אוג 20 2009

חם!

מאת: בשעה 16:46 נושאים: זה לא אני, זה המצב

summer

חם. פשוט חם. מאוד מאוד חם. כ"כ חם בזמן האחרון, שאפילו דני רופ אמר שהוא חושב שהקיץ הזה חם יותר מהרגיל, בהנחה שיש בכלל דבר כזה "רגיל", כשמדברים על מזג האוויר.

עונת המלפפונים הוא כינוי לתיאור שיא עונת הקיץ, שבה מרבית האוכלוסייה נמצאת בחופשה וכמעט שאין אירועים המעוררים את עניין הציבור. המושג מצוי בשימוש בעיקר בתחום התקשורת, עקב רגיעה יחסית בסיקורים בתקופה זו.  פשוט, כי חם מדי.

הדבר היחיד שמתחשק לעשות בחום הזה הוא ללכת לים, כמו שהשכילו לעשות 2 חברים שלי השבוע. הם קפצו לים, חמושים בהמון מצב רוח ומצלמות. וכך, הם בילו אחה"צ נעים מאוד בין המים, החול והדימויים המצולמים.

פתאום ניגש אליהם בחור צעיר ושאל אם הוא יכול לשוחח איתם על איזשהו עניין. העניין, כך הסביר להם הבחור הערבי (כך מסתבר), הוא שכבוד האישה חשוב מאוד בעדה שלו. וכבוד האישה יכול להיפגע, אם מצלמים אותה במקום הלא נכון, או בלבוש הלא נכון. אחותו של הבחור ישבה כמה מטרים מהחברים שלי, והבחור חשש שהחברים שלי צילמו אותה.

פעם סיפרו שאמונה מסויימת ביהדות אומרת שכשמצלמים אותך, בעצם קורעים לך פיסה קטנה מהנשמה. כשהחבר שלי סיפר לי את הסיפור על ההוא מהים, ישר נזכרתי בזה.

דמיינתי איך הנשמה מטיילת מהגוף לתוך המצלמה, ומתחילה לחיות שם חיים משל עצמה, מנותקת מהגוף ממנו יצאה. איזה חיים היא תחיה? איך היא תיראה? על מה היא תחשוב? מה יהיה המוסר לפיו תפעל?

נניח שהנשמה החדשה הזו שתיווצר בתוך הדימוי הצילומי תהיה שונה מהנשמה המקורית, מעין תת מודע אלים יותר מהמקורי, מין איד פרוידיאני שכזה, שפועל לפי דחפים השונים מהנורמה. נניח שהנשמה החדשה הזאת ניזונה מחום ומחוסר מעש.

נחזור רגע לסיפר מהים. החברים שלי תיכף ומיד אמרו לבחור שהם לא צילמו את אחותו ואפילו הציעו לו לדפדף במצלמות שלהם כדי להוכיח את זה. העניין נפתר במהירות, לשמחת כל הצדדים.

כששמעתי את הסיפור הזה, ימים ספורים לאחר הלינץ' בחוף תל ברוך, קפץ לי לרגע הלב. הרי כל הסיפור הקטן הזה היה יכול להסתיים אחרת לגמרי.

לאחרונה עלו לכותרות יותר מדי מקרים אלימים. עושה רושם, שקצת יותר מהרגיל. לייחס את המקרים האלו להשתלטות החום הוא לפשט את העניין מדי, וזה ממש לא מה שאני מנסה להגיד פה. אבל מה שבטוח, משהו פה ממש לא לעניין. ולא רק בגלל שחם מדי.

אז אם אתם מרגישים שהחום עולה לכם לראש, או משעמם לכם מדי, או לא יודעת מה מדי, ואתם צריכים מקום נעים לתעל אליו את האנרגיות שלכם, אתם יכולים לקפוץ לפסטיבל הבינלאומי התשיעי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה, שיתקיים הסופ"ש הקרוב בסינמטק ת"א. יהיה קריר ונעים.

לאתר הפסטיבל: http://www.anicomfestival.co.il/ 

איור מאת: דני קרמן, יקיר הפסטיבל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

איור: דני קרמן, שזכה באות יקיר הפסטיבל.

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “חם!”

  1. יותםבתאריך 20 אוג 2009 בשעה 17:09

    יש לך חברים חכמים 🙂

  2. adminבתאריך 23 אוג 2009 בשעה 16:41

    תכלס 🙂

  3. שחרבתאריך 25 אוג 2009 בשעה 0:32

    לכאורה מדובר בבחור בדוואי ולא ערבי ,ניראה לי שחשובה ההבהרה הזו.
    לגופו של עניין, אם כבוד האחות גובר אפילו על כבוד האם בעדה שלהם, אז תסבירי לי איך אותה אחות משתזפת לעיני כל בביקיני דקיק שאותו היא גם טורחת לפתוח בזמן שהיא משתזפת כדי שלא יהיה לה את פסי השיזוף של הביקיני (או שיש לומד בלי-קיני).
    בתערוכה לא יצא לי (לנו) להיות , אך השמועות אומרות שהיה אירוע פושר
    אז חם אפשר למצוא בים 🙂

  4. adminבתאריך 27 אוג 2009 בשעה 17:26

    שמעתי שהיה ריק יחסית, כנראה שכולם באמת היו בים..
    מעניין למה לא הגיעו הרבה אנשים לאירוע. זה לא שלא היו לזה פרסומים, ולא שלא היה מעניין. חבל..

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובות