דצמ 11 2014

כל קורה – דצמבר

1082126512 1082126713 1082126722

הדימויים לקוחים מכאן

♥♥♥♥

 

…"עצור את כל מה שאתה עושה לרגע אחד, ושאל את עצמך: האם אני פוחד מהמוות בגלל שאני לא אוכל לעשות את זה יותר?"…

(מרכוס אורליוס Marcus Aurelius)

♥♥♥♥

והשבוע, קצת תערוכות, קצת קול קורא, ועוד דברים טובים : )

♥♥♥♥

 

חגית שחל

חגית שחל

חגית שחל

חגית שחל

חגית שחל

חגית שחל

חגית שחל

חגית שחל

גרייס קלי מרחוב אוליפנט, חגית שחל בגלריה המשרד בתל אביב. עם עבודות המתחקות אחר זיכרונות וגיבורות ילדות כמו קוקו שאנל, הפילוסופית סימון דה בובואר, האמנית פרידה קאלו, המשוררת סילביה פלאת ועוד, הנוגעות בילדות ובנעורים, בזיכרון, במושאי פנטזיה ובמקורות השראה. היא מתעמקת בחקר הדיוקן בכלל והדיוקן העצמי בפרט, מהווה מעין דוקומנט פואטי של דיוקן עצמי באמצעותו היא מנהלת שיח על ילדות, על נשיות ועל אמהות, ומסמנת בשפתה הייחודית את אבני הדרך של אמנותה. בעבודות בתערוכה נטווים מקטעי ביוגרפיה, הנעים באופן ליניארי על ציר הזמן.

גרייס קלי מרחוב אוליפנט

חגית שחל

אוצרת: אירית לוין

גלריה משרד בתל אביב

פתיחה: 26.12.14

נעילה: 29.1.15

♥♥♥♥

 

שי יחזקאלי

שי יחזקאלי

שי יחזקאלי

שי יחזקאלי

שי יחזקאלי

שי יחזקאלי

עם פלישתים, שי יחזקאלי בגלריה ג'ולי מ., עם ציורים בהם ממשיך לפתח שפת סימנים חזותית רבת רבדים, מפוענחת ואניגמאטית בו זמנית. אקט הציור חוגג  חירות ססגונית של צבע וצורה עד כדי "עודפות" לעיתים, אך גם  מצהיר על היותו מקרטע ומרוקן. ב"הצגת ה'אני'" של יחזקאלי הופך הציור למעין מיכל כאוטי לתוכו מוארקים כוחות מודעים  ולא מודעים, בשילובי אירוניה ופאתוס.

עם פלישתים

שי יחזקאלי

גלריה ג'ולי מ.

קרדיט לצילומים: גלי גורביץ'

פתיחה: 11.12.14

בפתיחה יושק ספר האמן "פלא שאת כל הרוע הזה לא מעטר שפם"

♥♥♥♥

 

רועי פביאן

רועי פביאן

רועי פביאן

רועי פביאן

רועי פביאן

רועי פביאן

גיא קניגשטיין

גיא קניגשטיין

אפרת גל

אפרת גל

שתי תערוכות במכון אלפרד: סופרלנד : תערוכה זוגית בגלריה אלפרד – פרוייקט משותף של האמנים אפרת גל (חברת אלפרד, אמנית ואוצרת) וגיא קניגשטיין (יוצר ואופה). השניים הכירו לפני מספר שנים בתור למוזיאון בית אנה פרנק באמסטרדם ומאז זוממים להקים מוזיאון משלהם. בתערוכה תוצג סדרת הציורים 'מוזיאון ההגנה' (מתוך 'הארכיון הציוני'), לצד מיצבי זיכרון אינטראקטיביים של 'העמותה להנצחה' גמישה. באמצעות יוזמות הנצחה שונות פועלת העמותה לקידומו של זיכרון גמיש ומרובד ומעודדת השתתפות ציבורית מודעת ופעילה בהבניית הזיכרון החברתי-לאומי.  …"שכבה על גבי שכבה (על גבי שכבה). סמל ועוד סמל (ועוד סמל). סיסמא מאחורי סיסמא (מאחורי סיסמא). / טשטוש או הדגשה. / רשמים או רישומים. / שאלה פתוחה או שאלה אמריקאית. / תעמולה או הזמנה. / הרואיות או חוסר אחריות. / דם או דיו. / (רק) כך או אחרת.".. (מתוך ההודעה לעיתונות)

בית אליושה- Maison Dom-Ino : תערוכת יחיד של רועי פביאן. אוצרת: אפרת גל. ליווי מקצועי: פרסייט, דיאנה דלל. תערוכת יחיד של האמן רועי פביאן, שתוצג בחדר המדרגות של בניין מכון אלפרד. יוצגו בה מוצגים אמיתיים ובדויים מההיסטוריה המבנית והאנושית של הבניין. פביאן, אדריכל, מתכנן ערים, וחוקר תרבות אורבנית. במחקריו הוא בוחן את תולדות העיר תל-אביב – יפו תוך נקיטת עמדה אינטר-דיסציפלינארית. במקביל הוא בודק תפיסות חלל ומשמעות של המרחב באמצעים אמנותיים ותוך בחינת גבולות חברתיים נורמטיביים. התערוכה, המבוססת על תהליך מחקרי, משתמשת בחדר המדרגות של מכון אלפרד כחומר גלם וכמושא לעיון וביקורת. המסע מחל באב-הטיפוס המודרניסטי של לה קורבוזיה, 'Maison Dom-Ino', מלקט שיירי עבר ודמויות מפתח ומתמקד בשנים בהן שימש הבניין כבית הועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית. העבר משמש כמסגרת נרטיבית המטעינה את הבניין משמעות.

במהלך התערוכות, בין התאריכים 25-27/12, יתקיימו אירועי "אוהבים אמנות" בחסות עיריית ת"א. במסגרת האירועים יוצגו במכון התערוכה הקבוצתית 'קול העם' באוצרות יעל עמית, חברת אלפרד, ותערוכה של אמני הסטודיואים במדיה שונות בחללי הסטודיואים וברחבי המבנה. יתקיימו גם סיורים, אירוע וידאו קבוצתי, הקרנת סרט על המפלגה הקומוניסטית וטקס בתערוכה 'סופרלנד'. את כל התערוכות במבנה תלווה אפליקציה ייחודית של חברת artbit, המחברת בין העולם הפיסי לעולם הדיגיטלי וחושפת את הסיפור מאחורי כל יצירת אמנות.

סופרלנד

אפרת גל וגיא קניגשטיין

בית אליושה- Maison Dom-Ino

רועי פביאן

גלריה אלפרד

פתיחה: 18.12.14

נעילה: 16.1.15

♥♥♥♥

 

אלעד קופלר

אלעד קופלר

פינוי בינוי, אלעד קופלר בפינברג פרוג'קטס. …"בציוריו של אלעד קופלר, צבעוניות עזה ופנטסטית, יחד עם קומפוזיציות מורכבות שנראה כאילו הן מערערות על איזון, משמשות מעין קונסטרוקציה מטה לנפול שמתוכה נבנה הציור. בעבודותיו ההרס הופך לסדר חדש, 'סדר' ששב וקורס לתוך עצמו, כשהפיגורטיבי הופך למופשט, ונבנה ומתפרק בו זמנית. זהו מעין  בית חרושת פנימי, בו לאחר שהכול נהרס, ממשיך הכוח להוסיף ולהרוס. הוא שומט את הקרקע תחת רגליו שלו עצמו, טורף את הקליפה שנותרה. תוך כדי פעולת ההרס כיביכול, הציור פותח שדות קרב חדשים, קונפליקטים חדשים, מתחים חדשים, ופניות לכיוונים חדשים"… (מתוך טקסט התערוכה)

פינוי בינוי

אלעד קופלר

אוצרת: ים המאירי

פינברג פרוג'קטס

פתיחה: 11.12.14 

שיח אמן ייערך ביום שבת, 27.12.2014 בשעה 12:30

נעילה: 24.1.14

♥♥♥♥

 

כרמל אילן

כרמל אילן

כרמל אילן

כרמל אילן

כרמל אילן

כרמל אילן

כרמל אילן

כרמל אילן

כרמל אילן

כרמל אילן

עכשיו חומר, כרמל אילן בגלריה רו-ארט. בתערוכה תוצג סדרה של הדפסים צילומיים של עבודות פיסוליות שנוצרו במיוחד עבור גוף העבודה הנוכחי. זוהי  אינטרפרטציה חדשה לטכניקת פיסול ייחודית, המוכר בזכות קיפולי נייר הארוגים בצפיפות על גבי לוחות עץ. ניירות מצויים שנלקחו מספרים, מגזינים, ואנציקלופדיות ישנות, חומרים שנזנחו זוכים לתחייה חדשה. בתערוכה בוחנת אילן את מערכת היחסים בין צילום לפיסול כשהיא שואלת כיצד חווית המתבונן משתנה במעבר מהמדיום התלת מימדי לדו מימדי, המעבר לצילום, למדיום הטכנולוגי, הותיר לאילן להתנסות במאפייניו הייחודים, האינהרנטיים של המדיום, כקיבוע זווית הראיה, חיתוך וקביעת הפריים, והיכולת להעצים ולהבהיר פרטים וכך להדגיש את החומר. הצילומים אינם שכפול מדויק השואף לתאר את האובייקט כפי שהוא נגלה במציאות, להיפך. תפקידם הוא ראשוני: להעביר את האובייקט הממשי מטמורפוזה דרכו ניתן להעריך אובייקט חדש, היברדי, השוכן במפגש בין שני המדיומים. החוויה הויזואלית שמתגבשת בהצטלבות בין שתי הטכניקות, מדגישה את ההתייחסות המורכבת לחומר.

עכשיו חומר

כרמל אילן

אוצרת: הילה קופר

גלריה רו-ארט

פתיחה: 11.12.14

נעילה: 17.1.15

♥♥♥♥

 

הזמנה - paople you may know

הזמנה – paople you may know

People You May Know, ליאת סגל במרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה- בית הנסן בירושלים. התערוכה עוסקת בקשר שבין האנושי לטכנולוגי וכן בשאלת ייצוג העצמי במדיה החברתית. סגל משתמשת בפלטפורמת הפייסבוק כשדה מחקר ממנו היא דוגמת מידע. סגל מנכסת את ריבוי המידע הקיים בו ובאמצעים של שיבוש, התערבות, דחיסה והשטחה היא מעלה שאלות אודות הממד האישי והחברתי בסביבה טכנולוגית.

People You May Know

ליאת סגל

אוצרת: קרני ברזילי

המרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה- בית הנסן, ירושלים

נעילה: 8.1.2015

שיחי גלריה בהשתתפות האמנית והאוצרת יתקיימו בימי בשישי: 26.12 בשעה 12:00, וב-2.1 בשעה 12:00

♥♥♥♥

 

עמי רביב

עמי רביב

בועז ברקני

בועז ברקני

ניסיוני , בועז ברקני ועמי רביב בגלריה הקיבוץ. שתי תערוכות יחיד תחת שם משותף שנתנו האמנים. שני האמנים מציגים אבסטרקט בצבעי מונוכרום ומבקשים לברר לעצמם סוגיות בסיסיות הנוגעות למדיום הציור, או הפיסול, כשהם נוקטים שפה מינימלית – כל אחד בדרכו.

ברקני יציג עבודות שמן על בד בגדלים שונים המצוירים בגווני אפור, ועל כל אחד מספר מוגבל של משיכת מכחול אחת, או מעט יותר בשחור. "ניסיתי ליצור ציור שיתקיים בתנאים המינימליים שיכולתי ועדיין יחזיק את האיכויות של ציור", הוא אומר. הציור מבחינתו הפעם הוא יותר תיעוד של פעולה, מאשר יצירה של דימוי, ובדרך זו נוצרת התמונה.

רביב יתלה עבודות בגדלים שונים, העוסקות בתהליך של פירוק וגריעה במפסלת ב- MDF , אותו הוא בונה ועוטף מחדש בהדבקה בלינוליאום. את פני השטח הוא צובע בגוון אחיד – תכלת, ירוק, כתום, צהוב. עצם פעולת החבישה, או חפינה, של חומר הפוגש חומר אחר קשה הינה משמעותית. זו מייצרת מחדש חוויה של גוף שהטביע את עצמו על מצע המקבל הטבעה זו. העבודה נראית כמו מזרון מצופה, אולי שעוונית. מתקבל מרחב שכיבה או מנוחה (למרות קושיו הרב).

ניסיוני הוא שמה של התערוכה, מאחר והיא מעמידה ניסיון ליצור ולחוות אמנות בצורה פיזית ומנטאלית, כשבעצם הניסיון טמונה המשמעות.

ניסיוני

בועז ברקני ועמי רביב

אוצרת: יעל קיני

גלריה הקיבוץ

נעילה: 26.12.14

♥♥♥♥

 

רותם רייצ'ל חן

רותם רייצ'ל חן

רותם רייצ'ל חן

רותם רייצ'ל חן

כסות, רותם רייצ'ל חן בבית האמנים בתל אביב. בתערוכה יוצגו תצלומים הנעים בין צילומי אופנה, לצילומי טבע דומם, תוך טשטוש הגבולות ביניהם. חן משתמשת במעשה הצילום החושפני להסתיר דבר מה במצולמיה, חוסמת פנים בפורטרט, מלבישה את העירום, מחביאה את הגלוי, מפירה את השלווה ומרחיקה את האינטימי. דרך העדשה שלה, נשים, גברים ואובייקטים מוצגים בדרך המציגה פאן ענוג, רך ומסתורי המושך את הצופה לתוך יקום מקביל.

עולם הפנטזיה הנשקף בצילומים מכיל ללא היררכיה מסוימת, חפצים מאגדות, דמויות מציורים פרה-רפאליטיים, אובייקטים נשיים, דוגמניות אופנה ממגזין, גיבורי אגדות ילדים וסימנים של הנשגב. לתצלומים איכות ושימת דגש על אסתטיקה ויופי,  כזו המחפשת וחושפת את היפה שבמוזר, בשונה ובלא קונבנציונלי.

בטווח העדין הזה שמתקיים בין המשולש אופנה-אומנות-מודל, נוצרת צלמית אסתטית נשית, שמסרבת להתאים עצמה לתבניות.

כסות

רותם רייצ'ל חן

אוצרת: ורה פלפול

בית האמנים, תל אביב

נעילה: 27.12.14

♥♥♥♥

 

ספי סנדיק

ספי סנדיק

ספי סנדיק

ספי סנדיק

ספי סנדיק

ספי סנדיק

זמן זיכרון, ספי סנדיק בגלריה יאיר. בתערוכה ציורי שמן על אלומיניום המעמתים בין אינטנסיביות וסערה ובין איפוק וריסון, בין אקראיות להכוונה, בין בנייה להרס ובין יופי לפצע. בכולם קיימת אוירה של קדושה, מיסטיות וחידתיות ותחושה אפוקליפטית. לא מדובר בציור פיגורטיבי ומתאר, או בציור המבוסס על דימוי מנחה. אך אספקטים ציוריים ודימויים מובנים יותר מקשים על ראייתו כציור מופשט לחלוטין. למרות שאלה ציורי שמן על אלומיניום הם יכולים לעורר הקשרים גם לצילום ולקולאז'.

זמן זיכרון

ספי סנדיק

יאיר – גלריה לאמנות

התערוכה מלווה בקטלוג בעיצוב גיל לנוקס  

נעילה: 2.1.15  

♥♥♥♥

 

מיילס לואיס, מלאך, 2014 Cyanotype, הדפס רשת וקולוגרף

מיילס לואיס, מלאך, 2014 Cyanotype, הדפס רשת וקולוגרף

רבדים של זהות, עבודות של אמני הדפס אמריקאיים עכשוויים – תערוכה חדשה בסדנת ההדפס ירושלים. התערוכה מציגה עבודות עכשוויות של 57 אמני הדפס מארה"ב העוסקות בשאלת הזהות, חמקמקותה ומורכבותה באמצעות טכניקות ההדפס השונות המבוססות מטיבן על עשייה שלבית והדרגתית, על מצבי ביניים ועל יחס משתנה בין פני השטח לשכבות העומק. התערוכה הינה חלק מפרויקט משותף של סדנת ההדפס ירושלים ושל אגודת ההדפס של לוס אנג'לס, קרן אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) לאמנויות ומדעי רוח מישראל, וקרן האמנים היהודים (JAI).

רבדים של זהות 

סדנת ההדפס, ירושלים

אוצרת: דונה שטיין

פתיחה: 18.12.14

שיח גלריה עם האוצרת: 28.12.14, בשעה 19:00

♥♥♥♥

 

אנטון אדלשטיין

אנטון אדלשטיין

אנטון אדלשטיין

אנטון אדלשטיין

אנטון אדלשטיין

אנטון אדלשטיין

OMTURA, תערוכת יחיד בעיצובו של אנטון אדלשטיין בגלריה פריסקופ. בתערוכה מוצגת קולקציה אקספרימנטאלית ואוונגרדית של תיקים מעוצבים. התיקים עשויים מעורות מאסיביים בעבודת יד מוקפדת ומדויקת המשלבת חדות וחדשנות כאשר השחור על גווניו בולט במרכזיותו כגורם הצבע. העיצוב מושפע מעולם מושגים של שבטיות, אורבניקה, שמאניזם ופוטוריזם. צירוף זה של השראות מתבטא בתוצאה ייחודית ומינימליסטית המאירה את המפגש בין התיק לגוף באור חדש.

OMTURA

אנטון אדלשטיין

אוצר: ישעיהו איש גבאי

גלריה פריסקופ

נעילה: 27.12.14

♥♥♥♥

+¬+ù+¿ +ª+£+Ö+£ +á+ò+ñ+¿_+ù+í+ò+ƒ_+ö+á+ô+£+P+ƒ +á+ÿ+ó_+¢+ö+ƒ +í+P+¿ +ô+ñ+á+ö_+Æ+£+ó+ô

8 בתים | 8 משפחות | 8 צלמות, תערוכה של בוגרות המחלקה לצילום ומדיה במרכז האקדמי ויצו חיפה בחלל Art Market. 8 צלמות מציגות ומייצגות 8 בתים ומשפחות ב-8 אופנים. הן מודעות לכוחו של השיקוף ודנות בו ובהטייה שהוא מייצר אל מול המקום האמיתי ההוא, החם, המגן והעוטף – הבית.  …"צלמת חיה בעולם. והעולם דמותו פיזית ומטאפיזית כאחד. יש לה שני בתים ושתי משפחות, שתי מצלמות ושני פנים והיא פעמיים תבניתו של הנוף. לרוב קל יהיה לחוש בהבדל שבין הפיזי והמטאפיזי. הפיזי קיים במציאות, ואילו המטאפיזי נתון בעולם שכולו מדיה. הראשון זמנו הווה והשני זמנו עבר. האחד אמיתי הוא, והשני מניפולטיבי ושקרני, המותנה במספרת ובכלים בהם תבחר לספר את הסיפור. אך כשהכלי הוא כלי ויזואלי וריאלי, הנתפס ככזה המשמש כבבואתו והשתקפותו המוחלטת של העולם, היכולת להבחין בין הפיזי למטאפיזי נפגמת. כזה הוא הצילום, מעורר אמון כמַרְאָה. כשעינינו מופנות יותר ויותר אל מסך, אל מדיה, אל סיפור, ופחות ופחות אל המציאות עצמה. כשכוחה של המספרת כה גדול הוא עד כי אנו רואים בה ובסיפורה את האמת הפיזית עצמה. כאשר הרווח בין זמן עבר לזמן הווה הולך וקטן. הצילום משמש כהרחבה של העין ואנו מתבוננים בו-זמנית בהשתקפות הנהדרת על פני הנהר ובקרקעיתו העכורה"… (מתוך ההודעה לעיתונות)

8 בתים | 8 משפחות | 8 צלמות

מציגות: צליל אגמון, שני אלון, יוליה ברזינה, דפנה גלעד פדידה, נופר חסון הנדלמן, נטע כהן, שחר לב, סמר עואדייה

אוצרים: עמית זולר ונופר חסון הנדלמן

חלל Art Market – רחוב התערוכה 3, בכניסה ליריד המזרח, תל-אביב

פתיחה: 11.12.14

נעילה: 27.12.14

אתר

פייסבוק

♥♥♥♥

 

אספן מזמין אמן; סרג׳ תירוש | ערן שקין בבית סת-ארט רחוב הצדף 8 יפו

אספן מזמין אמן; סרג׳ תירוש | ערן שקין בבית סת-ארט רחוב הצדף 8 יפו

אספן מזמין אמן; סרג׳ תירוש | ערן שקין בבית סת-ארט רחוב הצדף 8 יפו

♥♥♥♥

 

טליה ימיני

טליה ימיני

טליה ימיני

טליה ימיני

טליה ימיני

טליה ימיני

Not To Be Used For Navigation, טליה ימיני במכון המים, גלריה העירונית גבעתיים. …"האם אנחנו יכולים לפענח את המציאות הסובבת אותנו באופן ישיר? האם יש לנו דרך להגיע אל האמת? האם יש בכלל אחת כזאת? נדמה כי אלו שאלות שעדין לא מצאנו להן מענה. יתכן אף שעצם העיסוק בהן הוא עקר מיסודו. ההכרח ההכרתי שלנו במתן שמות, בסימנים מזהים, בתבניות ובעובדות יציבות נידון לא אחת בתולדות הפילוסופיה המערבית, וקיבל הסברים שונים ומשונים. בין אם קאנט (Kant) שדיבר על תנאי ההכרה ההכרחיים בדמות החלל והזמן, ובין אם דה-סוסיר (De Saussure) שגזר אקראיות מוחלטת על  ההקשרים שבין מילים למשמעותן, תובנה אחת נותרת על כנה: אנחנו זקוקים נואשות לסדר"… (מתוך טקסט התערוכה, מאת הגר בריל).

Not To Be Used For Navigation

טליה ימיני

אוצר: דורון פולק

מכון המים – הגלריה העירונית, גבעתיים

נעילה: 26.12.14

♥♥♥♥

 

גיל הלר

גיל הלר

גיל הלר

גיל הלר

גיל הלר

גיל הלר

נפגשנו כבר? גיל הלר בגלריה ארטסטיישן. הדימויים בתערוכה הם בהשראת צילומים וגזרי עיתונים ישנים אשר ליקט הלר עם השנים, בתחילה מבית הוריו אשר נפטרו ולאחר מכן ממקורות שונים. הוא צייר אותם מחדש, והפך אותם למעיין היסטוריה משוכתבת, ישנה ועכשווית בו זמנית. העיסוק הארכיוני באיסוף ותיעוד התנהגויות אנושיות, מתייחס לגישת הלר האב, שהיה ניצול שואה,  לדמות היהודי הגלותי, הצנום, החלש והשכלתן. דימוי זה נחשב לבזוי בעיניו והוא חינך את בנו להתרחק ממנו. בתהליך הציור עסק הלר בגיבוש גיבור חדש לאוטוביוגרפיה הבדויה שייצר.

נפגשנו כבר?

גיל הלר

גלריה ארטסטיישן

פתיחה: 25.12.14

נעילה: 7.2.15

אתר: www.artstationgallery.com

♥♥♥♥

 

דוד מערבי, ללא כותרת, 1915 בקירוב אקוורל על נייר  דוד מערבי, -

דוד מערבי, ללא כותרת, 1915 בקירוב אקוורל על נייר דוד מערבי, –

דוד מערבי

דוד מערבי

שירה הנוער – דוד מערביתערוכה של אמן "בצלאלי" – חברו הנשכח של נחום גוטמן, דוד מערבי מתלמידיו של בוריס ש"ץ, מבצלאל, במוזיאון גוטמן, שבנווה צדק. התערוכה מהווה גילוי ליצירותיו, כאשר גוטמן בספרו "בין חולות וכחול שמיים ", תוהה ושואל , היכן תמונותיו של חברו ללימודים בבצלאל- דוד מערבי? בתערוכה יוצגו רישומים, ציורים המתעדים את הלך הרוח והדמויות, מראשית ואמצע המאה ה20, וכן יושמע סאונד – לחניו של מערבי (בעיבודים שונים, חלקם עכשווים), שחלקן הוטבעו בתוך מערך שירי ילדים ונוער כגון "שירה הנוער" , גינה לי חביבה" ועוד.

נחום גוטמן כתב בספרו על ידידו: "ואחד בעל ראש מתולתל, שצץ מתוך חולצה פתוחה. עלה מרוסיה. הוא היה מתמיד בעבודתו בקרן זווית אפלה של האולם – ופתאום משמיע קול צעקה, כאילו נדקר במחט, זה היה קורה כשלא שם את הצבע הנכון במקום הנכון. הוא היה מפליא לצייר, ואלמלא סופו המר, ודאי שהיה בין גדולי הציירים היהודים מהאסכולה הפריזאית".

לתערוכה מתלווה קטלוג, ובו מאמרים שונים ביניהם מאמרו של ד"ר גדעון עפרת, מאמרו של פרופ' שי בורשטין- אונבי' ת"א, זמרשת

שירה הנוער 

דוד מערבי

אוצרת: נורית טל-טנא

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

פתיחה: 18.12.14 

נעילה: 30.4.15

♥♥♥♥

 

הזמנה

הזמנה

GAME[ING], חגיגה משולשת בגלריה על הצוק בנתניה: אירוע פרפורמנס בחללי התצוגה ובמרחב הציבורי. הפעולות מתכתבות עם עבודות המיצג של האמנים טינו סגל, ג'וזף בויס, יוקו אונו, מרינה אברמוביץ', רוברט ראושנברג, עמליה פיקה והצמד ג'ניפר אלורה וגיירמו קלזדִייה ומתוכננות לתפקד כניסוי חברתי-תרבותי המתייחס לפעולת ה"רימייק" דרך דיאלוג עם הקהל המקומי ותוך התייחסות להיבטים של מיקום וזמן. משתתפים: דן אלון, דרורה ויצמן, סנה וולף, תמר ניסים, דנה רוטנברג, עלמה שניאור, רינת שניידובר ומיכל שרייבר.

פתיחת תערוכת יחיד של עדי דולזה – In-Formation.

השקת גיליון #2 And Magazine. טקסטים ושיחות על אמנות, משחקי תפקידים, גיימינג, שחמט ומה שביניהם, בליווי עבודות של 40 אמנים מהארץ ומחו"ל

המגזין   

פייסבוק   

♥♥♥♥

 

ניר אליאס

ניר אליאס

Julius Schrank

Julius Schrank

Peter Holgersson

Peter Holgersson

John Stanmeyer

John Stanmeyer

אבישג שאר ישוב

אבישג שאר ישוב

אורן זיו

אורן זיו

עדות מקומית 2014 – תערוכה לצילומי עיתונות במוזיאון ארץ-ישראל בתל-אביב. האירוע יתקיים בפעם ה-11 ויאפשר הצצה מרתקת על האירועים, האנשים והתופעות הבולטות של השנה החולפת, כפי שנלכדו בצורה ייחודית ומעוררת השראה בעדשת טובי הצלמים בארץ ובעולם. בתערוכה יוצגו מיטב צילומי העיתונות מישראל כפי שנבחרו על ידי חבר שופטים בלתי תלוי, המורכב מאנשי מקצוע מובילים מתחומי הצילום, האוצרות והתקשורת. כ-7000 תצלומים הוגשו לתחרות השנה, על ידי כ-300 צלמים. מתוכם נבחרו 250 תצלומים, עבודותיהם של 69 צלמים אשר יוצגו ב-7 הקטגוריות של התחרות: חדשות, דת וקהילה, אורבניזם ותרבות, טבע וסביבה, ספורט, סיפור מצולם וקיץ 2014.

עדות מקומית 2014

16.12.14-24.1.15

פרטים מלאים באתר מוזיאון ארץ ישראל 

♥♥♥♥

 

דימוי מתוך ספר של האמן KLONE.צילום: יח"צ

דימוי מתוך ספר של האמן KLONE.צילום: יח"צ

דימוי מתוך הספר "מועדון תרבית" של האמניות ניבי אלרואי והילה עמרם.צילום: יובל חי, עיצוב הספר אביגייל ריינר

דימוי מתוך הספר "מועדון תרבית" של האמניות ניבי אלרואי והילה עמרם.צילום: יובל חי, עיצוב הספר אביגייל ריינר

דימוי מתוך הספר "מועדון תרבית" של האמניות ניבי אלרואי והילה עמרם.צילום: יח"צ , עיצוב הספר אביגייל ריינר

דימוי מתוך הספר "מועדון תרבית" של האמניות ניבי אלרואי והילה עמרם.צילום: יח"צ , עיצוב הספר אביגייל ריינר

דימוי מתוך הספר "השמש של אתמול" של האמן אורי גרשוני.צילום: יח"צ

דימוי מתוך הספר "השמש של אתמול" של האמן אורי גרשוני.צילום: יח"צ

דימוי מתוך ספר אמן של רקפת וינר עומר.צילום: יח"צ

דימוי מתוך ספר אמן של רקפת וינר עומר.צילום: יח"צ

דימוי מתוך ספר האמן של שחר סריג.צילום: יח"צ

דימוי מתוך ספר האמן של שחר סריג.צילום: יח"צ

דימוי מתוך ספר הסקיצות של האמנית מירב שין בן אלון.צילום: יח"צ

דימוי מתוך ספר הסקיצות של האמנית מירב שין בן אלון.צילום: יח"צ

יריד ספרי אמן בארטפורט תל אביב, בו אמנים יציגו וימכרו את ספרי האמן הייחודיים שלהם, ויאפשרו הצצה לפרויקטים המודפסים שלא מוצאים את דרכם אל חנויות הספרים הרגילות. …"בתקופה בה כולם מבכים את מותו של הדפוס אפשר לראות פריחה של ספרי אמן – ספרים שהם גם אובייקט אמנותי בפני עצמו, ספרים שלאו דווקא באים לסכם תערוכה ספציפית אלא לתת במה נוספת לפעילות האמנותית. … ביריד, לצד ספרים שיצאו באופן עצמאי, חלקם בבתי דפוס, חלקם במכונות צילום ביתיות, חלקם קטלוגים לתערוכות יחיד וחלקם פרויקט אמנותי שחי רק בדפוס, ימכרו גם פריטים חד פעמיים דוגמת ספרי סקיצות, וספרים שיצאו במהדורות ממוספרות ומוגבלות"… (מתוך הקומוניקט)

יריד ספרי אמן

ארטפורט, תל אביב

בין המשתתפים: אורי גרשוני, אירית חמו, ביאנקה אשל גרשוני, גיא גולשטיין, גיא פיטשון, גל ויינשטיין, גליה גור זאב, גליה פסטרנק, יוני גולד, מאיה כהן-לוי, מיכל היימן, מירב שיין בן-אלון, נטליה זרובוב, ניבי אלרואי והילה עמרם, ניר הראל, עפרי כנעני, Klone, רון עמיר, רענן חרל"פ, רקפת וינר עומר, שחר שריג, שי יחזקאלי ועוד.

מארגנות: ורדית גרוס וכרמית גלילי

היריד פתוח לציבור ללא תשלום

כל ההכנסות יועברו לאמנים המשתתפים

במסגרת היריד יתקיימו הרצאות והפעלות לכל המשפחה.

האירוע יתקיים בין חמישי עד שבת, 8-10.1.15

♥♥♥♥

ארטא 1+1

ארטא 1+1

♥♥♥♥

חנוכה

♥♥♥♥

 

הזמנה לאירוע נָגַהַפּ

הזמנה לאירוע נָגַהַפּ

אירוע נָגַהַפּ – אאא + אסופה מזמינים להדלקת נר ראשון, תערוכת אור וחגיגת חנוכה צוהלת ושמחה במרכז תל־אביב.

16.12.14, בשעה 20:00

לאבאיט גן־יעקב (כיכר הבימה), תל־אביב

הפרטים המלאים באירוע בפייסבוק

♥♥♥♥

 

אדריכלות

אדריכלות

אומנות

אומנות

אופנה

אופנה

אדריכל ומעצב של איסי מיאקי – פרופ' ג'ון מיטאני יגיע לישראל לכנסי אוריגאמי ומעצבים וידגים מעבודותיו בכנס למעצבים ' עיצוב בקיפולים'.

במרכז הביקור של פרופ' מיטאני יהיה כנס מעצבים אותו ינחה במשותף עם המעצב בקיפולים האמן פול ג'קסון  ממכללת שנקר- בית הספר הגבוה להנדסה ועיצוב והמרכז הישראלי לאוריגאמי. הכנס מיועד למעצבי אופנה, טקסטיל, אדריכלות, עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי ועיצוב פנים. בכנס, שיתקיים במכללה לעיצוב בחולון, תודגם טכנולוגיה שהוא פיתח לשימוש במחשב לעיצוב בקיפולים וליצירת תלת מימד באמצעות נייר אחד ללא חיתוך. פול ג'קסון ידגים עיצוב בטכניקת הקיפול באופנה, אדריכלות, עיצוב מוצר, תכשיטים ועוד. בסיום ההרצאות תערכנה סדנאות שבהן יוכלו המשתתפים מכל תחום להתנסות בשיטות העבודה המיוחדות.

הכנס יתקיים במכללת HIT בחולון

בתאריך 23.12 משעה 18:00ועד 21:00

לפרטים על הכנס לחצו כאן

♥♥♥♥

 

דני קרוון במוזאון הנגב

דני קרוון במוזאון הנגב

מוזאון הנגב יקיים בחנוכה סיור ושיח גלריה עם הפסל דני קרוון. בסיור יספר קרוון על תהליכי העבודה שבפיסול האנדרטה לחטיבת הנגב. הרעיון שעמד מאחורי האנדרטה והמשמעות של כל מבנה בה. בנוסף יציג קרוון את העבודות החדשות שיצר במיוחד עבור התערוכה. "אז לא ידעתי מה אני עושה, לא היו לי תיאוריות. עשיתי את מה שהרגשתי. שם על הגבעה המשקיפה על העיר באר שבע בתחילת שנות השישים נוצרה השפה הפיסולית שלי, האלף- בית שלי. שפה שפיתחתי ובה יצרתי ואני ממשיך ליצור את פסלי הסביבתיים עד היום." מספר קרוון.

בצד החשיבות המקומית, יש לאנדרטה, שהיא פרויקט הפיסול הראשון המשמעותי של קרוון, משקל נכבד במכלול יצירתו: במובנים רבים פרויקט זה התווה את המשך דרכו האמנותית והיה מקור להשראה לפרויקטים מונומנטליים נוספים שהאמן יצר בארץ ובעולם במרוצת השנים הבאות. בכל הפרסומים על אודות האמן – ספרים, קטלוגים וסרטים – יש לאנדרטת הנגב מקום בולט כנקודת המוצא ליצירתו.

בנוסף, במהלך ימי החג יתקיימו במוזאון סיורים מודרכים לקהל הרחב ללא תשלום נוסף. ההדרכות יתקיימו בימים א'-ג', 21-23/12 בשעות 11:00, 12:00, 13:00. משך ההדרכה: 50 דקות.

♥♥♥♥

קול קורא

♥♥♥♥

 

קול קורא ליצירת מכונות רוב גולדברג

קול קורא ליצירת מכונות רוב גולדברג

קול קורא לסטודנטים, אמנים ומעצבים לברוא מכונות רוב גולדברג. מדובר במכונות מורכבות שמבצעות פעולות יומיומיות פשוטות באמצעות סדרה של פעולות עוקבות חסרות תוחלת לחלוטין. לדוגמה לכבוד שבוע העיצוב בירושלים, החוגג השנה ממשקי משתמש חדשניים ותהליכי ייצור לא לינאריים – יוקדש חלל מיוחד בתערוכה לבניית המכונות ולכל מכונה יינתן זמן בנייה של כ- 24 שעות. בתום השבוע תיבחר המכונה המנצחת על סמך בחירת הקהל בעמוד הפייסבוק ובחירת צוות השופטים של בית הנסן. לכל קבוצה יוענק תקציב רכש והקבוצה המנצחת תזכה בפרס כספי ובחשיפה לכל מבקרי שבוע העיצוב! שבוע העיצוב יתקיים במרכז לאמנות, מדיה ועיצוב בית הנסן בתאריכים 24-27.12.14.

קבוצות מוזמנות להגיש הצעה בקישור עד לתאריך 14/12

♥♥♥♥

 

תחרות הסיפור הקצר, של כנרת זמורה ביתן, מכון "הקשרים", החוג לכתיבה יוצרת באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובית הספר לכתיבה "המגירה"– מזמינה כותבים שיצירתם טרם ראתה אור להשתתף במיזם חדש ומרתק. "תחרות הסיפור הקצר ע"ש עפרה אליגון ז"ל" מוקדשת לזכרה של סופרת ועיתונאית ישראלית רבת זכויות שאמנות הסיפור הקצר היתה תמיד קרובה לליבה. התחרות מתייחדת בכך שמלבד פרסים כספיים ומלגות כתיבה יוקרתיות שיוענקו לזוכים, תתלווה אליה אסופה שתכנס את הסיפורים הזוכים עם סיפורים קצרים מפרי עטם של סופרים ישראלים מובילים, לצד פנינים מאוצר הספרות העברית והיידית.

לינק לתחרות   

הפרסים 

בית הספר למגירה:   לחצו כאן 

להשתתפות בתחרות: לחצו כאן 

תאריך אחרון להגשה: 7.1.15

♥♥♥♥

 

מזאה9

מזאה9

מזאה9

♥♥♥♥

 

קול קורא – עיריית רמת גן

קול קורא – עיריית רמת גן

קול קורא – עיריית רמת גן

♥♥♥♥

 

עשור לאות העיצוב

עשור לאות העיצוב

עשור לאות העיצוב

♥♥♥♥

 

מעוניינים לפרסם במגזין האומנות "כאן – מציאות ישראלית באומנות"?

מוזמנים לפנות למייל  icurevital@gmail.com

♥♥♥♥

 

LensCulture

LensCulture

קול קורא לצלמים מכל התחומים: האתר LensCulture מזמין אתכם להגיש מועמדות לתחרות בינלאומית, בה ניתן לזכות בפרסים בשווי 10,000 דולר ותערוכה בלונדון. צוות השופטים יבחר 25 פיינליסטים ושישה זוכים.

דדליין: 21 בדצמבר, 2014.

לפרטים נוספים לחצו כאן  

♥♥♥♥

 

קול קורא לסטודנטים: תחרות כתיבת סיפורים קצרים, של קרן ארדיטי לסטודנטים בחמש האוניברסיטאות הבאות: אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת חיפה, בנושא: "בנעלי האחר – יחסי יהודים וערבים בישראל". התחרות פתוחה לתלמידי תואר ראשון ושני, תלמידי דוקטורנט ופוסט דוקטורט הרשומים כסטודנטים פעילים באחת מן האוניברסיטאות המוזכרות לעיל. המשתתפים יתבקשו להגיש סיפור קצר או מחזה שאורכו לא יעלה על 2500 מילים הקשור לנושא מרכזי עימו מתמודדת החברה הישראלית.

כל אוניברסיטה תקים ועדת שופטים שתבחר את שלושת הסיפורים הטובים ביותר בהתייחס לקריטריונים כגון: עומק הדמויות, מקוריות, סגנון, והיכולת של הכותב לשים עצמו בנעלי האחר, תוך הבנת רגשותיו והתנהגותו.

שלושת הסיפורים המדורגים במקומות הראשונים בכל אוניברסיטה יזכו בפרסים של 5,000$, 3000$ ו- 2,000$. חמשת הסיפורים הזוכים במקום הראשון (אחד מכל אוניברסיטה) ישלחו לתרגום ויועברו לשיפוט חבר השופטים הבינלאומי של הקרן. הסיפור הנבחר על ידי חבר השופטים הבינלאומי יזכה בפרס נוסף בסכום של 10,000$.

פתיחת התחרות: 30 באוקטובר 2014

 הגשת הסיפורים: עד 1 במרץ 2015

לפרטים נוספים ומשלוח עבודות לחצו כאן  

♥♥♥♥

 

קול קורא לתערוכה קבוצתית ארצית 60X60 – מחווה למארק שאגל. לרגל 60 שנה לייסוד אגודת האמנים בחיפה וכמחווה למארק שאגל נקיים תערוכה ייחודית זו, התערוכה תיערך כתערוכה ראשונה לאחר גמר שיפוץ הבית ותפורסם באמצעי התקשורת. פתיחה חגיגית בנוכחות מכובדי העיר. מחווה פירושו לקחת את רוח עבודתו של שאגל: מירקם הצבעים שלו, פרט המאפיין את יצירתו, סיפורי העיירה היהודית, ספור מסע של היהודי, האדם הכמיהה לארץ ישראל הערים בהן שהה כגון בפריז ובניו יורק. האהבה והזוגיות לרעייתו בלה השזורה כחוט השני בכל יצירתו – יש לבאר את הרגש העמוק. איורים, פנטזיה וחלום. הדמויות המופיעות בציוריו, הנחות המכחול האימפרסיוניסטיות שלו יכולות להוות מוטיב ביצירה אבסטרקטית, בתי העיירה והזיכרונות אל תרבות שנעלמה.

תתקבלנה כל הטכניקות כולל צילום – לא יתקבלו העתקי ציורים

אפשר להכין 4 עבודות 60X60 סמ'

אפשר להגיש עבודות שנוגעות לנושא ושאינן בגודל המבוקש

יש לשלוח צילום ברור לשיפוט היצירות למייל האגודה עד לתאריך 20.12.14

אגודת הציירים והפסלים חיפה והצפון mn2005@017.net.il

בשל חשיבות האירוע נדפיס קטלוג מהודר להנצחת התערוכה.

עלות השתתפות לחבר אגודה ללא קטלוג – 250 ₪ – ליצירה אחת

אמנים שאינם חברי האגודה ללא קטלוג – 500 ₪ – ליצירה אחת

אוצרים : נורית אפשטיין- רטנר, תמי סינר, סולמון לבייב

♥♥♥♥

ארטא במבצע 1+1

♥♥♥♥

רוצים לכתוב לי? dp.artblog@gmail.com 

 

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “כל קורה – דצמבר”

  1. ירוןבתאריך 11 דצמ 2014 בשעה 19:14

    דורית,תודה על המידע המענין והתמונות היפות

  2. דורית פוקץ הלסבתאריך 11 דצמ 2014 בשעה 19:39

    תודה על התגובה 🙂

  3. שחרבתאריך 11 דצמ 2014 בשעה 20:55

    כמה יופי !

  4. דורית פוקץ'-הלסבתאריך 11 דצמ 2014 בשעה 21:11

    שמחה שנהנית!! 🙂

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות