אוק 23 2014

כל קורה – אוקטובר  

אבי אלון

אבי אלון

♥♥♥♥

והשבוע: קצת תערוכות, קצת קול קורא, הרצאה אחת, ועוד דברים טובים 🙂

 ♥♥♥♥

 

קודם כל, קצת על מנופים בירושלים:

פרויקט מנופים הוא האירוע הרשמי של סצנת האמנות העכשווית בירושלים הפותח את עונת התערוכות בעיר, ויתקיים השנה בפעם השביעית. "מנופים" הוא יוזמה עצמאית, שנולדה מקרב אמנים החיים ויוצרים בירושלים. זהו פרויקט שצמח מהשטח ושותפים לו כלל חללי התצוגה לאמנות עכשווית בירושלים, קבוצות אמנים עצמאיות, מוסדות תרבות ויוצרים מתחומים מגוונים. התכנית האמנותית הפרושה לפניכם/ן מורכבת מעשרות תערוכות חדשות ואירועי אמנות שנתפרו במיוחד לעיר, למגוון האוכלוסיות המתגוררות בה ולפינותיה החבויות.

הפרטים המלאים כאן    

 

♥♥♥♥

 

השקת המשולש - חלל לאמנות

השקת המשולש – חלל לאמנות

שרי גולן משיקה את המשולש – חלל לאמנות, אשר יהווה זירת התרחשות ואינטראקציה בין יוצרי, מתווכי וצרכני אמנות. החלל יארח את הקורסים ״כל מה שלא לימדו אתכם בבית ספר לאמנות״, וכן יהווה בית לעבודה המשותפת עם אמנים שונים בנושאי קידום ופיתוח קריירה. בנוסף הוא יתפקד כסוג של שואו רום קטן וייחודי לאירועי אמנות ותרבות. באירוע ההשקה יוצג אוסף האמנות הפרטי של שרי גולן, שכולל עבודות של מעל 25 אמנים ישראלים נבחרים, עימם עבדה בשנותיה כאוצרת.

האמנים המשתתפים: זויה צ׳רקסקי, הילה טוני נבוק, אביטל כנעני, רחל קיני, עידו מיכאלי, ליאור שטיינר, תמיר צדוק, Signor Gi ,Klone, אבישי סיון, אסי משולם, רותי הלביץ כהן, נורית ירדן, ג׳ניפר בר לב, גיא ינאי, רוני סומק, יעל שחר, מרב שין בן – אלון, שחר סריג, עופרי מרום, אנה פרומצ׳נקו, ניב בורנשטיין, מורן קליגר, אורי זא"ב סגל, שושי קוניגסברג, רועי מרגליות, מיטל סעדון, יעל פרידמן, ענבל מארי כהן, ענת מעוז, אילת קסטלר ועוד.

הפתיחה: 8.11.14, 20:00 רחוב שביל המרץ 6 , קומה 1, חלל 8, תל אביב

♥♥♥♥

 

שוני ריבנאי

שוני ריבנאי

אדר גולדפארב

אדר גולדפארב

יעל פרנק

יעל פרנק

2 בסולם ריכטר, תערוכה קבוצתית המציגה דימויים וסיטואציות מתוך המרחב הביתי, הקבוע, המוכר והמשרה ביטחון שטלטלה אוחזת בו. מה קורה כשהכול מתחיל להתערער? הבית בתערוכה מתגלה כמרחב דינמי ומפתיע המניע סיטואציות יומיומיות המקבלות "טוויסט"בתפיסת הפונקציונליות וניראה כי מצבי השליטה והאיזון מתערערים עד כדי מצב כאוטי. הבית בתערוכה משקף מצב עכשווי, אפוקליפטי, הנפגע מאסונות טבע ומאסונות אחרים בלתי נישלטים. הבית תחת מלחמה המתרחשת בחוץ ומאיימת לערער ולבטל את הביטחון ( גם אם הוא מדומה).  זהו מעיין מצב פרדוקסלי של ארעיות, בריחה ממקום למקום ורדיפה אחר שקט ויציבות. תחושת העירעור המתפשטת מהמרחב הגיאוגרפי-לאומי וזוחלת אל תוך המרחב הביתי ומקרינה לנעשה ברחבי העולם כולו והופכת לתופעה מאיימת גלובאלית. הכל זז, הכל מתערער.

2 בסולם ריכטר

מציגים: עוז מלול, נמרוד ראובני, רוני וייס, שוני ריבנאי, יובל קדם, אסתר נאור, איל יהודה, נדב גנות, יעל פרנק, אדר גולדפרב, דבורה מורג, עינבל טימור, אבי סיביליה.

אוצרות: גילת נדיבי, ורה פלפול

חלל לאמנות עכשווית, פלורנטין 45   

♥♥♥♥

 

שי קרמר

שי קרמר

שי קרמר

שי קרמר

World Trade Center – Concrete Abstract, שי קרמר בגלריה ג'ולי מ. העבודות בתערוכה מורכבות משכבות של צילומים שצולמו על ידיו במרכז הסחר העולמי בניו יורק בין השנים 2013-2001. ההתייחסות לדימוי היא כאל ציור המורכב מגיבוב של שכבות רבות המכילות גם צילומים מנוכסים מההיסטוריה של האתר לאחר 11.9, דבר המאפשר לתת נופך היסטורי עמוק יותר ולספר את סיפור המקום באופן שבו ניתן להבחין בצלקת ובמה שצמח ממנה. הדימוי הסופי יוצר חווית התבוננות חדשה; מבט עומק שמצריך זמן רב בכדי ללכוד את הסיטואציות השונות, נקודות המבט, פרטי השרידים של האסון, אינספור פרטיו של החלל, הטראומה ומשך הזמן אותו לוכד הדימוי. מבט נוסף ממרחק חושף איכויות אבסטרקטיות אשר מרחיבות את חווית הצפייה.

World Trade Center – Concrete Abstract

שי קרמר גלרית ג'ולי מ.

גלריה ג'ולי מ.

התערוכה תיפתח לקהל הרחב ב – 23.10 בשעה 11:00

פתיחה חגיגית בנוכחות האמן תתקיים ב-30.10 בשעה 20:00

♥♥♥♥

 

גליה אורי

גליה אורי

גליה אורי

גליה אורי

גליה אורי

גליה אורי

נעורים בספרטה, גליה אורי בגלריה הקיבוץ. תערוכת ציור, בה יוצגו כ- 30 ציורים בגדלים שונים ובמגוון טכניקות. נעורים הם קו המשווה הסובב את התערוכה. נעורים כזמן של צמיחת הגוף, הנשיות והתפתחות התודעה שחייבת לייצר אמנות כדי לשאת את המציאות. התערוכה מבררת מה קורה כשאלה מתרחשים בסביבה צבאית, גברית ולאקונית, ובתוך משפחה שמתקשה להתאים את עצמה לסביבה כזו. המהלך הציורי הזה נובע מן הכמיהה לגלות אפשרויות של חיים במקום שבו החיים מתאבנים והמוות מושל. …"ספרטה, כדימוי של מקום וכמקום ממשי, תמיד נראתה לי המודל לחברה שגדלתי בה. מושב עובדים בעמק, כפר- יהושע. חיי המשפחה התנהלו תחת האופק הספרטני הזה. היו בהם גם שמחה, עצב והומור במידות לא מבוטלות. יש להניח שכך גם היה בספרטה, כשם שגם בספרטה צמחה אמנות"… (גליה אורי).

נעורים בספרטה

גליה אורי

אוצרת: יעל קיני

גלריה הקיבוץ

פתיחה: 23.10.2014

נעילה: 22.11.14

♥♥♥♥

 

ג'יימס אנסוורת'

ג'יימס אנסוורת'

ג'יימס אנסוורת'

ג'יימס אנסוורת'

ג'יימס אנסוורת'

ג'יימס אנסוורת'

ג'יימס אנסוורת'

ג'יימס אנסוורת'

ג'יימס אנסוורת'

ג'יימס אנסוורת'

כולם רוצים להיות מאושרים, ג'יימס אנסוורת' בגלריה רו ארט. בתערוכה אנסוורת' חושף את פרשנותו למחזור החיים, כאשר הוא העוסק בשלוש תמות מרכזיות: מין, מוות ואוכל – יחד הן משולבות ליצירה גרוטסקית והומוריסטית אך עם זאת רגישה ומעודנת. שלוש סדרות מרכיבות את התערוכה: הראשונה, "סדרת הנערים המתים", כוללת חמישים ושניים רישומים המבוססים על קומפוזיציות הלקוחות ממגזינים פורנוגרפיים, הומו-ארוטיים משנות ה-90 של המאה הקודמת. השנייה, "כולם רוצים להיות מאושרים", הינה סדרת קולאז'ים המבוססת על תפריטים של מסעדות פיצה פשוטות, אשר נגזרו והודבקו על גבי דימויים פורנוגרפים או הדפסים מעשי ידיו של אנסוורת'. הסדרה השלישית, של הדפסי רשת, מתמודדת עם נושאים מורבידים, המתייחסים ליצירות אמנות כגון אלה של הצייר הבריטי, פטריק קאלפילד.

כולם רוצים להיות מאושרים

ג'יימס אנסוורת'

אוצרות: נוגה דוידסון והילה קופר

גלריה רו ארט

פתיחה: 30.10.2014

נעילה: 6.12.2014

♥♥♥♥

 

אסד עזי

אסד עזי

ברכה גיא

ברכה גיא

גוני חרלפ

גוני חרלפ

דבורה מורג

דבורה מורג

דורית פלדמן

דורית פלדמן

מפגשים מיתולוגיים, תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין. מעמידה במרכזה דיון אודות משמעותה של התרבות הקלאסית והרלבנטיות שלה לגבי התרבות העכשווית בעולם הפוסטמודרני. התערוכה מבוססת על מספר רבדים: 1. מיתוסים אודות מפגשים: מפגש בין אל לאדם במיתוס כגון לדה והברבור, או מפגש בין גיבור לקרבן, כגון במיתוס פרסאוס ומדוזה. 2. המפגש בין התרבות הקלאסית לתרבות העכשווית. 3. מפגש יחודי וחד פעמי בין אמנים, אשר עובדים בטכניקות מגוונות, ומחשבה קלאסית קיימת ביצירתם, מן הבחינה הרעיונית, מן ההיבט הנרטיבי, וכן מן הבחינה האסתטית. הדיון מבקש לבחון כיצד ניתן לראות את הסיפור המיתולוגי באופן מטאפורי ולפרש את משמעותו בהשלכה למציאות בת זמננו.

מפגשים מיתולוגיים

מציגים: גד אפוטקר, גד אולמן, ניב בורנשטיין, דרור בן עמי, ברכה גיא, גוני חרל"פ, דבורה מורג, אסד עזי, דורית פלדמן, גבריאלה קליין

אוצרת: ד"ר נאוה סביליה שדה

גלריה בנימין

פתיחה: 23.10.14

נעילה: 22.11.14

♥♥♥♥

 

ורד אהרונוביץ'

ורד אהרונוביץ'

ורד אהרונוביץ'

ורד אהרונוביץ'

ורד אהרונוביץ'

ורד אהרונוביץ'

שיח גלריה במיצב הפיסולי המזרקהשל ורד אהרונוביץ' אשר הושק בחודש יולי בחצר אלפרד בתמיכת קרן רבינוביץ'. פרויקט המזרקה הינו מיצב פיסולי גדול מימדים, זורם מים, עליו עבדה אהרונוביץ' בשנתיים האחרונות. המיצב מביא לשיא את עיסוקה המתמשך ביחסי כוח מגדריים, בתהליכים פסיכולוגיים ונפשיים, ביחסי כוח בחברה, ובדיאלקטיקה העדינה בין נקמה לבין פיוס. בדומה למזרקות בארוקיות המפארות את בירות אירופה, מתוארת במיצב סצנה של חגיגת ניצחון: זו של הילדות על הדמות הגברית היחידה בסצנה, פוסידון. אל הים הכל-יכול מוטל כשפניו אל הקרקע וישבנו חשוף. את כלי הנשק המיתולוגי המסורתי – הקלשון –  מניפה ילדה הדורכת על גופתו, בתנועת ניצחון. יוצעו למכירה פסלים קטנטנים בהשראת הדמויות במזרקה .

אוצרת: דריה קאופמן

♥♥♥♥

 

אנה לוקשבסקי

אנה לוקשבסקי

אנה לוקשבסקי

אנה לוקשבסקי

אנה לוקשבסקי

אנה לוקשבסקי

אנה לוקשבסקי

אנה לוקשבסקי

הפרובינציאליים, אנה לוקשבסקי בגלריה רוזנפלד.בתערוכה יוצגו ציורים מהשנתיים האחרונות המפגינים ריאליזם נוקב לצד היבטים סוציאליסטיים ומוזרויות של תרבות, טיפוסים ונופים חיפאיים. לוקשבסקי, החברה בקבוצת הברביזון החדש, החליפה לפני כשנתיים את המרכז התרבותי התל-אביבי במסגרתו פעלה, בסביבה דינמית ותומכת כחלק מסצנת האמנות החיפאית המתעוררת. האינטראקציה והדיאלוג המתקיימים תוך כדי תהליך היצירה, בין האמנית לסביבתה ובינה לבין המודלים, מבססים את הקשר להוויי המקומי והקרבה לחיים ולמציאות המיידית. בכך, משקפות עבודותיה של לוקשבסקי, ערנות חברתית המנסה להרחיב את מסורת הציור ומסורת ציור הדיוקן בפרט.

הפרובינציאליים

אנה לוקשבסקי

גלריה רוזנפלד

פתיחה: 30.10.14

נעילה: 29.11.14

♥♥♥♥

 

דביר כהן-קידר

דביר כהן-קידר

דביר כהן-קידר

דביר כהן-קידר

דביר כהן-קידר

דביר כהן-קידר

דביר כהן-קידר

דביר כהן-קידר

דביר כהן-קידר

דביר כהן-קידר

i love ikooki, דביר כהן-קידר בגלריה אלפרד. העבודות המוצגות בתערוכה, עושות שימוש במדיות רבות: מציורי שמן גדולים, רישומי דיו קטנים, עבודות אנימציה ופיסול. בנוסף, לראשונה יציג כהן-קידר עבודת אמנות שהיא אפליקציית* אייפון ואייפד, אותה ניתן לראות לאחר הורדתה בחינם על ידי סריקתQR קוד שנמצא בתערוכה. כך הופך מכשיר האייפון לחלק מחלל התצוגה. באמצעות אפליקציה זו, מנגיש האמן את האמנות לכל מי שחפץ בה ומאפשר לכל אחת ואחד להחזיק יצירת אמנות בכיס.

התערוכה מתחקה אחר עולם מיתולוגי בו הגיבורה איקוקי (ikooki) הינה הקודקוד לשילוש פסיכואנליטי מרתק. התערוכה מציפה את יחסיהם של שלושת הדמויות פנדה,  איקוקי וחבר שלה (Her Friend), תוך כדי תנועה חוזרת של עליות ומורדות בין המודע ללא מודע, בין הגלוי לנסתר, בין האמת לשקר ובין מקור להעתק. יחסיהם של השלשה קיומיים וסבוכים, פנדה הוא האל הבורא, הלא מודע הנפשי, וכל דמות מהווה עלייה ברמה אל המודע. זהו סיפור ללא סיפור, נרטיב מעגלי המאפשר קיום בו זמני של כל הדיאדות האפשריות. כל אחד מאתנו ממציא לעצמו מיתוסים אישיים. חיינו אינם מונהגים בחיי היומיום ע"י מיתוסים דתיים ולאומיים, כמו בעת העתיקה, ולכן המיתוס האישי הוא האמצעי להתמודד עם חוסר הבנתנו את בריאת היקום, מעברנו לעולם הפיזי והתמודדותנו עם החיים ועם עצמינו. התערוכה מותירה מרחב גדול לפרשנות והתמודדות אישית עם ה"אני" של כל אחד ביחס לתהום של עצמו.

i love ikooki

דביר כהן-קידר

אוצר: שרון תובל

גלריה אלפרד

נעילה: 14.11.14

התערוכה מלווה בקטלוג ובהשקה של אתר אינטרנט של האמן

♥♥♥♥

 

יפתח בלסקי

יפתח בלסקי

יפתח בלסקי

יפתח בלסקי

מלכודות ופיתיונות, יפתח בלסקי במנשר.  …"המלכודות הן הפשטה מתוחכמת של אסתטיקה נמוכה, או – ניסיון לחשיבה גבוהה של פרקטיקה ראשונית. המלכודת נועדה לתפוס פולש או טרף, לפגוע או לקחת יריב בשבי. הפיתיון הוא בדרך כלל אוכל, לעיתים אין צורך בפיתיון אלא בהסתרה מוצלחת. המלכודות בנויות מחומרים פשוטים: אבנים, ענפים וחבלים. הפיתיון מתחכם – דימוי שספק אם חיה יכולה להתייחס אליו. המלכודות ממוקמות בחלל כשהן במצב טעון ומוכן להפעלה. מעבר לא זהיר של הצופה יכול להפעיל את הכבל הממעיד, מקל ההפעלה, הלחיצה על ההדק. הצופה הסקרן (הגבר המציץ, שהוא גם הצייד הנצחי) עלול להיהפך לקורבן/ניצוד/שבוי. אבל בסופו של דבר העבודות מאובטחות בחוט דיג שקוף, והסיכון שהאמן והגלריה לוקחים על עצמם – נמוך. הדיון עובר למישור התיאורטי. הנשים יפות, אם כי – סכמתיות, אמריקאיות, מודל לכוכבות קולנוע/מגזינים – מפתות וקרות. ומולן ניצב הצייד, האמן, איש האדמה – האם הוא באמת מפנטז על אישה לא מושגת, באמת רעב לטרף? או שהציר המפעיל אותו הוא הפעולה עצמה – צייד, לכידה, בניית המלכודת.  … הפרויקט מתחיל מההיסטורי/אסתטי/מופשט – ממשיך למודרני המטיף להפשטה מינימליסטית ומבט אל הסביבה (האחר) – והולך לבסוף פנימה – לתוך עולמו הפנימי של הגבר השקוע בעבודה הקשה, המנקה אותו ממחויבות לתוצאה".. (עודד ידעיה)

מלכודות ופיתיונות

יפתח בלסקי

מנשר  

אוצר: עודד ידעיה

נעילה: 6.11.14

♥♥♥♥

 

שחר סריג

שחר סריג

גליה עופרי

גליה עופרי

ליאור שטיינר

ליאור שטיינר

מיכל אורגיל

מיכל אורגיל

פופא, תערוכה קבוצתית בגלריה משונע. שם התערוכה – פופא – מהשפה הלטינית, גולם, בובה, עצם מונפש ללא רוח חיים המתייחס ובא להזכיר כי הגדרות של זהות, תחושת שייכות ואחרות, הן הגדרות העלולות לאפשר חוויה של של מציאות מאיימת. באמצעות הדרכים בהן סיפורים נוצרים, מתפרקים או קמים על יוצריהם, השימוש בנייר כחומר גלם הוא מרכזי בתערוכה ומשמש את האמנים כאמצעי ליצירת עבודות החושפות עירוב של סיפורים אמיתיים ודימיוניים, פרומים ולא גמורים המשלבים כאב והומור, נעים ממצבים יומיומיים של ניכור, קונפליקטים, לעיתים על גבול האלימות בסביבה הפנימית ואל הסביבה החיצונית .

פופא

מציגים: אורן פישר, גליה עפרי , מיכל אורגיל , ליאור שטיינר , שחר סריג.

אוצרת : ד"ר טלי גרגיר        

גלריה משונע

נעילה : 1.11.14

♥♥♥♥

 

רקפת וינר עומר

רקפת וינר עומר

יד הלשון, רקפת וינר עומר בפינברג פרוג'קטס. ציורים ופסלים מלאים ביטויים של 'תופעות' זניחות מודחקות, שהן בדרך כלל מנועות מייצוג. הדמות הנשית המופיעה בציורים באופן מלא או חלקי, מסרבת להיקרא באמצעות קלישאות, מסרבת להיות שדר שניתן לפענוח מידי. האישה שמתקבלת כאן היא בשר ודם, אישה שמשתמשת באברי גופה במקום בדיבור, נוכחותה היא גם ההעדר שלה, כשהיא פורמת את הסדר הסימבולי. האמנית, בדחייתה את החלוקות הישנות של המיניות, את ההיררכיות ההגמוניות, משחקת עם ההגדרות המיניות הנוקשות ונופחת בהן ארשת של "סטיית תקן", התלהבות ומתן רשות.

יד הלשון

רקפת וינר עומר

אוצרת: ים המאירי

פינברג פרוג'קטס

פתיחה: 30.10.14

נעילה: 6.12.14

♥♥♥♥

 

איה אליאב - מתווה הזחילה הביתה - בגלריה ארטסטיישן

איה אליאב – מתווה הזחילה הביתה – בגלריה ארטסטיישן

איה אליאב – מתווה הזחילה הביתה – בגלריה ארטסטיישן

♥♥♥♥

 

האנדרטה של דני קרוון

האנדרטה של דני קרוון

סופשבוע תרבות באנדרטה ובמוזאון הנגב לאמנות לרגל 50 שנים לאנדרטת הנגב ולפיסול הציבורי של דני קרוון. האנדרטה לזכר חללי חטיבת הנגב במלחמת העצמאות אשר ממוקמת בפסגת באר שבע, תוכננה ובוצעה בין השנים 1962-1968. בצד החשיבות המקומית, יש לאנדרטה (פרויקט הפיסול הראשון המשמעותי של קרוון) משקל נכבד במכלול יצירותיו של האמן: במובנים רבים פרויקט זה התווה את המשך דרכו האמנותית והיה מקור להשראה לפרויקטים מונומנטליים נוספים שהאמן יצר בארץ ובעולם במרוצת השנים הבאות. בכל הפרסומים על אודות האמן – ספרים, קטלוגים וסרטים, יש לאנדרטת הנגב מקום בולט כנקודת המוצא ליצירתו.

לפרטים המלאים לחצו כאן.

♥♥♥♥

 

לא אוצר באדום

לא אוצר באדום

לא אוצר באדום

♥♥♥♥

קול קורא:

♥♥♥♥

בסוף השבוע הראשון של חודש דצמבר תיערך בגלריה P8 תערוכת המכירה השנתית הרביעית למען ספריית גן לוינסקי, באוצרות רוית הררי.  בשלוש השנים האחרונות היו ההכנסות מתערוכות ההתרמה המקור הכמעט בלעדי למימון פעולות הספרייה ואיפשרו לה להמשיך להתקיים. לאור התמיכה החיצונית המינימלית שהספרייה מקבלת – תערוכה זו, המורכבת מעבודות של אמנים נדיבים ובעלי רצון טוב  והזדהות חברתית, מאפשרת לספרייה לפעול במשך שנה שלמה!

אם ברצונכם להציג עבודה/ות – אנא שלחו דימוי שלה/ן + פרטים (שנה, טכניקה, מידות) במייל ravitharari1@gmail.com

העבודות צריכות להגיע לגלריה P8 (רחוב יהודה הלוי 79, תל אביב) בתאריכים 30.11 ו- 1.12 (ולא לפני) – או על ידיכם באופן ישיר (יעזור לנו מאוד!) או באמצעות תיאום איסוף איתנו. עוזרת ההפקה, כמו בשנה שעברה, תהייה טניה רוכאו הנפלאה, שתתקשר אתכם במיילים, באנגלית.

שעות פתיחת התערוכה: יום שישי 5.12 ושבת 6.12 בשעות 12:00-18:00.

♥♥♥♥

תוכנית רזידנסי בבית הסופר בערד. התוכנית פועלת ב״בית הסופר״ ברחוב אחווה 8 בעיר. הבית נתרם לעיריית ערד ע״י תושבת העיר בשם דורה גמזו, שביקשה בצוואתה שהמקום יהיה "בית לאמנים, יוצרים ואנשי רוח לתקופות של כתיבה ויצירה". הבית שוכן בנקודה הגבוהה ביותר בעיר ומשקיף אל מדבר יהודה ואל ים המלח. בעבר התארחו במקום יוצרים שונים מתחום הספרות, ועתה נוסדה במקום תכנית לאמנות אדריכלות.

בהודעה לעיתונות נכתב כי ״במסגרת התכנית ישהו במקום אמנים ואדריכלים מהארץ ומהעולם לתקופות קצובות למטרת מחקר ויצירה. התכנית מבקשת לקרב יוצרים ואנשי מחקר אל הרעיונית העומדים בבסיס שורה של פרויקטים חברתיים ואדריכליים ייחודיים בעיר. בין נקודות העניין בהם עוסק א.א.ערד: בנייני מגורים ושכונות מודרניסטיות וברוטליסטיות מקומיים; גני פיסול פרי יצירתם של מתכנני העיר; שונות (diversity) של האוכלוסיות הדרות בעיר; פרשיית מכרה הפוסטפטים שדה בריר המתוכנן לקום קילומטרים ספורים מהעיר, ואשר תושבי העיר מתנגדים אליו משום השפעתו לרעה על איכות החיים ובריאות התושבים; המעבר העתידי של הארכיון הלאומי (הגנזך) מהבירה אל העיר ערד. לאורך שהותם יתבקשו היוצרים המתארחים לקיים מפגש עם הקהילה / הרצאות אמן / כנס / יום עיון / פעילוית שכונתית או תערוכה״.

פרטים נוספים וקישור להגשת מועמדות לשהות במקום בעמוד הפייסבוק של הפרויקט.

♥♥♥♥

קול קורא מפסטיבל ״מנורת לילה״ – בתאריכים 22-24.12.2014 בין סוף חג החנוכה וערב חג המולד, יתקיים לראשונה  "מנורת לילה" – אירוע בן שלושה לילות המהווה מצע לפעולה במרחב הציבורי של שכונת נווה שאנן בתל אביב. השכונה, תושביה הוותיקים והחדשים הפכו בשנים האחרונות מוקד לדיון סוער בשיח הישראלי אודות הזר והאחר. האירוע מבקש לחשוף אל הקהל הרחב את העושר הרב-תרבותי בשכונת נווה שאנן, להאיר את החזון האוטופי שעליו הוקמה השכונה ולקיים שיח מפרה על ההווה והעתיד עם תושבים, יוצרים ועם הקהל הרחב.

אמנים וקבוצות מכל התחומים, מעצבים, מתכננים, פעילים חברתיים, חוקרים,  אמני סאונד,  אמני ומעצבי תאורה, מוזמנים להציע עבודות, התרחשויות ופרויקטים הנענים לאתגרים ולהזדמנויות שמציבים המרחבים השונים לאורך הרחובות המושתתים על תכנית המנורה בנווה שאנן.

על ההצעות להתייחס לעקרונות הבאים: אור כמדיום, כנושא או כאמצעי, עבודות Site Specific המתייחסות למקום ולמרחב נתון, עבודות המשתפות ויוצרות אינטראקציה. הצעה לעבודה תכלול טקסט הסבר וכוונות (עד 300 מילה) ובנוסף במידת האפשר סקיצות, דימויים ושאר חומרים רלוונטיים. נא לצרף קורות חיים או פסקת ביוגרפיה, כולל פרטי התקשרות: אתר אינטרנט או לינק לעבודות ברשת, דוא"ל וטלפון.

בחירת ההצעות על פי אופן ההתאמה לסביבתן הנבחרת, האפשרות של העבודות להישאר כעבודות קבע,  אופן שיתוף הקהל והקהילה,  עבודות הבוחנות את המרחב באמצעות מדיה, אמצעי תקשורת,  מקוריות, עניין, ישימות וכד'.

הפרויקטים המשתתפים יזכו לשכר אמנים סמלי. במידת האפשר יזכו הפרויקטים לסיוע הפקתי וטכני.

2.11.2014  יום א' – מועד אחרון להגשת הצעות.

את ההצעות יש לשלוח כקובץ WORD או  PDF לכתובת:  info@nighlightfest.org

האירוע ביוזמת אמנים, מעצבים ופעילים חברתיים המתגוררים או הפועלים

בשכונה ובסיוע עיריית תל אביב.-יפו

♥♥♥♥

פרס לאוצר ירושלמי. גלריה ת(א)עשייה היא חלל תצוגה השוכן בתוך סדנאות האמנים בירושלים. התפיסה האוצרותית והאמנותית של הגלריה נובעת מן התפיסה הכוללת של סדנאות האמנים כמרכז לתרבות עכשווית וסביבה עשירה לאמנים. התערוכות המוצגות בגלריה נוצרות מתוך שיתופי פעולה עם מוסדות שונים בירושלים ומחוצה לה והן גם תוצר ישיר של תכנית ביקורי סטודיו שעורכים אוצרים צעירים ובכירים, המוזמנים לסדנאות האמנים אחת לחודש. כל תערוכה מלווה בקטלוג תלת-לשוני, המחולק בחינם למבקרים במקום. את התערוכות מלווה גם תכנית ציבורית של שיחות גלריה, הרצאות, סדנאות וכדומה. כל אלה מצטרפים לכדי תפיסה של הגלריה כנדבך מרכזי בבנייתו של מרכז סדנאות האמנים כגוף המציג ומייצר תוכן איכותי פנימה והחוצה, ועובד בשיתוף פעולה עם סביבתו.

בימים אלה אנו יוצאים ביוזמה חדשה- פרס לאוצר ירושלמי צעיר. בכל שנה נוציא קול קורא מיוחד שמזמין אוצרים עצמאיים שפועלים בירושלים להגיש תערוכה בגלריה. האוצר/ת שהצעתם תתקבל יוכלו להציג תערוכה מלווה בקטלוג בגלריה, ויקבלו שכר, תמיכה וליווי מקצועי של צוות הסדנאות.

הפרס מיועד לאוצרים צעירים שפועלים באופן עצמאי, כלומר- לא עובדים באופן קבוע במוסד אמנותי, שפועלים לפחות שנתיים בתחום, וגילם מתחת ל40. מטרתו לעודד את האוצרים הפועלים בסצינת האמנות העכשווית בירושלים. ההצעה אינה מוגבלת מבחינת נושא או מדיום, אך כדאי להסתכל באתר כדי להבין איזה סוג תערוכות מתאים למקום מבחינת היקף, תקציב ואופי.

להרשמה: http://register.artiststudiosjlm.org/treasury-jerusalem/    

♥♥♥♥

קול קורא לסטודיו לאמן – אמנים/ות מתחומי האמנות החזותית המתגוררים/ות בירושלים מוזמנים להגיש בקשה לסטודיו מסובסד במתחם הסדנאות בתלפיות.

השיקולים המרכזיים לבחירת האמנים, כפי שנוסחו על ידי הוועדה האמנותית: איכות העבודות, נכונות האמנ/ית לתרום לסדנאות האמנים כסביבה פעילה ומעורבת, מידת החשיבות של חלל הסטודיו לעשייה של האמן. שיקולים נוספים שייתכן ויילקחו בחשבון: מידת ההשפעה והנוכחות של האמנ/ית בשדה האמנות המקומי, שמירה על גיוון בקרב קבוצת האמנים הפועלת בסדנאות.

חומרי הגשה: קורות חיים – עד 600 מילה, מכתב הכולל הצהרת אמן והסיבות לבקשה – עד 600 מילה, תיק עבודות בפורמט PDF / WORD המכיל עד 15 דימויים וכותרות של עבודות מהשנים האחרונות (3-5 שנים),

את החומרים ניתן להגיש באמצעות טופס מקוון באתר האינטרנט artiststudiosjlm.org בלבד

יש להשלים במלואם את כל השדות בעברית ובאנגלית על מנת לשלוח את הטופס.

הצעות שלא יכללו את כל המרכיבים בטופס לא יתקבלו.

חומרים נוספים שיישלחו, מעבר לחומרים שצוינו לעיל, לא ייבחנו, אלא אם תמצא סיבה מוצדקת לבחינתם, בהתבסס על מכתב המוטיבציה לוועדה האמנותית.

מועמדים שמוכנים לעבור להתגורר בירושלים עם בחירתם ייבחנו בנפרד בסוף השלב הראשון תהליך הבחירה. מועמדים אלה מתבקשים לצרף הצהרת כוונות כתובה כחלק מתיק העבודות.

חברי הוועדה האמנותית של סדנאות האמנים בירושלים: מעיין שלף (יו”ר), ד”ר יוני אשר, גילי קרז’בסקי ומרתה קירשנבאום.

מועד אחרון להגשה: 1.11.2014

כניסה ב: 1.1.2015

להרשמה:  http://register.artiststudiosjlm.org/request-form/    

♥♥♥♥

קול קורא לאמני רחוב – עיריית תל-אביב-יפו מעודדת הופעות ברחובותיה ומכירה בתרומתם של אמני הרחוב לעושרה התרבותי של העיר ושל תושביה ולשמחת החיים בה. אי לכך, העירייה מאפשרת לאמני הרחוב להופיע ולהציג במרחב הציבורי. אמנים מכל המדיות – תאטרון, תאטרון רחוב, קרקס, מוסיקה, מחול, אומנות פלסטית, אמני מיצג, פרפורמנס וכל אמן המוצא את החלל האורבני כבימה להצגת אמנותו.

העירייה מאפשרת לאמני הרחוב להופיע ולהציג במרחב הציבורי. אמנים מכל המדיות – תאטרון, תאטרון רחוב, קרקס, מוסיקה, מחול, אומנות פלסטית, אמני מיצג, פרפורמנס וכל אמן המוצא את החלל האורבני כבימה להצגת אמנותו.

לפרטים נוספים לחצו כאן.    http://www.yaffo.co.il/article_b.asp?id=5231

♥♥♥♥

 

קולקורא להצגות של צדק, במסגרת פרויקט "מחוזות שיפוט".

אמנים מוזמנים ליצור עבודה אשר תעסוק בקשר שבין אמנות לבין תיאטרון ולמוסר מתוך מחשבה על הפוטנציאל של נקודות המפגש בינהם. העבודה תוכל להיות במדיום של וידאו ו/או פרפורמנס.

במסגרת העבודה יש לכלול גם מחשבה על אלמנט שיהווה חלק מהעבודה או ילווה אותה ויוצג חי על הבמה.

אוצרת: מעין אמיר

סדנא מקדימה ליוצרים תערך בתיאטרון תמונע בתאריך: ה-30 לדצמבר 2014.

את ההצעות יש לשלוח עד לתאריך ה-5 לינואר 2015.

למעוניינים להגיש הצעה יש לאשר השתתפות בסדנא.

אורך העבודה המומלץ: עד 5 דק'

ההצעות הנבחרות יקבלו תמיכה בהפקת העבודה על סך 1500₪. העבודות הנבחרות יוצגו בתיאטרון תמונע בחודש פברואר 2015.

להצעות ולאישור השתתפות יש לפנות במייל שכותרתו "מחזות שיפוט2": tmu-na@tmu-na.org.il

♥♥♥♥

תחרות צילום – חגי ישראל אתר פיקשר וקרן תל"י מזמינים צלמים חובבים או מקצועיים להשתתף בתחרות צילום שנתית – חגים ומועדים בישראל "מעבר למובן מאליו".

אתם מוזמנים לחקור דרך עדשת המצלמה היבטים מקוריים ומעניינים של החג והמועד בקהילות ישראל השונות, לקראת החג ובהמהלכו, ברחוב, בבית ובמוסדות הקהילה. …"צאו מהקופסא , היו מקוריים, יצירתיים, והגישו צילומים מפתיעים ומרגשים המשקפים נאמנה את רוח החג. אל תצלמו את המובן מאליו."…

זמן התחרות יהיה כשנה ויכסה את כל חגי ישראל. במשך תקופת התחרות נכריז על זוכים בתחנות הביניים ונעניק פרסים לצילומים הטובים ביותר לתחנות אלה.

תחנות הביניים בתחרות (מועדים מדוייקים ימסרו בהמשך):

• אחרי חגי תשרי [חגי תשרי ושנת השמיטה]

• אחרי פורים [ט"ו בשבט, חנוכה ופורים]

• אחרי שבועות [פסח, ספירת העומר, יום ירושלים, יום השואה, יום העצמאות, ושבועות].

באירוע הגמר שיערך בסוף השנה, יזכו שלושת הצלמים הנבחרים במענק כספי:

פרס ראשון – 6,000 ₪, פרס שני – 4,000 ₪, פרס שלישי 2,000 ₪

הגמר הגדול יתקיים לצד תערוכה בה יוצגו מבחר התמונות שיתקבלו במהלך התחרות. על פרסים נוספים נעדכן בהמשך.

שימו לב, ההשתתפות בתחרות אינה כרוכה בתשלום אך כל התמונות שיוגשו לתחרות יאפשרו לקרן תל"י שימוש חופשי בקבצים כתנאי להשתתפות בתחרות.

לפרטים המלאים לחצו כאן.  

♥♥♥♥

 

אמנים, אמניות וכל אוהבי האמנות – פתיחת חנות/גלריה בפארק תעשייה עמק חפר.

בחנות/גלריה יוצגו עבודות של אמנים ויוצעו למכירה לקהל הרחב. האמנים יוכלו לקבל שירותים מקיפים הקשורים בקידום יצירותיהם, כגון: ייעוץ והכוונה, צילום עבודות, כתיבה, הפקת תערוכות, אריזה ומשלוח, הדפסה ומסגור. במתחם המתוכנן, יתקיימו סדנאות, ימי עיון, פתיחות מתוקשרות ומיוחצנות של אמנים מהארץ ומהעולם.

הפתיחה תתקיים בתאריך ה 15/1/15

מוזמנים ליצור קשר עם יסמיןולקבל את מלוא האינפורמציה או לשלוח למייל – li14@014.net.il

♥♥♥♥

 

קול קורא לתערוכת המיניאטורות השנייה של הצימר: יותר קטן.

התערוכה תתקיים ב 6 בנובמבר בחלל הגלריה של הצימר

גודל העבודות לא יעלה על 8 סמ"ק

מוזמנים לשלוח למייל צילום של העבודה zimmer.gallery@gmail.com

רצוי מונחת על יד סרגל, עד ה 23 באוקטובבר

♥♥♥♥

קול קורא לאמני פיסול בבית רובינשטיין (רחוב לינקולן 20 תל אביב). מתקבלות עבודות פיסול עץ, ברונזה, אלומיניום, עיסות נייר ייחודיות ועוד מיצבים מעניינים מחומרים שונים. אין אפשרות תליית עבודות פיסול. רק הנחה על מעמדים. לא מתקבלים פסלונים קטנטנים בגלל סידורי אבטחה. רצוי רוחב ועומק בין 25 -35 ס"מ וגובה מינימום 50 ס"מ ומעלה.

המקום מאובטח ע"י שומרים, סיירים וטלוויזיה במעגל סגור 24 ש'. עם זאת אין העבודות מבוטחות ע"י ההנהלה. ההנהלה מסירה אחריות מעליה. אם ברצון האמנים לבטח הרי הם רשאים לעשות זאת בעצמם. תקופת התצוגה – 45 יום. עלות לפסל גדול בודד 250 ש"ח. 5 פסלים 1000 ש"ח.

אין עמלות במקרה של רכישה . ליד כל יצירה תוצמד תוית עם שם האמן ומספר הטלפון שלו. יש ליידע את הקונה שיקבל את עבודתו רק בתום מועד התצוגה.

הנכם מתבקשים להמנע מלהציג תכנים ויצירות בעירום פרובוקטיבי ועימכם הסליחה.

נא לשלוח עבודות למייל: mamilori@gmail.com ולציין בכותרת קול קורא לעבודות פיסול. לא לשכוח לציין מידות : רוחב +גובה+עומק בס"מ.

♥♥♥♥

 

רובי זילברשטיין ז"ל

רובי זילברשטיין ז"ל

רובי זילברשטיין ז"ל

רובי זילברשטיין ז"ל

רובי זילברשטיין ז"ל

רובי זילברשטיין ז"ל

רובי זילברשטיין ז"ל

רובי זילברשטיין ז"ל

קול קורא להשתתפות בתערוכת צילום במסגרת פסטיבל חורף של ציפורים 2014, במוזיאון לצילום בגן התעשייה תל-חי. התערוכה תוצג בחללי המשנה של המוזיאון בין התאריכים 23.11.14 ועד 28.12.14.

פרס יוענק לצילום הזוכה מבין התצלומים שיוגשו.

מטרת התערוכה והפרס היא לעודד צלמים ולתת ביטוי והערכה לצלמים חובבים אשר תורמים להעלאת המודעות לטבע, לעולם החי ולשמירה על ערכי הסביבה.

יש לשלוח בין 1 ל–3 קבצים מכווצים לכתובת galit3@omuseums.org.il עד לתאריך ה-31.10.2014.

אם התצלומים יבחרו לתצוגה בתערוכה תישלח אינפורמציה נוספת באמצעות המייל.

ההשתתפות בתערוכה אינה כרוכה בתשלום, מלבד תשלום ישיר עבור הדפסת העבודות המוצגות.

לפרטים נוספים יש ליצור קשר במייל: galit3@omuseums.org.il

קרדיט לצילומים של הציפורים: רובי זילברשטיין ז"ל

♥♥♥♥

קול קורא תארוחה –  אמנים מציגים ומארחים בבתי מלון בירושלים. חברת עדן והרשות לפיתוח ירושלים מזמינות אתכם להשתתף בפרויקט חדשני המופק בפעם הראשונה במסגרת אירועי חמשושלים שמטרתו הינה לקדם את אמני העיר ולהפוך את החללים הציבוריים בבתי המלון במרכז העיר ל"גלריות לרגע".

הרעיון: במסגרת אירועי חמשושלים הנערכים במהלך חודש דצמבר 2014 יופקו כ- 15 תערוכות יחיד של אמנים ירושלמים אשר יציגו במלונות ברחבי העיר. התערוכות יוצגו במהלך החודש בחללים הציבוריים של בתי המלון ויקבלו חשיפה במסגרת קמפיין חמשושלים. כמו כן, תופק מפה מיוחדת בה יפורסמו כל התערוכות. בכל מלון יציג אמן אחד או יותר את עבודתו בהתאם לגודל ואופי החלל. בחלק מהמלונות ניתן יהיה להציג מייצבים. כמו כן, כשם שהמלונות מארחים את האמנים, השאיפה היא לצור אירוח בין אמן אחד לאחר: כל אמן שיבחר יזמין ויארח לצד עבודתו אמן נוסף שאינו מתגורר בירושלים וקיים מכנה משותף בעבודותיהם.

אוצרות וועדה אמנותית: אוצר התערוכה הינו עדי יקותיאלי –  אמן רב תחומי ואוצר שניהל מספר רב של פרוייקטים אמנותיים כגון: שנת האמנות בתל אביב, מיזם רוח ים- מושבת האמנים בבת ים ואת תחום הפעילות בקהילה, האמנות והשיתוף הציבורי במסגרת אירועי שנת ה100 לתל אביב.הועדה האמנותית שתבחר את האמנים שישתתפו בפרויקט תכלול את הילה סמוליאנסקי – מנהלת מח' אמנות בעיריית ירושלים, אדית אילן –מנהלת תחום אמנות בעיריית ירושלים ועדי יקותיאלי – אוצר התערוכות.

מתי: במסגרת אירועי חמשושלים, דצמבר 2014.

מה האמנים מקבלים: הפקת עלון מפה של כלל התערוכות, העברה ותליה מקצועית של העבודות, אירוע פתיחה , יחסי ציבור: בכדי לקדם את האמנים הירושלמים ולסייע להם במכירת עבודותיהם, תאפשר הרל"י לשלב באתר אינטרנט itraveljerusalem לשונית מידע המציגה את כלל המוצגים, מחירם ופרטי האמנים מהם ניתן לרכוש את היצירות. באתר יהיה מידע אודות האמן ויצירותיו, חיבור לאתר שלו, וכן על עבודות ספציפיות המוצעות למכירה.

למארגנים שמורה הזכות להודיע על ביטול בכל עת ללא התחייבות.

איך מגישים מועמדות: על האמנים להגיש לינק לאתר האישי או לשלוח קורות חיים בצירוף 10 דימויים עד לתאריך 6.11.2014. למייל: arthamshush@gmail.com

♥♥♥♥

 

קול קורא לאמנים להשתתפות בלחם ושושנים 9 – מכירת יצירות אמנות עבור פרויקט 'נשים ועבודה'. לחם ושושנים הינה תערוכת מכירת האמנות למען פרויקט נשים ועבודה, הפגנה של סולידריות בין יהודים וערבים, עובדים ומובטלים, אמנים ופועלות חקלאות. כל ההכנסות מתערוכת לחם ושושנים יוקדשו להשמה במקומות עבודה של נשים ערביות, וקידום פעילות כלכלית, חברתית ותרבותית במסגרת פרויקט נשים ועבודה שיזם ארגון העובדים מען. התערוכה האחרונה הצליחה בעזרתכם למכור יצירות אמנות בערך כולל של 170 אלף דולר.

אנחנו מודים לאמנים שמוכנים לתרום מעבודתם לתערוכה. כמחווה על התרומה, 25% מערך המכירה יועבר לאמן שעבודתו נמכרה. העבודות שייתרמו יבוטחו. בסיום התערוכה יקבלו האמנים דיווח מלא על תוצאות המכירה. עבודות שלא יימכרו, יוחזרו לבעליהן.

שלחו מייל בצירוף חמישה דימויים בצירוף הפרטים – גודל, טכניקה, שנה ומחיר

צוות התערוכה 'לחם ושושנים' 9 – ניר נאדר, שרון ליאור, גלי פבר ודני בן שמחון

מועד אחרון להגשת עבודה – 13 בנובמבר 2014

מייל התערוכה: breadandroses2009@gmail.com

קישור לאתר של ארגון העובדים מען  

קישור לדף הפייסבוק של לחם ושושנים 

קישור לאתר של סינדיאנת הגליל  

♥♥♥♥

קול קורא לתערוכה עוד יהיה...  עמיעד

קול קורא לתערוכה עוד יהיה… עמיעד

קול קורא לתערוכה עוד יהיה…  עמיעד 

♥♥♥♥

 

 

 

קול קורא לתערוכה עשויים לעילא  עמיעד

קול קורא לתערוכה עשויים לעילא עמיעד

קול קורא לתערוכה עשויים לעילא  עמיעד

♥♥♥♥

 

קול קורא לתערוכת יחיד ב בצלאל7 - חדר דימויים

קול קורא לתערוכת יחיד ב בצלאל7 – חדר דימויים

קול קורא לתערוכת יחיד ב בצלאל7 – חדר דימויים

♥♥♥♥

 

קול קורא מנורת לילה

קול קורא מנורת לילה

קול קורא מנורת לילה

♥♥♥♥

 רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com 

 

9 תגובות

9 תגובות לפוסט “כל קורה – אוקטובר  ”

  1. שחרבתאריך 23 אוק 2014 בשעה 16:13

    היי,
    מקסים, תודה 🙂

  2. דורית פוקץ הלסבתאריך 23 אוק 2014 בשעה 16:31

    תודה לך 🙂

  3. דבורהבתאריך 23 אוק 2014 בשעה 18:32

    תודה גדולה

  4. דורית פוקץ הלסבתאריך 23 אוק 2014 בשעה 19:36

    תודה על התגובה דבורה 😀

  5. גיא ברכהבתאריך 23 אוק 2014 בשעה 22:09

    מאוד נהינתי לקרוא את הפוסט מעביר תמונה נפלאה וברורה על עולם האומנות

    מקסים מקסים

    תודה

    ברכה גיא

  6. גיא ברכהבתאריך 24 אוק 2014 בשעה 5:01

    דורית שלום הפירסום והכתבות שלך נפלאות אשמח אם תוסיפי את שמי מתחת לצילום של זר ניצחון בתערוכה מפגשים מיתולוגים באוצרותה של דר נאוה שדה סיבליה בגלריה בנימין תודה וערב נפלא

  7. דורית פוקץ הלסבתאריך 24 אוק 2014 בשעה 7:10

    הי ברכה, תודה על התגובה המקסימה!
    (וכמובן שטיפלתי בעניין הקרדיט)

  8. ירוןבתאריך 30 אוק 2014 בשעה 21:40

    דורית, תודה על החומר המעניין

  9. דורית פוקץ הלסבתאריך 31 אוק 2014 בשעה 19:45

    תודה על התגובה! 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות