

כל קורה – ריח של אופטימיות

דרור דאום

דרור דאום

♥♥♥♥

ריח של סתיו עמד באוויר

ואני ניסיתי להסביר

שלא התכוונתי להסתיר,

לא רציתי להסגיר

את הסוד ששמרתי בבטן

(התחלות חדשות, דידייה וירג'ינייה)

♥♥♥♥

 

שרון גלזברג

שרון גלזברג

עובדת אדמה, שרון גלזברג בגלריה קו 16. התערוכה נהגתה ונוצרה ברובה במציאות הקשה של הקיץ האחרון, ונראה כי תחושות החרדה והייאוש נוכח חוסר היציבות הקיומית, לצד גלי המחאה הגואים, חלחלו אל העבודות. כדרכה של גלזברג מתייחסות העבודות לתוואי הנוף המקומי וליחסי הגומלין המתקיימים בו בין כוחות הטבע להתערבות האדם, אך הפעם עולה מן העבודות קריאת מחאה או קריאה נואשת לעזרה נוכח התחושה כי הקרקע נשמטת תחת הרגליים. בתערוכה עבודות וידאו, צילום ומיצב מן השנה האחרונה.

עובדת אדמה

שרון גלזברג

אוצרת: רווית הררי

גלריה קו 16

פתיחה: 18.9.14

♥♥♥♥

 

דרור דאום

דרור דאום

דרור דאום

דרור דאום

דרור דאום

דרור דאום

Scared to Die / Scared to Live, דרור דאום במרכז לאמנות עכשווית. שתי תערוכות יחיד נפרדות שעוסקות בנושאים אוניברסליים. שתי התערוכות מוצגות בעת ובעונה אחת בשני חללים במרכז לאמנות עכשווית. בקומה התחתונה יוצגו עבודות העוסקות בפחדים, איומים וחרדות של החיים המודרניים: מחלות, תאונות, רעידות אדמה, רצח וכן הלאה. בחלל האחר מוצגות עבודות המתייחסות לסוגיות המאיימות בה במידה שכרוכות בחיזור ובזוגיות: בדידות, קנאה ותסכול חוזר ונשנה. …"העבודות עוסקות בחרדה הקיומית הנוכחת בתרבות המערב ובפוטנציאל הסכנה וההרס הטבוע בתרבות הזאת"… (דרור דאום)

Scared to Die / Scared to Live

דרור דאום

אוצר: סרג'יו אדלשטיין

המרכז לאמנות עכשווית 

פתיחה: 18.9.14

♥♥♥♥

יעל בלבן, תשע עדשות

יעל בלבן, תשע עדשות

אורית ישי, אפור תשעים אחוז

אורית ישי, אפור תשעים אחוז

נוֹרָא יָפֶה – יָפֶה נוֹרָא, אורית ישי ויעל בלבן בגלריה הקיבוץ. האמניות חברו יחד בשתי תערוכות יחיד, כדי להאיר את הסמיכות הנוראה הזו, שבין יופי ואימה, חיים ומוות, כל אחת בדרכה. אורית ישי ממשיכה בעיסוק שלה הבוחן את מדיום הצילום דרך מוטיבים של זרי פרחים, כשהפרח עבורה הוא מוטיב בו מוצפנים קודים תרבותיים, חברתיים והיסטוריים. היא צילמה זרי אבלות בעשרות טקסי קבורה של חיילים ובארכיונים. גם בעבודות של בלבן שנעשו מופיע זר – פורטרטים של נערים כשפרחים שזורים בשערם. החיים במרכז נתונים כאילו בהתהוות – מתוך הפלורה הכחולה שנוצרה על ידי כתמים אקראיים מבצבצות גופות נשים. הנשים פרטיותן או יחידותן מתקיימת. "..הדימויים נולדים תוך זרימה רישומית. אחת אחת מנסות לשרוד. מנסות לעוף. מנסות לזרום עם החיים, ללא סדר. כשהמבנים הסדורים תמיד באים להרוס את החיים המפותלים, צבעוניים, כאוטיים." אומרת יעל בלבן.

נוֹרָא יָפֶה – יָפֶה נוֹרָא

אורית ישי ויעל בלבן

אוצרת: יעל קיני

גלריה הקיבוץ

ביום שבת 20.9.14  בשעה 12:00 

נעילה: 17.10.14

 

♥♥♥♥

 

אנה דן

אנה דן

דיויד גוס

דיויד גוס

יורם בלומנקראנץ

יורם בלומנקראנץ

בטון, בולמיה, תערוכה על תרבות הבטון והמלט בישראל בבית בנימיני. בטון, בולימיה עוסקת בתהליך מצטבר של בטוניזציה – תהליך של ביטון, התקשות והיאטמות, בתאווה לבטון ובתשוקה בלתי נשלטת לבנייה, האוכלת בכל פה, ומהווה "תשובה ציונית הולמת" לכל פגיעה ואיום, במשקע המצטבר שמשאיר אחריו סחרור המיגון, המקלוט ובניית החומות. התערוכה חוקרת את השימוש ההולך וגובר בעשור האחרון בחומרי בנייה ויציקה בסיסיים כחומרים לעשיית אמנות בישראל, הן בפיסול והן בציור. כשלושים שנה אחרי הגדרת "דלות החומר" מופיע הבטון האפור, הדל, וחסר ההילה מסיבות אחרות לגמרי. לא העוני, הנזירות והחילוניות מדברים כאן אלא סוג של חומריות שמחלחלת אל תוך האמנות המקומית מתוך סביבה מבוטנת ומבוצרת. הבטון, בנוף הישראלי, מחלחל לכל מקום, לכל פינה. בטון ומלט – "אַלְבִּישֵׁך שַׂלְמַת": חומרי ההזנה, חומרי היסוד לאתוס הישראלי, הציוני, המבטיח ומעורר התקווה.

משתתפים: יורם בלומנקרנץ, גיא בן שטרית, דייויד גוס, שרון גלזברג , יצחק דה-לנגה, אנה דן, נועם דובר ומיכל צדרבאום, רענן חרל"פ, דנה יואלי, ארז ישראלי, דינה כהנא גלר , תומר ספיר , חיימי פניכל, מוחמד קייס, שי רטנר, לי רמון, גלי גרינשפן.

בטון, בולמיה

אוצרת: טלי תמיר

בית בנימיני

נעילה: 1.11.14

♥♥♥♥

קונסטנטין קקניאס

קונסטנטין קקניאס

Feels Like Heaven, תערוכה קבוצתית של עבודות על נייר, המציגה פרשנויות שונות למציאות כפי שהיא נתפסת ברישום עכשווי. התערוכה משלבת בין מבט קונספטואלי לבין רישום ישיר ותיאור המציאות, ומציגה גישה רדיקלית לנרטיב ולבדיה.עבור חלק מהאמנים המשתתפים, הפרקטיקה של עיבוד דימויים יומיומיים מתוך עולם התקשורת משמשת כבסיס לחקר המציאות דרך יצירת האמנות. על ידי הצפה מחדש של דימויים נפוצים בעיתונות ובפרסומות, הם מתארים את התרבות המערבית כפי שהיא משתקפת בתקשורת האובייקטיבית לכאורה. אמנים אחרים בתערוכה מתמקדים בעולם הפנטזיה והחלומות, ובוחרים לשקף את עולמם הפנימי כהצעה אלטרנטיבית לייצוג המציאות.שני הקצוות הללו נפגשים בהבנה שהמציאות כפי שאנו מכירים אותה מורכבת מפנטזיות. מה שנתפס כריאליזם טהור מבחינת הצגת המציאות המקובלת הוא לעתים חמקמק יותר מהחלומות הפרועים ביותר שלנו.

 Feels Like Heaven

מציגים: פרנסיס אלייס, צ'רלס איברי, ויטוריו ברודמן, קרול דאנהם, קארל הנדל, תומס הלביג, אנדי הופ, קונסטנטין קקניאס, אנזל קורט, זילה לוטנגר, Muntean / Rosenblum, אמיר נווה, דן פרז'ובצ'י, טל ר.

גלריה זומר

פתיחה: 18.9.14

נעילה: 25.10.14

♥♥♥♥

 

פתחים ומעטפת - חוויית העשרה מקצועית לאדריכלים ומעצבים

פתחים ומעטפת – חוויית העשרה מקצועית לאדריכלים ומעצבים

פתחים ומעטפת – חוויית העשרה מקצועית לאדריכלים ומעצבים 

♥♥♥♥

קצת ברוח החגים:

♥♥♥♥

לחובבי ההדפס:

 

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

סדנאות ההדפס, בעלי המלאכה

♥♥♥♥

סוכה של משה זמטר

סוכה של משה זמטר

תחרות פתוחה לקהל לרגל חג סוכות – עיצוב דגם סוכה מיניאטורית, במסגרת תערוכת המיניאטורות Mini Art במוזיאון יפו העתיקה.

תערוכת המיניאטורות "מיני ארט" 2014 מזמינה אתכם להשתתף בתחרות עיצוב סוכה מיניאטורית. התחרות פתוחה לקהל הרחב ומיועדת לכל הגילאים, ובעיקר למשפחות. מטרת התחרות לעורר מודעות לאומנות המיניאטורה ולתת השראה ועידוד לחשיבה יצירתית תוך כדי שימוש חוזר בחפצים וחומרים קיימים והמצאתם מחדש, יחד עם שמירה על הסביבה ומרחב החיים שלנו.

הדגמים הנבחרים יזכו להציג בתערוכת מיני ארט 2014 מתנת המוזיאון ויפורסמו באתר התערוכה.

בנוסף, יזכו המשתתפים בתערוכה בפרס – כניסה קבוצתית לכל הכיתה / הגן לתערוכת המיניאטורות "מני ארט" 2014 (כרטיס לקבוצה של עד 30 מבקרים).

איך משתתפים?

לכל דגם של סוכה מיניאטורית יצורפו פרטים אישיים: שם היוצר/ים, כתובת מדוייקת , E-MAIL וטלפון.

על המשתתפים לצרף הסבר אשר יכלול את הדברים הבאים:  שם הדגם, כיצד בא לידי ביטוי רעיון הסוכה, מה המסר הרעיוני שלהם, מאיזה חומרים עשוי הדגם וכל פירוט נוסף העולה על דעתם.

יש לציין מידות הדגם ( רוחב, עומק, גובה) וחשוב שלא יעברו את ה- 30 עומק, ו- 50 רוחב.

את הדגמים יש לצלם ולשלוח אלינו באמצעות המייל miniart2013@gmail.com

לא יאוחר מיום ה- 23.9.14

♥♥♥♥

קול קורא

♥♥♥♥

 

קול קורא לאמנים להשתתף בתערוכת אמנות בנמל יפו בחודש אוקטובר

קול קורא לאמנים להשתתף בתערוכת אמנות בנמל יפו בחודש אוקטובר

♥♥♥♥

 קול קורא להגשת צילומים לתערוכה בנושא "דת. עיר. חירות". תנועת ישראל חופשית וקרן פרידריך נאומן לקיום החרויות מכריזות על קול קורא לצלמות/ים להגשת צילומים בנושא “חירות בירושלים”, שיוצגו בתערוכת צילומים בעיר וישתתפו בתחרות נושאת פרסים כספיים.  שני הגופים פועלים למען חופש דת וחופש מדת ומטרתם לקדם את השיח הפלורליסטי והליברלי במדינת ישראל.  מטרת התערוכה היא להציג את היחסים העדינים שבין דת ומדינה בעיר ירושלים ואת חופש הפרט במצבים היומיומיים, הטריוויאליים והרגישים כל כך.

התמונה הטובה ביותר תזכה את בעליה בפרס של 5,000 ש”ח, הצילום שיגיע למקום השני יזכה בפרס של 2,500 ש”ח, והתצלום שייבחר לחביב הקהל יזכה את הצלם בפרס של 1,000 ש”ח.

ההשתתפות בתחרות אינה כרוכה בעלות כספית ומארגני התערוכה הם שישאו בהוצאות התערוכה השונות.

מה עושים עם הצילומים? ביום שבת ה-1.11.14  תיפתח תערוכה שתכלול את כלל הצילומים המשתתפים בתחרות, כן יוכרזו שני הצילומים הזוכים ויוענקו הפרסים לשלושת הצלמים הזוכים.

זכויות היוצרים על הצילומים תישארנה בידי הצלמים (משתתפי התחרות) אך מארגני התחרות, קרן פרידריך נאומן לקיום החרויות וישראל חופשית, שומרות לעצמן את הזכות להשתמש ללא תגמול בצילומים בתערוכה המסכמת את התחרות (לכל אורכה), בחומרים עיוניים ופרסומיים הנוגעים לתחרות ולתערוכה ובנושאים של דת ומדינה מטעמן וגם באירועים נוספים  הקשורים לדת ומדינה ששתי התנועות תקיימנה בעתיד.

כל צלמ/ת מקצועי/ת או חובב/ת שברשותו צילומים שנוגעים לסוגיות של השילוב בין דת עיר וחירות בירושלים מוזמן לשלוח אלינו עד ל-28 בספטמבר2014 עד שני צילומים רלוונטיים

לכל צילום יש לצרף כותרת, הסבר קצר  על התמונה עד 30 מילים ופסקה קצרה על הצלמת עד 60 מילים

את התמונות יש לשלוח ברזולוציה של לפחות 300 די.פי.איי  ובמשקל של עד חמישה מ”ב

את התמונות יש לשלוח ברזולוציה של לפחות 300 די.פי.איי  ובמשקל של עד חמישה מ”ב

 הכתובת למשלוח:   info@bfree.org.il 

מועד אחרון להגשת הצילומים במייל: 28 בספטמבר 2014

מועד ההכרזה על הצילומים המשתתפים בתחרות והעלאתם לרשת: 2 באוקטובר 2014

מועד סיום התחרות ברשת והכרזה על הזוכה בפרס חביבת הקהל: 30 באוקטובר  2014

מועד חשיפת התערוכה וההכרזה על הזוכים: 1 בנובמבר  2014

♥♥♥♥

קול קורא "סל תרבות": כיצד ניתן להצטרף להיצע האמנותי? ההיצע האמנותי של סל תרבות ארצי כולל את ששת תחומי האמנות: תאטרון, מוזיקה, מחול, אמנות פלסטית, קולנוע וספרות. המפגשים והמופעים הכלולים בהיצע נבחנו על ידי ועדות רפרטואר מקצועיות כדי לוודא את התאמתם למטרת התכנית – החינוך לצפייה מושכלת ביצירות אמנות. המופעים והמפגשים אושרו לאחר צפייה ודיון, על סמך איכותם האמנותית והתאמתם לאוכלוסיית היעד – תלמידי מערכת החינוך הפורמאלית מגן חובה ועד כתה י"ב.

כל גוף אמנותי או יוצר יכול להציע מופע או מפגש להיצע האמנותי של סל תרבות ארצי, ובלבד שיעמוד בתנאי הסף הבאים:

המופע/מפגש הוא במהותו בעל התכוונות אמנותית (להבדיל ממופעים בעלי מטרות אחרות).

המופע/מפגש נוצר ומבוצע ע"י אנשי מקצוע בתחום האמנות הנידון.

המופע/מפגש זמין לקהל היעד בשעות הבוקר, ובכל מקום בארץ. (להוציא מקרים מיוחדים כמו מוזאונים, קונצרטים למנויים או הצגות המתקיימות רק באולם הבית).

הגוף/היוצר המציע את המועמדות הוא בעל זכויות מלאות על המופע (יהיה עליו להצהיר על כך).

לפרטים המלאים לחצו כאן.   

♥♥♥♥

קול קורא למחזור ב' של שהות אמן ב Redline בבאר-שבע. התכנית מיועדת לאמנים יוצרים בתחילת דרכם מכל תחומי האמנות הפלסטית והמדיה הדיגיטלית, בעלי מוטיבציה גבוהה ליצור ולהתפתח בתחום האמנות.

ההשתתפות בתכנית אורכת שנה וכוללת: סטודיו במתחם המעבדה והגלריה, השתייכות לקבוצת אמנים פעילה וסימביוטית, חשיפה והשתתפות בפרויקטים ברמה ארצית ובינלאומית, ליווי והנחיה מקצועית במסגרת קבוצתית ואישית, קורס שנתי לפיתוח אישי בתחום האמנות.

על חשבון האמן: דמי שכירות מסובסדים עבור הסטודיו במתחם המעבדה.

להגשת מועמדות יש לשלוח עד לתאריך 25.9.2014:

תיק עבודות הכולל 10-20 דימויים מייצגים משלושת השנים האחרונות, הצהרת אמן שאורכה 150-250 מילים, קורות חיים

מועמדים מתאימים יזומנו לראיון אישי

להגשת מועמדות בירורים ושאלות: RedLineBeerSheva@gmail.com 

♥♥♥♥

קול קורא למנחי/ות חממה לאמנים צעירים בביה״ס מוסררה. החממה מיועדת לבוגרים צעירים שסיימו בתי ספר לאמנות ועוסקים בתחומי הצילום, מדיה, פרפורמנס, מוזיקה, עיצוב ואמנות פלסטית. בשנת הלימודים 2014-2015, נפתחת התוכנית לבוגרים שסיימו לימודי אמנות בבתי ספר מוכרים משנת 2010, ולאוטודידקטים עד גיל 30  המעוניינים להמשיך ליצור ולהתפתח באופן אישי תוך ניהול שיח עם אמנים צעירים נוספים, לאמנים המעוניינים להיות חלק מקהילת בית הספר מוסררה ולהשפיע עליה, לאמנים המאמינים בחבירה ובכוחה של קבוצה, לאמנים צעירים שמחפשים בית ולאמנים בעלי נסיון שרוצים להיות שותפים לבנייה של קבוצת פעולה.

משתתפי התוכנית יונחו על ידי מנחה אחת לשבוע, יקבלו לרשותם חלל למפגש קבוצתי וניסויי, ישתתפו בקורסים על פי בחירה במחלקות לאמנות במוסררה, יוכלו להשתמש בכל האמצעים של בית הספר, כולל חדרי אולפן, חללי סטודיו, מעבדות וחדרי עריכה. כל משתתף שיציע פרויקט  אישי (מיזם\תערוכה\ספר) יוכל לבקש מילגה  ולקבל שעות הנחייה אישית ופלטפורמות לתצוגה, תוך שנתיים מתחילת התוכנית.

דרישות תפקיד  המנחה: בעל נסיון בהנחיית יוצרים, השכלה באחד מתחומי  האמנות \ תיאוריה \ תרבות, בעל נסיון באוצרות, יכולת ונסיון ביצירת קשרים עם אוצרים ואמנים מישראל ומחו״ל, היכרות  עמוקה עם עולם האמנות הישראלי ורצוי גם הבינלאומי.

מסגרת ההנחייה: שלוש שעות בשבוע למשך 16 מפגשים בבית הספר מוסררה בירושלים, ליווי 2 סיורי גלריה ומפגשי אמן, והנחייה לקראת פעולה\תערוכה קבוצתית בפסטיבל מוסררה מיקס בחודש מאי 2015. התוכנית תתחיל בחודש דצמבר 2014 ותסתיים בסוף חודש מאי 2015, והיא מיועדת לעשרה אמנים צעירים שיבחרו ע"י ועדה בית ספרית לפי הצעת פרויקט שיגישו.

אופי עבודה: מנחה התוכנית יעבוד בשיתוף פעולה עם בית הספר מוסררה ועם מתאם ומפיק שיסייע לאורך התוכנית בכל הדרוש, כולל תיאומים והפקת פעולה/תערוכה.

הגשת מועמדות: יש להגיש קורות חיים והצעת מתווה להנחיית הקבוצה, שמות אורחים ותוכנית לסיורים,  למאיה כהן במזכירות בית הספר עד ה- 1.10 מייל: maya@musrara-gallery.org.il

♥♥♥♥

תכנית Toolbox היא חממת יוצרים מבית רוח חדשה, הפועלת לחיזוק והעצמה של אמנים ירושלמים צעירים. התכנית מציעה לכל אמן ליווי מקצועי בפיתוח פרוייקט אישי, גיבוש קבוצת עמיתים, הכרות מעמיקה עם סצינת האמנות ומוסדות התרבות בירושלים, וחשיפה בפסטיבל טולבוקס.

התכנית מיועדת ליוצרים מכל תחום, שסיימו לימודים במוסד אמנותי מוכר (או, לחילופין, בעלי נסיון בתחום האמנות), ושנמצאים בתחילת דרכם האמנותית. אנו מחפשים אמנים שלא רק גרים בירושלים, אלא גם מעוניינים להשתלב ולהשפיע על סצינת האמנות התוססת של העיר.

השתתפות בתכנית אינה כרוכה בתשלום.

לפרטים נוספים לחצו כאן 

ובמייל: nufars@new-spirit.org.il

♥♥♥♥

ועוד מבית רוח חדשה: קול קורא לסטודנטים ויוצרים בירושלים "מדמיינים את העיר מחדש".

"עושים שכונה" מבית "רוח חדשה" ו"עיר.אקדמיה" חוזרת במתכונת מחודשת ומרגשת.  סטודנטים שמתחילים שנה ב' בכל התחומים, או יוצרים ואמנים עד שנתיים מסיום התואר, ירושלים רוצה אתכם לפרויקט ייחודי של התחדשות אורבאנית: עיצוב יצירתי של פינות מיוחדות בעיר, במסגרת של קהילה צעירה, מלגה שווה ותקציב גבוה לפרויקט. בתוכנית הצטרפות לקהילה יצירתית של אמנים צעירים או סטודנטים, מלגה גבוהה, והזדמנות לעשייה יצירתית משותפת – עיצוב מחדש של פינות מיוחדות וזנוחות ברחבי העיר – עם תקציב משמעותי.

לפרטים והרשמה לחצו כאן 

♥♥♥♥

 

ולסיום… שנה טובה ומתוקה לכולם 🙂

 

שנה טובה ומתוקה לכולם

שנה טובה ומתוקה לכולם

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com 

 

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “כל קורה – ריח של אופטימיות”

  1. דבורהבתאריך 18 ספט 2014 בשעה 18:42

    שנה של פריחה ויצירה

  2. דורית פוקץ'-הלסבתאריך 18 ספט 2014 בשעה 18:53

    תודה דבורה, גם לך! 🙂

  3. שחרבתאריך 18 ספט 2014 בשעה 19:51

    שנה טובה של יצירה טובה 😀

  4. דורית פוקץ הלסבתאריך 19 ספט 2014 בשעה 6:25

    תודה, וטובה גם לך 😛

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות