מאי 09 2010

העיצוב עובד

מאת: בשעה 7:13 נושאים: זה לא אני, זה המצב

…" אפשר לומר שהדרייב העיקרי שמניע מעצבים גרפיים הוא אסתטיקה. זו הרי הסיבה שאנחנו כאן, כדי לעשות דברים יפים שגורמים לאנשים אחרים להגיד לנו "וואו, איזה יופי". יכול להיות שבאמצע גם דחפנו איזשהם מסרים שהתכוונו להעביר, אבל ממש בשוליים, כהערת אגב, שלא יפריע לקומפוזיציה. זה מה שאנחנו רואים במגזינים בסופו של יום – את ה"וואו" האסתטי"…

אברהם קורנפלד מתוך untitled

תערוכת 'עוצב בישראל', אירוע בינלאומי שנתי של קהילת המעצבים, נערכת השנה בנמל תל אביב בחסות משרד התמ"ת. התערוכה מציגה את ההישגים בתחומי העיצוב השונים בישראל ומדגישה את העיצוב והייצור הישראלי.

השנה, תפתח התערוכה בהאנגר 20 בנמל תל אביב ב 13 במאי ותציג שתי תערוכות שונות:

תערוכת "מעצבי העתיד 3" תציג כ-100 פרויקטי גמר נבחרים של בוגרי כל בתי הספר לעיצוב בשנים 2008-2009 בתחומי עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי ועיצוב תכשיטים.
התערוכה תהיה פתוחה בין התאריכים 13-22/5/10 בהאנגר 20.

תערוכת "עוצב בישראל " תפתח ביום רביעי ה 30/5 ותחשוף את הישגי העיצוב הישראלי העכשווי של חברות ומפעלים שונים בשנתיים האחרונות. בתערוכה יוצגו כ- 200 עבודות בתחומי העיצוב התעשייתי, עיצוב גרפי, מיתוג, עיצוב אריזות ועיצוב תכשיטים.
התערוכה תתקיים בין התאריכים 26/-12/6 בהאנגר 20 .

בפעם הראשונה במסגרת 'עוצב בישראל' יוענק פרס ע"ש התעשיין יצחק כדורי ז"ל בסך של 20,000 ש"ח על מצוינות בתחום העיצוב התעשייתי. ועדה של מעצבים בכירים תבחר מבין כל העבודות שיוצגו בתערוכה בתחום עיצוב תעשייתי את העבודה המצטיינת.

במסגרת התערוכה יתקיימו כנסים דיונים והרצאות בנושאים שונים כמו : חינוך לעיצוב, מצב תעשיית העיצוב בארץ, הזדמנויות של תעשיית העיצוב המקומית ועוד.
משרד התעשייה המסחר והתעסוקה תומך בפעילות קהילת המעצבים במסגרת תמיכתו בקידום עיצוב תעשייתי בתעשייה.

אודות קהילת המעצבים:
קהילת המעצבים הישראלית היא ארגון המייצג את אנשי המקצוע בתחומי העיצוב התעשייתי, העיצוב הגרפי ועיצוב התכשיטים בישראל. הארגון מייצג את ישראל בארגונים בינלאומיים, כולל מעצבים פעילים וכ- 200 סטודנטים ובוגרים טריים מכל בתי הספר לעיצוב בארץ.

מתוך אתר הנמל

לאתר קהילת המעצבים

—-

בין המעצבים הצעירים, אפשר למצוא את אלינור ששון, עם הפרוייקט המקסים העונה לשם "שגרה – מציאות ודמיון".

…"הפרויקט מתמקד ברגעים מתוך שגרת היום-יום האפורה, ומנסה להמחיש כיצד ניתן, בעזרת שימוש בדמיון, להפוך פעולות וסיטואציות משעממות לחווייתיות ומהנות יותר. בחמישה סרטונים שנפתחים בפעולות רפטטיביות אני משנה את צורת ההסתכלות של הצופה. השינוי בא לבטא את השימוש בדמיון כדי לברוח מהשגרתיות השוחקת"… (מתוך אתר קהילת המעצבים).

לפליקר של אלינור

 

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “העיצוב עובד”

  1. לימורבתאריך 09 מאי 2010 בשעה 17:15

    פוקצ'ית, אני יודעת שאולי פחות קשור לבלוג הספציפי (ואולי בהחלט כן, שהרי באסטתיקה עסקינן) – איזה יופי מעוצבת הקריאה של הבלוג לחופש היצירה! יצא מקסים(@:

  2. שחרבתאריך 09 מאי 2010 בשעה 20:20

    אממ…יש איזו פרסומת בערוץ 2 על מוצרים כחול לבן.
    פרסומת די אינפנטילית על איזה בחור וחבר שעוברים ברחוב וכל איש מקצוע שהם עוברים לידו האיש אומר לחבר שלו שהבעל מקצוע הזה עובד אצלו. בסוף מסתבר שמדובר בפרסומת על תוצרת כחול לבן (ואז כולם עובדים אצלו כאילו דא…כי הוא קונה כחול לבן,אינפנטילי אמרתי…).
    לפני כמה ימים היה מיני תחקיר כזה בחדשות והתמקדו בטיקט שעל החולצה של הבחור שהשתתף בפרסומת , מסתבר שהיה כתוב על הטיקט made in china. אירוני משהו לא ?
    😀

  3. שחרבתאריך 09 מאי 2010 בשעה 20:21

    נ.ב.

    הבאנר, ללקק את המסך P:

  4. she-for-meבתאריך 09 מאי 2010 בשעה 21:01

    אני חושבת שכל מי שעוסק/ת בעיצוב הוא סוג של זונה
    זה המקצוע נראה לי היחידי שמי ששוכר את שירותך כמקצוען וכאחד שיודע, הוא גם אומר לך מה לעשות כל שניה כאילו לך אין מושג מה אתה עושה, אני רוצה לראות מישהו עומד ליד האינסטלטור שמגיע אליו בזמן פתיחת סתימה ואומר לו שהוא לא דוחף טוב…..והוא לא בכיוון!

  5. שחרבתאריך 09 מאי 2010 בשעה 22:20

    שיפורמי – ניראה לי ראית יותר מדי סרטים עם אינסטלטורים שדוחפים כל מיני דברים… 😉

  6. […] מתוך: העיצוב עובד […]

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות