אפר 06 2010

פוסט דאדאיסטי

מאת: בשעה 1:51 נושאים: זה לא אני, זה המצב

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זיכרון גורלי של שוד האהבה. החיים יפים. פילים בקנה בתעשיית הנשק הישראלית. יחסים מסוכנים. ראיון זוגי לוהט. נח. אני ישן רק ארבע שעות בלילה. יופי. 100 ₪ הנחה. עשית? מדי פעם. צברו חדשים. מהר יותר. נו.

יללת המשודרגים, היא מצביעה. פשוט מתרשמים ונרשמים. הרבה יותר ביחד. מעצור חדש. ספורט. במבצע! מה השאלה? מטיילים, אמר לעיתונאים. מסוכנים. חשיפה. פגישה מקרית. רומן אסור. טלטלה. סיפור האהבה הפך סיוט במעמקי תאילנד. נקמת המחזרים הממוחזרים. מאוכזבים.

אצלך בבית? מחסן, בבקשה. שחרור. 37 שנה. זמן שאול יחזור. אידיאולוגיה להזמנות. שומרים ומכבדים. איזה קתארזיס זה מביא? איזה טוב זה עושה? התחושה היחידה של לחיות. 5 עבירות. הלכה הקריירה. מדהים. צמד כוכבים נוצץ. היכן התהילה? מוצלח. אמת. עטור קעקועים.

אצעק חזק. אנשים יקשיבו. זה טוב. תקופתי. תרופתי. יפי הבלורית סובלים מרעש מרתק. טכנאי טלוויזיה סטרייט לחלוטין, אלא אם כן הוחלט אחרת במהלך השבועיים. ערב. פנינו עם הדודאים. יש לך את האשלייה. להיכנס בחומה בצורה. כאוס. שמש. יחסים מסוכנים. כאילו הוא באמת הילד שלי. ואני עו"ד! עדיין. זו מחלה טיפשית. מסרב. זה מאבק מתמיד בנקודה הזו. דור שני לאלכוהוליזם. ג'אנקי. כולנו רדופים חרטה ונקיפות לב של הזמן החולף. אף פעם במלואן. רק נרמזות.

השאון גובר לפני פיזור. טיפ. אחת קטנה. לדעתנו מותר לבצע את הניתוח רק לאחר שנכשלו הניסיונות לתקן את עודף הנביחות בטיפול התנהגותי.

 

 

*מילים ומשפטים אלו לקוחות מתוך העיתונות הכתובה שפורסמה בסוף השבוע האחרון, והודבקו יחד לטקסט פוסט דאדאיסטי.

 

דאדאיזם: דאדא הוא זרם אמנות אוונגרדי שנוסד בציריך בשנת 1916 ופעל עד שנת 1923.  דאדא היא תוצר של נסיונות חברתיים ואסתטיים, שמיזגו יחד אמנות וחיים. הנסיונות הללו הקיפו את כל תחומי האמנות. חברי הדאדא מרדו בכל המוסכמות, בחוקי החברה והאמנות. כדי להרוס את התפיסות המיושנות, יצאו הדאדאיסטים לא רק נגד הצביעות, ששלטה לדעתם באקדמיות ובמוזיאונים, אלא גם שללו את העקרונות המוסריים של הבורגנות הדקדנטית, ואת עצם המושג אמנות. (מתוך: "אמנות בעידן הטכנולוגי", הוצאת האו"פ).

סגנונה של תנועת הדאדא הוא קשה להגדרה. חברי התנועה עסקו באופן מוצהר בז'אנרים אמנותיים שונים במקביל, כגון אמנות פלאסטית, ספרות, שירה, קולנוע ועוד, מתוך מגמה לערער את דפוסי החשיבה אודות החברה והאמנות. לפיכך היו שכינו אותה כ"אנטי-אמנות". על רקע פריחת הלאומיות באירופה הציעה התנועה בינלאומיות וסולידריות. ביצירות האמנות ניכסו לעצמם חברי תנועת הדאדא רבות מן הטכניקות האמנותיות האוונגרדיות של תחילת המאה ה-20, כגון אמנות מופשטת, קוביזם, אקספרסיוניזם, פוטוריזם, ועוד. השפעות אלו, בשיתוף עם השפעות מן האמנות הפרימיטיבית, חוברו לכדי סינתזה ניהיליסטית ואוונגרדית, שעיקרה, על פי רוב, זלזול באובייקט האמנותי וביצירה האמנותית. במסגרת מגמה זו השתמשו האמנים חברי תנועת הדאדא בכמה טכניקות אמנותית, שאת חלקן פיתחו בעצמם ואחרות שאלו מאמנים אחרים. (מתוך: ויקפדיה).

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “פוסט דאדאיסטי”

  1. מישיבתאריך 06 אפר 2010 בשעה 10:47

    יפה, אהבתי 🙂

  2. לימורבתאריך 06 אפר 2010 בשעה 15:57

    היי מותק,
    אני תוהה לפשר המצברוח שגרם לך לכתוב אלינו פוסט שכזה..
    חג פסח שמייח, 2010, לשעבר…

    והחיים ממשיכים.
    נשיקות

  3. דורית פוקץבתאריך 07 אפר 2010 בשעה 13:11

    שאלה טובה בובה.. 🙂

    ובלי קשר, מישהו קלט את החדשות על המזרקות החדשות של דושן?
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,416,209,47857,.aspx
    אני התרגשתי..

  4. she-for-meבתאריך 07 אפר 2010 בשעה 13:38

    היה לכם פסל של כיסא מחובר לגלגל אופניים….
    זה מגניב!

    דאדא rulz

  5. שחרבתאריך 07 אפר 2010 בשעה 23:44

    אחחח איזה פוסט דידיאיסטי !! 😀

  6. דורית פוקץבתאריך 07 אפר 2010 בשעה 23:53

    כאילו דא(דא) 😛

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות